Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Beauceron
Moderator: moderatorteam
- Anke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cavalier King Charles Spaniel
- Aantal honden: 2
Beauceron
Mijn vriend heeft een beauceron ontmoet en hij is er helemaal gek van. Ik heb al eens gegoogeld, maar er is niet veel informatie te vinden helaas. Kan iemand me ervaringen vertellen me dit ras?
Hoe waaks zijn ze? En zijn ze goed te sturen? Trainbaarheid? Sociaal met andere honden? Blafferig? Zijn ze afstandelijk naar vreemden?
Hoe waaks zijn ze? En zijn ze goed te sturen? Trainbaarheid? Sociaal met andere honden? Blafferig? Zijn ze afstandelijk naar vreemden?
Laatst gewijzigd door Anke op 31 dec 2015 14:35, 1 keer totaal gewijzigd.
- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
Re: Beaucheron
google eens op beauceron, dan vind je ws meer 
Zie bv hier meer:
http://beauceron.nl/
Hier op het forum zitten ook een aantal mensen met een beauceron. Ik vind het persoonlijk heerlijke honden

Zie bv hier meer:
http://beauceron.nl/
Hier op het forum zitten ook een aantal mensen met een beauceron. Ik vind het persoonlijk heerlijke honden

- Suske
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): XMechelse Herder
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Ken er twee, allebei geweldig!
Als ik ooit nog een hond wil dan neig ik ook naar een Beauceron.
Als ik ooit nog een hond wil dan neig ik ook naar een Beauceron.
- Benthe
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
Jack Russel - Aantal honden: 1
Mijn man is er gek van, als we geen Duitse herder meer hebben zou hij graag een Beauceron willen.
- *Esther
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Ik ken er heel wat en als het nu bij één ras belangrijk is om bij een goede fokker een pup uit te zoeken is het wel bij dit ras. MAG-geteste ouders zijn van belang. Er komen toch veel niet-fijne karakters voor (angst-gerelateerd)
Laat je goed voorlichten door verschillende fokkers het liefst en bezoek jonge hondendagen en maak kennis met de ouderdieren en bekijk hoe zij met verschillende prikkels omgaan.
Kortom, ga niet over één nacht ijs!
Een Beauceron met een goed karakter is een maatje voor het leven!
Maar ook deze stevige hond zoekt wel mensenmaatjes die verstand hebben van honden en die weten hoe je een hondje begeleidt in hun jonge jaren.
Veel succes!
Laat je goed voorlichten door verschillende fokkers het liefst en bezoek jonge hondendagen en maak kennis met de ouderdieren en bekijk hoe zij met verschillende prikkels omgaan.
Kortom, ga niet over één nacht ijs!
Een Beauceron met een goed karakter is een maatje voor het leven!
Maar ook deze stevige hond zoekt wel mensenmaatjes die verstand hebben van honden en die weten hoe je een hondje begeleidt in hun jonge jaren.
Veel succes!
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Ik heb er twee gekend. Prima sociale honden, maar ik vond ze allebei niet heel erg makkelijk trainbaar.
Ze doen de dingen uiteindelijk wel, maar wel vaak in eigen tempo. En ze zijn pas laat volwassen.
Ze doen de dingen uiteindelijk wel, maar wel vaak in eigen tempo. En ze zijn pas laat volwassen.
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Ik ken er maar twee en ze zijn wel trainbaar maar wat Apple zegt: het gaat op eigen tempo. Ik vind ze prachtig maar er zit minder drive in dan ik graag zie.
En lomp
En lomp

- Shibby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje
- Aantal honden: 1
Ik vind ze prachtig en ooit komt er hier ook een wonen, dat staat vast.
Je kan madelief hier op het forum of bas rouge een berichtje sturen. Zij kunnen je ongetwijfeld heel veel vertellen over de beauceron
Je kan madelief hier op het forum of bas rouge een berichtje sturen. Zij kunnen je ongetwijfeld heel veel vertellen over de beauceron

Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
- TessaThomas
- Zeer actief
Je hebt uit mijn hoofd ook nog 2 verschillende verenigingen. De 3 die ik ken zijn heerlijke honden, waaks maar niet storend, gewoon blaffen en klaar als het goed is. Misschien ben ik verpest door die 3, maar dat zijn echt ideale honden. Ook gewoon trainbaar, alleen heel gevoelig.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Beauceron
Beaucerons zijn waaks maar zonder daarbij de pan uit te flippen, de meest felle wakers zijn vaak nou juist degenen die bang zijn voor -vreemde- mensen en maken een hele hoop misbaar en zijn met name op eigen terrein hele pieten. De kalme, stabiele types laten weten dat er vreemd volk aan de poort staat maar daar blijft het dan wel bij. Ik ervaar ze beslist niet als blafferig.Anke schreef:Mijn vriend heeft een beaucheron ontmoet en hij is er helemaal gek van. Ik heb al eens gegoogeld, maar er is niet veel informatie te vinden helaas. Kan iemand me ervaringen vertellen me dit ras?
Ze zijn in mijn optiek uitstekend te sturen en trainbaar bovendien. Je moet als eigenaar wel een beetje handig zijn met honden. Het zijn geen honden voor drilsergeants maar willen heel graag samen actieve dingen doen. Grenzen stellen moet echt vanaf dag 1 maar ook op een kalme manier met ze de wereld ontdekken. Het zijn sterke, energieke, lompe en sensibele honden. Echte allrounders en je kunt er qua activiteiten vele kanten mee op maar…als je in een sport ambieert de prijzen weg te kapen, dan zal een beauceron een teleurstelling worden. Er zijn heus beaucerons die wel in sporten bovenaan staan maar een Mechelaar is veel beter in IPO, een Border Collie veel beter in schapenwerk, een Labrador veel beter in apporteren en een Bloedhond een betere mantrailer maar met een beauceron kun je overal heel aardig meekomen over het algemeen.
Er zijn mensen die de beauceron direct past als een perfecte zittende broek en anderen die er hun handen aan vol hebben en er nooit weer eentje willen.
Ik vind ze door de boot genomen okay met andere honden, als eigenaar moet je er vooral op toe zien dat ze door hun ruige, lompe gedrag andere honden niet intimideren. Reuen zijn eenmaal volwassen vaak wel gaarne bereid te laten zien aan andere reuen hoe sterk ze zijn.
Afstandelijk naar vreemden, ik denk dat je dat wel zo kunt noemen. Ze hebben met name veel met hun eigen baas en gezin en anderen laat ze koud. Zonder onvriendelijk te zijn maar een jolige Golden is het niet.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Beauceron
Nanna schreef:Hier in de buurt loopt een teef met een overbeet waar je koud van wordt![]()
Maar het is een heel vriendelijke hond. Niet opdringerig of zo'n batsende opspringer, maar precies goed. En reuze sociaal met honden. Ik vind haar erg leuk
Het kunnen echt de bijna perfecte honden zijn in mijn optiek, ook ten op zichte van andere honden. Niet bang of irritant aanwezig maar idd. precies goed.
Weet je ook waar zij vandaan komt?
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Een vriendin heeft nu in het buitenland een outcross Beauceron X mechelse herder gedaan. De mechelse herder teef is tan point drager. De Beauceron reu ia afgericht in de Franse Ring.
4 pups, alles netjes verdeeld, geslacht en kleur. 2 teven, 2 reuen en van ieder ook 1 B&T ander tan point. Alle 4 enkele wolfsklauwtjes.
Voorlopig blijven ze alle 4 daar in training. De bedoeling is om hiermee een betere werk beauceron te fokken maar inderdaad zonder de vervelende angst scherpte zoals anderen hier ook al zeggen.
4 pups, alles netjes verdeeld, geslacht en kleur. 2 teven, 2 reuen en van ieder ook 1 B&T ander tan point. Alle 4 enkele wolfsklauwtjes.
Voorlopig blijven ze alle 4 daar in training. De bedoeling is om hiermee een betere werk beauceron te fokken maar inderdaad zonder de vervelende angst scherpte zoals anderen hier ook al zeggen.
- Anke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cavalier King Charles Spaniel
Dankjewel voor je uitgebreide reactie! Het is sowieso nog hele verre toekomstmuziek, voorlopig hopen we dat deze honden nog heel lang mee gaan. En dan zien we wel weer hoe het loopt en welke hond op ons pad komt, maar klinkt goed. Ik vind het leuk om samen te trainen, maar gewoon om samen bezig te zijn. Maakt niet uit dat andere honden beter zijn.Bas Rouge schreef:Beaucerons zijn waaks maar zonder daarbij de pan uit te flippen, de meest felle wakers zijn vaak nou juist degenen die bang zijn voor -vreemde- mensen en maken een hele hoop misbaar en zijn met name op eigen terrein hele pieten. De kalme, stabiele types laten weten dat er vreemd volk aan de poort staat maar daar blijft het dan wel bij. Ik ervaar ze beslist niet als blafferig.Anke schreef:Mijn vriend heeft een beaucheron ontmoet en hij is er helemaal gek van. Ik heb al eens gegoogeld, maar er is niet veel informatie te vinden helaas. Kan iemand me ervaringen vertellen me dit ras?
Ze zijn in mijn optiek uitstekend te sturen en trainbaar bovendien. Je moet als eigenaar wel een beetje handig zijn met honden. Het zijn geen honden voor drilsergeants maar willen heel graag samen actieve dingen doen. Grenzen stellen moet echt vanaf dag 1 maar ook op een kalme manier met ze de wereld ontdekken. Het zijn sterke, energieke, lompe en sensibele honden. Echte allrounders en je kunt er qua activiteiten vele kanten mee op maar…als je in een sport ambieert de prijzen weg te kapen, dan zal een beauceron een teleurstelling worden. Er zijn heus beaucerons die wel in sporten bovenaan staan maar een Mechelaar is veel beter in IPO, een Border Collie veel beter in schapenwerk, een Labrador veel beter in apporteren en een Bloedhond een betere mantrailer maar met een beauceron kun je overal heel aardig meekomen over het algemeen.
Er zijn mensen die de beauceron direct past als een perfecte zittende broek en anderen die er hun handen aan vol hebben en er nooit weer eentje willen.
Ik vind ze door de boot genomen okay met andere honden, als eigenaar moet je er vooral op toe zien dat ze door hun ruige, lompe gedrag andere honden niet intimideren. Reuen zijn eenmaal volwassen vaak wel gaarne bereid te laten zien aan andere reuen hoe sterk ze zijn.
Afstandelijk naar vreemden, ik denk dat je dat wel zo kunt noemen. Ze hebben met name veel met hun eigen baas en gezin en anderen laat ze koud. Zonder onvriendelijk te zijn maar een jolige Golden is het niet.
- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Zo ervaar ik ze in frankrijk ook. Ik kom met offroad motortripjes veel bij boerderijen over het erf en daar staat niet zonder uitzondering een Beaucheron op. Rustig, stabiel, waaks maar toch vriendelijk, soms geïnteresseerd in vreemden maar op een rustige manier.Bas Rouge schreef:Beaucerons zijn waaks maar zonder daarbij de pan uit te flippen, de meest felle wakers zijn vaak nou juist degenen die bang zijn voor -vreemde- mensen en maken een hele hoop misbaar en zijn met name op eigen terrein hele pieten. De kalme, stabiele types laten weten dat er vreemd volk aan de poort staat maar daar blijft het dan wel bij. Ik ervaar ze beslist niet als blafferig.Anke schreef:Mijn vriend heeft een beaucheron ontmoet en hij is er helemaal gek van. Ik heb al eens gegoogeld, maar er is niet veel informatie te vinden helaas. Kan iemand me ervaringen vertellen me dit ras?
Ik ben er dol op. Als ik een Frans boerderijtje zou hebben, dan niet zonder een beaucheron erbij

- TessaThomas
- Zeer actief
Dat klinkt heel bekend.Bas Rouge schreef:Ik vind ze door de boot genomen okay met andere honden, als eigenaar moet je er vooral op toe zien dat ze door hun ruige, lompe gedrag andere honden niet intimideren. Reuen zijn eenmaal volwassen vaak wel gaarne bereid te laten zien aan andere reuen hoe sterk ze zijn.