Vanochtend op ons rondje 2x grote honden tegengekomen en voor het eerst had ik genoeg rust en vertrouwen in mezelf om niet om te keren en Skye heeft heerlijk gespeeld.
We kwamen een witte herder tegen die met iemand met een andere hond op liep en ik hoorde iemand in de verte roepen. Die witte herder was weggelopen en die kerel liep stug door met zijn hond. Die witte herder vond Skye wel leuk dus die liep maar met ons mee en ik ben haar maar naar haar baasje gaan brengen. Ze hebben echt heerlijk gespeeld. Herders en borders gaat toch vaak wel goed. Ze preken dezelfde taal.
Even snuffelen (dit waren twee teefjes dus dan gaat het al snel goed natuurlijk):

Daarna kwamen we een toller en een drentse patrijs tegen en die konden we eigenlijk niet meer ontlopen. Die toller zijn we een week geleden ook tegen gekomen alleen zaten ze toen allebei aangelijnd. En als echt jonge stoere reutjes van 1 en bijna 2 moesten ze even laten zien dat ze heel stoer waren. Dus toen zijn we snel doorgelopen. Nu waren ze allebei los en ging het super. Die toller was in het begin iets te druk, maar dat had Skye netjes laten weten en daarna was het prima.
Die drentse patrijs zijn we ook al eerder tegen gekomen en die was ook niet al te lief normaal, maar nu ging het ook goed.
Echt super mooi om te zien hoe die honden met elkaar om gingen.

We zijn een midweekje naar Engeland geweest en met de terugweg met de tunnel had je een mooi veld met toestellen waar de honden los mogen. Die is natuurlijk iets wat ik door mijn angst helemaal heb ontlopen, maar goed, toch gedaan en het ging super. Veel honden, rennende kinderen en wij hadden Skye zijn volledige aandacht en hij heeft heerlijk gespeeld.

Al met al komt het genieten al weer steeds meer terug en daar ben ik echt heel blij mee. Waar ik eerst iedere situatie aan ging, ontloop ik nu wel meer, maar dat kan me niet schelen. Als ik weet dat het niet werkt, ga ik het niet nog een keer uitproberen. En verder kijk ik het even aan per situatie.
Gisteren heeft Skye nog heerlijk met een Deense Dog gespeeld. Dat ziet er zo grappig uit. Het zijn echt vriendjes en Skye vliegt eronderdoor, achterlangs en dat beest maar gekke sprongen maken en speelbuigingen. Moet zeggen dat ik het wel spannend vind als hij speels een beetje hapt/ zijn bek open doet, Skye zijn rug verdwijnt dan echt helemaal, maar het gaat echt super lief en voorzichtig.
We komen er wel!