Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hondenmand gemaakt!

Hier kun je al je andere foto's kwijt, zoals vakantiefoto's, foto's van je andere huisdieren, natuurfoto's, foto's van enge spinnen, vogels en dergelijke. Alle foto's dus eigenlijk die niet in de normale fotohoek en ook niet in de wandelrubriek thuishoren.

Moderator: moderatorteam

Iris-Marie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Springer Spaniël (jachtlijn)
Aantal honden: 1

Hondenmand gemaakt!

Ongelezen bericht door Iris-Marie »

Ons aankomende hondje krijgt geen gouden mandje, maar een gouden koffer. :mrgreen:

Ik heb destijds voor Bodi bij de kringloop een grote, lederen koffer gekocht (€5). Bleek achteraf iets aan de kleine kant, Bo lag helemaal op een drolletje dus koffer in de kast voor een eventuele vakantie (het was écht een mooi ding). Nu Bodi weg is, en vriend en ik erover uit zijn dat "nieuwe hond in de koffer moet passen qua formaat", heb ik besloten van de koffer alsnog een mand te maken. Ik wilde van de kunststof bak af (buuf's hond is er blij mee), hou niet van steigerhout, hou niet van riet of wilg o.i.d. en al helemaal niet van stof. Zelf iets maken leek de enige oplossing voor mijn zeikerige en veel te hoge eisen. :pffff: Omdat ik er best blij mee ben, wilde ik hem met jullie delen.

Dit was de koffer:
Afbeelding

Ik heb de bovenkant eraf gesloopt. Ik wilde eerst de bovenkant uitsnijden zodat de mand wat dieper zou zijn, maar door de afwerking van de koffer zag dat er niet uit. :neenee: Dan maar zo. Vervolgens heb ik (omdat het een koffer van leder is en niet van karton o.i.d. en dus doorzakt als hij op poten staat) er een meubelpaneel onder gezet en vastgemaakt boutjes, moertjes en ringetjes. Daarna de pootjes eronder gezet (IKEA, horen bij een keuken geloof ik, hadden we nog van een oud kastje :19: ). Het kussen dat erin ligt is een oud en vergaan kussen, mijn moeder is een nieuwe aan het bijvullen en bekleden en een hoes naaien ofzo. Ik heb nog nooit een naaimachine aangeraakt, dus heb het maar aan haar overgelaten. Wilde jullie toch een idee geven. Er ligt een kleedje op van IKEA. Foto is overbelicht, maar goed.
Afbeelding

Tenslotte ons nieuwe pronkstukje. Staat nog niet op de goede plek, ik vind manden voor ramen niet handig i.v.m. Bodi die altijd flipte zodra hij iets zag of hoorde, maar zo ziet het er dus uit :mrgreen: :
Afbeelding

Ik ben er zooo blij mee. :) Wij hadden heel veel al liggen, maar als we alles hadden moeten kopen waren we zo'n €40 kwijt geweest dus dat vind ik nog een redelijke prijs. Beter dan die stomme, donkergrijze, gigantische bak.

P.S.: die kast die je rechts op foto 1 ziet is inderdaad afschuwelijk, mocht je het je afvragen :mrgreen: . Eerste zelfgemaakte meubel, het midden was een konijnenhok. Omdat Doni nu buiten zit en een vriend heeft moeten we dat ding nog helemaal aanpassen en schilderen.

Laat het hondje maar komen :I: :I: :I:
Afbeelding
Sterre

Re: Hondenmand gemaakt!

Ongelezen bericht door Sterre »

Wil je plezier niet bederven maar het ziet er in mijn ogen helemaal niet comfortabel uit. Mijn hond ligt graag ergens in (mand) met een steuntje in de rug.
Iris-Marie
Zeer actief

Sterre schreef:Wil je plezier niet bederven maar het ziet er in mijn ogen helemaal niet comfortabel uit. Mijn hond ligt graag ergens in (mand) met een steuntje in de rug.
Bodi lag het liefst los op een kussen. Nouja. Het kussen dat erin komt is een stuk platter (wel zacht), en dan heeft hond in kwestie nog een rugsteun.
Afbeelding
Pepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Europese korthaar
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Pepie »

Ik vind het hartstikke leuk :cheer:
Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Mijn honden hebben kunstleren kussens, gewoon van die langwerpige en daar zitten geen steuntjes aan verder. Toch liggen ze er heerlijk op. Als je de mand tegen een muur zet kan de muur als steuntje in de rug dienen toch? :wink:

Ik vind het een hartstikke originele slaapplek, mooi gemaakt ook. Ben alleen bang dat de kans bestaat dat het handvat er niet lang in deze vorm en geheel ongeschonden aan blijft zitten als het hondje eenmaal gearriveerd is.
Mary
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door Mary »

Jee wat ziet dat er leuk uit :E:
Afbeelding
I.M. Matje/Mahatma 05-08-1999 / 28-08-2009
Mijn maatje en schurkie
Iris-Marie
Zeer actief

LongFields schreef:Mijn honden hebben kunstleren kussens, gewoon van die langwerpige en daar zitten geen steuntjes aan verder. Toch liggen ze er heerlijk op. Als je de mand tegen een muur zet kan de muur als steuntje in de rug dienen toch? :wink:

Ik vind het een hartstikke originele slaapplek, mooi gemaakt ook. Ben alleen bang dat de kans bestaat dat het handvat er niet lang in deze vorm en geheel ongeschonden aan blijft zitten als het hondje eenmaal gearriveerd is.
Dat was ook mijn beredenering inderdaad. De mand komt in die kast op foto 1, waar nu dat witte gevaarte staat. Dat ding gaat eruit, de binnenkant moet ik met hout bekleden en dat behandelen. Dan heeft hond in kwestie eventueel alsnog een steuntje, mocht het plattere kussen niet voldoende zijn.

Ja, dat denk ik ook ja. :mrgreen: Maar die snijden we er dan maar gewoon af ofzo. Draagt bij aan die vintage, versleten look :LOL:
Afbeelding
Iris-Marie
Zeer actief

Leuk dat jullie 'm leuk vinden trouwens :cheer:
Afbeelding
Yara
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Yara »

Leuk idee je moet er maar op komen! Ziet er netjes uit hoor.
Afbeelding
fes/lou
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door fes/lou »

Ik vind hem heel leuk, complimenten!!
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
abmiS
Zeer actief

Ongelezen bericht door abmiS »

Oh wat leuk bedacht zeg, mag ik je idee stelen en je na apen als ik de moeite ervoor kan opbrengen haha ?

Wanneer word ie getest door het aankomende monstertje?
Voor zij die aan me twijfelen. Twijfel je meer aan mij dan mij, ik betwijfel het.
Eigenlijk weet ik niet wat ik moet op de wereld, maar ik ben er en ik zit alleen te twijfelen.
Voor alle mensen die twijfelen, kom je daarmee verder, nee ik betwijfel het.

Eigenlijk weet niemand wat je moet op de wereld, maar je bent er en je moet niet zoveel twijfelen.

- fresku
noekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): american bulldog,
Xfila/stabij/lab/?
Contacteer:

Ongelezen bericht door noekie »

Leuk hoor, mijn collega maakt ze ook voor kleine honden. Ziet er hartstikke leuk uit en gaat een hondje vast blij mee zijn.
scooby 06-07-1995/31-08-2007
andor 12-04-2001/10-09-2009
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Lizzie. »

leuk gemaakt hoor, je kan de mand ook tijdelijk omdraaien zodat de pup het handvat heel laat ;)
Afbeelding
Iris-Marie
Zeer actief

abmiS schreef:Oh wat leuk bedacht zeg, mag ik je idee stelen en je na apen als ik de moeite ervoor kan opbrengen haha ?

Yes, natuurlijk! Trouwens, als je op Pinterest 'suitcase dog bed' zoekt kom je ook een lading dit soort manden tegen.

De moeite? Ik ben al met al, op het ritje naar de kringloop en voor dat meubelpaneel na, denk ik twee uurtjes bezig geweest.

Als je een zachte koffer hebt zou ik er sowieso een plank onder bevestigen, die witte meubelpanelen zijn ontzettend goedkoop en sterk genoeg. Tussen de bout/het leder/karton en de moer/het paneel zou ik dan ook sowieso ook ringetjes proppen. Op Pinterest zie ik er overigens weinig die onder een kartonnen koffer zo'n plank bevestigen (dat zie je denk ik veel meer en is misschien lelijk), terwijl ik wel denk dat het voor een beetje hond een stuk steviger is.

Geen idee! We weten wel een beetje wat we willen (waarschijnlijk een herplaatser, e.v.t. buitenland), maar voor de aanschaf van een nieuwe viervoeter moet ook even gespaard worden. Waarschijnlijk over een maand of 1 a 2? Het is zo lastig, al die leuke hondjes! Dus ik vermaak me maar even zo. :mrgreen:
Afbeelding
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door _Leonie »

Wat een leuk idee! :E:
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Lizzie. »

ik vind deze ook zo leuk ;)

Afbeelding
Afbeelding
Iris-Marie
Zeer actief

Lizzie. schreef:ik vind deze ook zo leuk ;)

Afbeelding
Ja, ik ook! Het is dat wij geen katten hebben, anders zou ik het wel weten. :cheer: Ik vind die kleur ook mooi, trouwens.
Afbeelding
Punzel
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Punzel »

Ik heb wel katten maar ik ben dan niet weer creatief :engel:

Leuk bedacht, erg mooi gemaakt! :ok:
ZaZa
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herder

Ongelezen bericht door ZaZa »

Super leuk!

Ik heb een tijd geleden ook zo'n koffer gekocht , maar idd hetzelfde probleem als bij Bodi, ZaZa past er niet in. :boos:

Waarom heb je trouwens de bovenkant eraf gehaald? Ik wilde die er juist aanlaten, zodat deze als een soort rugsteun kon dienen en de muur niet zo vies zou worden.

Tip voor wie hem ook wil maken: je kunt ook een plaat in de offer leggen en de poten bevestigingen met de koffer ertussen.
Iris-Marie
Zeer actief

ZaZa schreef:Super leuk!

Ik heb een tijd geleden ook zo'n koffer gekocht , maar idd hetzelfde probleem als bij Bodi, ZaZa past er niet in. :boos:

Waarom heb je trouwens de bovenkant eraf gehaald? Ik wilde die er juist aanlaten, zodat deze als een soort rugsteun kon dienen en de muur niet zo vies zou worden.

Tip voor wie hem ook wil maken: je kunt ook een plaat in de offer leggen en de poten bevestigingen met de koffer ertussen.
Dat was ook mijn idee. Ik had ook eerst de bovenkant eruit gesneden. Ik heb er geen foto van en het is lastig uit te leggen, maar je had zeg maar bovenkant, dan een leren randje met metaal erin, en dan de zijkant zeg maar. En voering ertussen. Afijn. Alles zat met één draad vast en ik kreeg de bovenkant niet los zonder die complete draad te slopen. Bij deze koffer zag dat er niet mooi uit, helaas. Bij een andere misschien wel. Daarom zit de plaat er ook onder en niet in, dan haalt dat niet nog meer diepte weg.
Afbeelding
abmiS
Zeer actief

Ongelezen bericht door abmiS »

Iris-Marie schreef:
abmiS schreef:Oh wat leuk bedacht zeg, mag ik je idee stelen en je na apen als ik de moeite ervoor kan opbrengen haha ?

Yes, natuurlijk! Trouwens, als je op Pinterest 'suitcase dog bed' zoekt kom je ook een lading dit soort manden tegen.

De moeite? Ik ben al met al, op het ritje naar de kringloop en voor dat meubelpaneel na, denk ik twee uurtjes bezig geweest.

Als je een zachte koffer hebt zou ik er sowieso een plank onder bevestigen, die witte meubelpanelen zijn ontzettend goedkoop en sterk genoeg. Tussen de bout/het leder/karton en de moer/het paneel zou ik dan ook sowieso ook ringetjes proppen. Op Pinterest zie ik er overigens weinig die onder een kartonnen koffer zo'n plank bevestigen (dat zie je denk ik veel meer en is misschien lelijk), terwijl ik wel denk dat het voor een beetje hond een stuk steviger is.

Geen idee! We weten wel een beetje wat we willen (waarschijnlijk een herplaatser, e.v.t. buitenland), maar voor de aanschaf van een nieuwe viervoeter moet ook even gespaard worden. Waarschijnlijk over een maand of 1 a 2? Het is zo lastig, al die leuke hondjes! Dus ik vermaak me maar even zo. :mrgreen:
Tnx dat is aardig :) beter goed gejat dan slecht bedacht nietwaar.
Goede tip trouwens, ik zit vaak op pinterest maar had dit nog niet als zoekwoord gebruikt.

Hahh ja het klinkt vaak allemaal wel heel simpel en leuk maar ik maak van alles altijd een of ander wereldproject lijkt wel :19:
Nou goed, het idee en de intentie zijn er, dan ben ik al een heel eind hah.

Eerst maar eens een leuke koffer scoren en iets in elkaar flansen voor het kleine monster.
Als dat niet van ellende in elkaar zakt zodra je er naar kijkt dan maar eens zien of er ook wat voor de groten valt te fixen :cheer:

Oeeehhh leuk leuk, spannend !

Nou precies.
En sowieso, goed dat je de tijd neemt toch, daarnaast is al die voorpret echt geen straf inderdaad.
Dat is juist zo leuk joh.
Orienteren van hondjes, rassen, herplaatsers,wat je wel wilt en niet wilt. En dan nog je huis monsterproof maken en allerlei leuke dingen kopen/maken haha ik ben jaloers hoor :lol1:
Scheelt weer dat we hier op het forum lekker kunnen meegenieten van je voorpret.
Voor zij die aan me twijfelen. Twijfel je meer aan mij dan mij, ik betwijfel het.
Eigenlijk weet ik niet wat ik moet op de wereld, maar ik ben er en ik zit alleen te twijfelen.
Voor alle mensen die twijfelen, kom je daarmee verder, nee ik betwijfel het.

Eigenlijk weet niemand wat je moet op de wereld, maar je bent er en je moet niet zoveel twijfelen.

- fresku
Iris-Marie
Zeer actief

abmiS schreef:
Iris-Marie schreef:

Tnx dat is aardig :) beter goed gejat dan slecht bedacht nietwaar.
Goede tip trouwens, ik zit vaak op pinterest maar had dit nog niet als zoekwoord gebruikt.

Hahh ja het klinkt vaak allemaal wel heel simpel en leuk maar ik maak van alles altijd een of ander wereldproject lijkt wel :19:
Nou goed, het idee en de intentie zijn er, dan ben ik al een heel eind hah.

Eerst maar eens een leuke koffer scoren en iets in elkaar flansen voor het kleine monster.
Als dat niet van ellende in elkaar zakt zodra je er naar kijkt dan maar eens zien of er ook wat voor de groten valt te fixen :cheer:

Oeeehhh leuk leuk, spannend !

Nou precies.
En sowieso, goed dat je de tijd neemt toch, daarnaast is al die voorpret echt geen straf inderdaad.
Dat is juist zo leuk joh.
Orienteren van hondjes, rassen, herplaatsers,wat je wel wilt en niet wilt. En dan nog je huis monsterproof maken en allerlei leuke dingen kopen/maken haha ik ben jaloers hoor :lol1:
Scheelt weer dat we hier op het forum lekker kunnen meegenieten van je voorpret.
Die neiging heb ik ook hoor, haha! Ik ben soms te perfectionistisch. We wonen nu 2,5 jaar samen en alles hier is tweedehands en minimaal twee keer onder handen genomen door mij of samen met vriend. :I:

Och, met een sterke plaat moet dat ook kunnen voor zwaardere honden. Die meubelpanelen kunnen wel wat hebben hoor. Ik kan hierop staan! :mrgreen:

Het is wel dubbel, omdat Bodi weg is sinds kort. Voorpret is wel leuk maar gezien de situatie ook gek. Welke speeltjes hou je, welke niet, enzovoort. Maar er komt vanzelf wel een keer een leuke viervoeter op ons pad!
Afbeelding
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

Heel leuk gemaakt! Je moet er maar op komen :ok:

En voor zolang er niks met dat gat in het kastje gebeurt, leg je daar ook gewoon een leuk kussentje in. Heeft je hondje straks nog een slaapplaats :wink:
Sientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising uit Griekenland

Ongelezen bericht door Sientje »

Superleuk! :D
Misschien kun je om het handvat katoenen touw vlechten? Zoals ze ook wel met paracord doen? Dan is niet meteen het handvat beschadigd als je hond erop gaat kauwen.
Afbeelding
mosquito1980
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder

Ongelezen bericht door mosquito1980 »

Leuk bedacht :lol1:

Alle honden zijn verschillend, mijn oudje (is helaas niet meer :( ) lag altijd graag onder een deken als het "koud" was, Mijn Labrador wil alleen maar "bloot" en niet teveel rond hem.
Ik denk wel dat als je een pup krijgt dat hij/zij de koffer gaat opeten :tongue:
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

wat een leuk idee!

en dat handvat is natuurlijk zodat hij hem zelf ergens anders neer kan leggen! :cheer:
Afbeelding
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

O geweldig vind ik hem daar zal de hond echt wel blij mee zijn hoor.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Carmen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse bulldog en een Kretaans meisje

Ongelezen bericht door Carmen »

Ik vind hem geweldig geworden en die poezemand wil ik ook :cheer:
Plaats reactie

Terug naar “Foto's Diversen”