Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Weer een dierenarts bezoekje
Moderator: moderatorteam
-
gonnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
- Aantal honden: 2
Weer een dierenarts bezoekje
met Jarah.
We waren vanmiddag in het Hitlandbos toen Jarah wat achter ons bleef lopen om drollen te zoeken, Nikkie en Tama liepen voorop bij mij.
Ineens horen ik een hoop herrie en zie ik Jarah achtervolgd worden door twee grote zwarte honden.
Ik liep gewoon door want dacht dat het wel mee viel. Even later komt ze naast Gerard lopen en die ziet ineens bloed had ze een aardig diepe kras op haar neus.
Gerard weer in paniek en die wilde naar de dierenarts, ik zei dat hij dan beter even de gegevens van die man kon gaan vragen. Maar die man maakte mooi dat hij weg kwam.
Ik wilde niet naar de dierenarts want zag dat die snee ondanks dat het best een flinke snee was niet gehecht hoefde te worden. En schoonmaken kan ik zelf ook.
Maar zoals jullie wel kunnen raden was dat tegen dovemansoren.
Wij achter die man aan, kwam een bekende aan die heeft even zijn fiets aan Gerard geleend want die man deed net alsof hij ons niet hoorde roepen en ging steeds harder lopen.
Toen Gerard bij die man aankwam, wilde die man zijn gegevens niet geven, wij moesten onze honden maar beter opvoeden, zijn honden konden het niet gedaan hebben want dat waren de liefste honden die er waren, ja dag.
Hij zei ook nog dat er meer honden bij liepen, ja dat waren mijn eigen honden en die liepen geeneens bij Jarah in de buurt.
Nou ja, wij dus de dierenarts gebeld, de vervanger van onze dierenarts had alleen morgen een spreekuur voor spoedgevallen. Lekker handig.
Maar goed eigenlijk was het van Jarah geen spoed, uiteindelijk konden we terecht bij een dierenarts in Zevenhuizen. Zij zei eerst aan de telefoon dat het niet niet nodig was om te komen en daar was ik het wel mee eens, maar Gerard zat er doorheen te tetteren dat hij wel wilde langskomen omdat ik geen dierenarts was en niet kon weten of het wel of niet nodig was. De dierenarts zag ook nog een krasje op Jarah haar bil, dus die wond op haar neus was niet het enige.
Wij zijn dus weer 92 euro armer voor niks. Hahaha.
Maar dat is niet de eerste keer en zal niet de laatste keer zijn.
We waren vanmiddag in het Hitlandbos toen Jarah wat achter ons bleef lopen om drollen te zoeken, Nikkie en Tama liepen voorop bij mij.
Ineens horen ik een hoop herrie en zie ik Jarah achtervolgd worden door twee grote zwarte honden.
Ik liep gewoon door want dacht dat het wel mee viel. Even later komt ze naast Gerard lopen en die ziet ineens bloed had ze een aardig diepe kras op haar neus.
Gerard weer in paniek en die wilde naar de dierenarts, ik zei dat hij dan beter even de gegevens van die man kon gaan vragen. Maar die man maakte mooi dat hij weg kwam.
Ik wilde niet naar de dierenarts want zag dat die snee ondanks dat het best een flinke snee was niet gehecht hoefde te worden. En schoonmaken kan ik zelf ook.
Maar zoals jullie wel kunnen raden was dat tegen dovemansoren.
Wij achter die man aan, kwam een bekende aan die heeft even zijn fiets aan Gerard geleend want die man deed net alsof hij ons niet hoorde roepen en ging steeds harder lopen.
Toen Gerard bij die man aankwam, wilde die man zijn gegevens niet geven, wij moesten onze honden maar beter opvoeden, zijn honden konden het niet gedaan hebben want dat waren de liefste honden die er waren, ja dag.
Hij zei ook nog dat er meer honden bij liepen, ja dat waren mijn eigen honden en die liepen geeneens bij Jarah in de buurt.
Nou ja, wij dus de dierenarts gebeld, de vervanger van onze dierenarts had alleen morgen een spreekuur voor spoedgevallen. Lekker handig.
Maar goed eigenlijk was het van Jarah geen spoed, uiteindelijk konden we terecht bij een dierenarts in Zevenhuizen. Zij zei eerst aan de telefoon dat het niet niet nodig was om te komen en daar was ik het wel mee eens, maar Gerard zat er doorheen te tetteren dat hij wel wilde langskomen omdat ik geen dierenarts was en niet kon weten of het wel of niet nodig was. De dierenarts zag ook nog een krasje op Jarah haar bil, dus die wond op haar neus was niet het enige.
Wij zijn dus weer 92 euro armer voor niks. Hahaha.
Maar dat is niet de eerste keer en zal niet de laatste keer zijn.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
-
Sterre
Re: Weer een dierenarts bezoekje
Jeetje, weekendtarief. Zonde hoor. Moest wel lachen om het zinnetje dat het spreekuur voor spoedgevallen morgen is. Dat slaat natuurlijk ook nergens op.
-
Izzie_Anneke
- Zeer actief
Sterre schreef:Jeetje, weekendtarief. Zonde hoor. Moest wel lachen om het zinnetje dat het spreekuur voor spoedgevallen morgen is. Dat slaat natuurlijk ook nergens op.
Dat viel mij ook op. Even de rampspoed uitstellen tot morgen
-
gonnie
- Zeer actief
Ja, dat vonden wij ook nogal raar en de dierenarts in Zevenhuizen ook, ze gaat dan ook even contact opnemen met de Korte Akkeren, daar heeft ze zelf ook gewerkt. En de vervanger was een andere dierenarts in Gouda, toen ik die belde zei een antwoordapparaat dat er morgenochtend een spreekuur was voor spoedgevallen en kreeg daarna geen telefoonnummer voor als er vandaag een spoedgeval was.Izzie_Anneke schreef:Sterre schreef:Jeetje, weekendtarief. Zonde hoor. Moest wel lachen om het zinnetje dat het spreekuur voor spoedgevallen morgen is. Dat slaat natuurlijk ook nergens op.
Dat viel mij ook op. Even de rampspoed uitstellen tot morgen
Wat moet je dan als er wel wat ernstigs is?
Groetjes Gonnie.
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Bij mijn DA is weekend spreekuur/consult 15€ duurder dan normaal en dan kom ik nog onder de helft vt bedrag wat jij ju noemt.
Ze hebben zaterdag en zondag gewoon spreekuur en zijn bereikbaar voor spoed door aan het einde vt bandje te blijven hangen dan wordt je automatisch doorgeschakeld. Misschien was dat bij het bandje wat jullie hoorden ook en heb je te snel opgehangen.
Ze hebben zaterdag en zondag gewoon spreekuur en zijn bereikbaar voor spoed door aan het einde vt bandje te blijven hangen dan wordt je automatisch doorgeschakeld. Misschien was dat bij het bandje wat jullie hoorden ook en heb je te snel opgehangen.
-
gonnie
- Zeer actief
crutz schreef:Bij mijn DA is weekend spreekuur/consult 15€ duurder dan normaal en dan kom ik nog onder de helft vt bedrag wat jij ju noemt.
Nee hoor, ik heb niet gelijk opgehangen. Heb nog gewacht maar de verbinding werd verbroken.
Hier in de buurt is het weekendtarief altijd het dubbele. Heb tenminste altijd dubbel consult betaald.
Maar bij die 92 euro zat ook een zalfje van 18 euro.
Groetjes Gonnie.
-
Neeltje
In Eersel is er op zaterdag gewoon spreekuur, dus geen weekendtarief, scheelt ook weer.
-
gonnie
- Zeer actief
Neeltje schreef:In Eersel is er op zaterdag gewoon spreekuur, dus geen weekendtarief, scheelt ook weer.
Moeten we toch eens gaan verhuizen. Haha.
Groetjes Gonnie.
- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Hier hebben verschillende dierenartsen op zaterdag gewoon spreekuur, vaak wel net iets duurder dan doordeweeks maar niet veel.
Maar goed je moet toch ergens je geld aan uitgeven
Maar goed je moet toch ergens je geld aan uitgeven
-
gonnie
- Zeer actief
Hahaha, daar kregen we nog bonje om, Gerard vond ineens dat het mijn honden zijn ( zijn het ook ) en ik de rekening moest betalen, toen zei ik dat ik het niet nodig vond om te gaan voor die snee en dus niet ging.
Hij wilt dus hij dokt dan maar.
Als het hem uitkomt zijn het ineens mijn honden, als ik zeg dat hij eens moet stoppen met dat eeuwige gevoer zegt hij dat ze van hem zijn. Dus nu ook dan.
Hij wilt dus hij dokt dan maar.
Als het hem uitkomt zijn het ineens mijn honden, als ik zeg dat hij eens moet stoppen met dat eeuwige gevoer zegt hij dat ze van hem zijn. Dus nu ook dan.
Groetjes Gonnie.
-
Brindlecardi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Wat klinkt het toch gezellig bij jou

-
Lemuria
Ik dacht altijd dat jullie getrouwd waren? 
-
gonnie
- Zeer actief
Zijn we ook, maar als er wat gebeurd is Gerard helemaal in paniek en kraamt dan de gekste dingen uit. Ben er al aan gewend hoor.
En ach, hij kan ook gezellig zijn hoor.
Groetjes Gonnie.
-
Lemuria
Ja ok, maar dan deel je dat soort kosten toch? Dat zou bij mij niet eens een discussiepunt zijngonnie schreef:Zijn we ook, maar als er wat gebeurd is Gerard helemaal in paniek en kraamt dan de gekste dingen uit. Ben er al aan gewend hoor.
-
gonnie
- Zeer actief
Lemuria schreef:Ja ok, maar dan deel je dat soort kosten toch? Dat zou bij mij niet eens een discussiepunt zijngonnie schreef:Zijn we ook, maar als er wat gebeurd is Gerard helemaal in paniek en kraamt dan de gekste dingen uit. Ben er al aan gewend hoor.
En ach, hij kan ook gezellig zijn hoor.Gewoon niet mekkeren, Gerard
![]()
Hahaha, hij houdt van mekkeren. Als hij niet mekkert is hij ziek. Zo doet hij altijd voordat we naar de dierenarts gaan, als het leed geleden is doet hij weer gewoon.
Groetjes Gonnie.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
gonnie schreef:Lemuria schreef:Ja ok, maar dan deel je dat soort kosten toch? Dat zou bij mij niet eens een discussiepunt zijngonnie schreef:Zijn we ook, maar als er wat gebeurd is Gerard helemaal in paniek en kraamt dan de gekste dingen uit. Ben er al aan gewend hoor.
En ach, hij kan ook gezellig zijn hoor.Gewoon niet mekkeren, Gerard
![]()
Hahaha, hij houdt van mekkeren. Als hij niet mekkert is hij ziek. Zo doet hij altijd voordat we naar de dierenarts gaan, als het leed geleden is doet hij weer gewoon.
Hier moet ik een beetje om grinniken.
Hij zit wel erg graag bij de DA.
- Yara
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
Beter een keer te vaak naar de DA dan een keer te weinig. Maar dit was zo te lezen niet echt noodzakelijk. Hier is de DA ook zo duur. Laatst ook op een zaterdag met Zorro naar de DA omdat hij een hele dikke kop had door een allergische reactie. We zijn er 5 minuten geweest en hij kreeg een prik kostte 85 euro. Maar hier kun je 24 uur per dag bij de DA terecht gelukkig.

-
gonnie
- Zeer actief
Nee hoor, het was echt niet noodzakelijk.
Ze wilde er wel een krammetje in doen maar dat vond ze niet echt nodig, omdat het een rotplek is en ik vond het ook niet nodig, Jarah trekt dat er toch weer uit.
Maar als mijn man in paniek is is er niet mee te praten. Dus tegenwoordig hobbel ik wel mee, maar ik ga toch echt niet betalen voor iets wat ik niet nodig vind. Heeft hij toch echt pech.
Ze wilde er wel een krammetje in doen maar dat vond ze niet echt nodig, omdat het een rotplek is en ik vond het ook niet nodig, Jarah trekt dat er toch weer uit.
Maar als mijn man in paniek is is er niet mee te praten. Dus tegenwoordig hobbel ik wel mee, maar ik ga toch echt niet betalen voor iets wat ik niet nodig vind. Heeft hij toch echt pech.
Groetjes Gonnie.
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Rotwijf ben je ook hé.gonnie schreef:Nee hoor, het was echt niet noodzakelijk.
Wat je zegt ben je zelfffff 

-
blondie
- Zeer actief
Oh heerlijk. Niet het gebeuren natuurlijk, maar jij en je man. 
-
gonnie
- Zeer actief
bouvierpoedel schreef:Rotwijf ben je ook hé.gonnie schreef:Nee hoor, het was echt niet noodzakelijk.
Maar als mijn man in paniek is is er niet mee te praten. Dus tegenwoordig hobbel ik wel mee, maar ik ga toch echt niet betalen voor iets wat ik niet nodig vind. Heeft hij toch echt pech.![]()
Ja, echt he. Hahaha.
blondie schreef:Oh heerlijk. Niet het gebeuren natuurlijk, maar jij en je man.
Hahaha, dat gebeuren viel ook wel mee hoor.
Was eigenlijk achteraf nog best geinig. Toen we die man achterna gingen had ik mijn honden aangelijnd, toen we die kerel weer zagen riep ik hem maar hij deed net of hij niks hoorde mijn honden raakte helemaal opgewonden van dat geroep, er kwam een man met een Mechelaar ons tegemoet en die Mechelaar wilde haast mijn meiden grijpen omdat die zo opgewonden waren. Hahaha, waren er haast drie die gebeten waren.
En dat voor een snee waar eigenlijk geen dierenarts aan te pas hoefde te komen.
Voortaan ga ik er niet meer achteraan. Een normaal persoon loopt niet door en vraagt of het goed is met de gebeten hond.
Groetjes Gonnie.
- Marloes1
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herplaatsers
Ik moet altijd hier aan denken als ik de verhalen over jou en je man lees:
-
gonnie
- Zeer actief
Hahahaha, nou gelukkig vloekt hij niet zoveel als die kerel.
Leuk filmpje.
Leuk filmpje.
Groetjes Gonnie.
- wolvster
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese StabijXFox Terrier, Airedale Terrier
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Nou mooi voor je hondje dat het meeviel. Jammer voor je portemonnee, dat wel. Gerard is wel een echte paniekvogel, of niet?
-
gonnie
- Zeer actief
Ja, Gerard is heel snel in paniek.
Groetjes Gonnie.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Ik zou gillend gek worden van zo'n partner 

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
gonnie
- Zeer actief
Hahahaha, dat wordt ik af en toe ook.
Groetjes Gonnie.