Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Doorn en honden
Moderator: moderatorteam
- Habibi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Sheltie
Perseus (Percy) - Aantal honden: 1
Doorn en honden
Ik ga -vanwege minder leuke privé omstandigheden, maar dat is in dit topic minder van belang- op redelijk korte termijn verhuizen naar Doorn.
Nu ken ik daar vrijwel niets, maar het is me al wel duidelijk dat het een mooie omgeving is, dat is alvast mooi meegenomen...
Dus ik zoek tips rondom Doorn.
Waar móet je echt een keer gaan wandelen?
En waar kun je maar beter wegblijven?
Goede dierenarts zoek ik ook nog. (hond/kat)
En bijvoorbeeld hondenclubs in die omgeving (GG/obedience) hoewel ik mogelijk bij mijn oude club in Tiel blijf trainen.
Zijn er hondenforummers die in die omgeving wonen, en mij een keer wat leuke wandelgebieden willen laten zien?
Verder is allerlei info rondom honden en Doorn welkom....
Nu ken ik daar vrijwel niets, maar het is me al wel duidelijk dat het een mooie omgeving is, dat is alvast mooi meegenomen...
Dus ik zoek tips rondom Doorn.
En waar kun je maar beter wegblijven?
Goede dierenarts zoek ik ook nog. (hond/kat)
En bijvoorbeeld hondenclubs in die omgeving (GG/obedience) hoewel ik mogelijk bij mijn oude club in Tiel blijf trainen.
Zijn er hondenforummers die in die omgeving wonen, en mij een keer wat leuke wandelgebieden willen laten zien?
Verder is allerlei info rondom honden en Doorn welkom....

-
80564M
Re: Doorn en honden
Nou. Eh. Vooral de skitaart proeven!
- Habibi
- Zeer actief
-
80564M
Op het centrum-pleintje, rechts. Merinque, kersen, slagroom, bisquit..... lekker!Habibi schreef:Juist.
En waar vind ik zulks?
(en wat moet ik me er bij voorstellen?)
-
80564M
Qua honden weet ik het niet, want ik had toen nog geen honden. We zijn wel later meermalen teruggegaan om er een wandeling te lopen door het Doornse en Amerongse bos. Misschien weet Miranda meer, die heeft er gewoond toen ze ook honden had.
- JML
- Zeer actief
- Aantal honden: 4
Ik heb geen flauw idee, moet googlen waar Doorn ligt, maar skitaart klinkt prima en als je het leuk vind kom ik wel een keer met Dief de buurt verkennen ofzo 
- Miranda
- Erelid
- Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder - Aantal honden: 2
Ik vond Van Alphen een heel prettige dierenarts. Die heeft praktijk in Leersum (waar ik woonde) en Woudenberg. Nuchter, geen gezeik, en vooral heel lief voor dieren. Mijn hond en katten zijn er altijd uitstekend behandeld.Habibi schreef:Goede dierenarts zoek ik ook nog. (hond/kat)
Wandelen, dat kan daar echt héél erg goed. Als je de weg van Doorn naar Leersum neemt kom je door de bossen. Op elk moment kun je links afslaan, de auto parkeren en uren wandelen. Een favoriete plek van mij is iets verderop. Je rijdt van Doorn naar Leersum, en bij de rotonde ga je linksaf (driekwart rond). Dan na 150 (?) meter ga je rechts. Dat staat aangegeven als een recreatieplek. Daar is een zandverstuiving waar je uren kunt ballen met de hond. Echt fijn. Ook kun je in dat gebied echt fijn wandelen (losloopgebied).
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
-
ruygemoor
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): sheltie en bordercollie.
- Aantal honden: 3
klopt, die plek die miranda noemt heet officieel utrechtse baan. ruim losloopgebied daar. in doorn heb je de st helenaheuvel ook losloopgebiedje. je kunt ook verder het bos in, maar dit is aanlijngebied [veel controle]. verder is er in de omgeving genoeg te wandelen/zwemmen. ik kan je nog wel meer tips geven.
-
spunky
- geregistreerd lid
Doorn is hier vlakbij! Je kan overal prachtig wandelen. En hondenscholen zin er ook genoeg in de omgeving. Als dierenarts van ik van Alphen (in doorn en leersum) echt een opluchting.
Groet Lianne
Groet Lianne
- Miranda
- Erelid
Ik moest eens zo lachen om hem. Stond hij met een naald te hannesen terwijl we geanimeerd aan het praten waren. Roept hij ineens "Godverdómme, steek ik mezelf in mijn poten!". De assistente verschoot, en toen zei hij "Oh, dat kan zij wel hebben hoor"spunky schreef:Als dierenarts van ik van Alphen (in doorn en leersum) echt een opluchting.
And few will ever climb
- Linx
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chinese Crested
Middenslag Poedel
Mechelaar
Hollandse Herder
Golden Retriever - Aantal honden: 7
- Contacteer:
Ik ben dan, geheel off-topic, nieuwsgierig naar bij welke club in Tiel je traint?Habibi schreef: En bijvoorbeeld hondenclubs in die omgeving (GG/obedience) hoewel ik mogelijk bij mijn oude club in Tiel blijf trainen.
- Habibi
- Zeer actief
Gezellig!JML schreef:Ik heb geen flauw idee, moet googlen waar Doorn ligt, maar skitaart klinkt prima en als je het leuk vind kom ik wel een keer met Dief de buurt verkennen ofzo
Lijkt me leuk!

- Habibi
- Zeer actief
Verschillende goede verhalen over van Alphen, daar binnenkort maar eens kennis maken.
(ik heb twee chronisch zieke katten, dus dierenarts zie ik nogal eens...)
(ik heb twee chronisch zieke katten, dus dierenarts zie ik nogal eens...)

- Habibi
- Zeer actief
Veel fijne wandetips al, dank daarvoor allen!!
in een chalet op park de Bonte Vlucht. Tussen Leersum en Doorn.
Het plekje is in ieder geval geweldig.
Soort noodoplossing die wel eens best echt langdurig kan worden zeg maar.
Voorlopig tijdelijk (en hoe lang dat tijdelijk is, is niet duidelijk, kan wel eens serieus vrij lang worden, maar officieel permanent mag niet.)metav schreef:Waar ga je wonen in Doorn
in een chalet op park de Bonte Vlucht. Tussen Leersum en Doorn.
Het plekje is in ieder geval geweldig.
Soort noodoplossing die wel eens best echt langdurig kan worden zeg maar.

- Habibi
- Zeer actief
Miranda schreef:Ik moest eens zo lachen om hem. Stond hij met een naald te hannesen terwijl we geanimeerd aan het praten waren. Roept hij ineens "Godverdómme, steek ik mezelf in mijn poten!". De assistente verschoot, en toen zei hij "Oh, dat kan zij wel hebben hoor"spunky schreef:Als dierenarts van ik van Alphen (in doorn en leersum) echt een opluchting.
Lekker droog en nuchter dus.
Klinkt goed!

- Habibi
- Zeer actief
Linx schreef:Ik ben dan, geheel off-topic, nieuwsgierig naar bij welke club in Tiel je traint?Habibi schreef: En bijvoorbeeld hondenclubs in die omgeving (GG/obedience) hoewel ik mogelijk bij mijn oude club in Tiel blijf trainen.
HSV Tiel.

-
Brindlecardi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Mooie omgeving en aan bos geen tekort 
- cornelia
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse staande langhaar
- Aantal honden: 1
Ik weet alleen nog dat als puber zijnde (ouders hadden een caravan op camping in Driebergen) we met een vriendinnenclubje 's morgens vroeg vertrokken en dan 's avonds laat terug kwamen. We liepen dan gewoon te zwerven en kwamen ook wel eens in Doorn terecht. Kan me herinneren dat je dan amper een levende ziel hoefde tegen te komen omdat we door bosgebieden zwierven. In mijn herinnering is het daar 1 groot natuurgebied. Nou ja, is wel meer dan 40 jaar geleden maar toch.........
Ik hoop dat je het daar naar je zin zal krijgen en de nare omstandigheden te boven komt.
Ik hoop dat je het daar naar je zin zal krijgen en de nare omstandigheden te boven komt.
-
tkuijernl
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
ik woon nu in wijk bij duurstede vlakbij doorn maar ben ook opgegroeid in wijk en ben vaak in doorn wezen wandelen met mn hond van toen je kan er echt heerlijk lopen veel losloopgebied echt heerlijk
groetjes Tamara
- Jeroen Jan-Willem
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder
Ik bestel af en toe nog steeds een paar ski-taarten bij Imminkhuizen in Leersum.Habibi schreef:En waar vind ik zulks?
we're the ones who seek
to dance to fallen serenades
the magic hymns of gold
as softly sung
the sunlight fades away
the magic hymns of gold
as softly sung
the sunlight fades away
- Jeroen Jan-Willem
- Zeer actief
De laatste keer dat we er kwamen hadden ze net een "speelbos" aangelegd in de omgeving, dacht ik.Miranda schreef:Je rijdt van Doorn naar Leersum, en bij de rotonde ga je linksaf (driekwart rond). Dan na 150 (?) meter ga je rechts. Dat staat aangegeven als een recreatieplek. Daar is een zandverstuiving waar je uren kunt ballen met de hond.
we're the ones who seek
the magic hymns of gold
as softly sung
the sunlight fades away
the magic hymns of gold
as softly sung
the sunlight fades away
- Jeroen Jan-Willem
- Zeer actief
Je kunt eigenlijk bijna overal wandelen.Habibi schreef:Dus ik zoek tips rondom Doorn.
Ik liep vaak bij de waterzuivering net ten oosten van de bebouwde kom van Leersum door het veld naar het bos, maar dat was vooral omdat dat een meter of 200-300 van onze voordeur was. Het bos daar is in ieder geval losloopgebied, en je kunt er op diverse plaatsen dichterbij komen. Amerongen is ook prima.
We kwamen ook wel bij Gravenbol (langs de dijk tussen Amerongen en Wijk), waar zwemgelegenheid is.
we're the ones who seek
the magic hymns of gold
as softly sung
the sunlight fades away
the magic hymns of gold
as softly sung
the sunlight fades away
- Jeroen Jan-Willem
- Zeer actief
Hm.Habibi schreef:Soort noodoplossing die wel eens best echt langdurig kan worden zeg maar.
we're the ones who seek
the magic hymns of gold
as softly sung
the sunlight fades away
the magic hymns of gold
as softly sung
the sunlight fades away
- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): waterhonden
- Contacteer:
Ik heb vandaag een entboekje van Van Alphen gezien. Hij vaccineert ook 'lekker droog en nuchter' ieder jaar een zo groot mogelijke cocktail van Vanguard. Weil en kennelhoest erbij, allemaal in één keer.
Wees daar dus op beducht als je wat vaccinatie betreft zelf wil nadenken.
- Habibi
- Zeer actief
Ik wil mijn vaccinaties graag compleet, bij Habibi, (weet dat jij een andere mening hebt) dus voor mij is dat prima.
Overigens bij mij een bewuste keus dus, en niet omdat ik de voors en tegens niet weet.
Maar in ieder geval bedankt voor de input!
Overigens bij mij een bewuste keus dus, en niet omdat ik de voors en tegens niet weet.

- dagmar88
- Zeer actief
Habibi schreef:Ik wil mijn vaccinaties graag compleet, bij Habibi, (weet dat jij een andere mening hebt) dus voor mij is dat prima.
- Miranda
- Erelid
Daar valt prima over te praten met hem, hoor.Rosita Compagner schreef:Ik heb vandaag een entboekje van Van Alphen gezien. Hij vaccineert ook 'lekker droog en nuchter' ieder jaar een zo groot mogelijke cocktail van Vanguard. Weil en kennelhoest erbij, allemaal in één keer.
And few will ever climb
-
80564M
Maar vertel dat de leken! Mijn moeder kreeg een herinnering dat ze nu Pien toch echt weer de cocktail moest geven. Ik heb het boekje nagekeken, en ze is vorig jaar geënt met Nobivac, dus "fabrieksgarantie" voor drie jaar. Maar wel een een prachtig kaartje - voorbedrukt met de naam van de kliniek - in de busdagmar88 schreef:Habibi schreef:Ik wil mijn vaccinaties graag compleet, bij Habibi, (weet dat jij een andere mening hebt) dus voor mij is dat prima.
Maar in ieder geval bedankt voor de input!Compleet is ook niet ieder jaar een cocktail die drie jaar geldig is, of alles tegelijk.
(waarschijnlijk in de hoop dat er weer gevaccineerd werd, blijkbaar kunnen de kaartje er daar nog prima van af en weegt dat ruimschoots op tegen de inkomsten).
Weet je. Dan heb ik gewoon liever een DA die de enting 3x duurder maakt, maar er wel bij vertelt dat ik pas over 3 jaar hoef terug te komen.
-
80564M
Marion. schreef:Maar vertel dat de leken! Mijn moeder kreeg een herinnering dat ze nu Pien toch echt weer de cocktail moest geven. Ik heb het boekje nagekeken, en ze is vorig jaar geënt met Nobivac, dus "fabrieksgarantie" voor drie jaar. Maar wel een een prachtig kaartje - voorbedrukt met de naam van de kliniek - in de busdagmar88 schreef:Habibi schreef:Ik wil mijn vaccinaties graag compleet, bij Habibi, (weet dat jij een andere mening hebt) dus voor mij is dat prima.
Maar in ieder geval bedankt voor de input!Compleet is ook niet ieder jaar een cocktail die drie jaar geldig is, of alles tegelijk.
![]()
(waarschijnlijk in de hoop dat er weer gevaccineerd werd, blijkbaar kunnen de kaartje er daar nog prima van af en weegt dat ruimschoots op tegen de inkomsten).
Weet je. Dan heb ik gewoon liever een DA die de enting 3x duurder maakt, maar er wel bij vertelt dat ik pas over 3 jaar hoef terug te komen.
Edit. Ik vind het een beetje bizar dat je daar met je DA over moet "praten". Ik hoef dat verdorie toch allemaal niet te weten? Hij is DA, en hij moet het beste adviseren voor mijn hond. En dat betekent niet dat er elk jaar een enting ingejast wordt (als ik er niets tegenin breng), die gewoon drie jaar gegarandeerd werkt.
- Habibi
- Zeer actief
Ik weet dat compleet niet ieder jaar hetzelfde is. Gebeurt nu ook niet.
Deel ieder jaar, deel om de drie.
Komt vast goed met die dierenarts. En zo niet zoek ik een ander...
Deel ieder jaar, deel om de drie.
Komt vast goed met die dierenarts. En zo niet zoek ik een ander...