Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Twijfels
Moderator: moderatorteam
-
Cindy52
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): mastin espagnol
- Aantal honden: 1
Twijfels
Het gaat prima hier tussen Pukie en mij, het is een heerlijk ding , wekelijks ziet ze een paar keer haar zus met haar vriendjes waar ze lekker mee speelt. Verder neem ik haar overal mee naar toe dus ik heb niet het gevoel dat ze iets tekort komt, ze is kerngezond en een vrolijke jonge hond. Toch als ik zie hoe ze dan op andere mastins reageerd, zo blij en zo leuk spelen vraag ik me af of ik er niet toch eentje nu moet bijnemen. Maar ze is nog niet eens een jaar. Ik had hier een paar weken een oudere mastin reu te logeren en ze ging helemaal uit haar dak, hele dagen rennen, vliegen, spelen met elkaar. Nadeel was dat ze minder op mij gericht was dus nu weet ik het even niet. Lees hier vaak om een hond eerst te laten uitgroeien maar ik verwacht niet dat haar karakter nog erg wijzigt.
- dagmar88
- Zeer actief
Re: Twijfels
Mastin kruisingen genoeg toch, neem er een leuke stabiele herplaats reu bij.
-
Cindy52
- Zeer actief
Dat is het probleem niet maar we hebben een hele goede band nu en met de logee ging ze zich daar meer op richten
- Tineke
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
In jouw geval zoals ik het lees zou ik ervoor gaan. Tussen onze jongste honden zit anderhalf jaar en leuk dat die het samen hebben, een genot om te zien.

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.
https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
-
S@ndr@
- Zeer actief
tja, een loge is even helemaal nieuw, maar dat houdt ooit ook eens op en ze zal zich er best aan optrekken op sommige vlakken maar dat nieuwe raakt er vanaf als het eigen is
-
Cindy52
- Zeer actief
Ja ik heb hier wel eens gelezen dat iemand zei een hond is geen hond en ik moet zeggen dat ik nou toch ook wel gezien heb dat het een enorm verschil is. Niet met andere rassen maar wel met mastins.
- Tineke
- Zeer actief
Dat is hier ook , een fila speelt nergens zo leuk mee als met een andere fila.Cindy52 schreef:Ja ik heb hier wel eens gelezen dat iemand zei een hond is geen hond en ik moet zeggen dat ik nou toch ook wel gezien heb dat het een enorm verschil is. Niet met andere rassen maar wel met mastins.
Hier spelen , slapen ze samen en zijn overduidelijk happy met elkaar en beide zijn nog steeds ook erg baasgericht, maar goed dat is sowieso wel een raseigenschap van hun

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.
https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
-
Cindy52
- Zeer actief
Ze is nu erg gericht op mij maar ik zag wel een groot verschil met de logee erbij, ze deed toch veel meer haar ding met hem samen. Van de andere kant was het inderdaad een genot om haar zo te zien en eigenlijk moet je dat een hond dan ook niet ontzeggen als er zo overduidelijk verschil in zit.Tineke schreef:Dat is hier ook , een fila speelt nergens zo leuk mee als met een andere fila.Cindy52 schreef:Ja ik heb hier wel eens gelezen dat iemand zei een hond is geen hond en ik moet zeggen dat ik nou toch ook wel gezien heb dat het een enorm verschil is. Niet met andere rassen maar wel met mastins.
Hier spelen , slapen ze samen en zijn overduidelijk happy met elkaar en beide zijn nog steeds ook erg baasgericht, maar goed dat is sowieso wel een raseigenschap van hun
-
Cindy52
- Zeer actief
ja dat hoop ik dus want ik zou het jammer vinden als onze band hierdoor veranderd.S@ndr@ schreef:tja, een loge is even helemaal nieuw, maar dat houdt ooit ook eens op en ze zal zich er best aan optrekken op sommige vlakken maar dat nieuwe raakt er vanaf als het eigen is
- dagmar88
- Zeer actief
Cindy52 schreef:ja dat hoop ik dus want ik zou het jammer vinden als onze band hierdoor veranderd.S@ndr@ schreef:tja, een loge is even helemaal nieuw, maar dat houdt ooit ook eens op en ze zal zich er best aan optrekken op sommige vlakken maar dat nieuwe raakt er vanaf als het eigen is
Ik zie eerlijk gezegd het probleem niet. Wat zou er erg aan zijn dat de wereld van je hond niet compleet om jou draait?
Ja, het verandert iets, maar je krijgt er ook genoeg voor terug.
Niets leuker dan de interactie tussen honden.
- DesireeB
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
- Contacteer:
Ik zou zeggen gewoon doen.
Maylo was dan wel al bijna 2 toen Izzy kwam van de zelfde leeftijd, maar ik vind het geweldig.
De eerste paar weken moest ik wel even wennen maar vond het ook heerlijk dat hij wat meer naar Izzy trok en mijn af en toe met rust kon laten en nu nog steeds als ik bezig ben en 1 van de 2 wil aandacht dan geef ik gewoon aan dat ze elkaar maar even moeten lastig vallen en het werkt. Ook de dagen dat ik werk vind ik het fijn dat Maylo niet geheel alleen is(ook al zijn dit er doorgaan max 2 per week).
Bij ons was een logeetje ook de reden om er 1 bij te nemen.
Maylo was dan wel al bijna 2 toen Izzy kwam van de zelfde leeftijd, maar ik vind het geweldig.
De eerste paar weken moest ik wel even wennen maar vond het ook heerlijk dat hij wat meer naar Izzy trok en mijn af en toe met rust kon laten en nu nog steeds als ik bezig ben en 1 van de 2 wil aandacht dan geef ik gewoon aan dat ze elkaar maar even moeten lastig vallen en het werkt. Ook de dagen dat ik werk vind ik het fijn dat Maylo niet geheel alleen is(ook al zijn dit er doorgaan max 2 per week).
Bij ons was een logeetje ook de reden om er 1 bij te nemen.
-
Cindy52
- Zeer actief
Het is niet zo dat haar hele wereld om mij draait hoor, ze gaat ook regelmatig op stap met mijn vriendin en haar hond en dan kijkt ze echt niet om van kom jij ook nog mee. Ze is vrij zelfstandig wat ze ook hoort te zijn voor haar ras. Het zit hem meer in de kleine dingetjes, momenten en juist omdat haar wereld niet om mij draait hoop ik niet dat die te veel verminderen want het is al beperkt.dagmar88 schreef:
Ik zie eerlijk gezegd het probleem niet. Wat zou er erg aan zijn dat de wereld van je hond niet compleet om jou draait?
Ja, het verandert iets, maar je krijgt er ook genoeg voor terug.
Niets leuker dan de interactie tussen honden.
- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
- Aantal honden: 2
De band tussen mij en Mayke is helemaal niet veranderd sinds ik er opvanghondjes of mijn tweede hond Kiwi erbij heb genomen. In ieder geval zeker niet in negatieve zin.Cindy52 schreef:ja dat hoop ik dus want ik zou het jammer vinden als onze band hierdoor veranderd.S@ndr@ schreef:tja, een loge is even helemaal nieuw, maar dat houdt ooit ook eens op en ze zal zich er best aan optrekken op sommige vlakken maar dat nieuwe raakt er vanaf als het eigen is
Eigenlijk is Mayke zelfs makkelijker te trainen sinds Kiwi er is, omdat ze meer voergericht is geworden vanwege de andere kaper op de kust
En ze is gelukkiger geworden
Dat is logisch natuurlijk; het grootste kado wat je een sociale hond kunt geven, is een soortgenootje om zn tijd mee door te brengen. Dat is veel meer een natuurlijke situatie.

-
Brindlecardi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Ik ken je dilemma, Apple vind een maatje hartstikke leuk.
Maar ze veranderd er zelf wel ook door, meer prikkels, meer regelteef.
Vooralsnog hebben we er dus geen tweede hond nog bij.
Wel is het zo dat ze veel contact heeft met honden van ouders en ook buiten veel hond contacten heeft.
Maar ze veranderd er zelf wel ook door, meer prikkels, meer regelteef.
Vooralsnog hebben we er dus geen tweede hond nog bij.
Wel is het zo dat ze veel contact heeft met honden van ouders en ook buiten veel hond contacten heeft.
-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Als je een speels hond hebt die op honden gericht is is er niks leukers dan twee honden. Wel moet je beseffen dat dat nieuwe er af gaat. Vaak spelen honden die 3-4 jaar zijn en die elkaar door en door kennen niet zoveel meer. Ja, soms en bv elke wandeling een tijdje. Maar dat is het dan wel. Andere honden spelen altijd en hun hele leven samen. Dat wisselt. Dus een week dollen kan daarna gewoon samen liggen, zij aan zij lopen en zo nu en dan een paar minuten spelen worden.
En als jij zorgt dat je leuk blijft, zaken aan je honden gaat aanbieden die ze graag hebben dan komen ze echt nog wel bij jou. Beter gezegd, toen ik 3 honden had zaten ze alle drie naar mij te kijken als ik ze riep of wat in mijn handen had. Je moet ze gewoon motiveren.
Geen van mijn 3 honden verloor interesse in ons als mensen. De teef die al onder honden was grootgebracht was zelfs best mensgericht. Die is verder nooit enige hond geweest tot haar dood. Was ook niks voor haar. Ze moest onder de honden. En toch wandelde ik vaak alleen met haar en vond ze dat wel heerlijk en gezellig. En ze luisterde nog best aardig voor een honden-hond.
Zelf maken dus. De band met je hond.
Of je er nu 1, 2 of 30 hebt, je bent er zelf bij hoeveel ze om je geven en wat ze voor je willen doen. 
En als jij zorgt dat je leuk blijft, zaken aan je honden gaat aanbieden die ze graag hebben dan komen ze echt nog wel bij jou. Beter gezegd, toen ik 3 honden had zaten ze alle drie naar mij te kijken als ik ze riep of wat in mijn handen had. Je moet ze gewoon motiveren.
Geen van mijn 3 honden verloor interesse in ons als mensen. De teef die al onder honden was grootgebracht was zelfs best mensgericht. Die is verder nooit enige hond geweest tot haar dood. Was ook niks voor haar. Ze moest onder de honden. En toch wandelde ik vaak alleen met haar en vond ze dat wel heerlijk en gezellig. En ze luisterde nog best aardig voor een honden-hond.
Zelf maken dus. De band met je hond.
-
Johnny Jones
- Zeer actief
Wat leuk dat je ook een Mastin hebt! Onze Mastin is ook erg speels met onze honden, maar als we een hond van haar eigen formaat tegenkomen gaat ze helemaal uit haar dak. Als je de ruimte ervoor hebt (en al die haren in je huis niet erg vindt, want jeutje wat verharen ze) zou ik het zeker in overweging nemen. Misschien trekt ze dan iets minder naar jou, maar ik denk dat dat ruimschoots goedgemaakt wordt als je ziet hoe fijn ze het met een maatje heeft.
-
Cindy52
- Zeer actief
Hey wat leuk, jij hebt dus ook een mastin. Ja ruimte zat, een paar ha omheind en het huis is groot genoeg om er nog eentje bij te nemen, ik woon in SpanjeJohnny Jones schreef:Wat leuk dat je ook een Mastin hebt! Onze Mastin is ook erg speels met onze honden, maar als we een hond van haar eigen formaat tegenkomen gaat ze helemaal uit haar dak. Als je de ruimte ervoor hebt (en al die haren in je huis niet erg vindt, want jeutje wat verharen ze) zou ik het zeker in overweging nemen. Misschien trekt ze dan iets minder naar jou, maar ik denk dat dat ruimschoots goedgemaakt wordt als je ziet hoe fijn ze het met een maatje heeft.
- Yara
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
- Aantal honden: 2
Ik denk dat die band na verloop van tijd wel weer gewoon hetzelfde wordt ook al is er een maatje bij. Yara was vanaf het eerste moment dat ik haar ophaalde al erg gefixeerd op mij. Overal waar ik ben daar is zij ook. Toen ze een nestje kreeg dacht ik dat het heel erg zou veranderen. Maar niets was minder waar. De eerste tijd hadden haar pups haar veel nodig dus was ze daar mee bezig maar toen ze wat groter werden werd onze band ook weer als vanouds. En ik heb twee aangehouden uit het nest die zijn inmiddels bijna 5 maar onze band is nog steeds heel hecht, ze is altijd in mijn buurt en verliest mijn nooit uit het oog. Dus misschien als het nieuwtje eraf is het ook wel weer goed gaat met jouw hond? Anders eens wat langere tijd een logee opnemen als dat kan.

-
Johnny Jones
- Zeer actief
Wow, daar past dan zeker nog wel een Mastin bij!Cindy52 schreef:Hey wat leuk, jij hebt dus ook een mastin. Ja ruimte zat, een paar ha omheind en het huis is groot genoeg om er nog eentje bij te nemen, ik woon in SpanjeJohnny Jones schreef:Wat leuk dat je ook een Mastin hebt! Onze Mastin is ook erg speels met onze honden, maar als we een hond van haar eigen formaat tegenkomen gaat ze helemaal uit haar dak. Als je de ruimte ervoor hebt (en al die haren in je huis niet erg vindt, want jeutje wat verharen ze) zou ik het zeker in overweging nemen. Misschien trekt ze dan iets minder naar jou, maar ik denk dat dat ruimschoots goedgemaakt wordt als je ziet hoe fijn ze het met een maatje heeft.