Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Het wordt nog wel weer eens wat :) Blij!

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

*Skye*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 2

Het wordt nog wel weer eens wat :) Blij!

Ongelezen bericht door *Skye* »

Zoals sommige van jullie vast wel hebben meegekregen hebben wij een tijd geleden nogal een pech week gehad met wat aanvallen en heb ik daar heel veel last van gehad. Zo erg dat ik bijna altijd met angst liep. Nu zijn we ondertussen al weer een aantal maanden verder en kan ik toch wel weer een groot deel van de tijd lekker genieten. Ik ben nog steeds veel voorzichtiger als dat ik was en als ik het niet vertrouw draai ik om. Grote wandelingen in de bossen waar de voorvallen zijn gebeurd zitten er nog niet in, maar dan lopen we gewoon lekker ergens anders.

Vanochtend op ons rondje 2x grote honden tegengekomen en voor het eerst had ik genoeg rust en vertrouwen in mezelf om niet om te keren en Skye heeft heerlijk gespeeld.

We kwamen een witte herder tegen die met iemand met een andere hond op liep en ik hoorde iemand in de verte roepen. Die witte herder was weggelopen en die kerel liep stug door met zijn hond. Die witte herder vond Skye wel leuk dus die liep maar met ons mee en ik ben haar maar naar haar baasje gaan brengen. Ze hebben echt heerlijk gespeeld. Herders en borders gaat toch vaak wel goed. Ze preken dezelfde taal.

Even snuffelen (dit waren twee teefjes dus dan gaat het al snel goed natuurlijk):
Afbeelding

Daarna kwamen we een toller en een drentse patrijs tegen en die konden we eigenlijk niet meer ontlopen. Die toller zijn we een week geleden ook tegen gekomen alleen zaten ze toen allebei aangelijnd. En als echt jonge stoere reutjes van 1 en bijna 2 moesten ze even laten zien dat ze heel stoer waren. Dus toen zijn we snel doorgelopen. Nu waren ze allebei los en ging het super. Die toller was in het begin iets te druk, maar dat had Skye netjes laten weten en daarna was het prima.
Die drentse patrijs zijn we ook al eerder tegen gekomen en die was ook niet al te lief normaal, maar nu ging het ook goed.
Echt super mooi om te zien hoe die honden met elkaar om gingen.
Afbeelding

We zijn een midweekje naar Engeland geweest en met de terugweg met de tunnel had je een mooi veld met toestellen waar de honden los mogen. Die is natuurlijk iets wat ik door mijn angst helemaal heb ontlopen, maar goed, toch gedaan en het ging super. Veel honden, rennende kinderen en wij hadden Skye zijn volledige aandacht en hij heeft heerlijk gespeeld.
Afbeelding

Al met al komt het genieten al weer steeds meer terug en daar ben ik echt heel blij mee. Waar ik eerst iedere situatie aan ging, ontloop ik nu wel meer, maar dat kan me niet schelen. Als ik weet dat het niet werkt, ga ik het niet nog een keer uitproberen. En verder kijk ik het even aan per situatie.
Gisteren heeft Skye nog heerlijk met een Deense Dog gespeeld. Dat ziet er zo grappig uit. Het zijn echt vriendjes en Skye vliegt eronderdoor, achterlangs en dat beest maar gekke sprongen maken en speelbuigingen. Moet zeggen dat ik het wel spannend vind als hij speels een beetje hapt/ zijn bek open doet, Skye zijn rug verdwijnt dan echt helemaal, maar het gaat echt super lief en voorzichtig.

We komen er wel! :engel:
kooi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief
Aantal honden: 1

Re: Het wordt nog wel weer eens wat :) Blij!

Ongelezen bericht door kooi »

Ik denk het ook!
Dapper bezig hoor! :E:
Nikkielvis
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podego van 2 jaar uit portugal
Mix van 6 maanden uit roemenie

Ongelezen bericht door Nikkielvis »

Fijn dat het genieten weer terug komt. Daar heb je tenslotte toch een hondje voor om lekker mee te wandelen.
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Hartstikke fijn dat je weer wat meer ontspannen kan zijn en kan genieten, goed gedaan :ok: :ok:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix

Ongelezen bericht door Lunatic »

Goed bezig :E:
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
*Skye*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door *Skye* »

Dankjewel! Ja ben echt blij, dit is inderdaad waarom ik een hond heb genomen. Niet om met een hoge bloeddruk al achterom kijkend rond te lopen. Heerlijk om weer een beetje mijn oude gevoel terug te hebben.
Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër

Ongelezen bericht door Pemba »

Klinkt goed hoor, lekker genieten :ok:
Afbeelding
moniek&bo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retriever

Ongelezen bericht door moniek&bo »

Wat goed dat je nu ook niet krampachtig 'alles' aan moet pakken van jezelf maar dat je de dingen kiest waar jij je goed bij voelt. Na veel succeservaringen komt daar steeds meer bij.
:ok:
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Je bent goed bezig :ok:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
cornelia
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse staande langhaar

Ongelezen bericht door cornelia »

:E: leuk om te lezen
Afbeelding
wolvster
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese StabijXFox Terrier, Airedale Terrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door wolvster »

Fijn dat je weer wat relaxter kan lopen met je hond. Dat is toch wel erg plezierig voor zowel jou als hem denk ik.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”