Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wat ziet een oudere hond met staar

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix
Aantal honden: 2

Re: Wat ziet een oudere hond met staar

Ongelezen bericht door Lunatic »

Wat een mooi duidelijk plaatje :ok:
Ik herken heel erg wat je schrijft van Luna, die vind vreemde honden ook niet leuk meer en loopt liever niet meer alleen. In het bos merk ik ook dat de andere veel meer op haar letten, Doran blokt alles wat er aan komt en als ze een keer te lang ergens snuffelt en ons "kwijt" is, gaat Zinzi haar halen :I:

Maar ze heeft nog erg veel lol in wat ze doet, vanmorgen lekker op haar manier met een balletje gespeeld, die gooi ik dan een meter of 3 weg, zet haar in de goede richting en geef haar het zoekcommando, hup neus aan de grond, dikke kwispel en zo blij als ze hem gevonden heeft :cheer:
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Dan weet ik nu waarom Tama zich vaak de blubbers schrikt.
Gelukkig is ze nog niet doof.

Ze loopt nog wel los in het bos, alleen op dichtbegroeide paden loopt ze vlak achter me, als er meer ruimte is loopt ze wel vooruit.

Ze kent het bos op haar duimpje.

En als ze erg bang is dan doe ik haar wel aan de lijn.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

Biry heeft ook staar en begint ook aardig doof te worden, maar naar andere honden is ze juist milder geworden. Ze vindt ze interessanter, beetje snuffelen, kwispelen en met leuke reuen maakt ze zelfs nog wat speelse sprongetjes (al deed ze dat altijd al).
Jacq
Zeer actief
Mijn ras(sen): vubara
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Jacq »

Wij hebben nu 3 honden achter elkaar gehad die doof waren en uiteindelijk blind werden door staar. Ik vraag me af of er nog iets te doen is om verdere staar te vertragen. Ik gebruik nu VT phak siroop maar is er nog meer wat je kan doen? Ik vind het zo sneu want als een hond al doof is en dan blind wordt dan is er weinig meer voor hem wat leuk is.
Tamara/Bayko
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Tamara/Bayko »

Tara schreef:
Jacq schreef:Wij hebben nu 3 honden achter elkaar gehad die doof waren en uiteindelijk blind werden door staar. Ik vraag me af of er nog iets te doen is om verdere staar te vertragen. Ik gebruik nu VT phak siroop maar is er nog meer wat je kan doen? Ik vind het zo sneu want als een hond al doof is en dan blind wordt dan is er weinig meer voor hem wat leuk is.
Nou, onze Opie heeft het nog echt leuk hoor. Dat is een blije hond.
Cyntha idem. Ja ze heeft staar en haar gehoor is ook niet meer helemaal 100 % maar dat zijn dingen waar je rekening mee kunt houden. Ik pas mijn omgang met Cyntha en onze activiteiten gewoon aan aan haar fysieke probleempjes. Natuurlijk zijn er zaken veranderd t.o.v. toen ze nog jong en gezond was, maar er blijven nog genoeg leuke dingen over. Gewoon een beetje creatief zijn. Staar en doofheid hoeft niet direct te betekenen dat er nog maar weinig kwaliteit van leven is. Cyntha heeft nog zat lol in haar leven, hoewel ik voor mezelf wel in de gaten houd dat ik niet te zeer grenzen ga verleggen. Gaat er naast Cyntha's huidige gezondheidsklachten bijv. ook nog dementie (met angst) en niet te verhelpen incontinentie (met ongemak) bijkomen, wordt het al een ander verhaal dan hoe het nu gaat. Cyntha is oud en krakkemikkig, maar als ze niet te zeer achteruit gaat vanuit de huidige situatie hoop ik dat ze toch nog wel een tijdje hier rondhobbelt.
Groetjes van Tamara en een pootje van Cody
Afbeelding
In liefdevolle herinnering:
Bayko *06-01-2002 +08-09-2012 Cyntha *20-04-2003 +02-05-2017
Antonetta
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.

Ongelezen bericht door Antonetta »

Mowgli heeft staar maar met haar gehoor is niets mis. Mowgli ziet vooral allerlei dingen die het niet zijn, een rond slingerende zak is de witte kat van de buren die ze graag een koppie kleiner wil maken. Maar het gebeurd ook regelmatig dat ze bang is voor b.v.b. een boomstronk of een vuilcontainer, of dat ze ineens ergens niet meer langs durft en weigert om verder te gaan. Ik kan meestal niet ontdekken wat haar op dat moment angstig heeft gemaakt, wel merk ik duidelijk dat ze in het donker liever niet meer naar buiten gaat net of ze dan nog minder ziet.
Afbeelding.
Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.
Jacq
Zeer actief
Mijn ras(sen): vubara
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Jacq »

Ik bedoel compleet blind en doof. Contouren zien is nog niet blind. Op de dag dat het licht totaal uitging dus pikzwart werd en horen deden ze ook echt helemaal niks meer dan is het heel moeilijk voor ze. Jou hond ziet nog wel wat toch? Al is het maar licht en donker, dat is een groot verschil met echt niets meer zien. En dan ook nog doof. Op dat moment werden mijn honden minder blij.
Carmen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse bulldog en een Kretaans meisje

Ongelezen bericht door Carmen »

Kira wordt doof en zeer slechtziend en ze begint er helaas duidelijk minder lol in te krijgen. Wat ee duidelijk plaatje trouwens. In de overgangen van licht naar donkerder ziet Kira volgens mij nog minder laatst liep ze in een vreemd huis zo tegen een muur op :ugh:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”