Ik ben jasmijn. Ik ben 13 jaar oud, maar word begin Januari 14 jaar. Ik wil heel graag een eigen hond! Heel veel van jullie zouden nu denken dat het dom is omdat ik nog heel jong ben en misschien hebben die mensen met sommige punten wel gelijk. Ook al ben ik nog heel jong, ik weet heel goed wat ik wil en hoe ik mijn leven er uit wil laten zien. Ik weet wat ik wil worden en zit al in mijn een na laatste jaar van de middelbare school. Ik ben gek op honden en mijn moeder heeft vroeger honden getraind en honden gehad. Ze heeft nu een labrador. Het is echt een schat van een hond! Alleen het is niet mijn type ras en ze is al 9 jaar waardoor ze totaal niet gericht is op mij maar op mijn moeder (wat logisch is). Ik ben wel zo verstandig dat ik nu geen hond al neem (ik mag ook nog geen hond kopen). Ik koop pas een hond over minimaal een jaar, maar misschien koop ik pas een hond over 3 jaar (ligt ook aan mijn moeder), no one knows.
Ik zat er over te denken om een Sheltie te kopen (shetland sheepdog). Ik heb er nog wel een paar vragen over dus ik hoop dat jullie mijn vragen kunnen beantwoorden.
Dit is wat ik zoek in een hond:
ik heb een eigen pony waar ik elke dag wel ben (meestal anderhalf uur in de avond om haar te verzorgen etc) en ongeveer 4 keer per week rij ik, maar dat ligt heel erg aan school. Ik wil graag mijn hond mee nemen naar de paarden en ik wil haar ook graag mee nemen op ritten (dan ga ik buiten in het bos rijden op mijn pony). Dus ik wil graag dat zij 1 uur rennen/sommige stukken gewoon wandelen vol houd, maar ik wil niet dat als ik niet flink met haar uit ben geweest dat ze dan staat te stuiteren in de woonkamer, over banken heen gaat rennen en dingen kapot gaat maken. Ook wil ik graag een kleine hond. Ongeveer rond de 30cm zat ik zelf aan te denken. Ik wil haar namelijk naar heel veel plekken meenemen en dan vind ik het fijn dat ik hem gwn op kan tillen als het nodig is. Ik heb nog heel veel andere reden. Het gaat me niet echt om dat ik haar heel de dag op wil tillen of zo. Verder wil ik graag een hond die met andere dieren om kan gaan, een hond die heel erg graag bij de baas is, een teefje, het liefst denk ik met een lange vacht en recht op staande oren of half opstaande oren maar ja en ik denk dat dat het wel ongeveer was.
Vragen over een Sheltie:
• denken jullie dat een Sheltie iets voor mij is?
• er bestaan toch Sheltie's van rond de 30cm? Zo ja, weet iemand nog een fokker?
• als ik niet met mijn Sheltie intensief bezig ben geweest staat die dan helemaal te
stuiteren van energie?
• verhaard een Sheltie veel?
• blijft al het zand altijd in de vacht hangen?
• zijn er nog dingen wat ik moet weten over Sheltie's?
Beetje lang verhaal maarre alvast heel erg bedankt!

Groetjes Jasmijn