Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hondse grapjes

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

hewi
Zeer actief
Aantal honden: 2

Re: Hondse grapjes

Ongelezen bericht door hewi »

Filmen!!!! :mrgreen:

Leo slaat wel met zijn voorpoten op de trap als hij vind dat ik op moet staan en hij kan lachen
{ wat er niet uitziet omdat hij zowat geen tanden heeft} maar echte grappen is hij te dom voor vrees ik.
Groetjes Heidi
Afbeelding
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Coda loopt soms achter me aan, heel rustig en beheerst. En dan ineens springt ze op tot boven m'n schouders en tikt met haar voorpoten tegen m'n rug. Om dan weer rustig te zitten en onschuldig te kijken zodra ik me heb omgedraaid :mann: Alleen dat zenuwachtige kwispeltje verraad haar dan. Maar prachtig vindt ze dat haha.
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Cleva schreef:
Hein is dol op alternatieve routes. Langs de andere kant ergens van lopen.
Dan rent hij een heel eind om en bij het weerzien vind hij zichzelf vreselijk creatief.
Oh dat kan Csiva ook heel goed. Die bedenkt ook graag de weg. Rent ze heel hard vooruit om op een punt te wachten en te zeggen, we gaan deze kant op! Als we dat dan doen is ze zooo gelukkig. En als we het niet doen kijkt ze ons aan alsof ze water ziet branden :LOL:
Maeve
Zeer actief
Contacteer:

Tara schreef:
Maeve schreef:Coda loopt soms achter me aan, heel rustig en beheerst. En dan ineens springt ze op tot boven m'n schouders en tikt met haar voorpoten tegen m'n rug. Om dan weer rustig te zitten en onschuldig te kijken zodra ik me heb omgedraaid :mann: Alleen dat zenuwachtige kwispeltje verraad haar dan. Maar prachtig vindt ze dat haha.
Vast ook niet het lef om dat recht van voren te doen hè? :hmmm:
Nee, het is verdorie net een herder! :pffff:
hermelien1989
Actief
Mijn ras(sen): Bruce, engelse buldog
Lilo, cockapoo

Ongelezen bericht door hermelien1989 »

Gioia vind het grappig om achter me te gaan lopen en dan telkens het achterste been even aan te raken.
En dan altijd net precies wanneer je haast hebt XD
Groetjes hermelien1989 en gioia

Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Maeve
Zeer actief
Contacteer:

Tara schreef:Gelukkig heb ik me afgelopen week niet omgedraaid tijdens het prikkeren.
Dat zou levensgevaarlijk zijn geweest! :schrik:
:LOL:
Stomme is dat ze dit alleen flikt bij mensen die "eigen" zijn. Mijn ouders zijn ook vaak de pineut en op een show deed ze het eens bij haar fokker. Maar ik durf wel te stelen dat jij veilig bent :mrgreen:
** Angela **
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder

Ongelezen bericht door ** Angela ** »

Geweldig die verhalen , wil er nog wel meer lezen

Ziva loopt altijd heel nonchalant langs de salontafel om vervolgens er stiekem wat vanaf te jatten en dan heel trots kwispelend naar mij te brengen. Kijk s vrouwtje heb wat gevonden :D

En ik zeg dan dat ze zoooo knap is dat ze t komt brengen ( ik kan dat beestje daar dus echt niet voor op d'r kop geven )
Ze jat ook eten en doet dat zo geniepig dat je t echt niet door hebt

Wolfje springt altijd op m'n rug als ik op handen en knieën zit
En n een lol dat ze dan heeft

Maar de ergste was Elena
Liepen we in t bos , dook ze de bosjes in om vervolgens stiekem achterlangs te gaan en dan zo hard in m'n rug springen dat ik op m'n gezicht ging
Dat vond ze wel een leuk spelletje , zeker toen ze me eens in een modderplas duwde . En dan heel lollig op mijn rug staan dansen

Gekke hond
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Haha geweldig die verhalen.

Toto probeert je wel eens te tackelen, dan haakt hij even een voorpoot om je been. Of hij trekt je veters los, ook reuzegrappig. :mrgreen:
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Cleva schreef:
Tara schreef:
Cleva schreef:Doe dat filmpje even. Dat ze in slaap valt.
Als wraak dat ze me uitlacht zeker? :engel:
Gewoon. Om te lachen.

Hein is dol op alternatieve routes. Langs de andere kant ergens van lopen.
Dan rent hij een heel eind om en bij het weerzien vind hij zichzelf vreselijk creatief.
En "stokje vergeten". Dan moet hij zogenaamd zijn stok of bal vergeten en dan rent hij driehonderd meter terug om hem op te halen. Stikirritant want dan moet je bij het oversteken van wegen dondersgoed opletten dat hij het stokje niet aan de overkant heeft liggen.
:mrgreen: Ik moet eerst nog mopperen. Ben je nou potverdorie alwéér je bal kwijt, rothond.
En dan loopt ze met een grote grijns terug om hem van de verstopplek te halen.
Ze fopzoekt als je niet moppert. Gaat aandachtig op een plaats kijken waar van ze zeker weet dat hij er niet is, en dan heel overdreven :mann:
Laatst gewijzigd door dagmar88 op 06 sep 2015 19:53, 1 keer totaal gewijzigd.
pioenroos
Zeer actief
Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.

Ongelezen bericht door pioenroos »

Diem vindt zichzelf reuze lollig. Als ik dat ook vind is het meegenomen maar persé noodzakelijk is het niet :hmmm:
Met name variaties bedenken in kunstjes vindt hij leuk. Altijd maar hetzelfde is ook zo saai. Dat levert bij behendigheid nogal wat capriolen op :80:

Het leukst ooit vond ik toen hij Mies te grazen nam :mrgreen:
Mies heeft een irritante kef en keft vaak om haar mening te geven. Zo had ze eens een mening over Diem en stond in zijn oor te toeteren terwijl hij lag. Diem houdt niet van herrie maar heeft weinig bij Mies in te brengen :mrgreen:
Toen Mies haar punt had gemaakt liep ze rond zn hoofd weg. En net toen ze bijna rond hem was draaide hij ineens zijn hoofd en gaf 1 luidde woef recht in haar oor. Ze ging een meter de lucht in :80: :LOL: :LOL: :LOL:
Ik heb een hond nog nooit zó tevreden met zichzelf zien kijken als Diem toen :goeie:
Afbeelding
DesireeB
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
Contacteer:

Ongelezen bericht door DesireeB »

Toevallig net gefilmd, waren zo lief aan het spelen. :engel:

En dit doet Maylo dagelijks, als je het niet verwacht in je velletje bijten. Of in je elleboog dat is ook erg leuk.
High five in je gezicht als hij naast je zit, of expres in je gezicht niezen.

Snel weer gaan liggen als hij naar buiten moet, eenmaal op de terug weg naar huis ineens erg langzaam lopen of ook rustig ergens gaan liggen of rollen.

Izzy vind zichzelf gelukkig niet zo grappig. Die is gewoon braaf.
Afbeelding
My heart will always wear the pawprints left by you.
Biothane
WashBar
Thomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Thomas »

Ik moet hardop lachen om sommige verhalen :LOL:

Bailey laat het altijd even weten als ze naar binnen of buiten wil. Dan mag ze even aan de deur krabben. Dat is een systeem die zij bedacht heeft. :hmmm:
Maar dat is ook een érg leuk spelletje.

'krab krab'.
Wil je even naar buiten? Mag wel hoor.

Vijf seconden later. Wóef!

'Hmm.. wat zal ze hebben?'

Ik kijk dus even via het raam.. om in oogcontact te komen met een hondje dat naar binnen kijkt.
'nàja. kom maar weer binnen dan.'
'Oké!' Mevrouw rent snel naar binnen toe om bij de snacktrommel te gaan staan, want is ze niet zó ontzettend braaf dat ze gelijk komt wanneer ik roep? :oohja:

En toch trap ik er telkens weer in. :blont:

Edit: Typefoutje :mrgreen:
Laatst gewijzigd door Thomas op 06 sep 2015 20:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Thomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever

Ongelezen bericht door Thomas »

Och ja, heel herkenbaar. Mevrouw loopt de hele weg parmantig mee, om het laatste stukje te gaan sjokken. Dan is ze ineens héél moe.
Afbeelding
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

Mayke zit ook vol grapjes. Mijn vriend zat een keer een klokhuis op te eten en wilde het steeltje uit het raam gooien, maar miste en hij belandde tussen de verwarming. Ik maakte er een opmerking over, quasi-verontwaardigd dat hij het steeltje binnen neergooit.
Een uur later, en Mayke legt ineens het steeltje op mijn vriend zn schoot en gaat hem met een blije bek staan aankijken :LOL: Alsof ze zei: Kijk nu kun je hem alsnog in de prullenbak gooien.

Kiwi is nooit lollig naar mensen, maar ik kan wel lachen om hoe ze met andere honden omspringt. Ze is heel wendbaar en snel en dat weet ze. Soms zit ze een andere hond zo op de kop, dat ze uit eindelijk die hond achter zich aankrijgt en mag rennen "voor dr leven". Op zo'n moment kiest ze dan een hele lastige route, onder een bankje door, om een boom heen en dan onder een hekje door ofzo :LOL: Ze weet precies hoe ze ze moet afschudden en lokt het najagen dan keer op keer uit om vervolgens haar 'parcours' te lopen.
Sommige honden zijn dat na een paar keer behoorlijk zat en dan mag ze echt zorgen dat ze wel héél goed is in haar vluchtroute, want ze heeft m dan nodig ook :LOL:
Afbeelding
Annika
Actief
Mijn ras(sen): keeshond

Ongelezen bericht door Annika »

Yuki gaat altijd boven op Nala zitten als ze opdringerig is naar hem toe. Dan hoor je alleen nog maar een gesmoorde grom onder hem vandaan komen en dan kijkt hij alsof hij water ziet branden onder zich :scratch:
Mutt
Zeer actief
Mijn ras(sen): Retrievermixen

Ongelezen bericht door Mutt »

Ik lig dubbel fantastisch om dit te lezen :LOL:!

Boef kan altijd heel dommig doen bij andere mensen. Dan vragen ze om een zit en dan staat ze daar met d'r blije kop te kwispelen alsof ze totaaaaal niet weet wat dat betekent, terwijl ze dat natuurlijk heel goed weet maar naar andere luistere hoeft niet.
Of aan de andere kant van de tuin gaan zitten was ook een tijd heel grappig. Wilde ik haar naar binnen halen, roepen, koektrommel schudden, alles haalde ik uit de kast, geen centimeter beweging in. Doe ik drie stappen in de richting komt ze met een spurt heel blij aan gelopen, wil ze even laten weten dat ik wel blij mag zijn dat ze naar me luistert ofzo :hmmm:

Mazzel vond het helemaal geweldig om als ik de 'hondenla' opentrok snel een tennisbal weg te gritsen en dan bij deur te gaan staan kwispelen met van die grote ogen: 'Kijk mij eens stout zijn'. :I:
Afbeelding
Because boy you were amazing just the way you were
Mazzel <3 15/05/2008 - 16/12/2014
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Als ik eindelijk wil gaan zitten in de woonkamer gaat Aki precies voor mij ineens op die plek zitten. In het vakantie huisje had hij ook door wanneer ik besloot relaxed te gaan zitten (ipv aan de eettafel) rennen voor een plekje werd het weer :tongue:
Hij doet het er gewoon om, ligt rustig op de grond, en als ik me wil installeren springt hij ineens op de bank of stoel. Doet hij ook bij mijn vriend trouwens, soort van "opgestaan plaatsje vergaan is het dan".

En je iets te létterlijk nemen is hij ook goed in. Bank af en netjes zitten Aki. Bank af, salontafel op en daar ineens bedeesd en netjes gaan zitten. Of op de eettafel :oeps:
Nogmaals, hij doet het niet vaak, maar als hij het doet doet hij het ineens zo rustig alsof het de normaalste zaak van de wereld is dat hij op de eettafel of salontafel springt en daar gaat zitten :19: (nooit gooit hij wat om, of doet hij het als de borden nog op tafel staan)
DesireeB
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
Contacteer:

Ongelezen bericht door DesireeB »

Paisley schreef:Mayke zit ook vol grapjes. Mijn vriend zat een keer een klokhuis op te eten en wilde het steeltje uit het raam gooien, maar miste en hij belandde tussen de verwarming. Ik maakte er een opmerking over, quasi-verontwaardigd dat hij het steeltje binnen neergooit.
Een uur later, en Mayke legt ineens het steeltje op mijn vriend zn schoot en gaat hem met een blije bek staan aankijken :LOL: Alsof ze zei: Kijk nu kun je hem alsnog in de prullenbak gooien.

Kiwi is nooit lollig naar mensen, maar ik kan wel lachen om hoe ze met andere honden omspringt. Ze is heel wendbaar en snel en dat weet ze. Soms zit ze een andere hond zo op de kop, dat ze uit eindelijk die hond achter zich aankrijgt en mag rennen "voor dr leven". Op zo'n moment kiest ze dan een hele lastige route, onder een bankje door, om een boom heen en dan onder een hekje door ofzo :LOL: Ze weet precies hoe ze ze moet afschudden en lokt het najagen dan keer op keer uit om vervolgens haar 'parcours' te lopen.
Sommige honden zijn dat na een paar keer behoorlijk zat en dan mag ze echt zorgen dat ze wel héél goed is in haar vluchtroute, want ze heeft m dan nodig ook :LOL:

Dat uitdagen en wegrennen doet Izzy ook. En het duurt soms echt lang voor ze eindelijk eens moet rennen. Veel mensen zijn verbaast ze trek echt alles uit de kast ervoor maar ze kan bij de meeste erg ver gaan. Is inderdaad geweldig om te zien.
Afbeelding
My heart will always wear the pawprints left by you.
Biothane
WashBar
-Saskia-
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door -Saskia- »

Machie schreef:Oh dat kan Csiva ook heel goed. Die bedenkt ook graag de weg. Rent ze heel hard vooruit om op een punt te wachten en te zeggen, we gaan deze kant op! Als we dat dan doen is ze zooo gelukkig. En als we het niet doen kijkt ze ons aan alsof ze water ziet branden :LOL:
Frank doet het omgekeerde, die gaat dan opzettelijk een eindje een verkeerde weg in omdat hij op die manier hard kan terug racen als hij ziet dat wij rechtdoor gaan :tongue:
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

-Saskia- schreef:
Machie schreef:Oh dat kan Csiva ook heel goed. Die bedenkt ook graag de weg. Rent ze heel hard vooruit om op een punt te wachten en te zeggen, we gaan deze kant op! Als we dat dan doen is ze zooo gelukkig. En als we het niet doen kijkt ze ons aan alsof ze water ziet branden :LOL:
Frank doet het omgekeerde, die gaat dan opzettelijk een eindje een verkeerde weg in omdat hij op die manier hard kan terug racen als hij ziet dat wij rechtdoor gaan :tongue:
Datvinden ze hier ook grappig ja! Zijn ook wat vaste plekken waar ze dat altijd doen.

Charlie heeft vooral veel schik in zijn eentje, ik moet altijd erg lachen als ie zichzelf weer een kwartier vermaakt met een emmer ofzo, maar das niet echt een grapje van hem, hij is gewoon snel tevreden haha. Wat ie wel heel leuk vindt is op ooghoogte langs komen vliegen. Dan komt ie aangerend en springt dan een heel eind de lucht in als ie bijna bij mij is en dan zie ik dat blije hoofd zo langskomen, lijkt bijna een tekenfilm. "Hoi mama!" Zou ie zeggen als ie kon praten denkik haha
petra1
Zeer actief
Mijn ras(sen): Teckel
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door petra1 »

Dax vind het geweldig om onder een deken te gaan liggen. Ze is dan heel goed verstopt. Vind zij.
Dan vraag ik: waar is Daxie dan???
En dan is ze muisstil, maar haar staart verraad haar steeds weer.
Roffel roffel roffel klinkt het dan namelijk onder de plaid :goeie:
Afbeelding

In loving memory of Denzel, Stef en Dax.
Groetjes Petra en de hondjes
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”