Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Beren op de weg

Hier kun je al je andere foto's kwijt, zoals vakantiefoto's, foto's van je andere huisdieren, natuurfoto's, foto's van enge spinnen, vogels en dergelijke. Alle foto's dus eigenlijk die niet in de normale fotohoek en ook niet in de wandelrubriek thuishoren.

Moderator: moderatorteam

Lemuria

Beren op de weg

Ongelezen bericht door Lemuria »

En even pas op de plaats maken om eerzame burgers en hun hond door te laten, neuh.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Onder die pony zitten vast z'n mini-hoorntjes verstopt :I:
Afbeelding

Afbeelding
mosquito1980
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder
Aantal honden: 1

Re: Beren op de weg

Ongelezen bericht door mosquito1980 »

Mooi zijn ze :I:

Met zulke horens hoef je toch voor niks en niemand bang te zijn :tongue:
Aelynn
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder

Ongelezen bericht door Aelynn »

Wat een beesten zeg. :D
Afbeelding
Lemuria

mosquito1980 schreef:Mooi zijn ze :I:

Met zulke horens hoef je toch voor niks en niemand bang te zijn :tongue:
En ze zijn heel standvastig in het voor niemand bang zijn ;) Mooi dat ze uit nieuwsgierigheid alleen hun koppen bewogen om te zien waar we heen liepen. Meer beweging krijg je er niet uit.
Pino01
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retriever

Ongelezen bericht door Pino01 »

Ik zou bang zijn dat ze in de poten komen en aanvallen. Op foto vind ik ze prachtig
Marloes1
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herplaatsers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Marloes1 »

Lemuria schreef:
Afbeelding
:LOL: :LOL:
Die heeft vast zijn eigen pony geknipt.
Lemuria

Kells schreef:Ik zie het niet zo zitten om daar tussendoor te lopen. Een vriendin van mij is eens achterna gezeten door zo'n beest. Ze wist net op tijd over de omheining te springen. :schrik: Mooi vind ik ze wel!
Er tussendoor zou ik ook niet per se graag willen, hoewel ik het wel eens heb gedaan. Stonden er 2 op zo'n 5 meter van elkaar m'n pad te blokkeren. Dan struin ik er heel casual tussendoor. Zit geen kwaad in deze beesten ;)

Maar op deze gelegenheid ben ik met een boogje door de berm gegaan om ze zoveel mogelijk met rust te laten. Ze lagen zo lekker in het zand :)
Lemuria

Marloes1 schreef:
Lemuria schreef:
Afbeelding
Dit is echt het sulletje uit de klas. Met z'n bloempotkapsel. Vraagt er gewoon om om gepest te worden. Kijk dan, die lodderogen en dat treurmondje.
Wolfsblut
Zeer actief

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

Ik vind het prachtige dieren, maar dat laat ik het ook bij. Ik ben altijd blij als ik zo'n groep gepasseerd ben. Vooral als ze jongen hebben schijnen ze gevaarlijk te zijn. Lut ging eens voorzichtig aan een kalf ruiken. Hierop begon de stier te loeien en gelijk kwam de hele kudde in beweging. Er zijn hier helaas al doden gevallen die niet op tijd weg kwamen.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Ik moet er niks van hebben, in Oostenrijk hangen sinds een jaar of twee borden dat we uit moeten kijken was altijd al voorzichtig maar met de honden erbij ga ik er toch mooi niet langs als ze op het pad of vlak langs het pad staan.

Er is in Oostenrijk een vrouw vertrapt nadat ze haar hondje optilde door een heleboel koeien.

Nou ga ik er niet graag langs als ik met de honden aan de lijn er langs moet.

Als ik ze gewoon los kon laten lopen durf ik wel, de honden kunnen harder lopen dan ik.

Jaren geleden kwamen er een paar koeien af op Kelly en mij, ik hollen heb Kelly toen los gelaten Kelly kan harder lopen dan ik Gerard boos, jammer dan ik vind mijn eigen leven toch even belangrijker dan het leven van mijn hond.

Maar het ging toen goed ze lieten mij met rust en gingen ook niet verder achter Kelly aan.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Izzie_Anneke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Izzie_Anneke »

Ik vind het ook griezels :schrik:
Eigenlijk nergens op gebaseerd, ik hoor nooit iets over woedende hooglanders en ze hebben me nooit iets gedaan maar ik mot ze niet :oeps:
Lemuria

Wolfsblut schreef:Ik vind het prachtige dieren, maar dat laat ik het ook bij. Ik ben altijd blij als ik zo'n groep gepasseerd ben. Vooral als ze jongen hebben schijnen ze gevaarlijk te zijn. Lut ging eens voorzichtig aan een kalf ruiken. Hierop begon de stier te loeien en gelijk kwam de hele kudde in beweging. Er zijn hier helaas al doden gevallen die niet op tijd weg kwamen.
Je snápt toch niet dat een kudde koeien boos wordt als een roofdier aan een kalf snuffelt :mrgreen:

Was wel eens bij Isabellegreend in Limburg, daar lopen van die Galloway-runderen. Dié joekels vertrouw ik niet. Daar kun je me met een stok niet bij in de buurt slaan. Maar die rooien zijn goed volk ;)
Marloes1
Zeer actief

Lemuria schreef:
Marloes1 schreef:
Lemuria schreef:
Afbeelding
Dit is echt het sulletje uit de klas. Met z'n bloempotkapsel. Vraagt er gewoon om om gepest te worden. Kijk dan, die lodderogen en dat treurmondje.
Hij wordt later goed in aardrijkskunde en biologie, dat zie je gewoon.

Ik vind dat hij een naam moet krijgen. Hendrik. :pffff: Of Koe-n.
Biet
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bull Mastiff, Border Terrier, XHollandse Herder

Ongelezen bericht door Biet »

Lemuria schreef:
Wolfsblut schreef:Ik vind het prachtige dieren, maar dat laat ik het ook bij. Ik ben altijd blij als ik zo'n groep gepasseerd ben. Vooral als ze jongen hebben schijnen ze gevaarlijk te zijn. Lut ging eens voorzichtig aan een kalf ruiken. Hierop begon de stier te loeien en gelijk kwam de hele kudde in beweging. Er zijn hier helaas al doden gevallen die niet op tijd weg kwamen.
Je snápt toch niet dat een kudde koeien boos wordt als een roofdier aan een kalf snuffelt :mrgreen:

Was wel eens bij Isabellegreend in Limburg, daar lopen van die Galloway-runderen. Dié joekels vertrouw ik niet. Daar kun je me met een stok niet bij in de buurt slaan. Maar die rooien zijn goed volk ;)
Galloway's zijn ook ok.
Misschien wat nieuwsgieriger dan de stoïcijnse Hooglanders, dus eerder geneigd naar je toe te komen, maar ook niet agressief.

En ja, als je een hond bij je hebt, hou die dan bij je (zeker als die niet relaxed reageert op koeien).
Wiel
Lemuria

Ik hou van stoïcijns, zeker als het zulke grote beesten betreft :ok: Dat op me af komen lopen hoeft van mij niet zo.

Ik had Izzy bij het voorbijlopen aan de riem, die loopt dan zonder op- of omkijken naast me; ze weet prima wanneer ze ergens geen partij voor is :mrgreen:
Lemuria

Even hoor, ter voorbeeld van de stoïcijnsheid: kijk die fietssporen op de eerste foto, die keurig met een boogje om dat rund heen gaan :LOL:
Lemuria

Ja, dat doen ze hier ook :LOL: Loop je door de bossen (het grensgebied met hun heidegebied), dan verwacht je eigenlijk geen koeien meer. Tot je een bocht omloopt en ze opeens 4 meter verderop een beetje uilig aan komen sjokken. Dan is het een kwestie van de bal met een kalme zwaai de struiken in gooien, zelf wat aan de kant gaan staan en wachten tot de stoet voorbij is.
Marloes1
Zeer actief

Cleva schreef:En dan nog wat! Die beeste komen toch grazen? Waarom vreten ze die vervelende klissen niet kort?
Prima eetbaar, ook voor mensen maar nee. Dát eten die vlooienbalen niet. Ze zien meer decoratieve waarde als hoedje.

Afbeelding
Niks mis met een kek hoedje. :pffff:

Koe-n zou een hoedje best kunnen gebruiken.
Lemuria

Cleva schreef:Afbeelding
*lonk lonk* :mann:

Gelukkig verrassen ze me in de herfst in de bossen niet meer, wegens gebrek aan bladeren. Staan ze zich zo als een gezakte ninja verdekt op te stellen:

Afbeelding

"Zoude ze me zien? Neehee!"
Lemuria

Marloes1 schreef:Koe-n zou een hoedje best kunnen gebruiken.
Zou ik eerst onder Koe-n moeten gaan hangen om te kijken of er gehaktballen onderhangen. Het jong heeft zich dik aangekleed.
Hippo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Hippo »

Ik had er geen problemen mee, maar sinds dat wij zijn aangevallen in Het Waterbos in Rockanje en ter nauwer nood van ontsnapt aan een agressieve kudde vermijd ik ze nu.

In dat gebied kwamen ze wel eens vaker je kant op gelopen, maar na een brul of armzwaaien staakte ze hun actie. Nu was het een onstuimige dag. Een man met een hond was aan het hardlopen en passeerde ons. Vlak voor het hek stond de kudde met hooglanders(20stuks). Toen hij vlakbij was, kwamen ze met zijn allen in beweging en in galop op hem af. Die man sprintte zigzaggend door de hooglanders en wist met een sprong het hek te bereiken(en zijn hond gelukkig ook). Toen kregen ze ons in het vizier(mijn man, ik en onze 3 honden). Ja hoor heel die groep onze kant op in galop. We werden omsingeld. Gelukkig lagen er wat lange stokken op de grond die we hebben gepakt. Toen begonnen er een stuk of 4-5 van die beesten om en om ons aan te vallen. Jeeeemig ik ben echt niet bang aangelegd maar stond doodsangsten uit. Al zwaaiend en prikkend met de stokken konden we wat dichter bij het hek komen. Toen als een gek naar het hek gesprint(eerst ik met de mechels, erna m'n man met hippo).
Heb een klacht ingediend bij natuurmonumenten. Wat als daar geen stokken lagen of we verder weg waren geweest van het hek?? Dan hadden we er niet zonder schade vanaf gekomen.

Onlangs liepen we in de Broekpolder in Vlaardingen. We werden toen aangesproken door de boswachter om alert te zijn op de hooglanders. Diezelfde week is er een hond afgespoten omdat hij zwaar was toegetakeld door de runderen. Het meest agressieve dier is afgeschoten, maar er waren nu nog steeds een aantal runderen die uit zichzelf mensen opzochten en aanvielen. Er waren meerdere incidenten bekend gemaakt bij de boswachter.

Bij ons in de duinen lopen galloways(die zwarte hoorloze runderen). Die schijnen minder agressief te zijn. De kudde hier heb ik nog nooit 1 beweging onze kant op zien maken, alleen kijken. Als ze op het pad liggen waar dichte bosjes naast zijn, kan je er gewoon op 1m passeren en ze kauwen gewoon door terwijl ze blijven liggen of staan. Onze honden vinden de koeien overigens totaal niet interessant. Ze kijken er niet eens naar als we ze passeren en gaan er al helemaal niet zelf naar toe, het is dus niet dat ze aanvallend gedrag uitlokken.

Ik denk dat hooglanders niet geschikt zijn voor de kleine natuurgebiedjes in Nederland met mega hoge recreatiedruk. Of het nou komt door voeren, opjagen van honden of wat anders. Je moet gewoon niet aangevallen worden door een stel van die mafkezen. Volgens de boswachter komt het helaas op meerdere plekken voor in heel Nederland waar ze zijn uitgezet. Zodra ze doorhebben dat mensen(met of zonder hond) op de vlucht slaan als ze aan komen, dan is dat proces onomkeerbaar.

Ik zeg, maak er lekker biefstukjes van :mrgreen:
Lemuria

Zijn echt wel slimme beesten hoor, stiekem ;) Ik mag ze wel.
Biet
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bull Mastiff, Border Terrier, XHollandse Herder

Ongelezen bericht door Biet »

Hippo schreef:Ik had er geen problemen mee, maar sinds dat wij zijn aangevallen in Het Waterbos in Rockanje en ter nauwer nood van ontsnapt aan een agressieve kudde vermijd ik ze nu.

In dat gebied kwamen ze wel eens vaker je kant op gelopen, maar na een brul of armzwaaien staakte ze hun actie. Nu was het een onstuimige dag. Een man met een hond was aan het hardlopen en passeerde ons. Vlak voor het hek stond de kudde met hooglanders(20stuks). Toen hij vlakbij was, kwamen ze met zijn allen in beweging en in galop op hem af. Die man sprintte zigzaggend door de hooglanders en wist met een sprong het hek te bereiken(en zijn hond gelukkig ook). Toen kregen ze ons in het vizier(mijn man, ik en onze 3 honden). Ja hoor heel die groep onze kant op in galop. We werden omsingeld. Gelukkig lagen er wat lange stokken op de grond die we hebben gepakt. Toen begonnen er een stuk of 4-5 van die beesten om en om ons aan te vallen. Jeeeemig ik ben echt niet bang aangelegd maar stond doodsangsten uit. Al zwaaiend en prikkend met de stokken konden we wat dichter bij het hek komen. Toen als een gek naar het hek gesprint(eerst ik met de mechels, erna m'n man met hippo).
Heb een klacht ingediend bij natuurmonumenten. Wat als daar geen stokken lagen of we verder weg waren geweest van het hek?? Dan hadden we er niet zonder schade vanaf gekomen.

Onlangs liepen we in de Broekpolder in Vlaardingen. We werden toen aangesproken door de boswachter om alert te zijn op de hooglanders. Diezelfde week is er een hond afgespoten omdat hij zwaar was toegetakeld door de runderen. Het meest agressieve dier is afgeschoten, maar er waren nu nog steeds een aantal runderen die uit zichzelf mensen opzochten en aanvielen. Er waren meerdere incidenten bekend gemaakt bij de boswachter.

Bij ons in de duinen lopen galloways(die zwarte hoorloze runderen). Die schijnen minder agressief te zijn. De kudde hier heb ik nog nooit 1 beweging onze kant op zien maken, alleen kijken. Als ze op het pad liggen waar dichte bosjes naast zijn, kan je er gewoon op 1m passeren en ze kauwen gewoon door terwijl ze blijven liggen of staan. Onze honden vinden de koeien overigens totaal niet interessant. Ze kijken er niet eens naar als we ze passeren en gaan er al helemaal niet zelf naar toe, het is dus niet dat ze aanvallend gedrag uitlokken.

Ik denk dat hooglanders niet geschikt zijn voor de kleine natuurgebiedjes in Nederland met mega hoge recreatiedruk. Of het nou komt door voeren, opjagen van honden of wat anders. Je moet gewoon niet aangevallen worden door een stel van die mafkezen. Volgens de boswachter komt het helaas op meerdere plekken voor in heel Nederland waar ze zijn uitgezet. Zodra ze doorhebben dat mensen(met of zonder hond) op de vlucht slaan als ze aan komen, dan is dat proces onomkeerbaar.

Ik zeg, maak er lekker biefstukjes van :mrgreen:
Ik denk dat dat wel klopt.
De hooglanders die ik ken staan op een echt groot terrein, het jaar rond, waar relatief weinig mensen lopen.
Die hebben ook een clubje volwassen stieren, die meestal wat afgezonderd rondzwerven, maar daar kan je ook gewoon langs lopen (heb dat indertijd ook gedaan met hittepetit Layla).
Denk echter niet dat het te maken heeft met of ze geleerd zouden hebben dat mensen op de vlucht slaan, denk eerder dat het te maken heeft met negatieve ervaringen die ze hebben met mensen die wat te bewijzen denken te hebben.
Wiel
Barkley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spinone Italiano

Ongelezen bericht door Barkley »

ik vind die grote stieren ook indrukwekkend. En sacherijnig.

Maar de Galloways bij ons doen echt niets. Ik fiets al twee jaar elke dag langs een kudde. Vaak liggen ze languit op het fietspad en kan ik heel dicht naderen en ze snuiven geeneens.
Lothian
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Lothian »

Lemuria schreef:
Marloes1 schreef:
Lemuria schreef:
Afbeelding
Afbeelding
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Voor mij is het ook niks. Ik zou er minstens een boog van 100 meter omheen maken. Voor de ganzen hier in het parkje hebben we al heilig ontzag. Ben een keer met Tirsa in Limburg wezen wandelen, wandeling door het Geul gebied. Nu ja, erg natuurlijk en moesten we ook door een veld met koeien, van die gewone zwart witte, je weet wel, die Fries, weet ook niet wat die in Limburg doet, maar goed. We zijn er heeeeeeel voorzichtig doorheen gelopen.
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Op weg naar school reed ik altijd door een gebied waar Schotse Hooglanders liepen. Is maar een kort stukje fietspad van misschien 300 meter. En op een ochtend kom ik via het wildrooster en het bruggetje het gebied inrijden, komt de kudde van links zo het fietspad oversteken. De laatste koe gaat vol in de remmen en laat mij eerst passeren, om zich daarna in alle rust bij de rest te voegen.
Dat was best een indrukwekkend moment, toen ze zo vlak voor mij overstaken. Maar vooral dat die ene gewoon vol in de remmen ging om mij voor te laten! Uiteraard was ik ook allang in de remmen gegaan ;)
Jo-Ellen
Actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder x Friese Stabij

Ongelezen bericht door Jo-Ellen »

Ik loop daar bijna dagelijks tussen met mijn hondje. :mrgreen:
Gelukkig zijn ze het gewend en kijken ze niet op of om. Zelfs als mijn ADHD uitlaathond er als een geflipte tussendoor rent blijven ze gewoon kalm.

Afbeelding

Volgens mij zijn er trouwens bij ons in een ander park galloways geplaatst (weet het niet zeker, maar ze zijn wat kleiner en zwart). Eén van hen valt juist wel aan (soort van). Hij heeft het in ieder geval voorzien op mijn hond en ik durf er ook niet meer langs als ik die ene zie staan. :')
Afbeelding
Stapper
Zeer actief

Ongelezen bericht door Stapper »

Mooie foto's, ik geniet ervan. de reacties bewijzen "wilde natuur" in Nederland, hoe durven ze, te erg voor woorden!
Hier in Holland willen we best wilde beesten maar ze moeten wel reageren zodat wij onze leventje kunnen blijven leven.
Door deze gedachten kunnen de honden minder vaak loslopen, nee we leren kinderen niet meer rekening te houden met honden (rennen in de buurt van honden kan best, de honden moeten zich in houden en instinct niet volgen) de mens overheerst.
Hoeveel erger kan het worden en het maakt me triest.
Lemuria

Jo-Ellen schreef:Ik loop daar bijna dagelijks tussen met mijn hondje. :mrgreen:
Gelukkig zijn ze het gewend en kijken ze niet op of om. Zelfs als mijn ADHD uitlaathond er als een geflipte tussendoor rent blijven ze gewoon kalm.
Als je hond er ADHD tussendoor rent, zou ik 'm dus wel even aanlijnen. Kan me ook voorstellen dat die koeien dat na een tijdje spuugzat worden en hem op een gegeven moment een hengst geven, zeker als ze eens kalveren hebben...Daar is je hondje echt niet tegen bestand ;)
Stapper schreef:Mooie foto's, ik geniet ervan. Bedankt. de reacties bewijzen "wilde natuur" in Nederland Heb ik nergens gelezen?, hoe durven ze, te erg voor woorden! Ik snap het ook niet! Het lef!
Hier in Holland willen we best wilde beesten maar ze moeten wel reageren zodat wij onze leventje kunnen blijven leven. Precies. Ze moeten wel hun plek kennen.
Door deze gedachten kunnen de honden minder vaak loslopen Ja, ik moet haar nou 2 minuten aanlijnen, ik háát dat., nee we leren kinderen niet meer rekening te houden met honden Nee, terwijl dat wel zou moeten he! (rennen in de buurt van honden kan best, de honden moeten zich in houden en instinct niet volgen Ja, arme beesten. Ze moesten lekker van zich af kunnen happen als ze daar zin an hebben) de mens overheerst. Ja, ik had me liever laten piepelen door m'n hond, maar ja...ik schijn te moeten overheersen. Vind ik ook veel gedoe.
Hoeveel erger kan het worden Nog veel erger. en het maakt me triest. Deze post maakt mij triest, want ik heb werkelijk geen idee wat je wil zeggen.
Plaats reactie

Terug naar “Foto's Diversen”