Ik overdrijf, maar meneer had buiten even zo zijn momentje, en nu heb ik een beurs jukbeen.
De eerste keer was vorig jaar, als klein hummeltje voor zijn entingen. Toen was de dierenarts best verrukt over hem. Ik was dus erg benieuwd hoe ze de wat grotere Aki zou vinden.
Het is een no nonsens dierenarts, en bij binnenkomst liet ze net iemand anders "uit" met hond. Ik moest even wachten in de wachtkamer want ze moest even een pakket opbergen.
Aki was zeer druk met alle luchtjes, was al op de wachtkamerbanken gesprongen om naar buiten te kijken, ging er weer na mijn gesis, vanaf. Even netjes zitten, hoorde weer wat stond weer op, ging weer zitten en dat ging zo even door. Tot hij ineens heel braaf naast me zat. De deur openging, en hij bleef zitten. Zó braaf
Afijn, meneer ging gemakkelijk de praktijk in, brokjes om hem op de weegschaal te lokken snapte hij niet helemaal geloof ik. Hij ging de weegschaal op, draaide zich om. ging bovenop de brokken zitten en bleef me aankijken. 31,4 kg. "oh wat is hij braaf!" yeah right
"Doe je al pakwerk met hem?" eh nee.. ik vind hem nog wat te eh druk, snel afgeleid en zo..
Ze begon weer over zijn bouw (mooi compact), de stand van zijn poten, daar is ze helemaal verrukt van, geen platvoeten, goede pols en dat ze dit type echt graag ziet, maar te weinig ziet (wederom dus lof aan de fokkers)
Ze keek me wat bevreemd aan, maar zei wel "goed zo", ze heeft het niet zo op pakwerk mijn dierenarts
Goed, hartje luisteren en hij werd bevoeld her en der, gebitje gecheckt, vacht gecheckt.
En los lopen in de behandelruimte.
Ze bleef mij echter weer wat te bedenkelijk kijken en ook weer voelen, m.n. dus weer de stabiliteit checken vanuit de heupen. Nu heb ik nogal een geschiedenis met mijn reu, en ik begon hem wel weer even te knijpen
"Er zit al een andere patiënt, maar ik wil hem eigenlijk buiten zien lopen! Heb je nog tijd?".
Tsja, eh beter een goede checkup nietwaar dus ja, ik ga wel even buiten lopen en dan ben ik over 10 minuten wel weer terug
Zo gezegd zo gedaan. Buiten achtjes lopen en voltes. Met een Aki die alles interessant vindt behalve mijn persoon. Linksom draaien, rechtsom.. Aki, ja Aak goed zo dat is de auto, ja en daar staat Jol met de dierenarts, ja goed hoor weer de auto, kom nou kohort, LUL. Ineens had ik wel de aandacht, maar was ik er niet zo op berekend. Hoppa, kort, naast, aandacht?! Boem! Leuk he baas, hier in your face (LETTERLIJK,
Het had gefilmd moeten worden.
Afijn, binnen weer bevoelen, en ze liet me ook zien dat hij op de linkerkant wel reageerde, niet op de heup maar bij het heiligbeen. Maar niets ernstigs, waarschijnlijk een kleine blessure, wat ze ook wel snapte nu ze buiten ook de andere kant van de brave Aki had gezien. Ze snapte ook wat ik bedoelde met snel afgeleid en druk in de kop
Maar goed, onderzoek ging verder, en volgens mij heeft ze weer een veel uitgebreider onderzoek gedaan dan bij een gewone check.
Op zijn zij moest hij liggen om wat strekkingen uit te voeren. Daarna op de rug zodat ze de achterpoten wat kon strekken om de heupen te checken. Ze heeft dat laatste overigens niet overdreven, maar een lichte check gedaan en ze was tevreden.
Hij heeft dus wat last van S1 aan de linkerkant en advies is om te laten zwemmen en aan de fiets in draf te laten lopen. Niets ernstigs dus.
Nu ben ik verdorie wel vergeten te vragen over de duimnagels, die splijten nogal eens bij hem. Maar geen onoverkoombaar probleem, maar wel vaak vervelend voor hem.
Al met al een goede check up, hij heeft zich keurig gedragen bij de DA en heeft zijn benodigde entingen gekregen. En de da was tevreden over hem, en op mijn vraag of hij te mager was, kreeg ik als reactie "Te mager? Hij is perfect!". Kijk dat hoor ik graag, zeker uit haar mond