Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Toch wel schrikken: astma

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Le Grand
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grand Basset Griffon Vendéen
Aantal honden: 1

Toch wel schrikken: astma

Ongelezen bericht door Le Grand »

Net terug van de dierenarts. Ik had een afspraak gemaakt voor foto's i.v.m behandeling door de osteopaat. We wilden uitsluiten dat hij artrose o.i.d. heeft in z'n rug. Hij was bij de eerste behandeling door de osteopaat heel erg stijf en gestresst. Maar goed geen artrose gelukkig.
Maar Bowie is drie jaar oud en al vanaf het begin vind ik dat hij weinig energie en uithoudingsvermogen heeft. Al verschillende keren naar de dierenarts geweest voor onderzoek en ook een keer uitgebreid bloedonderzoek. Maar er kwam nooit wat uit. Hij hoest ook niet ofzo. Nu bleek er uit de foto's dat hij astma heeft. Er waren duidelijke ontstekingen te zien en dat verklaart natuurlijk al zijn klachten.
Ben toch wel geschrokken maar ook opgelucht dat we er wat aan kunnen gaan doen. En ik hoop dat we met een week of twee verbetering zien in z'n conditie. Hij krijgt nu eerst dexamethason dat we later weer proberen af te bouwen en hij krijg respulmin siroop. Later kunnen we aan de gang met een soort inhalator, kan me daar nu nog niet zoveel bij voorstellen :(
Zijn er medeforummers die ervaring hebben met een hond met astma en wie kent de siroop en misschien heeft er iemand wel ervaringen met zo'n inhalator. Ik hoor graag ervaringen en verhalen.
Afbeelding
Wenda
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boxer
Aantal honden: 4

Re: Toch wel schrikken: astma

Ongelezen bericht door Wenda »

Ja ik had een hond met bronchitis/astma. Wij hadden van een cola flesje zelf een inhalator gemaakt. Dat werkte echt prima. Je moet er wel even rustig de tijd voor nemen maar is zeker te doen.
Groetjes van Wenda, Coop en Ziva
ZorroMax
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Bulldog
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ZorroMax »

Bel eens met dierenarts Strikkers, die weet heel veel van ademhaling bij honden. Misschien ook wel van astma. www.dierenklinieksleeuwijk.nl Strikkers heeft telefonisch spreekuur, kijk op de site.
Maartje
Zeer actief

Ongelezen bericht door Maartje »

Mijn hond krijgt medicatie via een inhalator. Ondanks dat ze de medicatie vindt stinken komt ze naar mij toe als ik dat ding pak en laat ze prima toe. Er staan verschillende filmpjes op het internet als je zoekt op aerodawg.
De vulling haal ik met een recept van de dierenarts bij de apotheek En iedere keer als ik weer een nieuwe apotheekassiste te heb, is dat weer erg grappig. Een inhalator voor de hond :scratch:
Maartje
Lupa, Puk en Abby
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”