Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

verblijf in pension - maar die cocktail enting...

Ervaringen en tips over leuke vakantiebestemmingen sámen met uw hond.
Geef de onderwerpregel svp. een duidelijke titel!

Moderator: moderatorteam

miko
Zeer actief

verblijf in pension - maar die cocktail enting...

Ongelezen bericht door miko »

Hoi, ik ben op zoek naar een verblijf voor ons hondje in de laatste week van september. Opzich heb ik keuze uit een paar goede pensions maar wat mij betreft hebben ze allemaal 1 groot nadeel; ik zou haar weer een cocktail enting + kennelhoestdruppeltje moeten laten geven.
Ze is 2 jr. en heeft als pup haar entingen gehad, en of het er iets mee te maken heeft weten we niet zeker, maar na haar laatste enting heeft ze behoorlijk wat bultjes gehad rondom de plek van enting met uitspreiding van enkele bultjes over kop / kin en lichaam en bijbehorende jeuk. Daarnaast ben ik zelf tegen herhaaldelijk inenten.

Zijn er pensions waar honden geaccpeteerd worden die alleen al hun pup entingen gehad hebben of titer uitslagen accepteren ? (regio tussen den bosch, oss en nijmegen)
jenn90
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador x dalmatier
Peruaanse naakthond x working kelpie 2x
Jack russel
Aantal honden: 4

Re: verblijf in pension - maar die cocktail enting...

Ongelezen bericht door jenn90 »

Er zijn zeker pensions waar ze titer bepalingen accepteren alleen voor de weil enting en de bordetella kennelhoest enting zijn geen titerbepalingen van en die ben je wel in pensions nodig. Ken zelf verder geen pensions waar je dat niet hoeft laten te enten.
Afbeelding
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Er zijn inderdaad pensions waar ze een titerbepaling accepteren (bijvoorbeeld Conwenna in Andelst).
Ik zou er gewoon even over bellen. Het kan best zijn dat ze ook bij andere pensions wel een titerbepaling accepteren als je erover belt, ook al hebben ze op de site staan dat een cocktailenting verplicht is.
Ik weet verder niet of overal een Weilenting en/of kennelhoestenting verplicht is.
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

ik vind dat ook jammer. toch krijgt sam netjes zijn spriets en prik omdat ik zo blij ben met de plek waar hij logeert...
Afbeelding
storm666
Actief
Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door storm666 »

In Haps zit een hondenpension De Bengels. ik heb daar naartoe gemaild of er ook titerbepalingen worden geaccepteerd.
Dat doen ze. alleen de kennelhoest is wel verplicht.
Shedmans Sheperd Blanca Lady Fayen(1998-2010)
Wodan Of The First Choice (2000-2015)
Winterstorm`s Yuma mijn zielsmaatje(2007-2011)
Yuno uit het Noorden (2011)
Jonah`s White Joy Taran (2013)
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

miko schreef:Hoi, ik ben op zoek naar een verblijf voor ons hondje in de laatste week van september. Opzich heb ik keuze uit een paar goede pensions maar wat mij betreft hebben ze allemaal 1 groot nadeel; ik zou haar weer een cocktail enting + kennelhoestdruppeltje moeten laten geven.
Ze is 2 jr. en heeft als pup haar entingen gehad, en of het er iets mee te maken heeft weten we niet zeker, maar na haar laatste enting heeft ze behoorlijk wat bultjes gehad rondom de plek van enting met uitspreiding van enkele bultjes over kop / kin en lichaam en bijbehorende jeuk. Daarnaast ben ik zelf tegen herhaaldelijk inenten.

Zijn er pensions waar honden geaccpeteerd worden die alleen al hun pup entingen gehad hebben of titer uitslagen accepteren ? (regio tussen den bosch, oss en nijmegen)
als ze twee is en destijds haar entingen heeft gehad geldt die nog wel. de cocktail is 3 jaar geldig.
Afbeelding
noekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): american bulldog,
Xfila/stabij/lab/?
Contacteer:

Ongelezen bericht door noekie »

Wij hebben inderdaad bij de balie een hele lijst hangen van katten en honden entingen en hoelang welke geldig is.
Kennel neusenting is ook niet overal verplicht; bij ons ook niet.
scooby 06-07-1995/31-08-2007
andor 12-04-2001/10-09-2009
Plaats reactie

Terug naar “Vakantie met de hond”