Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Oh Rani wat heb je nou weer gedaan

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone
Aantal honden: 1

Oh Rani wat heb je nou weer gedaan

Ongelezen bericht door Gollum »

Ik kwam net terug van boodschappen doen en liep achterom. Rani stond me al op te wachten en sprong van blijdschap omhoog waarna ze op de schuif belandde die naar beneden ging. En toen kon ik er niet meer in :oeps:
Hard vloekend ben ik omgelopen in de hoop dat mijn vriend de voordeur vanochtend niet op de schuif had gedaan, ondertussen gingen alle honden janken omdat ze niet snapten waarom ik weer wegging :jank:

En gelukkig, de voordeur zat niet op de schuif. Voortaan maar de voordeur gebruiken, die schuiven moeten omhoog :F:
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
Aantal honden: 2

Re: Oh Rani wat heb je nou weer gedaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

O ik had het ook met een renovatie, kreeg ik van die hendels op mijn deur 1 boven en 1 onder .
kom ik thuis van de kinderen naar school brengen staat mijn JR blij te doen bij de deur hup hendel er op en ik kon niet meer naar binnen zonder eerst een gat te maken met mijn schoenen in veilig glas, daarna heb ik nooit meer zo iets op mijn deur gehad
Afbeelding
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

hier heeft pom me ook eens buitengesloten door de knip op de voordeur te doen. Gelukkig had ik de balkondeur niet op de knip, dus kon de aannemer met een heeeele lange ladder (want ik woon 3 hoog :D) over mn balkon naar binnen. Was anders een duur grapje geworden..
Shiloh86
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse Herder

Ongelezen bericht door Shiloh86 »

Haha, zo had Duke mij inderdaad laatst ook buiten gesloten. Hij moest binnen blijven en ik de tuin in. Hup, haak erop, geen sleutel bij me, poort op slot :O: . Wonder boven wonder gebeurde het net op die dag dat mijn ouders bij mij thuis wat klusjes aan het doen waren, anders was ik mooi de pineut geweest. (ik woon alleen)

Krengen die haken. Ik wil nog onderzoeken of ik ze nog om kan draaien, dat ik hem onderaan juist omhoog moet doen ipv omlaag om hem op de knip te doen.

Inmiddels ligt er bij een buurvrouw een paar huizen verderop, die af en toe Duke ook uitlaat, een sleutel. Maar ja, als, zoals van de week, toen ik de deur achter me dicht trok, met sleutel in de hand, achterdeur op de knip en een andere huissleutel in de binnenkant in het slot van de voordeur, dan heb ik daar ook niet zoveel aan. Ik kon doordat het slot geblokkeerd was de deur dus niet meer open maken. Heb drie kwartier buiten staan hannesen met gereedschap in de hoop door de brievenbus mijn klink om te krijgen. Tot mijn buurman me kon helpen met een of ander ingenieus metalen ding, waarmee hij door de brievenbus mijn klink omlaag heeft kunnen duwen. Hallelujah!

Nooit meer sleutels in sloten achterlaten dus.
Afbeelding
Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix

Ongelezen bericht door Lunatic »

:LOL: :vaag:
Ik ben blij dat ik geen klinken heb oid, dan zou het hier ook regelmatig gebeuren ben ik bang :LOL:
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Mijn moeder stond buiten de ramen te zemen in de tuin en de voordeur zat gewoon op slot, iig geval had de kat de hendel naar beneden getrokken en kon ze er dus niet meer in. Ze kon ook niemand bellen want ze had geen telefoon om 16:30 uur kwam de eerste pas thuis en ze was buiten om 09:15 uur.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

Zo heb ik ook afgeleerd om tijdens de training met Mayke Kiwi in de auto achter te laten, met de sleutelsbos in het dashboardkastje en de deuren open :LOL: Gelukkig stond het raam nèt ver genoeg open om mijn arm doorheen te persen en het palletje weer omhoog te trekken.
Afbeelding
Gollum
Zeer actief

haha best veel mensen hebben dat gehad dus :lol1:
Ik had het nog nooit meegemaakt en dus ook niet bij stilgestaan dat dat kon gebeuren. We gaan van de week maar kijken naar schuiven met een knopje erop die je eerst moet indrukken.
Ik heb ooit eens brand gehad dus heb 's nachts liever de deur niet op het draaislot maar op de schuif zodat hij snel open kan.
krullie
Zeer actief

Ongelezen bericht door krullie »

ik heb gelijk toen ik hier kwam wonen de haken ondersteboven laten zetten.
scheelt een hoop... :mrgreen:
dre
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door dre »

Gollum schreef:Ik heb ooit eens brand gehad dus heb 's nachts liever de deur niet op het draaislot maar op de schuif zodat hij snel open kan.
Ik heb geen schuifsloten en dus alleen een draaislot.
Hier heb ik de sleutel nog in het slot zitten, dus ook snel open als het nodig is :wink:
Afbeelding
Kirra
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising

Ongelezen bericht door Kirra »

Oh jee. Gelukkig was je snel weer binnen.

Paar weken geleden hebben wij de buurvrouw van het balkon moeten "redden" midden in de nacht.
Vriend stond op ons balkon naar een dronken stel te kijken die afgevoerd werd door de politie en buurvrouw ook op haar balkon (ja, ramptoeristen :tongue: ), toen de buurvrouw ineens buitengesloten was door haar kittens. Die hadden namelijk het schuifje aan getikt en dat was net voldoende dat de deur niet meer open kon.
Vriend heeft het openstaande raam los gemaakt zodat het verder open kon, maar paste er niet doorheen. Ik dus maar uit bed en ben er doorheen geklommen. :lol1:
Toen was het half 3 's nachts en van alle commotie kon ik natuurlijk niet slapen. Maar het was voor een goed doel.
Sulluna
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse mix en Siberische Husky
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Sulluna »

toots schreef:Mijn moeder stond buiten de ramen te zemen in de tuin en de voordeur zat gewoon op slot, iig geval had de kat de hendel naar beneden getrokken en kon ze er dus niet meer in. Ze kon ook niemand bellen want ze had geen telefoon om 16:30 uur kwam de eerste pas thuis en ze was buiten om 09:15 uur.
:O: :LOL:
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Ik paste een paar jaar geleden op een pup. Ik gaf Jigzy en Kiyoshi in de tuin eten terwijl de pup binnen was. Sprong hij dus op de haak :schrik: stond in daar in de tuin met 2 honden. Ik had mijn voordeur ook al op een soort klaphaak gezet. Ik mijn vader bellen.. uiteindelijk ingebroken in mijn eigen huis.
Ik pas nog eens op een pup :Q:

Mijn eerste hond heeft dat ook eens geflikt trouwens. Toen kon ik gelukkig nog door een raam.
Gollum
Zeer actief

Hahaha jeetje dan ben ik er nog goed vanaf gekomen :LOL:
Anja
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder en Chihuahua

Ongelezen bericht door Anja »

:LOL:
Max heeft ook de knip wel eens op de deur gedaan. Gelukkig had ik de sleutel in mijn zak dus ik kon door de voordeur weer naar binnen. Tijdje later deed mijn toen 6 jarige zoon de knip naar beneden terwijl we allemaal in de tuin waren (zonder sleutel) en vervolgens kroop hij op de bank om in een diepe slaap te vallen. Niet meer wakker te krijgen :schrik:
We hebben gezellig bij de buren gegeten en rustig gewacht tot hij wakker werd. Dezelfde avond hebben we de onderste knip eraf gehaald. 2 x was genoeg :LOL:
Afbeelding
Hanna - Mica - Jop
Branka
moderator
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door Branka »

Dit en het feit dat ze wel eens lam kunnen worden en dan vanzelf dicht zakken is de reden dat de woningbouw ze bij mij omgekeerd heeft geplaatst. Vond het in eerste instantie vreemd, maar het blijkt toch wel erg handig.
Afbeelding
Antonetta
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.

Ongelezen bericht door Antonetta »

Gelukkig kunnen de honden mij hier niet buitensluiten maar ik heb mijzelf wel eens buitengesloten door boodschappen te gaan doen zonder sleutels mee te nemen. Nu wilde mijn buurjongen wel even door het slaapkamerraam dat op een kiertje stond klimmen, maar beneden werd hij opgewacht door Mowgli. Gelukkig had ik hondenkoekjes en vlees gekocht, de buurjongen is haar verleidend met het lekkers met het hart in de keel door de kamer naar de deur gelopen. Gelukkig deed ze niets, maar je weet nooit hoe een hond reageert als er iemand die ze af en toe ziet naar beneden komt gelopen.
Afbeelding.
Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.
cornelia
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse staande langhaar

Ongelezen bericht door cornelia »

Mijn broer vertelde mij gisteren precies een soortgelijk verhaal over hun hond op zijn logeeradres. Slot uit moeten boren etc. etc. Mensen hebben nu een gat in de voordeur, haha.
Afbeelding
Gollum
Zeer actief

Oooooooh ik heb het net weer voor elkaar gekregen :gvd:
En dit keer zat de schuif wel op de voordeur dus ik kon echt niet naar binnen. Ik heb eerst grof geweld gebruikt, helaas was het een stevige schuif. Sigaretje gerookt, tegen Mika en Rani gescholden dat ze me niet uit mochten lachen. Rondje om het blok gelopen waar ik bij een huis een buurmanvader zag klussen. Buurmanvader aangesproken, boel bekeken met z'n tweeën en allemaal stomme ideeën bedacht. Ik was al van plan de brandweer te bellen toen hij aanbood naar zijn eigen huis te gaan om een grote ladder op te halen.
Gelukkig kwam die ladder net aan bij mijn slaapkamerraam, ik moest echt op het allerlaatste treetje staan om mezelf naar binnen te kunnen hijsen :LOL:
Gelukkig hield de buurman de ladder stevig vast. Hij bood eerst aan zelf te klimmen maar dat leek me niet zo'n goed idee met de honden, ik weet niet wat ze zouden doen als er zomaar een vreemde door het raam zou klimmen.

Ik bood hem nog een bakkie aan toen ik eenmaal de deur open kon doen maar hij probeerde al driftig het tuinhek dicht te doen voor de honden :LOL:
Ik zal morgen wel even een bloemetje langsbrengen voor mijn held. En ik heb gelijk die kutschuif eraf geschroefd.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”