Haha, zo had Duke mij inderdaad laatst ook buiten gesloten. Hij moest binnen blijven en ik de tuin in. Hup, haak erop, geen sleutel bij me, poort op slot

. Wonder boven wonder gebeurde het net op die dag dat mijn ouders bij mij thuis wat klusjes aan het doen waren, anders was ik mooi de pineut geweest. (ik woon alleen)
Krengen die haken. Ik wil nog onderzoeken of ik ze nog om kan draaien, dat ik hem onderaan juist omhoog moet doen ipv omlaag om hem op de knip te doen.
Inmiddels ligt er bij een buurvrouw een paar huizen verderop, die af en toe Duke ook uitlaat, een sleutel. Maar ja, als, zoals van de week, toen ik de deur achter me dicht trok, met sleutel in de hand, achterdeur op de knip en een andere huissleutel in de binnenkant in het slot van de voordeur, dan heb ik daar ook niet zoveel aan. Ik kon doordat het slot geblokkeerd was de deur dus niet meer open maken. Heb drie kwartier buiten staan hannesen met gereedschap in de hoop door de brievenbus mijn klink om te krijgen. Tot mijn buurman me kon helpen met een of ander ingenieus metalen ding, waarmee hij door de brievenbus mijn klink omlaag heeft kunnen duwen. Hallelujah!
Nooit meer sleutels in sloten achterlaten dus.