Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Middagje Amsterdamse waterleiding duinen

Hier kun je al je andere foto's kwijt, zoals vakantiefoto's, foto's van je andere huisdieren, natuurfoto's, foto's van enge spinnen, vogels en dergelijke. Alle foto's dus eigenlijk die niet in de normale fotohoek en ook niet in de wandelrubriek thuishoren.

Moderator: moderatorteam

tycha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Smoothies
Aantal honden: 1
Contacteer:

Middagje Amsterdamse waterleiding duinen

Ongelezen bericht door tycha »

Vanmiddag weer een keer naar de Amsterdamse Waterleiding duinen geweest om wat foto's te maken.
Natuurlijk waren er ook weer hertjes.
Afbeeldingnaamloos-71.jpg by Marenko, on Flickr
De vossen waren er ook, maar wat een verschrikking is dat geworden. Het was erg druk, en bij de vossen helemaal. Mensen rennen met zijn dertigen tegelijk achter de vosjes aan, lopen met zakken voer. Ik kreeg er een dierentuin gevoel van, en we zijn dan ook snel weggegaan. Op deze manier wil ik in ieder geval geen wildlife meer fotograferen.
Afbeeldingnaamloos-82.jpg by Marenko, on Flickr
Afbeeldingnaamloos-135.jpg by Marenko, on Flickr
Deze vos was duidelijk niet lekker, kale plek bij zijn bek, en liep mank. Op een gegeven moment liep hij weg, en de mensen bleven er maar achteraan gaan, in de weg lopen. :ugh:
Afbeeldingnaamloos-130.jpg by Marenko, on Flickr
Voor de vossen ga ik op deze manier niet meer naar de AWD.
Maar gelukkig is er in de AWD ook nog genoeg anders mooi te zien!
Zoals dit paartje grote zaagbek, voor mij de eerste keer dat ik deze vogels in het wild tegenkwam.
Ma
Afbeeldingnaamloos-40.jpg by Marenko, on Flickr
Afbeeldingnaamloos-18.jpg by Marenko, on Flickr
Afbeeldingnaamloos-9.jpg by Marenko, on Flickr
En Pa
Afbeeldingnaamloos-171.jpg by Marenko, on Flickr
Hier is goed te zien waar de naam vandaan komt.
Afbeeldingnaamloos-167.jpg by Marenko, on Flickr
Goudhaantje, ook voor mij de eerste keer.
Afbeeldingnaamloos-103.jpg by Marenko, on Flickr
Klapekster, en nog een keer de eerste waarneming voor mij
Afbeeldingnaamloos-207.jpg by Marenko, on Flickr
En een zeer slechte foto van een sperwer, ook nog nooit eerder gezien.
Afbeeldingnaamloos-113.jpg by Marenko, on Flickr
Afbeelding
Groetjes Marja
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Re: Middagje Amsterdamse waterleiding duinen

Ongelezen bericht door LongFields »

Ik las van de week al een blog van iemand over het "wild fotograferen" in de AWD, ik vind het diep triest dat er zó gevoerd wordt en de vossen daardoor totaal geen angst meer hebben voor mensen. Zo fotograferen hoef ik ze ook niet als ik eerlijk ben. Zag er laatst 2 in de duinen bij Noordwijkerhout, had toen mijn camera niet paraat maar op die manier zijn ze nog leuk om toevallig op de foto te kunnen zetten.

Prachtige foto's van bijzondere vogels heb je gemaakt, gaaf!
tycha
Zeer actief
Contacteer:

Tara schreef:Mooie foto's!
Ik word wel een beetje triestig van hoe je die 'wildspotters' beschrijft.
Dank je!
Ik ook dus, er is geen lol meer aan, en het gedrag van de mensen is echt vreselijk. Er werd zelf een kind voor het vosje wat niet lekker was, gezet om er een selfie mee te maken. :jank: Heeft ook niets meer met wild te maken! en dan kunnen ze honderd borden neerzetten dat de vossen niet gevoerd mogen worden. De mensen trekken zich er niets van aan. :ugh:
Afbeelding
Groetjes Marja
tycha
Zeer actief
Contacteer:

Er is een of andere idioot die zichzelf fotograaf noemt, en die voert dus ook. Vind ook dat het best wel kan, want tja, we voeren de tuinvogels toch ook! :roll:
Hij was een keer in de AWD toen iemand met een dood konijn aankwam (aangereden) die hij aan de vossen gaf. En toen was hij boos, want nu liet die vos zich zeker een dag niet meer zien, en kon hij dus niet fotograferen. :evil: Alsof die vossen er voor hem en zijn foto's lopen. :gvd: :ugh:
Afbeelding
Groetjes Marja
Eefje83
Zeer actief
Mijn ras(sen): norwich terriër en griekse zwerver en een Spaanse zwerver
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Eefje83 »

er gebeuren rare dingen daar in de AWD en dan straks allemaal boos zeker als we er niet meer in mogen of alleen zonder tassen of andere vergaande maatregelen, ik begrijp die mensen niet.

Ik zit op zo'n fb pagina voor vogelaars en natuurfotografie en daar zitten dus mensen die een hut hebben en dan een paal ervoor neerzetten en iedere dag een dode duif erop prikken(die ze er dus voor schieten denk ik) zodat ze de nodige roofvogels kunnen lokken.
Dat is toch geen lol meer ? Dat is toch geen sport?
Voor mij is het juist de sport om tijdens mijn wandeling bij toeval op zulke dieren te stuiten, en nee dan lukken niet altijd alle foto's. Maar het is de ervaring die telt,denk ik dan.
jome
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador

Ongelezen bericht door jome »

Prachtige foto's
Maar wat een sneu verhaal

Dit najaar voor het eerst in de AWD geweest, ik kende het niet en was in de buurt.
Het was wel heel makkelijk de dieren op de foto te zetten, soort dierentuin

Toen ik de andere morgen twee reeën in de duinen zag, was ik veel blijer
billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier

Ongelezen bericht door billy »

Gave foto's :ok:

Ik denk dat dit nog maar het topje van de ijsberg is, alles word zo langzamerhand gemanipuleerd voor een mooie foto :ugh:
Gelukkig zijn er ook nog vele die het geduld hebben om te wachten op een mooi moment maar er is wel een groter wordende groep die alles doen voor een mooie foto lijkt wel, hoe die tot stand komt maakt niet uit :kotz:
Afbeelding
Tineke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tineke »

Prachtfoto's weer Marja en wat jammer om te lezen dat het uit de hand aan het lopen is in de Awd :ugh:
Ik heb er toevallig vanmiddag lekker gewandeld met drie kleinkinderen , wel herten gezien maar geen vossen.
Ook wat foto's gemaakt maar zoals gebruikelijk halen die het niet bij de jouwe :wink:
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
tycha
Zeer actief
Contacteer:

Eefje83 schreef:er gebeuren rare dingen daar in de AWD en dan straks allemaal boos zeker als we er niet meer in mogen of alleen zonder tassen of andere vergaande maatregelen, ik begrijp die mensen niet.

Ik zit op zo'n fb pagina voor vogelaars en natuurfotografie en daar zitten dus mensen die een hut hebben en dan een paal ervoor neerzetten en iedere dag een dode duif erop prikken(die ze er dus voor schieten denk ik) zodat ze de nodige roofvogels kunnen lokken.
Voor mij is het juist de sport om tijdens mijn wandeling bij toeval op zulke dieren te stuiten, en nee dan lukken niet altijd alle foto's. Maar het is de ervaring die telt,denk ik dan.
Ik ben het helemaal met je eens. Daarom ben ik nu ook blijer met de foto's van de zaagbek en de klapekster als met de vossen foto's. Ik schaam me bijna dat ik er toch ook nog een foto van gemaakt heb. Op een Fb pagina werd zelfs gesteld, dat wij niet moesten zeuren over dat voeren, want wij maken toch ook foto's van de vossen!

Vergis je niet hoor, er wordt veel gemanipuleerd leerd bij foto's. Veel macro foto's van detail opnames wordt het insect gedood en opgeprikt en in zo'n kleine studio geplaatst. Vogel foto's worden gemaakt door stokken en takken neer te zetten en deze in te smeren met pindakaas.
Ook in landschapfoto's, zoals sterren foto's wordt gemanipuleerd door een foto van overdag en een nacht foto te combineren. Het ligt er maar net aan hoe goed je in Photoshop bent!
Afbeelding
Groetjes Marja
tycha
Zeer actief
Contacteer:

billy schreef:Gave foto's :ok:

Ik denk dat dit nog maar het topje van de ijsberg is, alles word zo langzamerhand gemanipuleerd voor een mooie foto :ugh:
Gelukkig zijn er ook nog vele die het geduld hebben om te wachten op een mooi moment maar er is wel een groter wordende groep die alles doen voor een mooie foto lijkt wel, hoe die tot stand komt maakt niet uit :kotz:
Zoals jij :wink: en dan bedoel ik het geduld en mooie foto's! Ik had vandaag ook tot mijn verrassing een vliegende buizerd op de foto. Met tegenlicht :boos: Ik had niet eens gezien dat het de buizerd was haha, zag alleen maar wat vliegen en dacht knippen. :mrgreen:
Afbeelding
Groetjes Marja
tycha
Zeer actief
Contacteer:

Tineke schreef:Prachtfoto's weer Marja en wat jammer om te lezen dat het uit de hand aan het lopen is in de Awd :ugh:
Ik heb er toevallig vanmiddag lekker gewandeld met drie kleinkinderen , wel herten gezien maar geen vossen.
Ook wat foto's gemaakt maar zoals gebruikelijk halen die het niet bij de jouwe :wink:
Dank je Tineke! Was het niet heel erg druk daar dan? Gisteren was het echt vreselijk druk.
Afbeelding
Groetjes Marja
Tineke
Zeer actief

tycha schreef:
Tineke schreef:Prachtfoto's weer Marja en wat jammer om te lezen dat het uit de hand aan het lopen is in de Awd :ugh:
Dank je Tineke! Was het niet heel erg druk daar dan? Gisteren was het echt vreselijk druk.
Nee viel mee , ik was er laat rond 15.30 en ben er aan de N206 bij De Zilk ingegaan en het viel eigenlijk wel mee.
Wij hebben er een uurtje gewandeld en zijn toen , ivm het vroege donker worden, vertrokken.
Afbeelding

Eefje83
Zeer actief
Mijn ras(sen): norwich terriër en griekse zwerver en een Spaanse zwerver
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Eefje83 »

tycha schreef:
Eefje83 schreef:er gebeuren rare dingen daar in de AWD en dan straks allemaal boos zeker als we er niet meer in mogen of alleen zonder tassen of andere vergaande maatregelen, ik begrijp die mensen niet.

Ik ben het helemaal met je eens. Daarom ben ik nu ook blijer met de foto's van de zaagbek en de klapekster als met de vossen foto's. Ik schaam me bijna dat ik er toch ook nog een foto van gemaakt heb. Op een Fb pagina werd zelfs gesteld, dat wij niet moesten zeuren over dat voeren, want wij maken toch ook foto's van de vossen!

Vergis je niet hoor, er wordt veel gemanipuleerd leerd bij foto's. Veel macro foto's van detail opnames wordt het insect gedood en opgeprikt en in zo'n kleine studio geplaatst. Vogel foto's worden gemaakt door stokken en takken neer te zetten en deze in te smeren met pindakaas.
Ook in landschapfoto's, zoals sterren foto's wordt gemanipuleerd door een foto van overdag en een nacht foto te combineren. Het ligt er maar net aan hoe goed je in Photoshop bent!
ik maak zelfs maar kiekjes volgens veel mensen op die fb pagina want compactcamera ipv telelens en spiegelreflex. Tja weet je, het moet ook wel leuk zijn om mee te sjouwen. Dus dan maar kiekjes :D ik maak er prima foto's mee en ik stoor me er niet aan.
Ik vind al dat gemanipuleer echt veel te ver gaan, we vinden die natuur toch zo mooi, daarom maken we er toch foto's van? Waarom dan zo de boel manipuleren?
Tineke
Zeer actief

Oh en over dat voeren ik heb bij de ingang van de Awd aan de Zandvoortselaan ook al gezien dat er herten gevoerd werden.
Mensen met grote plastic tassen met eten erin die aan kwamen en de herten kwamen er direct op af en werden vanuit die tassen gevoerd :ugh:
Afbeelding

deugenietje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweiler en witte dwerg schnauzer

Ongelezen bericht door deugenietje »

tycha schreef: Afbeeldingnaamloos-71.jpg by Marenko

Hier moiet je goed kijken. Gave foto.
billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier

Ongelezen bericht door billy »

tycha schreef:
billy schreef:Gave foto's :ok:

Zoals jij :wink: en dan bedoel ik het geduld en mooie foto's! Ik had vandaag ook tot mijn verrassing een vliegende buizerd op de foto. Met tegenlicht :boos: Ik had niet eens gezien dat het de buizerd was haha, zag alleen maar wat vliegen en dacht knippen. :mrgreen:
Dank je :wink: ik zou niet eens blij zijn met een foto waarvoor ik bepaalde dingen zou moeten doen, dan zou de lol er heel snel vanaf zijn en wat dacht je van verstoring met geluidsopnames, je ziet bij bepaalde fotosites ook de normen vervagen, nu mogen foto's met aangeboden voedsel enz :hmmm:
Haha nou maar je had hem toch maar, ik kan niet eens meer tellen hoeveel foto's ik heb gemaakt van de roofvogels die mislukt waren :wink:
Afbeelding
tycha
Zeer actief
Contacteer:

Nou gelukt kan ik hem ook niet echt noemen. :LOL:
Afbeelding
Groetjes Marja
Suzanne
Zeer actief

Ongelezen bericht door Suzanne »

En dan ook dezelfde jas aan.....
jome
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador

Ongelezen bericht door jome »

tycha schreef: Vergis je niet hoor, er wordt veel gemanipuleerd leerd bij foto's. Veel macro foto's van detail opnames wordt het insect gedood en opgeprikt en in zo'n kleine studio geplaatst. Vogel foto's worden gemaakt door stokken en takken neer te zetten en deze in te smeren met pindakaas.
Bizar zeg, gaat mij te ver
Sinds ik op fb lid ben van fotografie groepen, snap ik hoe sommige foto's zo mooi worden
Ik ben geschrokken hoe weinig foto's eigenlijk puur natuur zijn
Plaats reactie

Terug naar “Foto's Diversen”