Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Achterlijke nieuwe rassen.
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador
- Aantal honden: 2
Achterlijke nieuwe rassen.
Zat gisteren voor de grap beetje hondjes te kijken op marktplaats.
Wat een malloten heb je toch die kruisingen voor dik geld als nieuw ras willen verlopen. Mooiste vond ik de dalmador en de snoodle.
Welke idiote namen kennen jullie nog meer?
Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Wat een malloten heb je toch die kruisingen voor dik geld als nieuw ras willen verlopen. Mooiste vond ik de dalmador en de snoodle.
Welke idiote namen kennen jullie nog meer?
Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
blablabla 

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Re: Achterlijke nieuwe rassen.
Bullador , maltipoo, Cockapoo ,teveel om op te noemen.
Wat je zegt ben je zelfffff 

- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Pugapoo!
Ik zou trouwens niet weten wat je kan verwachten als je mops en poedel gaat kruisen. Ja, lelijke shihtzu achtige hondjes, maar kwa karakter..?

Ik zou trouwens niet weten wat je kan verwachten als je mops en poedel gaat kruisen. Ja, lelijke shihtzu achtige hondjes, maar kwa karakter..?

- Goldylocks
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): labradors !
Nou hier in Putten kreeg een pension/asielhouder een hele kolom in het Puttens leugenaartje;meneer fokt Boulladors,dat is een kruising tussen een bouvier en een labrador.
Want sprak de wijze man: die 2 rassen zijn bijna kapotgefokt en hij gaat daar dus verandering in brengen door deze kruising .
Dat er daar nu net een loopse labrador teef rondloopt en al jaren een schurftige ouwe bouvier dat is natuurlijk helemaal toeval!
Want sprak de wijze man: die 2 rassen zijn bijna kapotgefokt en hij gaat daar dus verandering in brengen door deze kruising .
Dat er daar nu net een loopse labrador teef rondloopt en al jaren een schurftige ouwe bouvier dat is natuurlijk helemaal toeval!

Wie treurt om gisteren,geniet niet vandaag.
- DesireeB
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Cockaboo ipv cockapoo, gewoon bij gebrek aan een poedel maar een boomer gebruikt
Bij de Boulab heb eerlijk gezegd ook me bedenkingen, net als de kruising rottweiler x bernersennen die een tijdje terug nog helemaal hip was.

Bij de Boulab heb eerlijk gezegd ook me bedenkingen, net als de kruising rottweiler x bernersennen die een tijdje terug nog helemaal hip was.
-
- Zeer actief
Staat leuk als setje samen met een franse lulldog.Nanna schreef:Je kunt alles wel kruisen en een naam geven
De geinigste vond ik wel de kruising Bulldog x Shihtzu. De Bullshit

- [Sandra]
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer
- Aantal honden: 1
- Leanne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse Akita
- iones
- Zeer actief
Ik heb het liefst iets dat onherleidbaar is zonder belachelijke benaming. Het zijn allemaal rages. Ik haat rages.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
- Marloes1
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herplaatsers
Ha, nu al gelukt!bouvierpoedel schreef:Staat leuk als setje samen met een franse lulldog.Nanna schreef:Je kunt alles wel kruisen en een naam geven
De geinigste vond ik wel de kruising Bulldog x Shihtzu. De Bullshit

- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Van mijn Working Peruvian ofwel Peruaans Kelpie zijn er maar 5 wereldwijd voor zover ik weet, gelukkig verre van een rage te noemen.
Laatst gewijzigd door LongFields op 24 okt 2015 20:25, 1 keer totaal gewijzigd.
- Hilde
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
De kruisingen boeien me niet zo, de idiote namen die ze er aan geven en het bijbehorende kostenplaatje vind ik nogal schandalig. Een Barzoi/Collie zou ik ook best tof vinden, een Barzollie mogen ze houdenNanna schreef:Ik zie het gekrijs erover soms ook niet hoor. Als mensen nou rassen willen kruisen, láát ze dan.Cleva schreef:Ik vind het wel een toevoeging.
Wat is precies het probleem? De aantasting van het heilige pure bloed?
Ik ben trouwens de eerste die zich opgeeft voor een kruising Barzoi/Collie.

En laten we nou niet doen alsof dit de wereldverbeteraars onder de fokkers zijn he, de meeste die pups op zo'n manier aanprijzen zijn gewoon broodfokker.
- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
Maar dat is toch niet wat gebeurt bij die nesten die je op marktplaats ziet staan? Zoals jij het omschrijf ben ik ook zeker voor, maar bij die "Snoodles" wordt niet eens gekeken naar afstamming. Weten zij veel of er ingeteeld wordt. Het boeit ze waarschijnlijk ook niet. Als inderdaad de verantwoorde fokkers dit idee zouden oppakken zou het nog wat worden, maar dat gebeurt maar in heel kleine mate en vooral van voormalig rashondenfokker.Nanna schreef:Sommige rasfokkers zijn ook broodfokker. Het gaat me ook niet zozeer daarom, maar het idee erachter (we fokken meer genetische diversiteit) staat me wel aan. En het dan graag wel zo dicht mogelijk bij de F1 houden en niet zoals bij de labberdoedel gaan intelen.Maeve schreef:De kruisingen boeien me niet zo, de idiote namen die ze er aan geven en het bijbehorende kostenplaatje vind ik nogal schandalig. Een Barzoi/Collie zou ik ook best tof vinden, een Barzollie mogen ze houdenNanna schreef:Ik zie het gekrijs erover soms ook niet hoor. Als mensen nou rassen willen kruisen, láát ze dan.Cleva schreef:Ik vind het wel een toevoeging.
Wat is precies het probleem? De aantasting van het heilige pure bloed?
Ik ben trouwens de eerste die zich opgeeft voor een kruising Barzoi/Collie.![]()
En laten we nou niet doen alsof dit de wereldverbeteraars onder de fokkers zijn he, de meeste die pups op zo'n manier aanprijzen zijn gewoon broodfokker.
- *Esther
- Zeer actief
Wij hebben een echte Laporto.....daar zijn er maar tien van
Lagotto x Portugese Waterhond.

Lagotto x Portugese Waterhond.
- AnneBP
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Australian Kelpie
Golden RetrieverxPoedel - Aantal honden: 3
- Contacteer:
Ik vind die lurchers wel wat hebben, kwam er eentje tegen op een wedstrijd en dacht eigenlijk dat het een rare kleur kortharige collie was.
Lurchers zijn blijkbaar (nog) kruisingen border collies x whippets, zodat ze een snelle en werklustige hond krijgen.
Heb helaas alleen een actiefoto van de hond die ik bedoelde. Vond het echt een "wauw"-hond toen ik hem voor het eerst zag:

Lurchers zijn blijkbaar (nog) kruisingen border collies x whippets, zodat ze een snelle en werklustige hond krijgen.
Heb helaas alleen een actiefoto van de hond die ik bedoelde. Vond het echt een "wauw"-hond toen ik hem voor het eerst zag:

- mosquito1980
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder
Nu krijgen ze vreemde namen, "vroeger" was een kruising gewoon een bastaard.
Mijn broer had een DH X Mechelaar op de honde club werd het gewoon een bastaard herder genoemd.
Mijn broer had een DH X Mechelaar op de honde club werd het gewoon een bastaard herder genoemd.
-
- Zeer actief
Op zich maakt de naam ook niet uit , je weet wel gelijk waar het over gaat en uit wat voor rassen dat beest komt.
Dat ze 2000 euro voor zo'n xsing vragen/uitgeven zal mij ook een rotzorg zijn maar ga het niet verontschuldigen met een kutsmoes dat je er zo hard je best voor hebt gedaan en het van die unieke "vul maar in" honden zijn met een hele marketingcampagne en santekraam .
Nestje van Rosita zou ik zo een pup van halen als ik een hondje zocht met ook nog een leuk uiterlijk , redelijke prijs ,getest , beide ouders stamboom en niets geen geleuter over hoe geweldig en uniek allemaal.
Juist dat soort xsingen met afstamming gegevens kunnen zo wel een mooie rol spelen om een extra genenboost in bepaalde rassen te brengen.
Dat ze 2000 euro voor zo'n xsing vragen/uitgeven zal mij ook een rotzorg zijn maar ga het niet verontschuldigen met een kutsmoes dat je er zo hard je best voor hebt gedaan en het van die unieke "vul maar in" honden zijn met een hele marketingcampagne en santekraam .
Nestje van Rosita zou ik zo een pup van halen als ik een hondje zocht met ook nog een leuk uiterlijk , redelijke prijs ,getest , beide ouders stamboom en niets geen geleuter over hoe geweldig en uniek allemaal.
Juist dat soort xsingen met afstamming gegevens kunnen zo wel een mooie rol spelen om een extra genenboost in bepaalde rassen te brengen.

- Chihuahua-paws
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Leuke of aparte kruisingen die meestal gezonder zijn vind ik alleen maar leuk.
De luxe namen om exclusief over te komen vind ik maar mwah.
Een kruising blijft een kruising, vroeger werd dat vuilnisbakkie genoemd nu Labradoodle, laporto, of Bulladogs etc. Hondjes die met dat soort namen verkocht worden zou ik niet eens naar kijken.
Staat er kruising chi of herder mix dan trekt dat mij iig veel meer.
De luxe namen om exclusief over te komen vind ik maar mwah.
Een kruising blijft een kruising, vroeger werd dat vuilnisbakkie genoemd nu Labradoodle, laporto, of Bulladogs etc. Hondjes die met dat soort namen verkocht worden zou ik niet eens naar kijken.
Staat er kruising chi of herder mix dan trekt dat mij iig veel meer.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
- maitestar
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Havanezer: Jip
- Contacteer:
Prachtig hondje is dat en met een leuk karakter ook!alinelaila schreef:Zo eentje loopt er hier in de buurt. Heeft qua uiterlijk vooral veel weg van de whippet, maar dan net ietsje steviger en een donker hoofd er op. Best mooi beest!Cleva schreef: Als ik ineens en onmiddellijk een whippet/mechelaar moet hebben
Zou zomaar ook iets voor ons kunnen zijn.
Groetjes,
Wendy
Wendy
- _Leonie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Ik dacht altijd dat het 'Silken Windhound' was en niet 'sprite'?
Vind ze wel allemachtig mooi, net als een Whippet. Wie weet doe ik ooit nog wel eens gek en neem ik er een kleine windhond bij. Zulke sjieke honden, en in alle kleuren verkrijgbaar.

Vind ze wel allemachtig mooi, net als een Whippet. Wie weet doe ik ooit nog wel eens gek en neem ik er een kleine windhond bij. Zulke sjieke honden, en in alle kleuren verkrijgbaar.

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bullmastiff, Boerboel, Rottweiler, Engelse mastiff
Hoe zijn deze hondjes qua karakter en energie level? Zouden ze met mastiffs en een boerboel kunnen leven of gaan ze dan stuk?Nanna schreef:Nog een volgens TS een 'achterlijk nieuw ras'; de Silken Windsprite.
Een in de jaren tachtig ontstane kruising tussen Barzoi en Whippet.
Nou, IK zie me er wel mee lopen hoorVéél kleiner dan de Barzoi en toch hetzelfde model.
Ziehier een foto van een Barzoi met een SW, voor het idee.
Heel aantrekkelijke hondjes en ik denk dat ze stukken langer meegaan dan de Barzoi.
![]()
Ik vind ze echt prachtig!
- Renee1966
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): X Duitse Staande Langhaar - Labrador
X Border Terriër - Jack Hussel - Aantal honden: 2
onze eerste hond was zo'n kruising Ko, teefje, zag er idd zo uitalinelaila schreef:Zo eentje loopt er hier in de buurt. Heeft qua uiterlijk vooral veel weg van de whippet, maar dan net ietsje steviger en een donker hoofd er op. Best mooi beest!Cleva schreef: Als ik ineens en onmiddellijk een whippet/mechelaar moet hebben
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bullmastiff, Boerboel, Rottweiler, Engelse mastiff
Hun energie kunnen ze hier wel kwijt dan, alleen hebben wij veel wild dus ik weet niet of ze er dan uren van tussen gaan.Nanna schreef:Nee, die gaan niet zo snel stuk, bovendien zijn ze veel snellerwilma23 schreef:Hoe zijn deze hondjes qua karakter en energie level? Zouden ze met mastiffs en een boerboel kunnen leven of gaan ze dan stuk?Nanna schreef: Silken Windsprite.
Ik vind ze echt prachtig!
Schat dat het echte windhondjes zijn, dus buiten voldoende aan korte krachtsexplosies en binnen rustig. En natuurlijk wel jachtlust.
Mijn partner is er ook weg van, toch maar eens meer over inlezen

- Marie-Josée
- Erelid
- Mijn ras(sen): Havanezer
OoooooooooooooooooohNanna schreef:Nog een volgens TS een 'achterlijk nieuw ras'; de Silken Windsprite.
Nou, IK zie me er wel mee lopen hoorVéél kleiner dan de Barzoi en toch hetzelfde model.
Heel aantrekkelijke hondjes en ik denk dat ze stukken langer meegaan dan de Barzoi.
![]()

- Sientje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising uit Griekenland
OhNanna schreef:Nog een volgens TS een 'achterlijk nieuw ras'; de Silken Windsprite.
![]()

- aragoleon
- Actief
- Mijn ras(sen): Mastines en dashonden
- Contacteer:
ik overweeg onze teckel door een mastin espanol te laten dekken en vice versa;
Dasmas en Masdas dacht ik zo!
Dasmas en Masdas dacht ik zo!

- Habibi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Sheltie
Perseus (Percy) - Aantal honden: 1
Hmmm, ik heb een "simpele goedkope" kruising. Dus niet een met een dure naam.
Maar ik ben toch wel benieuwd hoe je deze twee rassen met fatsoen samentrekt. (qua naam)
Wordt dan een
BoCoSheSheDo
Of zoiets.
Maar ik ben toch wel benieuwd hoe je deze twee rassen met fatsoen samentrekt. (qua naam)
Wordt dan een
BoCoSheSheDo
Of zoiets.

-
- Vaste gebruiker
Oh, die Silken Windhounds (of sprite)!!! Zo'n prachtige kopjes!!!!!

- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Contacteer:
Dat was ook mijn gedachte voor ik verder scrolldelor1_1984 schreef:Ik zou er een Border Sheltie van brouwen.