Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Fix

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Laura84
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse Herder Langhaar
Aantal honden: 2
Contacteer:

Fix

Ongelezen bericht door Laura84 »

Normaal gesproken ben ik er niet zo happig op om dingen te schrijven over de honden hun gezondheid, vaak valt het gelukkig wel mee en dan komen de meest vreselijke verhalen naar boven.
Wat trouwens goed is hoor, je zou het maar net over het hoofd zien.

Situatie sinds een dag of 4.

Fix, intacte teef van 6 jaar, momenteel loops en dekrijp.
Normaal een hele blije gup, altijd met haar staart in de hoogte slijmen alsof haar leven er vanaf hangt. Ze is ook wel iets te dik maar niet omvang rolmops.

Nu nog steeds een hele blije gup die slijmt en een paringsdans met Laicka uitvoert, je weet wel, bij gebrek aan een reu.

Maar ze is opgezwollen en loopt met haar staart tussen haar benen en dat is raar.

Ik ben afgelopen vrijdag naar de DA geweest, die heeft geen verstopping via voelen kunnen concluderen en hield het op een geirriteerde buikwand.
Ze heeft een spuit carporal gehad en een spuit emeprid. Tevens van de DA het advies gehad om haar op 1 soort eiwitbron te zetten tot dat ze zich weer beter voelt. Dit dan een keer of 6 per dag voeren zodat de maag maar kleine stukjes te verteren heeft.
Al met al, we zijn 48 uur verder en er is nog niks veranderd.

Ze eet goed, drinkt goed, plast en poept goed, slijmvliezen zijn goed, temp is goed, hartslag is goed.

Wie o wie herkent dit misschien wel?

Morgen hang ik trouwens weer aan de telefoon met de DA want dit is gewoon gek, ik wil mijn kwispelende meisje terug :ugh:
Groetjes Laura, en de streepjes bende, Fix en Laicka
Afbeelding
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Re: Fix

Ongelezen bericht door crutz »

Bah niet fijn. Zou een bloedonderzoek en een buikecho willen om nare ontstekingen oid uit te sluiten.

Had ze nu ook loops moeten zijn? Want een BMO kan ook loopsheid symptomen geven weet ik uit ervaring.
Tineke
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Tineke »

Medisch kan ik weinig voor je betekenen Laura ,wel wil ik je een hart onder de riem steken in de hoop dat Fix weer snel de ouwe zal zijn :wink:
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
Laura84
Zeer actief
Contacteer:

crutz schreef:Bah niet fijn. Zou een bloedonderzoek en een buikecho willen om nare ontstekingen oid uit te sluiten.

Had ze nu ook loops moeten zijn? Want een BMO kan ook loopsheid symptomen geven weet ik uit ervaring.
Dat zijn idd dingen die ik volgende week wil als er geen verbetering is

loops moest ze sowieso worden, daarin zit ze keurig op schema. Alle hormoon reacties op Laicka kloppen ook dus daarin is niks abnormaals
Afbeelding
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Ik zou ook voor de zekerheid checken op een BMO. Coda kreeg tijdens de zoogperiode een milde BMO, heel zeldzaam volgens de DA maar ze had het wel. Dat gaf ook wat vage klachten: koorts, verminderde eetlust, ze was wat sloom etc maar niets enorm alarmerend. Ik heb toch een echo van de baarmoeder geëist en toen was het meteen zichtbaar (en met AB te verhelpen).
Laura84
Zeer actief
Contacteer:

Tineke schreef:Medisch kan ik weinig voor je betekenen Laura ,wel wil ik je een hart onder de riem steken in de hoop dat Fix weer snel de ouwe zal zijn :wink:
Thnx, je bent een schat
Maeve schreef:Ik zou ook voor de zekerheid checken op een BMO. Coda kreeg tijdens de zoogperiode een milde BMO, heel zeldzaam volgens de DA maar ze had het wel. Dat gaf ook wat vage klachten: koorts, verminderde eetlust, ze was wat sloom etc maar niets enorm alarmerend. Ik heb toch een echo van de baarmoeder geëist en toen was het meteen zichtbaar (en met AB te verhelpen).
Ik zal het morgen overleggen, dank je wel
Afbeelding
Bishy
Zeer actief

Ongelezen bericht door Bishy »

Niet leuk :( beterschap voor Dex' lievelingstante
Laura84
Zeer actief
Contacteer:

morgen DA terug bellen, mijn eigen DA is er niet en omdat ze Fix vrijdag heeft gezien voelt het voor mij beter om met haar te spreken. Fix is stabiel en wilt wel spelen met Laicka dus eigenlijk gaat het behalve het opgezwollen zijn en met haar staart tussen haar benen lopen goed
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”