Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Het is tenminste eerlijk

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Aantal honden: 3

Het is tenminste eerlijk

Ongelezen bericht door Hilde »

Mooie en lieve beagle pup van 10 weken.
Helaas in een opwelling gekocht (kinderen hebben me overgehaald)
Nooit research gedaan naar het ras enz.Wij wonen in een flat en heb geen tijd om dit beestje de aandacht te geven die ze verdiend.

Ze is in het bezit van een paspoort.
Ze is gechipt,ontwormt,ontvlooit, en heeft de eerste inenting gehad. Ze is nagekeken door de huisarts en gezond verklaard.

Nieuw kussen, etensbakjes,riem en tuigje, brokken, en speeltouw en omtwormings tabletten zitten erbij.

Voor ons en de pup is het belangrijk dat ze zo snel mogelijk word opgehaald
http://www.marktplaats.nl/a/dieren-en-t ... ousPage=lr

Over de fokker heb ik veel te zeggen. :ugh: :roll:
Over deze eigenaar een stuk minder. Opwelling gekocht, dat is natuurlijk niet goed maar ze is nu wel eerlijk en komt er snel achter dat dit niet zo'n beste keuze was. Geen excuses omtrent zindelijk worden, allergie van de kinderen, etc. En ik vind het dan weer schattig dat er 'huisarts' staat in plaats van 'dierenarts'.
Afbeelding
pointer
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Dsk/pointer
Hound
Aantal honden: 2

Re: Het is tenminste eerlijk

Ongelezen bericht door pointer »

Ach toch, die derde foto in de advertentie :ugh:
Groetjes Iris
mito
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dwergschnauzer, ESS

Ongelezen bericht door mito »

Tja wel eerlijk. Maar snappen doe ik het niet, hoe kan je nou zomaar een pup kopen
Afbeelding
Liesbeth
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Liesbeth »

mito schreef:Tja wel eerlijk. Maar snappen doe ik het niet, hoe kan je nou zomaar een pup kopen
Ga maar eens navragen bij elke hondenbezitter, in Nederland, hoeveel onderzoek ze hebben gedaan voor de aanschaf van hun eerste hond.
Ik gok dat 75% van de eigenaren hun eerste hond zonder enig uitzoekwerk, ergens, gekocht hebben.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Liesbeth
Zeer actief

Hilde schreef:Over deze eigenaar een stuk minder. Opwelling gekocht, dat is natuurlijk niet goed maar ze is nu wel eerlijk en komt er snel achter dat dit niet zo'n beste keuze was. Geen excuses omtrent zindelijk worden, allergie van de kinderen, etc. En ik vind het dan weer schattig dat er 'huisarts' staat in plaats van 'dierenarts'.
Goed dat de eigenaar zo snel tot het inzicht kwam dat ze een verkeerde inschatting heeft gemaakt :E: . Denk niet dat de kinderen er blij mee zijn, maar moeders handelt, uiteindelijk, wel goed.
Beetje jammer dat het over de rug van een pup gaat. Maar ik denk niet dat die er veel 'last' van ondervindt.

Hilde
Zeer actief

Liesbeth schreef:
mito schreef:Tja wel eerlijk. Maar snappen doe ik het niet, hoe kan je nou zomaar een pup kopen
Ga maar eens navragen bij elke hondenbezitter, in Nederland, hoeveel onderzoek ze hebben gedaan voor de aanschaf van hun eerste hond.
Ik gok dat 75% van de eigenaren hun eerste hond zonder enig uitzoekwerk, ergens, gekocht hebben.
Ik ook, ik heb Beau 'zomaar' gekocht. Gelukkig is het redelijk op zijn pootjes terecht gekomen :mrgreen:
Liesbeth schreef:Goed dat de eigenaar zo snel tot het inzicht kwam dat ze een verkeerde inschatting heeft gemaakt :E: . Denk niet dat de kinderen er blij mee zijn, maar moeders handelt, uiteindelijk, wel goed.
Beetje jammer dat het over de rug van een pup gaat. Maar ik denk niet dat die er veel 'last' van ondervindt.
Nee, dat denk ik ook niet! Het was slechts twee of drie weken. Heel jammer, maar heel goed dat ze snel besloot dat het niet handig is geweest en daar voor uitkomt. Ik lees zo vaak van die onzinexcuses :ugh: Het is een schattig pupje maar een beetje onvoordelige foto's (vooral nummer drie inderdaad), hopelijk komt het pupje goed terecht.
Afbeelding
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Hilde schreef:
Nooit research gedaan naar het ras enz.Wij wonen in een flat en heb geen tijd om dit beestje de aandacht te geven die ze verdiend.

Ze is gechipt,ontwormt,ontvlooit, en heeft de eerste inenting gehad. Ze is nagekeken door de huisarts en gezond verklaard.

Nieuw kussen, etensbakjes,riem en tuigje, brokken, en speeltouw en omtwormings tabletten zitten erbij.

Over deze eigenaar een stuk minder. Opwelling gekocht, dat is natuurlijk niet goed maar ze is nu wel eerlijk en komt er snel achter dat dit niet zo'n beste keuze was. Geen excuses omtrent zindelijk worden, allergie van de kinderen, etc. En ik vind het dan weer schattig dat er 'huisarts' staat in plaats van 'dierenarts'.
Wat zou je dan over de fokker kunnen zeggen??
Liesbeth
Zeer actief

Neeltje schreef:
Hilde schreef:

Wat zou je dan over de fokker kunnen zeggen??
Niet dat ik Hilde ben, maar ook ik zou er het nodige over kunnen zeggen. Al was het alleen al dat de fokker nou ook niet bepaald zorgvuldig is geweest met het uitzoeken van een nieuwe eigenaar voor zijn/haar pup(s).

ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Liesbeth schreef: Niet dat ik Hilde ben, maar ook ik zou er het nodige over kunnen zeggen. Al was het alleen al dat de fokker nou ook niet bepaald zorgvuldig is geweest met het uitzoeken van een nieuwe eigenaar voor zijn/haar pup(s).
De fokker van Ita was uiterst zorgvuldig in het uitzoeken/selecteren van nieuwe eigenaren.
Toch was Ita binnen 24 uur terug (gelukkig voor mij, dat wel :D )
Je weet niet hoe ze zich bij de fokker heeft gepresenteerd.

Waarom gaat dit hondje niet terug naar de fokker?
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Hilde
Zeer actief

Liesbeth schreef:Niet dat ik Hilde ben, maar ook ik zou er het nodige over kunnen zeggen. Al was het alleen al dat de fokker nou ook niet bepaald zorgvuldig is geweest met het uitzoeken van een nieuwe eigenaar voor zijn/haar pup(s).
Dit. En dat de fokker dat pupje nu niet terug neemt. Dat is toch van de zotte? Je pup is pas twee/drie weken bij de nieuwe (onzorgvuldig uitgezochte) eigenaar en je neemt 'm gewoon niet terug :19:
Afbeelding
ranetje
Zeer actief

Hilde schreef:
Liesbeth schreef:Niet dat ik Hilde ben, maar ook ik zou er het nodige over kunnen zeggen. Al was het alleen al dat de fokker nou ook niet bepaald zorgvuldig is geweest met het uitzoeken van een nieuwe eigenaar voor zijn/haar pup(s).
Dit. En dat de fokker dat pupje nu niet terug neemt. Dat is toch van de zotte? Je pup is pas twee/drie weken bij de nieuwe (onzorgvuldig uitgezochte) eigenaar en je neemt 'm gewoon niet terug :19:
Waar staat dat? :denken:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Hilde schreef:

Misschien weet de fokker van niks.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
DesireeB
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
Contacteer:

Ongelezen bericht door DesireeB »

Ik denk dat er over de fokker niet zo veel te zeggen is. Niemand weet daar wat vanaf.

Inderdaad denken veel mensen er niet goed over na voor ze een hond in huis halen. Daarbij vind ik het wel beter dat ze zich dit nu bedenkt en niet pas over een half jaar, en iemand anders de ellende mag opknappen omdat het beestje geen goede opvoeding genoten heeft of nooit zijn ei kwijt kon.
Afbeelding
My heart will always wear the pawprints left by you.
Biothane
WashBar
noekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): american bulldog,
Xfila/stabij/lab/?
Contacteer:

Ongelezen bericht door noekie »

Fokker zal je niet vinden want denk dat dit een hondje is van Rentenaar Zaandam en dus uit het oostblok.
Rentenaar had namelijk een paar weekjes geleden beagle pupjes; op fb ook iemand die er een beaglepup vandaan had en nu baalde want was nog niet zindelijk, liep niet mee aan de riem en luisterde niet.
Vriend was pupje al zat; zou me niet verbazen als dat dit zelfde pupje is
scooby 06-07-1995/31-08-2007
andor 12-04-2001/10-09-2009
Hilde
Zeer actief

Hoe kan de fokker van niets weten? Een goede fokker neemt imo de eerste paar weken elke week contact op met de nieuwe eigenaren om te vragen hoe het gaat en of er nog iets nodig is. Wij hadden (hebben) zelfs een facebookgroep.

Verbaast me niets als dit van Rentenaar komt...
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Hilde schreef:Hoe kan de fokker van niets weten? Een goede fokker neemt imo de eerste paar weken elke week contact op met de nieuwe eigenaren om te vragen hoe het gaat en of er nog iets nodig is. Wij hadden (hebben) zelfs een facebookgroep.

Verbaast me niets als dit van Rentenaar komt...
Fokker hoeft helemaal geen contact op te nemen de eerste paar weken iedere week om te laten zien hoe betrokken hij wel niet is en dan nog is het wat die mensen vertellen .
Ben er ook wel eens achter gekomen dat een hond van mij doorgegeven/verkocht was of in het dierenasiel zat. Of snel na aankoop weer terug kreeg en ook na 1 nacht.
Fokkers zijn ook geen supermannen/vrouwen met speciale gaven hoor net als puppiekopers dat niet zijn. We blijven allemaal mensen waar een facebook groep of een urenlang verhoor ook geen reet aan meehelpt of het slecht of goed met je pup gaat. Net als het geen fuck uitmaakt hoe er met die verloopt of hij nu bij een buitenlandse stichting ,broodfokker ,asiel of zogenaamde gelabelde en met stickers beplakte goedgekeurde stamboomkennel vandaan komt.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Hilde
Zeer actief

Natuurlijk maakt dat uit. Eengoede fommer neemt zijn pup van 10 weken gewoon terug. En hij zorgt dat zijn pups geen impulsaankopen zijn. Daarbij zou ik een fokker die totaal niets geeft om wat er die eerste weken met zijn pup gebeurd, niet echt waarderen. Het is wmb niet 'de deur uit en klaar ermee'.
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief

Hilde schreef:Natuurlijk maakt dat uit. Eengoede fommer neemt zijn pup van 10 weken gewoon terug. En hij zorgt dat zijn pups geen impulsaankopen zijn. Daarbij zou ik een fokker die totaal niets geeft om wat er die eerste weken met zijn pup gebeurd, niet echt waarderen. Het is wmb niet 'de deur uit en klaar ermee'.
Moet je allemaal maar net van op de hoogte gehouden worden als fokker.Al ga je er 24/7 op de stoep liggen waken weet je het nog niet.
Als we alles toch eens wisten wat er in mensen hun kop en dagelijkse leven afspeelden zouden we met zijn allen in een groot sprookjesbos wonen. Heel veel gaat goed en je blijft een bepaald % houden wat niet goed gaat .
Hilde
Zeer actief

Natuurlijk! Dat snap ik. Maar als deze mevrouw op marktplaats zo eerlijk is, verwacht ik eigenlijk dat ze het naar de fokker ook is. Zeker als hij er naar vraagt.
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief

Hilde schreef:Natuurlijk! Dat snap ik. Maar als deze mevrouw op marktplaats zo eerlijk is, verwacht ik eigenlijk dat ze het naar de fokker ook is. Zeker als hij er naar vraagt.
Ach als ze erachter was dat haar inpuls aankoop bij ook een niet al te beste fokker vandaan kwam kan het ook zijn dat ze het beest daar niet naar terug laat gaan. Of ze schaamt zich en neemt daarom geen contact met fokker op.
fenneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn

Ongelezen bericht door fenneke »

Antwoord terug :wink:

Ik heb haar uit de dieren winkel ik vond het zielig dat ze daar zat zoals het er al stond was het een impulsieve aankoop. Verder geen research naar het ras gedaan. En dit ras past helaas niet in ons gezin, dit is teveel werk
Fenneke en Baloe
Afbeelding
Hilde
Zeer actief

Ach, arm pupje :(
En ik vind het goed dat ze inziet dat niet alleen het pupje, maar heel het ras echt veel werk kost, de rest van het leven van je hond. Ze is er te laat mee en ik vind het jammer dat het zo gegaan is, maar ze is wel eerlijk en ziet haar eigen fout in. En ik krijg kriebels om het pupje op te halen, maar laten we dat maar niet doen :80:
Afbeelding
Crystalclear
Actief
Mijn ras(sen): Poolse herderin

Ongelezen bericht door Crystalclear »

Het is wel eerlijk, maar ik denk dat je echt 0,0 onderzoek hebt gedaan (of gezond verstand hebt)als je niet weet dat een dierenwinkel überhaupt niet de beste plek is om een pup te kopen.
Daarnaast vind ik het ook jammer dat je je zo laat overhalen door je kinderen..... vervolgens zijn zowel pupje als de kinderen de dupe van je gebrek aan standvastigheid.
Natuurlijk laat je je wel eens overhalen door je kinderen, maar toch niet als het gaat om een levend dier....

de advertentie bestaat niet meer. Hopelijk heeft dit pupje een geschikt baasje gevonden.
Afbeelding
*Esther
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Esther »

noekie schreef:Fokker zal je niet vinden want denk dat dit een hondje is van Rentenaar Zaandam en dus uit het oostblok.
Rentenaar had namelijk een paar weekjes geleden beagle pupjes; op fb ook iemand die er een beaglepup vandaan had en nu baalde want was nog niet zindelijk, liep niet mee aan de riem en luisterde niet.
Een pup die bovenstaande allemaal al wel doet is geen levende pup.
Verwachtingen van een nieuw hondje in huis kloppen maar zelden met de werkelijkheid helaas.
ranetje
Zeer actief

*Esther schreef:
noekie schreef:Fokker zal je niet vinden want denk dat dit een hondje is van Rentenaar Zaandam en dus uit het oostblok.
Een pup die bovenstaande allemaal al wel doet is geen levende pup.
Verwachtingen van een nieuw hondje in huis kloppen maar zelden met de werkelijkheid helaas.
Zo is dat :ok:

En die mevrouw is bepaald de enige niet die zich er over verbaast (aan ergert) dat de pup niet zindelijk is binnen een paar dagen.
En niet aan een lijntje kan lopen.
Kijk maar naar de vragen hier op het forum
Niks nieuws onder de zon.
Hopelijk laat ze zich eerst informeren voor ze ooit nog een andere pup koopt.
Want geen enkele pup van geen enkel ras is meteen gehoorzaam, loopt netjes mee en is 100% zindelijk.

Ik vind het inderdaad ook wel eerlijk hoor Hilde dat ze het zo schreef in de advertentie.
Maar het gaat niet alleen om het feit dat het een Beagle is.
En ik denk dat je idee over fokkers, dat ze alles weten en een pup dus terug kunnen nemen, iets te hoog gegrepen is.
Een fokker is afhankelijk van info van de pupkoper.
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief

Hilde schreef:Ach, arm pupje :(
En ik vind het goed dat ze inziet dat niet alleen het pupje, maar heel het ras echt veel werk kost, de rest van het leven van je hond. Ze is er te laat mee en ik vind het jammer dat het zo gegaan is, maar ze is wel eerlijk en ziet haar eigen fout in. En ik krijg kriebels om het pupje op te halen, maar laten we dat maar niet doen :80:
Die pup komt wel op zijn pootjes terecht en zal daar geen trauma's aan over houden of janken dat hij afgewezen is door het baasje. Vele puppen die even ergens anders zitten en uiteindelijk een vast tehuis krijgen wat leuke gezellige honden worden.
Ga je hem toch halen als het je lijkt.?
Hilde
Zeer actief

Deze mevrouw baalt helemaal niet dat het pupje niet zindelijk is?

En nee, dat dat pupje geen trauma heeft snap ik ook wel. Alleen ik vind het sneu dat hij geen goede start in het levrn heeft gehad. Misschien heb ik wel te hoge verwachtingen van fokkers, maar dat komt dan door de fokkers die ik van dichtbij mee maak. Natuurlijk ben je afhankelijk van de pupkoper, maar je kunt er toch minstens naar vragen hoe het gaat? Als de pupkoper dan niet eerlijk antwoord kun je er niets aan doen.
Afbeelding
ranetje
Zeer actief

Hilde schreef:Deze mevrouw baalt helemaal niet dat het pupje niet zindelijk is?
Dat staat inderdaad niet in die advertentie, maar ik borduurde even voort op de veronderstelling die in dit topic werd gedaan ..........
nl:
Hilde schreef:. En dat de fokker dat pupje nu niet terug neemt. Dat is toch van de zotte? Je pup is pas twee/drie weken bij de nieuwe (onzorgvuldig uitgezochte) eigenaar en je neemt 'm gewoon niet terug :19:
Waar staat dat? :denken:
Hilde schreef:En nee, dat dat pupje geen trauma heeft snap ik ook wel. Alleen ik vind het sneu dat hij geen goede start in het levrn heeft gehad. Misschien heb ik wel te hoge verwachtingen van fokkers, maar dat komt dan door de fokkers die ik van dichtbij mee maak. Natuurlijk ben je afhankelijk van de pupkoper, maar je kunt er toch minstens naar vragen hoe het gaat? Als de pupkoper dan niet eerlijk antwoord kun je er niets aan doen.
Voor zover ik heb begrepen gaat het om een hondje uit de winkel.
Dus ...........
Ik weet niet of die doen aan niet goed/geld terug?
Afbeelding
Hilde
Zeer actief

Toen ik dit topic opende wist ik toch niet dat het hondje uit de winkel kwam?
Afbeelding
ranetje
Zeer actief

Hilde schreef:Toen ik dit topic opende wist ik toch niet dat het hondje uit de winkel kwam?
Klopt :ok:
En je wist ook niet dat er geen contact was geweest met de fokker.
(Had bij nader inzien ook niet gekund, want die zal niet bekend zijn bij de koper)
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”