Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Vraag over kennelhoest

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

juan-89
Vaste gebruiker
Aantal honden: 0

Vraag over kennelhoest

Ongelezen bericht door juan-89 »

Een week geleden heeft Oscar een inenting tegen kennelhoest gehad. Nu las ik op internet dat het 4 tot 10 dagen zou kunnen duren voordat een besmetting zich kan openbaren met symptomen. Toevallig heeft Oscar nu een "sniffje", zoals een kind dat ook heeft wanneer de neus verstopt zit. Af en toe niest hij ook. Ik vraag me dus af, is het mogelijk dat hij alsnog kennelhoest heeft en hoe zou ik dat nu moeten herkennen? Of kan het gewoon zijn dat hij alleen maar "snifft" als reactie op de inenting? Iemand hier ervaring mee?
JustJoyce
Zeer actief
Aantal honden: 1

Re: Vraag over kennelhoest

Ongelezen bericht door JustJoyce »

Chef is toen ziek geworden door de kennelhoest enting ... snot neus etc. Hij heeft een aantal maanden geleden echt kennelhoest gehad en dat was echt zwaar hoesten / overgeven.
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

Dat zou kunnen, Gollum kreeg ook ongeveer een week na de enting kennelhoest. Daarna nooit meer geënt en nooit meer gehad.
Evertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Parson russell terrier en Roemeense mix
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Evertje »

Ja ze kunnen wat reageren op de enting. Ik heb een tijdje de griepprik gehad en was ook altijd een paar dagen niet fit (geen echte griep, maar alles deed zeer en hangerig). Als het niet nodig is voor pension oid, zou ik persoonlijk mijn hond niet inenten tegen kennelhoest.
juan-89
Vaste gebruiker

Evertje schreef:Ja ze kunnen wat reageren op de enting. Ik heb een tijdje de griepprik gehad en was ook altijd een paar dagen niet fit (geen echte griep, maar alles deed zeer en hangerig). Als het niet nodig is voor pension oid, zou ik persoonlijk mijn hond niet inenten tegen kennelhoest.
Het was ook niet echt nodig, maar de dierenarts adviseerde het vanwege de puppycursus waar Oscar heen gaat. Maar volgens mij heeft hij meer last van de inenting dan van de kennelhoest zelf... :( ik zit alleen nog te twijfelen of ik opnieuw naar de dierenarts zou moeten gaan of dat ik gewoon moet wachten tot het overgaat.
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Van Gils kreeg dat toen ook na de enting, :hmmm: en idd ik heb ook wel het idee dat ze meer last hebben van de enting dan dat ze van kennelhoest zelf hebben, mits de weerstand goed is
M@rleen
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door M@rleen »

Juist gisteravond de renbaandag van vandaag afgezegd omdat Juma sinds gistermiddag heel erg veel proest.. het lijkt op reversed sneezing, maar waar Boomer dan bevriest en het na 1 à 2 keer over is, blijft zij gewoon bewegen en is het nu altijd nog bezig.
Wilde geen risico nemen en zij is afgelopen maandag ingeënt tegen kennelhoest..
mosquito1980
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder

Ongelezen bericht door mosquito1980 »

Waarom denk je dat hij Kennelhoest heeft? is hij in contact geweest met andere honden?

Als je twijfelt is het het beste naar de DA te gaan.
Gollum
Zeer actief

Ik ga met kennelhoest niet naar de dierenarts. Ik geef ze af en toe een lepeltje honing voor de keel en met een paar dagen is het over.
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Kennelhoest gaat vanzelf over.
Ik laat ze nooit enten, over het algemeen krijgen ze er verschijnselen van en zo vreselijk is het allemaal niet als ze het krijgen.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
-Saskia-
Zeer actief

Ongelezen bericht door -Saskia- »

Sinds ik een hond heb die er verkalking in de longen aan heeft overgehouden (kennelhoest werd al snel een longontsteking) worden ze hier standaard geënt, al geef ik meteen toe dat het in de meeste gevallen inderdaad niets voorstelt.
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Kruimel53 schreef:Vroeger toen ik braaf de honden elk jaar liet inenten kregen ze strijk en zet kennelhoest na de vaccinatie. Elk jaar. En de katten de snotter na de niesziekte-vaccinatie. Sinds ik ze niet meer laat inenten geen centje pijn, al 10 jaar lang.

Ik laat het ook al jaren niet meer doen om die reden.
De kleuters krijgen het een keer en dan niet meer. Zo gaat het nu al jaren hier, onder de 1,5 jaar één keer en dan klaar.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
juan-89
Vaste gebruiker

Nou, als ik dit allemaal zo lees ben ik er wel uit. Dit is dus de eerste en laatste keer dat Oscar is ingeënt tegen kennelhoest! Bedankt DA.
grover
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Springer Spaniel
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door grover »

Ik laat ook niet meer enten. Ollie heeft 1 keer kennelhoest gehad, precies dat jaar dat ie geënt was. Sommige opvangen vereisen het, gelukkig gaat Ollie nooit naar een pension :P

Beetje kinderbisolvon of honing er in om de keel te smeren, gaat vanzelf over :) Wél goed in de gaten houden natuurlijk, maar dat geldt altijd.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Xygan heeft de 12 weken gehad met daarin dus ook kennelhoest (niet de aparte enting of spray) en binnen een paar dagen dus kennelhoest. En vervolgens ook Xavi kennelhoest. Ook de coctail gaat dus in t vervolg zonder de kennelhoest zooi...

Hoestsiroopje en honing binnen een weekje was t over.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Gollum
Zeer actief

-Saskia- schreef:Sinds ik een hond heb die er verkalking in de longen aan heeft overgehouden (kennelhoest werd al snel een longontsteking) worden ze hier standaard geënt, al geef ik meteen toe dat het in de meeste gevallen inderdaad niets voorstelt.
Daar moeten mensen altijd wel op letten ja, als het niet met een paar dagen over is zou ik alsnog naar de dierenarts gaan om te kijken of het niet in een longontsteking overgaat.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Met puppemans ben ik wel dezelfde avond naar de da geweest omdat t zo snel verergerde. Heb ook ontstekingsremmer mee gekregen voor als ik t nodig achtte. Xavi ben ik niet mee geweest ...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Gollum
Zeer actief

Rani reageerde erg goed op honing, die hoorde ik na 3 dagen al niet meer hoesten en proesten. Ze hoefde er ook niet van te kotsen ofzo en bleef tierig. Als ze echt heel ziek worden sta ik ook bij de DA hoor.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Hier heeft t zeker bij Xavi echt een week geduurd eer t hoesten over was. Het echte rauwe lange halen hoesten was met 2 a 3 dagen wel minder...maar elke inspanning resulteerde nog in een hoestbui.
Afbeelding
-Saskia-
Zeer actief

Ongelezen bericht door -Saskia- »

Gollum schreef:
-Saskia- schreef:Sinds ik een hond heb die er verkalking in de longen aan heeft overgehouden (kennelhoest werd al snel een longontsteking) worden ze hier standaard geënt, al geef ik meteen toe dat het in de meeste gevallen inderdaad niets voorstelt.
Daar moeten mensen altijd wel op letten ja, als het niet met een paar dagen over is zou ik alsnog naar de dierenarts gaan om te kijken of het niet in een longontsteking overgaat.
Was ook wel een vrij zware kennelhoest zei de DA. Frank kreeg na dag één meteen twee kuren antibiotica en toch wat schade aan de longen dus.
Bij de overige honden die geen AB kregen was het na een dikke halve maand over.
Paar dagen erna kregen de fretten het, ik werd gek van het gekuch en gesnotter :blauwoog:
Laatst gewijzigd door -Saskia- op 21 sep 2015 15:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Gollum
Zeer actief

malinois schreef:Hier heeft t zeker bij Xavi echt een week geduurd eer t hoesten over was. Het echte rauwe lange halen hoesten was met 2 a 3 dagen wel minder...maar elke inspanning resulteerde nog in een hoestbui.
Bij pupje Gol duurde het ook langer, zij was er toen ook echt ziek van. Gek he, hoe dat kan verschillen.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Gollum schreef:
malinois schreef:Hier heeft t zeker bij Xavi echt een week geduurd eer t hoesten over was. Het echte rauwe lange halen hoesten was met 2 a 3 dagen wel minder...maar elke inspanning resulteerde nog in een hoestbui.
Bij pupje Gol duurde het ook langer, zij was er toen ook echt ziek van. Gek he, hoe dat kan verschillen.
Idd. Pup Xygan heeft t korter gehad en niet die lange rauwe hoesten gelukkig. Xena is tot op heden **klopt af** hier nog van bespaard gebleven al liep ze dus bij de zieke mannen en dronk ook uit dezelfde bak... ik kan dr niet apart zetten daarvoor is t te besmettelijk... pup kan nog niet in de kennel en Xena ook niet.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”