Ook hier vele honden opgevangen. Maar daar ben ik mee gestopt, tenzij het echt een spoed is. De reden dat ik gestopt ben is doordat ik de honden die ik in de opvang zo leuk vond en een band mee had ik er geen afscheid van kon nemen

Toch gedaan, de roedel werd echt te groot anders, maar dat werd steeds zwaarder voor mij.
Verder heb ik op dit moment 3 honden uit het buitenland, waarvan ik er 1 zelf opgehaald heb vanaf Curacao.
Ik heb eigenlijk al zekr 15 jaar roedels met de honden uit het buitenland, uit een Nederlands asiel en ook rashonden. Wat mij al die jaren is opgevallen, is dat de honden die ik hier gehad heb, opvang of adoptie, ze echt allemaal een super lief karakter hebben. En dat kan ik niet zeggen van de rashonden (moet er wel bijzeggen dat de rashonden altijd Rottweilers zijn geweest en deze zijn natuurlijk al niet de makkelijkste).
Waar er te weinig rekening mee gehouden wordt, in mijn ogen, is angstige honden. Hoe vaak worden deze niet vermist, al meerdere keren mee geholpen met zoeken en dan de onzekerheid en stress van de eigenaren verschrikkelijk.
Izzy, Curacao, heb ik bewust meegenomen met vreselijke angst.
Ze was een "laatste kans hond" en toevallig was ik weer op Curacao. Ik ben meteen de 1e dag gaan kijken en trof een hoopje ellende aan. Maar er was toch van haar uit een hele kleine toenadering naar mij. In die vakantie weken ben ik vaak in het asiel geweest om bij haar te zijn en echt zeker te worden dat ik haar mee zou nemen (ik wilde echt weten of de angst wat minder werd) en die zekerheid kreeg ik van haar.
Izzy is nog steeds angstig met bepaalde dingen, maar ze loopt niet meer weg, ze zoekt meteen mijn benen op. Dat vertrouwen heb ik helemaal in haar en zij blijkbaar ook in mij.
Maar zomaar een hond van een site naar NL laten komen met angst problemen, nee dat zou ik niet zo snel doen.
Ik zal altijd een zwak blijven houden voor een buitenlandse hond en ze zullen ook altijd hier zijn, maar ik ben wel op ding teruggekomen.
Vroeger zei ik altijd dat het voor mij niet uitmaakte of ze een MZZ hadden. Nou dat maakt me nu wel uit. Veel ellende meegemaakt hierdoor en helaas zitten we nu met lieve Ivy die een zeer zware LM aanval heeft. Het is er echt op of onder. Ze is gelukkig wel vrolijk en eet en doet haar ding, dat is voor mij de voorwaarde of het nog hondwaardig is, maar de stress die het met zich meebrengt wil ik niet meer. Of wil ik niet meer, ik kan het niet meer.
Voor Iv is het letterlijk erop of eronder en ik word er echt letterlijk ook ziek van (ben er al ziek van). Dus dat moet ik mijzelf niet meer aandoen.
Tuurlijk snap ik dat als ik een hond uit het buitenland adopteer en deze negatief getest is op de MZZ, dat dit geen garantie geeft en dat de hond alsnog na jaren een van de door mij zeer gevreesde ziektes kan krijgen. Maar bewust hierheen halen, omdat ze anders amper kans hebben op plaatsing, nee ik kan het niet meer.
Lieve lieve Lila, Calsey, Damien en Donja, ik mis jullie..