Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Voor de tweede keer bij eigen da met de draak

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

blondie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Voor de tweede keer bij eigen da met de draak

Ongelezen bericht door blondie »

En ik kon bijna door naar de huisarts :gvd:
Ik overdrijf, maar meneer had buiten even zo zijn momentje, en nu heb ik een beurs jukbeen.
De eerste keer was vorig jaar, als klein hummeltje voor zijn entingen. Toen was de dierenarts best verrukt over hem. Ik was dus erg benieuwd hoe ze de wat grotere Aki zou vinden.
Het is een no nonsens dierenarts, en bij binnenkomst liet ze net iemand anders "uit" met hond. Ik moest even wachten in de wachtkamer want ze moest even een pakket opbergen.
Aki was zeer druk met alle luchtjes, was al op de wachtkamerbanken gesprongen om naar buiten te kijken, ging er weer na mijn gesis, vanaf. Even netjes zitten, hoorde weer wat stond weer op, ging weer zitten en dat ging zo even door. Tot hij ineens heel braaf naast me zat. De deur openging, en hij bleef zitten. Zó braaf :mann: toen ze "schoonheid" tegen hem zei wist ik dat het goed was :cheer:
Afijn, meneer ging gemakkelijk de praktijk in, brokjes om hem op de weegschaal te lokken snapte hij niet helemaal geloof ik. Hij ging de weegschaal op, draaide zich om. ging bovenop de brokken zitten en bleef me aankijken. 31,4 kg. "oh wat is hij braaf!" yeah right :oeps:
"Doe je al pakwerk met hem?" eh nee.. ik vind hem nog wat te eh druk, snel afgeleid en zo..
Ze begon weer over zijn bouw (mooi compact), de stand van zijn poten, daar is ze helemaal verrukt van, geen platvoeten, goede pols en dat ze dit type echt graag ziet, maar te weinig ziet (wederom dus lof aan de fokkers)
Ze keek me wat bevreemd aan, maar zei wel "goed zo", ze heeft het niet zo op pakwerk mijn dierenarts :cool2:
Goed, hartje luisteren en hij werd bevoeld her en der, gebitje gecheckt, vacht gecheckt.
En los lopen in de behandelruimte.
Ze bleef mij echter weer wat te bedenkelijk kijken en ook weer voelen, m.n. dus weer de stabiliteit checken vanuit de heupen. Nu heb ik nogal een geschiedenis met mijn reu, en ik begon hem wel weer even te knijpen :ugh:
"Er zit al een andere patiënt, maar ik wil hem eigenlijk buiten zien lopen! Heb je nog tijd?".
Tsja, eh beter een goede checkup nietwaar dus ja, ik ga wel even buiten lopen en dan ben ik over 10 minuten wel weer terug :19:
Zo gezegd zo gedaan. Buiten achtjes lopen en voltes. Met een Aki die alles interessant vindt behalve mijn persoon. Linksom draaien, rechtsom.. Aki, ja Aak goed zo dat is de auto, ja en daar staat Jol met de dierenarts, ja goed hoor weer de auto, kom nou kohort, LUL. Ineens had ik wel de aandacht, maar was ik er niet zo op berekend. Hoppa, kort, naast, aandacht?! Boem! Leuk he baas, hier in your face (LETTERLIJK, :devil: .. hond..) En zij roepen "Niet versnellen! Gewoon lopen! En nu in een rechte lijn weer naar binnen, NIET RENNEN!"
Het had gefilmd moeten worden.

Afijn, binnen weer bevoelen, en ze liet me ook zien dat hij op de linkerkant wel reageerde, niet op de heup maar bij het heiligbeen. Maar niets ernstigs, waarschijnlijk een kleine blessure, wat ze ook wel snapte nu ze buiten ook de andere kant van de brave Aki had gezien. Ze snapte ook wat ik bedoelde met snel afgeleid en druk in de kop :Q:
Maar goed, onderzoek ging verder, en volgens mij heeft ze weer een veel uitgebreider onderzoek gedaan dan bij een gewone check.
Op zijn zij moest hij liggen om wat strekkingen uit te voeren. Daarna op de rug zodat ze de achterpoten wat kon strekken om de heupen te checken. Ze heeft dat laatste overigens niet overdreven, maar een lichte check gedaan en ze was tevreden.
Hij heeft dus wat last van S1 aan de linkerkant en advies is om te laten zwemmen en aan de fiets in draf te laten lopen. Niets ernstigs dus.

Nu ben ik verdorie wel vergeten te vragen over de duimnagels, die splijten nogal eens bij hem. Maar geen onoverkoombaar probleem, maar wel vaak vervelend voor hem.

Al met al een goede check up, hij heeft zich keurig gedragen bij de DA en heeft zijn benodigde entingen gekregen. En de da was tevreden over hem, en op mijn vraag of hij te mager was, kreeg ik als reactie "Te mager? Hij is perfect!". Kijk dat hoor ik graag, zeker uit haar mond :mrgreen:
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Re: Voor de tweede keer bij eigen da met de draak

Ongelezen bericht door gonnie »

Fijn dat het goed met hem gaat.

Jammer dat hij een beetje last heeft links.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
blondie
Zeer actief

gonnie schreef:Fijn dat het goed met hem gaat.

Jammer dat hij een beetje last heeft links.
Dank je, het is niet echt te zien of te merken hoor. Maar ze constateerde het toen ze dus de lichamelijke check deed. Zij is overigens ook Chiropractor dus zal waarschijnlijk ook net even beter dingen bevoelen dan een "gewone" dierenarts.
blacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door blacky »

fijn zo'n dierenarts.
Afbeelding
gevni havanezers
Eefje83
Zeer actief
Mijn ras(sen): norwich terriër en griekse zwerver en een Spaanse zwerver

Ongelezen bericht door Eefje83 »

oke dus maandag moet ie naar het meer en zwemmen??? :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Mizzsylver schreef:Die duimen kunnen splijten doordat hij er op bijt. Goed kort houden.
Succes met.fietsen :engel: Ik zie em nog wel een "in your face" doen op de fiets.
Dat wilde ik ook schrijven :ok:
Je overdrijft wel schromelijk met je "bijna door naar de huisarts" hoor blondie :mrgreen: :lol1:
Hydrotherapie is misschien ook wel wat voor dat S1 gevalletje.
En een foto van lendenwervels en heiligbeen als je DA blijft twijfelen.
Al denk ik dat dat niet direct nodig is als ik de rest van je verhaal over hem lees :wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
blondie
Zeer actief

Ze gaf het alleen aan hoor Ranetje, maar benadrukte dat het niets ernstigs was. En mijn jukbeen is echt wel gevoelig nu hoor :wink:

Eef.. je mag ook gaan fietsen :engel: :LOL:

Nee naast de fiets loopt hij gelukkig keurig, dat verbaasde ons overigens ook hoor, keurig in draf. Tenzij ik hem braaf, dan wil hij wel omhoog komen, maar niet tegen me aan.
Jac wil trouwens weer gaan trimmen, de laatste keer had hij Aki ook mee, en dan gaat hij niet springen of happen. Althans die ene keer niet :mrgreen:

Bedankt voor de tip w.b. de nagels, ik moet maar zo'n schaartje aanschaffen dan.. het zijn echt alleen die duimnagels waar hij vaak last van heeft.
Eefje83
Zeer actief
Mijn ras(sen): norwich terriër en griekse zwerver en een Spaanse zwerver

Ongelezen bericht door Eefje83 »

ik ga niet met hem fietsen, echt niet hahahaahahah ik ben al blij dat ik hem hou met beide benen op de grond hahaahah
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”