Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hond graag op bed hebben willen slapen

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

jasmijn24
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): labrador (ons gezinshond)
Aantal honden: 1

Hond graag op bed hebben willen slapen

Ongelezen bericht door jasmijn24 »

Ik hoop dat ik mijn vraag op de goeie plek zet haha :wink:

Dit is vooral meer een vraag van mijn moeder (ik zelf heb er niet zoon probleem mee als ik eenmaal volgend jaar mijn eigen hond ga kopen).
Mijn moeder heeft een labrador. Ze slaapt altijd al op haar kamer, alleen ze wil haar heel erg graag op haar bed hebben liggen (de hond vind dat helemaal geweldig). Alleen als de hond op bed ligt word heel haar dekbed zwart van viezigheid wat ze niet zo prettig vindt.
Hebben meer mensen hier last van? Is er ook een oplossing voor?
welshwitch
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Jack Hussell
Aantal honden: 2

Re: Hond graag op bed hebben willen slapen

Ongelezen bericht door welshwitch »

Ik heb een sprei op bed waar de hond op mag liggen.
Afbeelding
DesireeB
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door DesireeB »

Inderdaad een sprei. En wat vaker het bed verschonen. Wij hebben tegenwoordig een bed(oude bank, alleen zit gedeelde) voor de honden en katten in de slaapkamer staan.

Werd te krap in bed met 3 katten en 2 honden op bed, ze wisselen zelf af wie waar ligt. Bed voor de beestjes staat tegen ons bed aan dus is eigenlijk een verlengde van ons bed is 5 cm lager maar daar heeft niemand last van, Misschien is dat nog een optie als je de ruimte heb.
Afbeelding
My heart will always wear the pawprints left by you.
Biothane
WashBar
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

een dekentje erover? of gewoon wat vaker in de was gooien.. het is het een of het ander hoor. Hier is 1 kant van het dekbed ook altijd veel viezer dan de andere kant, gaat er in de was echt wel weer uit. En anders maar niet :D
Sas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Basset Fauve de bretagne.

Ongelezen bericht door Sas »

welshwitch schreef:Ik heb een sprei op bed waar de hond op mag liggen.
:idea: haha, briljant.
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Hond wassen? De smeerkezen mogen hier gewoon niet op bed. Charlie en Tibbe wel.
jasmijn24
Vaste gebruiker

WoW dat ik daar zelf niet aan gedacht heb :O:

Hond wassen is geen optie mijn moeders labrador denkt dat ze dood gaat als ze in bad moet :lol1:
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Ik vind het jammer dat wij er ooit aan begonnen zijn, ben daardoor ook op een andere slaapkamer gaan slapen, ik had niet zo heel veel zin om met twee volwassenen en vier honden in één bed te liggen.
Nou ligt alleen Tama bij mij in bed, ik vind het eigenlijk niks want die van mij liggen graag onder het dekbed en ondanks dat ze kortharig zijn ligt er toch vaak zand in mijn bed.

Nikkie slaapt in een bench want die doet lelijk als je in je slaap per ongeluk tegen haar aankomt, nou lag zij meestal bij mijn man maar ik werd wel wakker van het geschreeuw van mijn man als ze weer eens grommend naar hem uit viel.

Dus zij gaat lekker in een bench en ze vindt het nog fijn ook, ze komt al uit zichzelf naar de bench als ik naar bed ga.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Lieske1977

Ongelezen bericht door Lieske1977 »

Nanna schreef:Ik had eerst Pirke ook in bed maar ondanks dat hij maar een klein hondje is, heb je er toch last van.
We hebben nu alles uit bed verbannen. De Puli's slapen wel boven maar die hebben geen aspiraties en Pirke slaapt nu in zijn eigen ruime bench met veel dekentjes, ook boven maar niet in bed.
Ik moet zeggen dat het mij prima bevalt. Je kunt je normaal omdraaien en je bed blijft zandvrij.
Zo'n lompe grote Labrador kwam er bij mij al helemaal niet in. Kan me ook haast niet voorstellen dat ze het fijn vinden.
Als ik een tukkie op de bank doe mogen ze het trouwens wel :mrgreen: maar mijn nachtrust is me heilig.
:goeie: Mijn labrador is dan niet groot en lomp, maar ze ligt héél graag bij me in bed. Van mij mag ze 's morgens even lekker op bed komen kroelen, maar ik heb haar vannacht minstens vier keer weggestuurd omdat ze stond te bedelen om op bed te mogen. Nee dus :neenee:
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Tootsje mag bij hoge uitzondering overdag op bed liggen maar s'nachts niet. Hij heeft een mooi eigen bed helemaal voor hem alleen maar s'morgens wil hij nog wel graag even na het wandelen een paar uurtjes op ons bed en dat mag. Maar hij verhaard nauwelijks en is eigenlijk ook nooit vies, door de bagger gaat hij nooit veel te bang dat hij natte pootjes krijgt dus het op bed liggen vinden wij niet zo,n probleem. Maar idd willen wij s'nachts lekker slapen en ook niet hoeven denken gut hebben we Dat kleine ding geplet, nee hoor lekker in zijn eigen bedje!
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
pioenroos
Zeer actief
Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.

Ongelezen bericht door pioenroos »

Hier slaapt de teckel wel op bed. Maar speciaal daarvoor gaat ze gemiddeld wekelijks onder de douche, vaker als de door de smurrie heeft gerold.
Nu is ze wel een prima bedgenoot: Blijft op haar aangewezen kwart liggen en hoeft niet onder de dekens. In de winter moet ze wel even onder de dekens, ik heb een frisse slaapkamer en ben een verschrikkelijke koukleum. Een teckel onder de dekens trekken vind ik makkelijker dan een kruik maken :engel: Na een half uur vertrekt ze dan weer puffend en zuchtend van onder het dekbed.
Diem (formaatje lab denk ik) zou ook wel op bed willen slapen. Hij mag voor het idee dan even op bed liggen maar na 10 minuten ga ik strategisch woelen en verdwijnt hij maar weer naar de grond :jank: :mrgreen: Hij is echt te groot en ik lig niet graag met een blok beton in bed.
Afbeelding
pioenroos
Zeer actief
Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.

Ongelezen bericht door pioenroos »

1x is genoeg.
Laatst gewijzigd door pioenroos op 10 sep 2015 15:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
cornelia
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse staande langhaar

Ongelezen bericht door cornelia »

jasmijn24 schreef:WoW dat ik daar zelf niet aan gedacht heb :O:
Haha, ik las de vraag en had al iets van :denken: "meen je dat nou ?????"
Afbeelding
Lieske1977

Ongelezen bericht door Lieske1977 »

Nanna schreef:
Ja, maar dat bedoel ik dus met heilige nachtrust :engel: ik heb helemaal geen zin om vier keer wakker gemaakt te worden door een hond die op bed wil. Of eentje waardoor je zelf als een wokkel in je bed ligt. Of wakker te worden van de schetenlucht. Of je bakkes open te schuren aan het zand. Pirke had best in bed gemogen als hij zich net als Simone had opgekruld aan het voeteneind. Maar nee, ook hij moet 4x per nacht met dat grote droeftoeterhoofd checken of je nog leeft :neenee:
O, maar mijn nachtrust is me ook heilig en zoals het afgelopen nacht ging is niet (Joy, ik herhaal: NIET) de bedoeling. Gewoonlijk ligt ze in haar mand naast mijn bed en komt ze 's morgens op een christelijk tijdstip bij me liggen. Ik heb echter een week bij mijn ouders gebivakkeerd, waar ze wél de hele nacht op bed mocht. En nu, weer thuis, moet ze afkicken :mrgreen:
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Fien slaapt op bed, en die mot geen contact, dan schuift ze meteen op. Soms verhuist ze naar naast bed, dan is ze beledigd :LOL:
Chaconne slaapt soms ook boven maar die wil niet op bed, veel te warm.
Gelukkig maar want die is me veel te groot.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Kimmie

Ongelezen bericht door Kimmie »

Nanna schreef: Zo'n lompe grote Labrador kwam er bij mij al helemaal niet in. Kan me ook haast niet voorstellen dat ze het fijn vinden.
Als ik een tukkie op de bank doe mogen ze het trouwens wel :mrgreen: maar mijn nachtrust is me heilig.
nou zo'n lompe labrador zou ik ook niet in bed willen hebben,maar die van mij,ja hoor,slapen allemaal op bed :mrgreen: :mrgreen:

maar die zijn niet lomp én geen labradors... :lol1: dan kan het makkelijk
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Lotje wil niet boven slapen, niet op bed, niet op de grond. Heb het geprobeerd, maar ze gaat uit zichzelf weer naar beneden slapen. Ze komt nog maar zelden boven. Eerst kwam ze 's ochtends wel naar boven rond 'n uur of 6, de tijd dat ik meestal opsta, maar dat is de laatste weken ook niet meer geweest. Ze begint een luilak te worden.
Shibby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje

Ongelezen bericht door Shibby »

Shib start de nacht op bed, heerlijk samen nog even knuffelen. Na een half uur ongeveer is hij er klaar mee en gaat beneden verder slapen. De kat neemt zijn plek dan over :mrgreen:
Afbeelding
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
80564M

Ongelezen bericht door 80564M »

gonnie schreef:Ik vind het jammer dat wij er ooit aan begonnen zijn, ben daardoor ook op een andere slaapkamer gaan slapen, ik had niet zo heel veel zin om met twee volwassenen en vier honden in één bed te liggen.
Nou ligt alleen Tama bij mij in bed, ik vind het eigenlijk niks want die van mij liggen graag onder het dekbed en ondanks dat ze kortharig zijn ligt er toch vaak zand in mijn bed.

Nikkie slaapt in een bench want die doet lelijk als je in je slaap per ongeluk tegen haar aankomt, nou lag zij meestal bij mijn man maar ik werd wel wakker van het geschreeuw van mijn man als ze weer eens grommend naar hem uit viel.

Dus zij gaat lekker in een bench en ze vindt het nog fijn ook, ze komt al uit zichzelf naar de bench als ik naar bed ga.
:schrik: :schrik: :schrik:
Owkee....
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

overdag heb ik een sprei liggen die netjes blijft liggen en de avonden liggen ze zo op bed maar ik heb wel een douche en een wasmachine
Afbeelding
Ri@nne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Baasje van Kai, mijn kleine boefje.

Ongelezen bericht door Ri@nne »

Kaitje slaapt op bed.. op z'n eigen schapenvachtje, dat wel.. Moor, de kat ligt vaak ook op bed.. krapjes.. ja. gezellig? ook! :D
Afbeelding
All my dreams... would still be dreams.. if there hadn't been you... :I: Bonnie 09-05-'99 ~ 06-09-'15
jasmijn24
Vaste gebruiker

Ik was dus vergeten dat ze een sprei al geprobeerd had. Maar elke keer krabt mijn moeders lab de sprei er af :wachten:
jasmijn24
Vaste gebruiker

Oww die smiley was verkeerd van mijn haha
Anja
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder en Chihuahua

Ongelezen bericht door Anja »

Jop slaapt ook op bed. Hij begint onder het dekbed en gaat na een minuut of 10 op het dekbed liggen aan het voeteneinde. Prima! Miek blijft vrijwillig beneden.
Vorige week zijn we een weekendje naar de Ardennen geweest en moest ze verplicht mee naar de slaapkamer. Zij kruipt dus tussen ons in, gaat overdwars liggen en eist echt ruimte op door tegen je aan te trappen en snurkt als een ouwe vent :LOL: Verder komt ze een paar keer per nacht even een likje in je gezicht geven :schrik:
Ik ben blij dat ze thuis lekker beneden blijft :cheer:

Vuil word mijn bed niet echt, ze zijn maar klein en ik verschoon mijn bed toch elke week.
Afbeelding
Hanna - Mica - Jop
jasmijn24
Vaste gebruiker

De lab slaapt nu al 9 jaar naast mijn moeders bed, maar ze wil zo graag op bed en mama vind het ook best gezellig met der
jasmijn24
Vaste gebruiker

Hahahahahaha wat schattig
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

Ik heb veel voor mijn honden over maar ik moet ze niet in mijn nest. Ik heb geen zin om haren en zand te happen en te vechten om een stukje dekbed. Dus de heren blijven lekker beneden in hun uiterst comfortabele manden :wink: ze kunnen trouwens allebei niet traplopen en ik maak ze mooi niet wijzer :mrgreen:
Afbeelding
jasmijn24
Vaste gebruiker

Hahahaha ik snap het helemaal. Toch vind ik het super gezellig als ik onze lab weer eens op mijn bed mag hebben slapen
Ptje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje

Ongelezen bericht door Ptje »

Hier slaap ik in een groot 2persoonsbed alleen dus ruimte genoeg voor de honden.
Rasta en Ziggy slapen op het vrije gedeelte, ziggy heeft zich een eigen kussen toe geeigend en Ras heeft een deken.
Beide zijn ze gelukkig aardig schoon.
AfbeeldingAardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Voor Apple is het de oplossing om onder het bed te slapen :mrgreen: maaar dat word waarschijnlijk lastig met een lab.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”