Ik heb destijds voor Bodi bij de kringloop een grote, lederen koffer gekocht (€5). Bleek achteraf iets aan de kleine kant, Bo lag helemaal op een drolletje dus koffer in de kast voor een eventuele vakantie (het was écht een mooi ding). Nu Bodi weg is, en vriend en ik erover uit zijn dat "nieuwe hond in de koffer moet passen qua formaat", heb ik besloten van de koffer alsnog een mand te maken. Ik wilde van de kunststof bak af (buuf's hond is er blij mee), hou niet van steigerhout, hou niet van riet of wilg o.i.d. en al helemaal niet van stof. Zelf iets maken leek de enige oplossing voor mijn zeikerige en veel te hoge eisen.
Dit was de koffer:

Ik heb de bovenkant eraf gesloopt. Ik wilde eerst de bovenkant uitsnijden zodat de mand wat dieper zou zijn, maar door de afwerking van de koffer zag dat er niet uit.

Tenslotte ons nieuwe pronkstukje. Staat nog niet op de goede plek, ik vind manden voor ramen niet handig i.v.m. Bodi die altijd flipte zodra hij iets zag of hoorde, maar zo ziet het er dus uit

Ik ben er zooo blij mee.
P.S.: die kast die je rechts op foto 1 ziet is inderdaad afschuwelijk, mocht je het je afvragen
Laat het hondje maar komen