Een beetje naar aanleiding van het avontuur van Amy, die gelukkig direct naar huis ging: durven jullie je honden te laten logeren? Mijn honden (nou ja, Jack en Lilo) hebben een keer een week bij ex gelogeerd, dat ging prima, maar daar had ik alle vertrouwen in omdat Jack er de hond niet naar was om in paniek weg te lopen, en Lilo zou altijd, ook bij schrik en angst, bij Jack blijven. Bovendien kenden ze mijn ex goed en waren er vaker geweest.
Zelf heb ik ook een paar keer een of twee logeerhonden gehad, nooit problemen en er zaten er zelfs bij die ik zonder angst los durfde te laten lopen (uiteraard in overleg met de baas).
Maar toch, ik weet niet of ik mijn stel nu (Lilo en Toto dus) ergens zou laten logeren. Bij mensen in de buurt heel misschien wel, zodat ze in een noodgeval richting huis zouden kunnen lopen. Maar in een vreemde omgeving, nee, ik geloof niet dat ik dan op mijn gemak weg zou gaan. Het zijn echt geen overdreven angstige honden, maar Lilo heeft toch wel een gebruiksaanwijzing, en Toto kan best wat paniekerig reageren op honden (of katten

) die agressief tegen hem doen. Normaal gesproken zijn ze ook na schrik prima benaderbaar en kan iedereen en zeker bekende mensen ze naar zich toe roepen, maar ik vertrouw er niet 100% op dat ze in een uitzonderlijke situatie waar ik niet bij ben, niet de benen zouden nemen naar huis. En waar Jack in het verleden dan die stabiele factor was, zouden Toto en Lilo er waarschijnlijk samen vandoor gaan. Ik denk niet dat ik dat risico - hoe klein ook - zou durven nemen.
Ben ik dan te tuttig of laten jullie je honden ook niet makkelijk uit logeren gaan?