Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Honden van Bali naar nederland laten vliegen
Moderator: moderatorteam
-
Nath
- Actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder, Hollandse herder
- Aantal honden: 2
Honden van Bali naar nederland laten vliegen
Gister een kennis gesproken die na 8jaar op Bali gewoond te hebben weer terug gekomen is naar Nederland. Hij heeft daar drie hondjes (shih tzu, pomeranian, dwerg schnautzer). Nu werd hem verteld dat ze niet als handbagage mee mochten n dat ze een of andere test in London moesten doen voor rabiës zodat ze niet in quarantaine hoeven, ze zijn ook gechipt en zo lijkt alles in orde.
Maar nu kost het 4000,- om die hondjes hierheen te laten vliegen, dat geld heeft hij niet zo 1,2,3 en dus zijn de hondjes daar gebleven ( worden goed verzorgd dat wel gelukkig) en is hij nu aan het sparen om ze zo snel mogelijk over te laten komen.
Nu vraag ik me af is 4000,- een normaal bedrag? lijkt me dat die drie hondjes bij elkaar in een bench kunnen en dus niet zoveel ruimte innemen. Ik dacht zelfs dat zo'n kleintje gewoon als handbagage mee mocht?
Ik denk er zijn hier zoveel mensen die hondjes uit het buitenland hebben etc dat er vast iemand is die hier meer over weet?
Maar nu kost het 4000,- om die hondjes hierheen te laten vliegen, dat geld heeft hij niet zo 1,2,3 en dus zijn de hondjes daar gebleven ( worden goed verzorgd dat wel gelukkig) en is hij nu aan het sparen om ze zo snel mogelijk over te laten komen.
Nu vraag ik me af is 4000,- een normaal bedrag? lijkt me dat die drie hondjes bij elkaar in een bench kunnen en dus niet zoveel ruimte innemen. Ik dacht zelfs dat zo'n kleintje gewoon als handbagage mee mocht?
Ik denk er zijn hier zoveel mensen die hondjes uit het buitenland hebben etc dat er vast iemand is die hier meer over weet?
-
Nath
- Actief
Re: Honden van Bali naar nederland laten vliegen
Oh dacht gewoon in een grote bench samen, dacht dat dat met pups ook wel eens zo gaat
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
jammer dat dit nu pas naar boven komt, inderdaad als handbagage met 3 honden (ook al zijn ze misschien wel onder de 5 kilo gezien de rassen) lukt waarschijnlijk niet maar hij had ze wel als cargo mee kunnen laten komen.
Alleen ja met een overstap in de UK zit je met de regels van dat land, ook al is het enkel een overstap.
Ik zou contact opnemen met VCK Animal Logistics https://www.facebook.com/vckliveanimals
kunnen je vast verder helpen
regelen voor mij alle export maar hebben natuurlijk ook de juiste contacten voor import
Wat Nanna zegt, ook als cargo mogen de 3 honden niet samen dus het zullen 3 losse varikennels worden. Ze mogen tot 3 honden bij elkaar maar dat is enkel bij pups en nestgenoten, dus niet eens pups van verschillende nesten van dezelfde leeftijd, denk dan ook niet 3 honden al komen ze van het zelfde gezin.
Alleen ja met een overstap in de UK zit je met de regels van dat land, ook al is het enkel een overstap.
Ik zou contact opnemen met VCK Animal Logistics https://www.facebook.com/vckliveanimals
kunnen je vast verder helpen
Wat Nanna zegt, ook als cargo mogen de 3 honden niet samen dus het zullen 3 losse varikennels worden. Ze mogen tot 3 honden bij elkaar maar dat is enkel bij pups en nestgenoten, dus niet eens pups van verschillende nesten van dezelfde leeftijd, denk dan ook niet 3 honden al komen ze van het zelfde gezin.
-
Nath
- Actief
Oké duidelijk. Bedankt Carmen ga de link door geven aan hem!
- mosquito1980
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder
- Aantal honden: 1
Ik heb 10 jaar geleden mijn honden verhuisd van Zuid Afrika naar Angola, 3 uurtjes vliegen, koste toen 1.500 Euro (volwassen lab kruising en een lab pup 5 maand) ieder in z'n eigen bench.
Daarnaast was nog de keuring door een staats vet, stempels van verschillende instanties in ZA, vertalen naar Portugees, aanvragen en goedkeuring van de Angolese Ambasade, op goed keuring wachten van het Min.van Landbouw van Angola..... Alles bij elkaar duurde alle papieren rompslomp 5 weken.... Maar alles voor m'n hondjes, ze zijn goed aangekomen
Daarnaast was nog de keuring door een staats vet, stempels van verschillende instanties in ZA, vertalen naar Portugees, aanvragen en goedkeuring van de Angolese Ambasade, op goed keuring wachten van het Min.van Landbouw van Angola..... Alles bij elkaar duurde alle papieren rompslomp 5 weken.... Maar alles voor m'n hondjes, ze zijn goed aangekomen
-
Bulley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Franse bulldog
Bonairse kruising - Aantal honden: 1
Wat een bedragen zeg.
Mijn hond komt van Bonaire het koste 20 euro om d'r naar Nederland te vliegen.
Mijn hond komt van Bonaire het koste 20 euro om d'r naar Nederland te vliegen.
Bulley 11.02.2005-24.02.2015
- Domor
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Peruvian Doodle
Als ze nog niet rabiës zijn geënt, zou ik dat in ieder geval zo snel mogelijk laten doen, het moet namelijk sowieso gebeuren en (minimaal) 3 weken voor transport gebeuren, het is als het goed is 3 jaar geldig.
- mosquito1980
- Zeer actief
Ik denk dat ieder land zijn eigen voorwaarden heeft. En het is heel verschillend. Hier is Rabiës 1 jaar geldig. In ZA moeten ze 6 weken in quarantaine.
Dus als je een hond wilt im/exporteren is het goed al minstens 6 maanden van te voren uit te zoeken welke voorwaarden er zijn en wat het kost.
Als je tijdelijk in het buitenland woont ook goed over nadenken of je wel een hond wil wat gaat er gebeuren als je weer naar Nederland gaat?
Dus als je een hond wilt im/exporteren is het goed al minstens 6 maanden van te voren uit te zoeken welke voorwaarden er zijn en wat het kost.
Als je tijdelijk in het buitenland woont ook goed over nadenken of je wel een hond wil wat gaat er gebeuren als je weer naar Nederland gaat?
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
En ook erg van belang dat je de juiste info zoekt ipv zo van mensen via het net. De quarantaine is nl niet meer voor ZAmosquito1980 schreef:Ik denk dat ieder land zijn eigen voorwaarden heeft. En het is heel verschillend. Hier is Rabiës 1 jaar geldig. In ZA moeten ze 6 weken in quarantaine.
Pups onder de 3 maanden oud mogen zelfs op de rabiës vaccinatie van hun moeder
-
Neeltje
Inderdaad jezelf goed informeren op de officiële instantie en niet van horen zeggen.crutz schreef:En ook erg van belang dat je de juiste info zoekt ipv zo van mensen via het net. De quarantaine is nl niet meer voor ZAmosquito1980 schreef:Ik denk dat ieder land zijn eigen voorwaarden heeft. En het is heel verschillend. Hier is Rabiës 1 jaar geldig. In ZA moeten ze 6 weken in quarantaine.
Als je tijdelijk in het buitenland woont ook goed over nadenken of je wel een hond wil wat gaat er gebeuren als je weer naar Nederland gaat?![]()
Pups onder de 3 maanden oud mogen zelfs op de rabiës vaccinatie van hun moederhttp://www.ligc.nl
- mosquito1980
- Zeer actief
Kijk aan, dat wist ik (nog) niet crutz, en ik woon nog wel net "om de hoek"crutz schreef:En ook erg van belang dat je de juiste info zoekt ipv zo van mensen via het net. De quarantaine is nl niet meer voor ZAmosquito1980 schreef:Ik denk dat ieder land zijn eigen voorwaarden heeft. En het is heel verschillend. Hier is Rabiës 1 jaar geldig. In ZA moeten ze 6 weken in quarantaine.
Als je tijdelijk in het buitenland woont ook goed over nadenken of je wel een hond wil wat gaat er gebeuren als je weer naar Nederland gaat?![]()
Pups onder de 3 maanden oud mogen zelfs op de rabiës vaccinatie van hun moederhttp://www.ligc.nl
-
jacq1970
- Zeer actief
- Contacteer:
Esperanza van mij kwam ook samen met een andere hond in 1 kennel uit het vliegtuig, misschien is het per land afhankelijk wat wel en niet mag??