Onder die pony zitten vast z'n mini-hoorntjes verstopt

Moderator: moderatorteam

En ze zijn heel standvastig in het voor niemand bang zijnmosquito1980 schreef:Mooi zijn ze![]()
Met zulke horens hoef je toch voor niks en niemand bang te zijn
Lemuria schreef:
Onder die pony zitten vast z'n mini-hoorntjes verstopt![]()
![]()
Er tussendoor zou ik ook niet per se graag willen, hoewel ik het wel eens heb gedaan. Stonden er 2 op zo'n 5 meter van elkaar m'n pad te blokkeren. Dan struin ik er heel casual tussendoor. Zit geen kwaad in deze beestenKells schreef:Ik zie het niet zo zitten om daar tussendoor te lopen. Een vriendin van mij is eens achterna gezeten door zo'n beest. Ze wist net op tijd over de omheining te springen.Mooi vind ik ze wel!
Dit is echt het sulletje uit de klas. Met z'n bloempotkapsel. Vraagt er gewoon om om gepest te worden. Kijk dan, die lodderogen en dat treurmondje.Marloes1 schreef:Lemuria schreef:
![]()
![]()
![]()
Die heeft vast zijn eigen pony geknipt.
Je snápt toch niet dat een kudde koeien boos wordt als een roofdier aan een kalf snuffeltWolfsblut schreef:Ik vind het prachtige dieren, maar dat laat ik het ook bij. Ik ben altijd blij als ik zo'n groep gepasseerd ben. Vooral als ze jongen hebben schijnen ze gevaarlijk te zijn. Lut ging eens voorzichtig aan een kalf ruiken. Hierop begon de stier te loeien en gelijk kwam de hele kudde in beweging. Er zijn hier helaas al doden gevallen die niet op tijd weg kwamen.
Hij wordt later goed in aardrijkskunde en biologie, dat zie je gewoon.Lemuria schreef:Dit is echt het sulletje uit de klas. Met z'n bloempotkapsel. Vraagt er gewoon om om gepest te worden. Kijk dan, die lodderogen en dat treurmondje.Marloes1 schreef:Lemuria schreef:
![]()
![]()
![]()
Galloway's zijn ook ok.Lemuria schreef:Je snápt toch niet dat een kudde koeien boos wordt als een roofdier aan een kalf snuffeltWolfsblut schreef:Ik vind het prachtige dieren, maar dat laat ik het ook bij. Ik ben altijd blij als ik zo'n groep gepasseerd ben. Vooral als ze jongen hebben schijnen ze gevaarlijk te zijn. Lut ging eens voorzichtig aan een kalf ruiken. Hierop begon de stier te loeien en gelijk kwam de hele kudde in beweging. Er zijn hier helaas al doden gevallen die niet op tijd weg kwamen.![]()
Was wel eens bij Isabellegreend in Limburg, daar lopen van die Galloway-runderen. Dié joekels vertrouw ik niet. Daar kun je me met een stok niet bij in de buurt slaan. Maar die rooien zijn goed volk
Niks mis met een kek hoedje.Cleva schreef:En dan nog wat! Die beeste komen toch grazen? Waarom vreten ze die vervelende klissen niet kort?
Prima eetbaar, ook voor mensen maar nee. Dát eten die vlooienbalen niet. Ze zien meer decoratieve waarde als hoedje.
*lonk lonk*Cleva schreef:

Zou ik eerst onder Koe-n moeten gaan hangen om te kijken of er gehaktballen onderhangen. Het jong heeft zich dik aangekleed.Marloes1 schreef:Koe-n zou een hoedje best kunnen gebruiken.
Ik denk dat dat wel klopt.Hippo schreef:Ik had er geen problemen mee, maar sinds dat wij zijn aangevallen in Het Waterbos in Rockanje en ter nauwer nood van ontsnapt aan een agressieve kudde vermijd ik ze nu.
In dat gebied kwamen ze wel eens vaker je kant op gelopen, maar na een brul of armzwaaien staakte ze hun actie. Nu was het een onstuimige dag. Een man met een hond was aan het hardlopen en passeerde ons. Vlak voor het hek stond de kudde met hooglanders(20stuks). Toen hij vlakbij was, kwamen ze met zijn allen in beweging en in galop op hem af. Die man sprintte zigzaggend door de hooglanders en wist met een sprong het hek te bereiken(en zijn hond gelukkig ook). Toen kregen ze ons in het vizier(mijn man, ik en onze 3 honden). Ja hoor heel die groep onze kant op in galop. We werden omsingeld. Gelukkig lagen er wat lange stokken op de grond die we hebben gepakt. Toen begonnen er een stuk of 4-5 van die beesten om en om ons aan te vallen. Jeeeemig ik ben echt niet bang aangelegd maar stond doodsangsten uit. Al zwaaiend en prikkend met de stokken konden we wat dichter bij het hek komen. Toen als een gek naar het hek gesprint(eerst ik met de mechels, erna m'n man met hippo).
Heb een klacht ingediend bij natuurmonumenten. Wat als daar geen stokken lagen of we verder weg waren geweest van het hek?? Dan hadden we er niet zonder schade vanaf gekomen.
Onlangs liepen we in de Broekpolder in Vlaardingen. We werden toen aangesproken door de boswachter om alert te zijn op de hooglanders. Diezelfde week is er een hond afgespoten omdat hij zwaar was toegetakeld door de runderen. Het meest agressieve dier is afgeschoten, maar er waren nu nog steeds een aantal runderen die uit zichzelf mensen opzochten en aanvielen. Er waren meerdere incidenten bekend gemaakt bij de boswachter.
Bij ons in de duinen lopen galloways(die zwarte hoorloze runderen). Die schijnen minder agressief te zijn. De kudde hier heb ik nog nooit 1 beweging onze kant op zien maken, alleen kijken. Als ze op het pad liggen waar dichte bosjes naast zijn, kan je er gewoon op 1m passeren en ze kauwen gewoon door terwijl ze blijven liggen of staan. Onze honden vinden de koeien overigens totaal niet interessant. Ze kijken er niet eens naar als we ze passeren en gaan er al helemaal niet zelf naar toe, het is dus niet dat ze aanvallend gedrag uitlokken.
Ik denk dat hooglanders niet geschikt zijn voor de kleine natuurgebiedjes in Nederland met mega hoge recreatiedruk. Of het nou komt door voeren, opjagen van honden of wat anders. Je moet gewoon niet aangevallen worden door een stel van die mafkezen. Volgens de boswachter komt het helaas op meerdere plekken voor in heel Nederland waar ze zijn uitgezet. Zodra ze doorhebben dat mensen(met of zonder hond) op de vlucht slaan als ze aan komen, dan is dat proces onomkeerbaar.
Ik zeg, maak er lekker biefstukjes van
Lemuria schreef:Dit is echt het sulletje uit de klas. Met z'n bloempotkapsel. Vraagt er gewoon om om gepest te worden. Kijk dan, die lodderogen en dat treurmondje.Marloes1 schreef:Lemuria schreef:
![]()
![]()
![]()

Als je hond er ADHD tussendoor rent, zou ik 'm dus wel even aanlijnen. Kan me ook voorstellen dat die koeien dat na een tijdje spuugzat worden en hem op een gegeven moment een hengst geven, zeker als ze eens kalveren hebben...Daar is je hondje echt niet tegen bestandJo-Ellen schreef:Ik loop daar bijna dagelijks tussen met mijn hondje.![]()
Gelukkig zijn ze het gewend en kijken ze niet op of om. Zelfs als mijn ADHD uitlaathond er als een geflipte tussendoor rent blijven ze gewoon kalm.
Stapper schreef:Mooie foto's, ik geniet ervan. Bedankt. de reacties bewijzen "wilde natuur" in Nederland Heb ik nergens gelezen?, hoe durven ze, te erg voor woorden! Ik snap het ook niet! Het lef!
Hier in Holland willen we best wilde beesten maar ze moeten wel reageren zodat wij onze leventje kunnen blijven leven. Precies. Ze moeten wel hun plek kennen.
Door deze gedachten kunnen de honden minder vaak loslopen Ja, ik moet haar nou 2 minuten aanlijnen, ik háát dat., nee we leren kinderen niet meer rekening te houden met honden Nee, terwijl dat wel zou moeten he! (rennen in de buurt van honden kan best, de honden moeten zich in houden en instinct niet volgen Ja, arme beesten. Ze moesten lekker van zich af kunnen happen als ze daar zin an hebben) de mens overheerst. Ja, ik had me liever laten piepelen door m'n hond, maar ja...ik schijn te moeten overheersen. Vind ik ook veel gedoe.
Hoeveel erger kan het worden Nog veel erger. en het maakt me triest. Deze post maakt mij triest, want ik heb werkelijk geen idee wat je wil zeggen.