Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kruising tussen twee rashonden
Moderator: moderatorteam
- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
- Aantal honden: 1
Re: Kruising tussen twee rashonden
Leonberger x Afghaan?
- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
Ja heel leuk, komt door het hondenforumNanna schreef:In één keer goedGollum schreef:Leonberger x Afghaan?verbluffend hè, hoe je de twee rassen er meteen uitpikt.

Ik ben benieuwd wat voor karakter hij zal hebben.
- mosquito1980
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder
2 wel heel verschillende honden 

- Hilde
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
- Aantal honden: 3
Ik zag 'm ook direct! Bijzonder!Gollum schreef:Leonberger x Afghaan?

- Sas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Basset Fauve de bretagne.
zelfs ik zag het , alhoewel ik het een onwaarschijnlijk combi vind maar he, wat een geinig beest!

Hahaha, geweldig ja!
- Lothian
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro
- Aantal honden: 3
Ja, ik ook! En ik heb het altijd fout.Hilde schreef:Ik zag 'm ook direct! Bijzonder!Gollum schreef:Leonberger x Afghaan?

- Ptje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje
- Aantal honden: 2
De afgaan had ik ook geraden maar de leonberger niet, heel geinig beest om te zien.
Ik vraag me af wat voor karakter er in zit.
Ik vraag me af wat voor karakter er in zit.

- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Ja, heel duidelijk
Ik ben gemiddeld erg gecharmeerd van de looks van Afghanen. Maar niet van hun karakter.

Hm, ik niet denk ik.Ptje schreef:Ik vraag me af wat voor karakter er in zit.
Ik ben gemiddeld erg gecharmeerd van de looks van Afghanen. Maar niet van hun karakter.
- pinguin20
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): leonberger
Hmm...iets om bij Kaylee te zetten
Maar dan moet er wel een leonberger karakter in zitten 

Dag lieve Ayla 11-7-2011 ~ 27-3-2013, voor altijd in mijn hart
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Contacteer:
is het niet gewoon zo dat ze in het asiel dachten: waar lijkt ie op? leonberger x afghaan? 

-
- Zeer actief
Afgaan en Turkse herder? Ik heb de rest van de antwoorden nog niet gelezen.
- anniek16
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Epagneul Nain Continental Papillon - Vlinderhondje
Dit dacht ik inderdaad ook. Maar niet goed dusblondie schreef:Afgaan en Turkse herder? Ik heb de rest van de antwoorden nog niet gelezen.

~Anniek
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Wat vindt je niet leuk aan hun karakter? Ik vraag dat omdat ik als kind jaren lang met afghanen heb gewandeld en er dagelijks bij was. Vrienden van mij hadden 4-5 afghanen. Altijd als ik er mee liep kreeg ik opmerkingen dat het geen prettige honden waren. Gek genoeg waren ze dat wel. Heel erg vriendelijk, sociaal en heel erg vrolijk. De enige makke die ze hadden was dat ze de hort op konden gaan en evt dat ze heel erg loeisterk waren en zich niet lieten intimideren door welke honden dan ook. Zelfs de enorme doberman van een paar huizen verder die altijd over het hek sprong had heilig ontzag voor deze afghanen. De enkele keer dat hij dat vergeten was leerden die afghanen hem dat respect meteen weer aan.Marjoleine schreef: Ik ben gemiddeld erg gecharmeerd van de looks van Afghanen. Maar niet van hun karakter.
Zij hadden ook twee reuen en alles wat intact. De teven en de reuen. Nooit pups gekregen want de teven lieten zich niet dekken door de eigen reuen. Het zijn absoluut specifieke honden maar ik vond dus hun karakter heel erg vriendelijk, kalm, trots en zacht.
Overal waar ik liep kreeg ik reacties op die honden. Zelfs de dierenarts presteerde het om hun karakter slecht te vinden op voorhand. Ik heb die honden nooit betrapt op een slecht karakter. Ze hadden ook katten. Ging prima. Terwijl een van de reuen een ex renbaan hond was. Ze hadden zowel ren als showlijn. Honden werden ook 12-15 jaar oud en waren naast mooi en lief ook heel gezond. Door die ervaringen heb ik zelf wel eens een afghaan overwogen. Ik vond het dus prettige en mooie honden. Dat vind verder niemand merk ik altijd en ik vraag me dus af wat je er precies zo negatief aan ervaart? Ben echt benieuwd.

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Had er vroeger een stuk of 7 om te trimmen en nog wat die ik kende , slopers ,bijters en killers en niet leuk voor vreemden en soms ook niet voor eigen.
Maar goed dat zijn er ook maar ongeveer 10 van de hele populatie.
Wat je zegt ben je zelfffff 

-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Dat hoorde ik dus ook steeds. Maar in die tijd dat ik bij die mensen kwam zijn er in totaal iets van 9 afghaanse windhonden geweest en geen van die honden beet, geen heeft de katten of kleine hondjes wat gedaan en stuk voor stuk kon ik als 10 jarige jongen alleen met een of twee afghanen wandelen. Mijn favoriete hond was Sjimmie. Een enorme reu in blond die zo van de renbaan kwam. Super lieve hond en echt een vrolijke wandelmaat. Ja hij kon ook schreeuwen naar uitvallers en hij trok als een lier aan de riem. Maar van karakter was het een schat.bouvierpoedel schreef:Had er vroeger een stuk of 7 om te trimmen en nog wat die ik kende , slopers ,bijters en killers en niet leuk voor vreemden en soms ook niet voor eigen.
Ze hadden ook een zwart terriertje. Dat ging prima met de afghanen.
Maar ik geloof meteen dat mensen hele andere ervaring hebben. Wel is dat heel gek als ik naar mijn eigen ervaring kijk. Gewoon gek om te horen.

Deze afghanen liepen ook los. Speelden met andere honden en ik heb nooit van 1 beet of wond bij andere hond of mensen gehoord.
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Contacteer:
Ik ken maar een paar Afghanen. Zijn heel goed opgevoed en niet vervelend. Maar ik heb wel de indruk dat ze een heel consequente baas nodig hebben. Eentje met een ijzeren vuist in fluwelen handschoen, die zich niet door hen in de luren laat leggen.
- Bink2009
- Zeer actief
Kom wel eens een vrouw tegen met een paar Leeuwhondjes en een Afgaan, wat een beest is dat, Bink durft niet eens terug te blaffen
Die hond springt bijna boven die vrouw uit en heeft een blaf alsof het een gigantische dog is, wel een prachtbeest om te zien en erg indrukwekkend als die zo tekeer gaat.

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Ja hoor ook een boel gezeik over de rassen die ik heb en heb gehad maar kan mij daar ook niet in vinden maar wil nog niet zeggen dat ze er niet zijn.laeken schreef:Dat hoorde ik dus ook steeds. Maar in die tijd dat ik bij die mensen kwam zijn er in totaal iets van 9 afghaanse windhonden geweest en geen van die honden beet, geen heeft de katten of kleine hondjes wat gedaan en stuk voor stuk kon ik als 10 jarige jongen alleen met een of twee afghanen wandelen. Mijn favoriete hond was Sjimmie. Een enorme reu in blond die zo van de renbaan kwam. Super lieve hond en echt een vrolijke wandelmaat. Ja hij kon ook schreeuwen naar uitvallers en hij trok als een lier aan de riem. Maar van karakter was het een schat.bouvierpoedel schreef:Had er vroeger een stuk of 7 om te trimmen en nog wat die ik kende , slopers ,bijters en killers en niet leuk voor vreemden en soms ook niet voor eigen.
Ze hadden ook een zwart terriertje. Dat ging prima met de afghanen.
Maar ik geloof meteen dat mensen hele andere ervaring hebben. Wel is dat heel gek als ik naar mijn eigen ervaring kijk. Gewoon gek om te horen.![]()
Deze afghanen liepen ook los. Speelden met andere honden en ik heb nooit van 1 beet of wond bij andere hond of mensen gehoord.
Jaar of 6 geleden verkocht ik een poedel pup en die persoon had ook een vreselijke witte kutpoedel die echt van alles en nog wat sloopte , beetje pitbull met bontjas. In die tijd had een vriendin een stagiaire en raad wat .? Die had ook een witte kutpoedel , bleken dus broers van elkaar . Kende ook een terrierfokker die had een witte poedelteef en die sloopte ook alles en ze moest eerder op haar poedel letten dat haar terriers niet kapot gebeten werden dan andersom.
Kan maar zo gebeuren.
Heb bij de bouviers wel eens in ene heel pittige honden gehad in een lijn van makkelijke honden maar ook wel eens grote schijtbakken en een keer een nest wat meer xsing deerhounds leken.Ook een periode met debiele dociele honden die in ene tevoorschijn kwamen bij verschillende fokkers..
Alles schommelt een beetje heen en weer in van alles en nog wat.
Wat je zegt ben je zelfffff