Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

In huis

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Izzie_Anneke
Zeer actief

In huis

Ongelezen bericht door Izzie_Anneke »

Izzie is eigenlijk een onwijs saaie doos. In huis merk ik nauwelijks dat ik een hond heb. Ze ligt veel in haar mand, of op mijn voeten, komt af en toe een knuffel halen maar druk is ze niet.

Nu hebben we Maggie de logee in huis. Mag is een sheltie. Ze loopt dezelfde wandeling mee als Izzie (zeg een tot anderhalf uur) en staat een half uur na thuiskomst toch echt weer met een speeltje klaar. Wat is die kleine druk! :LOL:

Ik heb nu echt twee uitersten in huis.

Hoe is het bij jullie thuis? Vloerkleedjes of hangen de viervoeters in de lampen? En alles daar tussenin natuurlijk.....
Lucia
Zeer actief
Aantal honden: 1

Re: In huis

Ongelezen bericht door Lucia »

Peer is lui, die slaapt het liefst áltijd. Als ik een paar dagen niets doe komt hij hooguit eens een keer extra een kriebel halen.
Maar hij krijgt niet de kans om té lui te zijn, helaas voor hem.
Als we gaan wandelen of hij denkt dat, dan staat hij wel altijd klaar, en op wandelingen is hij altijd heel druk met dingen ontdekken.

Milo wandelt de wandelingen mee, maar het hóeft van hem niet, die wil liever een paar x per dag dat ik achter hem aan vang in huis als hij rond paradeert met zijn speeltje. Maar doe ik 2 dagen niets gaat hij steeds vaker op die manier 'zeuren'.

Maar druk? Nee, dat kennen mijn honden niet en eigenlijk vindt ik dat wel fijn :mrgreen:
Laatst gewijzigd door Lucia op 19 aug 2015 19:23, 1 keer totaal gewijzigd.
SuzieC1970
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier en Mechelse herder.
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door SuzieC1970 »

Ik heb vloerkleedjes in huis. Gizmo is pas dertien geworden en echt oud aan het worden helaas, hij slaapt steeds vaker en dieper. Vooral met dat warme weer doet hij helemaal niets! Max heeft buiten altijd haast en het gaat hem nooit snel genoeg maar binnen ligt hij ook heel veel te slapen en te luieren, of hij gaatop het terras lekker liggen zonnebaden. Ik roep altijd dat die hond maar twee standen heeft: UIT en VOLGAS. Binnen staat hij dus uit en speelt voor vloerkleed, maar mag hij mee naar buiten of krijgt hij eten dan gaat alles volgas. Iets er tussenin kent hij niet, haha.
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Kan me voorstellen dat dat even wennen is :mrgreen:
Apple ligt vaak tot een uur of 5 smiddags te slapen, al volgt ze je wel als je zelf veel door het huis drentelt.
Maar na een uur of 5 is ze toch wel meer aanwezig, wil ze graag spelen en vraagt ze meer aandacht.
Volgens mij is ze ook gewoon niet echt een ochtend hond, 's morgens tijdens de wandeling is ze ook niet vooruit te branden. Hoe later het word, hoe blijer en drukker ze word
Kan ook wel voor een deel gewoonte zijn omdat we 's avonds altijd wel thuis zijn en overdag wisselt het heel erg.
Izzie_Anneke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Izzie_Anneke »

Apple schreef:Kan me voorstellen dat dat even wennen is :mrgreen:
Apple ligt vaak tot een uur of 5 smiddags te slapen, al volgt ze je wel als je zelf veel door het huis drentelt.
Zeker is het wennen :lol1: Maar Maggie is een poppetje dus ik vind het ook gewoon leuk. Maar dat volgen.... ze is overal waar ik ben. Ik heb al een paar keer bovenop het schaap gestaan :roos:
Mutt
Zeer actief
Mijn ras(sen): Retrievermixen

Ongelezen bericht door Mutt »

Boef is echt een couch potato als die haar wandelingen krijgt merk je daar niets van. Tuurlijk wordt er wat gerouleerd tussen de bank, bij de tafel en haar kussen en ze is altijd in voor actie als ik met haar aan de gang ga, maar ja een bankhond dus.

Mazzel was juist altijd bezig, kon ook echt intens genieten van in de tuin liggen (wel met de deur open want hij wilde wel contact houden met ons). Ze vulden elkaar dan ook perfect aan.
Afbeelding
Because boy you were amazing just the way you were
Mazzel <3 15/05/2008 - 16/12/2014
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Amoz is in huis superkalm. Komt af en toe een knuffel halen en verder merk je weinig van zijn aanwezigheid.
Amy is nog jong en dus speels. De meeste tijd is ze aan het bankhangen, maar af en toe heeft ze de dolle tien minuten, loopt iedereen uit te dagen voor een spelletje en als ze daar niet op ingaan, gaat ze zichzelf wel vermaken met het slopen van een knuffel of rondjes racen.
Mila is ook rustig in huis, mits ik haar voldoende te doen geef. Die wil graag samen met mij wat doen, en dat merk je ook als het volgens haar te lang heeft geduurd. Als ik bijvoorbeeld tijdens de wandeling met haar speel, haar opdrachtjes uit laat voeren, etc. dan ligt ze daarna een paar uur te slapen. Maar gaan we gewoon wandelen, al is het drie uur, en doe ik tijdens die wandeling niets met haar, dan staat ze me na thuiskomst al snel weer zo aan te kijken van: 'Wanneer gaan we iets leuks doen?' of loopt me de hele tijd met een speeltje achterna.
Pino01
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retriever

Ongelezen bericht door Pino01 »

Een echt vloerkleed. Af en toe komt hij een knuffel halen en dan is het goed. Maar buiten is hij heel fanatiek (gelukkig)
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Elco was altijd kalm. Natuurlijk wilde hij wel af en toe aandacht, maar het viel wel mee. Sinds gisteren is hij veel actiever, wil constant naar buiten, is snel afgeleid. Denk dat hij loopse teefjes geroken heeft...
-Saskia-
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door -Saskia- »

Aiko is van nature rustig in huis, niet lui.
Nanuq is drukker en Frank neigt naar het hyperdepiepere. Ze lopen de muren niet op noch rennen ze het hele huis door maar ze staan klaar voor actie zodra ik een pink beweeg.
Ik vind dat wel leuk :lol1:
Ze weten overigens wel wanneer er even niets meer gedaan wordt, die uit-knop is het eerste wat ik aanleer.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Er is nu nog maar één hond hier.
Buiten zijn we actief en binnen heerst rust.
Dat was ook zo toen Rana er nog was.
Ook Rana liep dezelfde wandelingen als Ita, maar toen ze oud werd wel in een wat rustiger tempo (Ita 4 à 5 keer de afstand heen en weer en Rana 1 x :tongue: )
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Aantal honden: 3
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Degene die in huis zit moet en zal en wil alles in de gaten houden. Het liefst houdt ze mij de hele tijd in de gaten. Lekker in de weg willen lopen, zien wat ik nu weer in de badkamer ga doen etc etc.
Ik doe soms de tussendeur wel eens dicht als ik naar de wc ga, anders hobbelt ze er weer achteraan.
Want stel je toch eens voor dat je iets mist denkt mevrouw :engel:

De heren zitten buiten, dus die hebben niet zoveel achterop te lopen.
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

rita is een rustige hond van zichzelf en in huis ook niet echt nadrukkelijk aanwezig.
alleen als de post komt of als iemand aanklopt kun je echt niet om haar heen :schrik:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

heel rustig, af en toe zoeken ze elkaar op voor wat interactie maar meestal slapen ze allebei. Charlie ligt altijd bij mij in de buurt (of op het balkon) en Pom meestal op de bank
Inne
Zeer actief

Ongelezen bericht door Inne »

Madison ligt veel en is heel rustig in huis. Ze veert op als we gaan wandelen, dan rent ze naar haar speeltje en gaat spelen Als er wordt aangebeld is ze ook duidelijk aanwezig. Bezoek is ook feest, als ze degene die komt leuk vindt. En als ik in de keuken bezig ga gaat ze daar zitten of liggen. Soms gaat ze zelf op het balkon zitten, kijken.
Afbeelding
Madison

Boris, voor altijd in mijn hart
DesireeB
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
Contacteer:

Ongelezen bericht door DesireeB »

Maylo is binnen en buiten erg rustig. Binnen komt hij een paar keer per dag even knuffelen of stoeien. Het liefst slaapt hij uit, hij probeert ook tegenwoordig 's ochtends op bed te blijven liggen en staat nooit op als ik z'n riem pak(pas als die om is) en dan sjokt hij rustig buiten soms wil hij nog wel eens een sprintje trekken en een paar honden daar kan hij rustig een uur mee stoeien buiten maar ren spelletjes is niet zijn ding. Voor de rest vermaakt hij zich met zijn speeltjes,af en toe de katten wassen en irriteren en spelen met Izzy.

Izzy is hier nog maar 4 weken en de eerste paar dagen zocht ze veel bevestiging bij ons maar begint nu meer in het ritme van Maylo te komen, is wel wat actiever daarin maar niet over de top, uitslapen vind ze ook heerlijk al kan Maylo dit veel langer volhouden dan haar. Als ik me bed uit kom is ze ook gelijk wakker en als ze al het idee heeft dat we weg gaan staat ze al klaar(inmiddels rustig en kan haar aanlijnen in de eerste paar dagen hier stond ze echt te stuiteren hierbij en was het bijna geen doen om haar aan te lijnen) en buiten is ze een stuk drukker dan Maylo ze rent er heerlijk op los zowel alleen als met andere honden. Ze loopt de afstand die Maylo en ik lopen 3 keer denk ik. :Q:

Buiten kijken Izzy en Maylo overigens niet naar elkaar om, ieder doet z'n eigen ding.
Afbeelding
My heart will always wear the pawprints left by you.
Biothane
WashBar
Yara
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door Yara »

Yara ligt altijd zo dat ze de deuren goed in de gaten kan houden. Die waakt altijd en hoort altijd als eerst of er iets is. De andere twee wisselen elkaar af wie er naast mij op de bank moet zitten te knuffelen. Meestal zit Famke bij mij op de bank en Zorro bij mijn vriend. Ze zijn verder wel rustig binnen maar als ik opsta dan staan ze allemaal op en achtervolgen ze mij. Bij mijn vriend doen ze dat dus niet. En als er iemand op het erft komt dan slaan ze gelijk aan en rennen ze naar de deur om te kijken wie het is. Maar als we gewoon tv kijken dan liggen ze lekker rustig bij ons.
Afbeelding
Brigitte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Brigitte »

Hier zijn ze ook heel rustig in huis totaal geen last van, heel af en toe gaan ze even gek doen of spelen maar dat valt ook wel mee. Phantom loopt sinds Elektra er niet meer is wel meer met mij mee als ik aan het opruimen ben.
Izzers
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse dwarslopende tokkel

Ongelezen bericht door Izzers »

Izzy is buiten nog behoorlijk actief.
Binnen ligt ze het liefst op de bank of (vooral) in de weg maar in de weg liggen schijnt bij de rasbeschrijving te horen.
Tot het moment dat ik zelf klaar ben met alles en 's avonds voor de tv ga hangen dan moet er gespeeld worden en komt ze van alles brengen zoals haar bal of haar flosstouw.
Als ze daarmee klaar is moet ze naast me op de bank met vier pootjes in de lucht en probeert ze met haar voorpootjes mijn arm te vangen want dan wenst madam op dr borst/buik gekriebeld te worden.
Afbeelding

Ik hou van je! Met heel mijn kont.
Met mijn hart ook wel, maar mijn kont is groter
luna2906
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising mechelse herder x collie

Ongelezen bericht door luna2906 »

Luna wordt rustiger nu ze wat ouder wordt, maar ze blijft altijd klaar voor actie. Ze wil wel altijd bij me zijn. Als ik in de keuken ben, ligt ze in de keuken, als ik in de woonkamer ben ligt ze daar. Tussendoor brengt ze regelmatig speeltjes, maar ze legt zich er nu ook bij neer als ik daar niks mee doe.
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door _Leonie »

Rustig, maar komt wel regelmatig even een knuffel halen. In de weg liggen doet ze inderdaad ook, en als ze aandacht wil gaat ze op haar rug liggen draaien en ons ondeugend aan kijken. :I:
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

Als Izzy dood gaat kan ik haar in liggende positie laten opzetten en op de bank neerleggen en geen verschil merken met nu :mrgreen:
Jackira
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jackira »

3 vloerkleedjes van 12 jaar. Balou loopt buiten ook aan m'n been geplakt dus we sjokken samen achter Dino en Buck aan. Zodat ze niet te snel hoeft te lopen. Maar na het uitlaten is het voor alle drie slapen en ik hoor en zie ze niet in huis.
Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix

Ongelezen bericht door Lunatic »

Hier zijn ze ook rustig in huis, houden wel alles in de gaten en zijn enorm waaks, maar ze weten dat er binnen niet gek gedaan word, dat doen we buiten :F:
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
Veronique & Kyra
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Stafford &
Weimaraner

Ongelezen bericht door Veronique & Kyra »

Zolang ze aan hun beweging en uitdaging komen zijn ze in huis heerlijk rustig.
Af en toe hun gekke minuten met z'n 2en samen maar verder liggen ze gewoon te relaxen tot de volgende actie.
Tallie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie
Contacteer:

Ongelezen bericht door Tallie »

Tallie is heel rustig in huis, ligt lekker ergens te snurken, bij voorkeur tegen mij aan. Zoals het een herdertje betaamt houdt ze alles wel in de smiezen, alleen merk je dat niet zo. Als er wat aan de hand is staat ze wel vooraan, ze is gek op bezoek en dan kom je ook amper van haar af :F:
Afbeelding
Australiankelpieforum.com
Groetjes! Marieke & Tallie.
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Kiyoshi is een vloerkleed :mrgreen: Jigzy kan nog wel haar aandacht opeisen en in mijn nek liggen.
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door gyanty »

Hier twee uitersten. Kay moet ik soms zoeken in huis. Tegenwoordig ligt hij vaak verstopt achter de bank. Ligt hij heerlijk te ronken. Hij heeft altijd van zulke gekke uiterste plekjes gezocht waar je hem niet kunt vinden. Mijn ouders en zus vonden hem altijd zielig als hij bij hun was. Want hij ging op de deurmat liggen, maar dat vond hij vroeger ook altijd al een fijn plekje. Soms ging ik weg en als dan zomer de deur naar de tuin open stond en ik dacht dan dat Kay binnen was, bleek hij ergens stil in een hoekje buiten te slapen. Nooit gemerkt dat ik weg was gegaan en dan slaapdronken je komen begroeten als je hem bij terug komst zoekt en in de tuin vind....

Norah slaapt zelden en nooit diep. Altijd in de weer met van alles en nog wat. Kon niet echt lang rustig stil zitten. Norah hoef ik nooit te zoeken die is altijd aanwezig en die mis je echt niet, daar zorgt ze wel voor. Helaas met blauwe plekken en gekneusde neuzen tot gevolg haha...
Afbeelding
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Ruby is bijna 12 en Blacky is 8, ze spelen dagelijks binnen net als buiten rennen achter elkaar aan en stoeien.
Ik Ruby moe dan gaat Blacky wel met Lies de poes klieren zelfs nachts als ik niks zeg, ze zijn ook wel aan het luieren gewoon verdeeld over de dag maar geen saaie swiffers hier
Afbeelding
Ri@nne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Baasje van Kai, mijn kleine boefje.

Ongelezen bericht door Ri@nne »

Bonnie van 16.5 is altijd rustig geweest. Met wandelen erg blij en enthousiast, in huis rustig.
Nu is ze vaak wat onrustig als het normale ritme wegvalt, dat snapt ze niet meer zo goed.

Kai van ±1,5 is buiten een bommetje, binnen een vloerkleedje wat af en toe opeens heeeeeeel blij is.. en daarna weer gaat slapen.
Afbeelding
All my dreams... would still be dreams.. if there hadn't been you... :I: Bonnie 09-05-'99 ~ 06-09-'15
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”