Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Laten logeren

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Hanneke2
Zeer actief
Aantal honden: 2

Laten logeren

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Een beetje naar aanleiding van het avontuur van Amy, die gelukkig direct naar huis ging: durven jullie je honden te laten logeren? Mijn honden (nou ja, Jack en Lilo) hebben een keer een week bij ex gelogeerd, dat ging prima, maar daar had ik alle vertrouwen in omdat Jack er de hond niet naar was om in paniek weg te lopen, en Lilo zou altijd, ook bij schrik en angst, bij Jack blijven. Bovendien kenden ze mijn ex goed en waren er vaker geweest.

Zelf heb ik ook een paar keer een of twee logeerhonden gehad, nooit problemen en er zaten er zelfs bij die ik zonder angst los durfde te laten lopen (uiteraard in overleg met de baas).

Maar toch, ik weet niet of ik mijn stel nu (Lilo en Toto dus) ergens zou laten logeren. Bij mensen in de buurt heel misschien wel, zodat ze in een noodgeval richting huis zouden kunnen lopen. Maar in een vreemde omgeving, nee, ik geloof niet dat ik dan op mijn gemak weg zou gaan. Het zijn echt geen overdreven angstige honden, maar Lilo heeft toch wel een gebruiksaanwijzing, en Toto kan best wat paniekerig reageren op honden (of katten :roll:) die agressief tegen hem doen. Normaal gesproken zijn ze ook na schrik prima benaderbaar en kan iedereen en zeker bekende mensen ze naar zich toe roepen, maar ik vertrouw er niet 100% op dat ze in een uitzonderlijke situatie waar ik niet bij ben, niet de benen zouden nemen naar huis. En waar Jack in het verleden dan die stabiele factor was, zouden Toto en Lilo er waarschijnlijk samen vandoor gaan. Ik denk niet dat ik dat risico - hoe klein ook - zou durven nemen.

Ben ik dan te tuttig of laten jullie je honden ook niet makkelijk uit logeren gaan?
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
jacq1970
Zeer actief
Aantal honden: 1
Contacteer:

Re: Laten logeren

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Mijn honden zijn alleen maar gegaan naar mensen waarop ik vertrouwde dat ze geen rare dingen zouden doen, dus niet los laten, goed opletten etc.. ook geen mensen die ze wel even iets zouden aanleren oid want die heb je ook nog.
Bowie gaat naar mijn ouders of naar een tante en oom, kan dat niet dan blijven wij thuis.
Afbeelding
Yara
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door Yara »

Mijn honden gaan nergens logeren. Die zouden volledig in de stress raken dus dat is in geen enkel geval een optie en ik ken ook niemand bij wie ik ze met een gerust hart achter zou laten. In geval van nood kunnen ze hier in de kennel en in de paardenstal bivakkeren als er echt iets aan de hand mocht zijn met ons. Mijn buurvrouw kan goed met ze overweg en die zou het wel lukken om ze eten te geven.
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

nee
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Feather__
Zeer actief

Ongelezen bericht door Feather__ »

Mijn honden logeren bij mijn vader wanneer nodig. Snoop heeft er jaren gewoond en ook Yin was snel vertrouwd. Mijn vader is alleen niet iemand die uren gaat lopen. 2x een plasje doen en de rest in de tuin. Dus bijna geen ontsnappingsmogelijkheden. En ik denk ook niet dat ze het zou proberen. Als we weggaan is ze wel even uit haar doen maar al snel legt ze zich er bij neer. Ze vind mijn vader ook heel leuk. Vond ze direct toen ze hem zag terwijl ze voor de rest iedereen eng vind in het begin.
Afbeelding
DesireeB
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door DesireeB »

Ik heb het nooit fijn gevonden om de hond ergens te laten logeren. Met de huidige honden is het nog niet voorgekomen en buiten mijn vriend en broertje om ook door niemand anders uitgelaten.

Ik mis ze ook gewoon als ze niet bij me zijn dus hou er rekening mee of neem ze het liefst mee. Als het echt niet anders kan dat mag me broertje komen oppassen. Vorige hond is wel eens bij me ouders geweest voor een dag, en deze zouden het ook wel aan kunnen alleen hebben me ouders nu ook een reu en zal dat eerst moeten klikken met Maylo. Daarbij willen me ouders geen honden op de bank en die van mij vinden wel dat ze daarop moeten. Dus blijft dat ze dat eerst daar moeten leren.

Voor de rest geld uitlaten alleen aangelijnd in geval van Maylo en Izzy mag los mits je te vertrouwd en dus komt als je roept. En liefst zo min mogelijk bij andere honden laten komen, dit ivm Maylo die is niet voor elke reu aardig(zelf kan ik hem redelijk inschatten en mag hij eerst kennis maken aan de riem, maar niet zomaar er heen) en ook geen dingen aanleren inderdaad.
En Maylo moet bij eventueel alleen thuis in een lege ruimte of bench, hij kan zomaar besluiten dat het tijd is voor een nieuwe indeling of gewoon nieuwe meubels.
Afbeelding
My heart will always wear the pawprints left by you.
Biothane
WashBar
Izzers
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse dwarslopende tokkel

Ongelezen bericht door Izzers »

In principe zeg ik altijd, ik heb een hond en ik zorg er dus voor.
Maar ja.. ik heb makkelijk praten natuurlijk want als ik naar het ziekenhuis moet, zorgt mijn dochter voor haar
Afbeelding

Ik hou van je! Met heel mijn kont.
Met mijn hart ook wel, maar mijn kont is groter
Tineke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tineke »

Ja hoor , wij hebben verschillende adressen waar ze heen kunnen en ook wel gegaan zijn.
Tijdens ons Ijslandtripje zijn Sien en Abra in een pension geweest al vonden we dat beduidend moeilijker dan ze bij bekende laten.
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
kleine2758
Zeer actief
Mijn ras(sen): Weimaraner, DuitserXMechel, Mechelse Herder

Ongelezen bericht door kleine2758 »

Nee, absoluut niet.
Over Ys wil ik nog nadenken, maar dan is het naar de fokker of naar een bepaalde vriendin. De anderen gewoon niet.
Als wij opvang nodig hebben gaan ze dus naar een pension. Een die ik goed uit gezocht heb, waar heldere afspraken mee zijn en waar niet met ze gewandeld wordt. Daar gaat het altijd goed tot nu toe.
Odi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border collie
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Odi »

Nee.
Jace zeker niet, die blijft altijd in mijn buurt.
De 2 meisjes zou ik bij iedereen kunnen brengen, die vinden alles en iedereen leuk en zijn super makkelijk, maar dan zou ik zelf geen rust hebben.
Afbeelding
Odi, Meagan, Judy, Macey, Jade (Jace *)
ZorroMax
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Bulldog

Ongelezen bericht door ZorroMax »

In principe gaan mijn mannen in pension, waar ze ook naar de dagopvang regelmatig komen. Maar ja, de oudste begint een beetje oud te worden en om hem nu met zijn oude botjes de hele dag buiten/kennel te laten zijn... Dat zit voornamelijk tussen mijn oren maar het resultaat is wel dat ze dus niet uit logeren gaan.
Ik vertrouw ze eventueel toe aan een vriendin, maar die woont aan de andere kant van het land - dus niet ideaal voor een dagje.
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Boomer logeerde weleens bij m'n schoonouders en heeft ook wel bij een van m'n zussen gelogeerd voor twee weken. Elco is nooit uit logeren geweest zonder mij. M'n schoonouders hebben nu ook een hond, maar ze missen het inzicht, de rust en de consistentie die je nodig hebt om Elco en Paco samen onder controle te houden. Schoonvader heeft wel een keer een paar uur op Elco gepast bij ons thuis (toen m'n man meeging om mij naar Schiphol te brengen).
Ik denk dat het nog wel een jaartje of twee duurt voor ik Elco voldoende opgevoed vindt om hem aan iemand anders over te laten. Ben nu nog bang dat hij verkeerde dingen leert of heel veel stappen terug gaat doen in wat wij hem aan het leren zijn als hij bij iemand anders is
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

Ruun gaat regelmatig naar mijn trainer. Daarnaast al eens een week bij carmen gezeten.
Verder niet eigenlijk, hij is goed in het stiekem de situatie naar zijn hand te zetten en kan vreselijk goed negeren ook. Kwaad zou hij wel niet doen, maar hij zou te veel zijn eigen gang gaan.

De teven blijven netjes hier, Ds omdat ze oud(er) is, Piiri omdat ik zelf vaak nog met de handen in het haar sta :F:
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

Ja hoor. Finn is vorige week bij mijn ouders geweest omdat ik voor het werk 2 dagen in Denemarken was en een paar weken daarvoor was hij daar ook ivm mijn vakantie. Zou het heel erg onhandig vinden als ik hem nergens kan brengen als ik weg moet. Over een paar weekjes mag hij ook een nachtje naar Welshwitch, de tent afbreken met Tommy :mrgreen:
ellen en de birmanen
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 tollers
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door ellen en de birmanen »

ligt er aan bij wie. zonder problemen bij 2 buurvrouwen en 1 hondenuitlaatvriendin. ook wel bij 2 medewerksters van het asiel waar ik als vrijwilliger rondhuppel.
ellen
Afbeelding
Gimmick
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gimmick »

Gentle kan ik bij meerdere adressen laten logeren.
Zolang ik erop vertrouw dat ze oppassen met open deuren en kleine gaten in de heg.
En ze haar niet los laten lopen dan mag ze daar logeren.
Gimmick daarintegen vind ik een te grote verantwoordelijkheid om zomaar aan iedereen mee te geven.
Ze vindt niet alle honden even lief, ziet alle kansen schoon om weg te lopen en weigert dan ook terug te komen. Verder kan ze flink hoog klimmen en moet er nooit iets tegen een schutting aan staan want dan is ze ook weg.
Verder heeft ze een voedselallergie waardoor echt opgepast moet worden met eten anders dan haar vlees. En dat icm dat ze vreten jat is best lastig
Dus die gaat maar naar 1 adres en dat is mijn zus.
Die heeft kennels met een slot erop en daar draait ze mee in het ritme van haar andere twee honden.
En die weet wat het is om een stafford aan de.lijn te hebben buiten en zal noooooit de lijn los laten wat er ook gebeurd.
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
Drazic
Zeer actief
Mijn ras(sen): griffon belge,griffon bruxellois,GriffonxPatterdale

Ongelezen bericht door Drazic »

Alleen naar mijn ouders, dat moet soms vanwege mijn werk.
Bros kan ik niet bij iedereen plaatsen, omdat de meeste denken te weten waar zijn agressie vandaan komt en het dan wel even zullen oplossen.
Bigboy kan ik wel overal brengen die zullen ze niet opmerken, dat is de braafheid zelve.
Dat is meer een binnenvetter zijn onzekerheid komt er de volgende dag uit door sproeipoep.

Dus bij mijn ouders of nergens.
Maar meestal als wij lang weg moeten blijft of mijn man of ik thuis.
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies

Ongelezen bericht door Hilde »

Nee. Al zou het soms makkelijker zijn om het wel te doen, maar ik zou het logeeradres, Beau en mezelf er geen enkel plezier mee doen.
Afbeelding
Ptje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje

Ongelezen bericht door Ptje »

Rasta zou ik overal neer kunnen zetten maar Ziggy weet ik niet goed.
Een keer toen ik een dagje weg was had ik hem bij de overbuurvrouw geparkeerd, daar kon hij gewoon achter het huis maar hij vond die teckels maar niks.
AfbeeldingAardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite
Rebble
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rebble »

Ja hoor. Als wij een nacht bij vrienden slapen omdat ze ver weg wonen gaat Izzy naar 1 van mijn zusjes. Ze voelt zich bij die vrienden niet op haar gemak, en die vrienden hebben 2 cavia's en 2 oude katten dat ga ik die dieren niet aandoen en mezelf ook niet.
Afbeelding
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

Ja hoor, geen probleem. Mayke krijgt wel een beetje een instructie mee met betrekking tot los lopen, want die heeft in het verleden wandelingen erg spannend gemaakt met haar fratsen. Eigenlijk doet ze dat niet meer, maar voor de zekerheid.
Kiwi is stikmakkelijk.

Bij Mayke moeten voordeuren ook niet te lang open staan. De verleiding om door de buurt te struinen en door tuinen te rauzen achter een kat aan wordt dan te groot.
Afbeelding
Sita
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sita »

Ik heb diverse adressen waar ik ze met een gerust hart achterlaat. Pension zou ik zelf nooit voor kiezen, het idee dat ze dan in een koud hok zitten terwijl ik vakantie aan het vieren ben, dat kan ik dan weer niet.

Komen hier ook regelmatig honden logeren, dat zijn wel honden die ik goed ken en weet wat wel en niet kan.
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Nee
Als t moet dan een pension met uitloop naast de kennel dmv sluizen. Er mag niet met ze gelopen worden.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Lucia
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lucia »

Op dit moment gaan ze altijd naar mijn ouders, als ik werk en bij vakanties.
Peer heeft wel een gebruiksaanwijzing en als hij kwijt zou raken zou hij niet snel bereikbaar zijn denk ik.
Maar ik ben wel aan het zoeken/nadenken voor een back-up plan.
Domor
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruvian Doodle

Ongelezen bericht door Domor »

Noa en Ninthe kunnen naar iedereen mits Noa echt aan de lijn gehouden wordt. Die kan gaan schaduwjagen (het gaat op het moment gelukkig behoorlijk goed, hoewel ik het ook wel ontwijk) en dan ziet of hoort ze vrijwel niets meer. Ze mogen ook alle soorten voeding, goedkope brok, dure brok, natvoer, kvv of barf, het maakt allemaal niet uit.
Kleine Boris moet echt heel goed met al het eetbaars op gelet worden. Eet hij iets verkeerds (hij heeft pas de (rc) kattenbrokken opgegeten), dan uit dat in ontzettende jeuk en als we pech hebben komt hij daar de rest van het pollenseizoen niet meer vanaf en moet hij tot november/december aan de prednison. Hij mag dus ook alleen maar zijn eigen voer (renske vers) en zijn eigen beloningsbrokjes.

Grote Boris moet in een kennel gehouden worden. Er kan prima mee gelopen worden maar hij mag niet los en de persoon moet hem wel kunnen houden. We weten nog niet hoe zindelijk hij is, of hij sloopt en of hij met kleindieren kan. Hij heeft in het verleden een kat en schaap gesloopt, dus dat zijn sowieso risico's. Honden schijnt met een eigen hond wel eens niet lekker gelopen te hebben, maar tot nu toe zijn onze ervaringen allemaal positief. Hij is wel ontzettend lomp en enthousiast, maar snapt hondentaal goed en doet niet lelijk. Zowel met de dames (poedels van 7 maanden en 6-8kg waarvan er 1 vluchtgedrag vertoont met andere honden en 1 aanblaft) als met kleine Boris (die vaak snauwerig is naar andere honden), als de Stafford van de paardentrainer gaat het goed. Met de laatste 2 heeft hij ook losgelopen, de dames is dat nog geen mogelijkheid bij.
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Ik ben daar een gigantische muts in. Ik breng ze absoluut niet bij iedereen. Heb één pension waar ik ze met een gerust hart achter laat en dat was het dan ook.
Oja, een paar van de club zou ik ze ook wel toe vertrouwen. Maar ze zijn op één hand te tellen.
noekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): american bulldog,
Xfila/stabij/lab/?
Contacteer:

Ongelezen bericht door noekie »

Niemand die ik ken wil/kan op mijn honden passen dus nooit voorhanden gehad.
Ik zou dus eigenlijk niet weten hoe ik me daarbij zal voelen.
Kibo is erg moeilijk dus daar zal ik wel moeite mee hebben om bij iemand anders achter te laten.
Ze gaan nu altijd in pension bij mijn werk en doen het daar prima; al ben ik echt een muts want ondanks dat ik er zelf werk is het achter laten van mijn eigen honden toch niet 1 van mijn favoriete dingen.
scooby 06-07-1995/31-08-2007
andor 12-04-2001/10-09-2009
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie

Ongelezen bericht door duitse herder »

Ja hoor Noah laat ik gerust bij een ander logeren. Zo heeft ze eens bij Aimee (Apple) gelogeerd. Ze gaat zo nu en dan naar mijn ouders en laatst ook dagje bij mijn tante. Wel mag ze dan niet los, die paar dagen aan de riem overleeft ze ook wel.
Perry en Noah

Afbeelding
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

Izzy heeft een paar dagen bij d'r fokster gelogeerd. Verder hou ik er niet zo van, ik ben een beetje een controll-freak als het gaat om wie er wat met mijn hond doet :mrgreen:
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Kiki laat ik met een gerust hart bij mijn vriendin achter.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”