Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Fien heeft tumoren
Moderator: moderatorteam
-
chaos
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 beaucerons en 1 Duitse herder.
- Aantal honden: 3
Fien heeft tumoren
Links en rechts heeft ze melkklier tumoren, waarvan de rechter toch wel snel in omvang toeneemt.
Voorstel dierenarts, foto van de longen om te kijken of er vlekken opzitten, geen vlekken dan eerst rechts een rij wegnemen en steriliseren dan daarna links.
Het klinkt mij aannemelijk in de oren maar hij gaf aan dat ze met zes jaar wel erg jong is voor deze toestanden. En nu zit ik op de bank te piekeren en te piekeren.... Is dit nu hele foute boel? Zijn we nog op tijd? Dat hij fijntjes mompelde dat ik dit had kunnen voorkomen door haar tijdig te steriliseren maakt het niet beter. Maar goed die opmerking terzijde, verder is het een kundige man waar ik wel kijk op heb.
Wat is jullie input hierover? Is het foute boel gezien het feit dat ze op deze jonge leeftijd al deze problemen heeft, hebben jullie hier ervaringen mee? Nog tips?
Voorstel dierenarts, foto van de longen om te kijken of er vlekken opzitten, geen vlekken dan eerst rechts een rij wegnemen en steriliseren dan daarna links.
Het klinkt mij aannemelijk in de oren maar hij gaf aan dat ze met zes jaar wel erg jong is voor deze toestanden. En nu zit ik op de bank te piekeren en te piekeren.... Is dit nu hele foute boel? Zijn we nog op tijd? Dat hij fijntjes mompelde dat ik dit had kunnen voorkomen door haar tijdig te steriliseren maakt het niet beter. Maar goed die opmerking terzijde, verder is het een kundige man waar ik wel kijk op heb.
Wat is jullie input hierover? Is het foute boel gezien het feit dat ze op deze jonge leeftijd al deze problemen heeft, hebben jullie hier ervaringen mee? Nog tips?
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Re: Fien heeft tumoren
Dat kun je niet voorkomen, want het is niet zeker of het daar wel is begonnen.
Beetje lullig om dit soort dingen te mompelen als jij toch al niet blij bent.
Verder ben ik het wel eens met hem, foto's maken.
Of steriliseren nu nog zin heeft vraag ik me af trouwens hoor. Maar eerst maar eens foto's.
Beetje lullig om dit soort dingen te mompelen als jij toch al niet blij bent.
Verder ben ik het wel eens met hem, foto's maken.
Of steriliseren nu nog zin heeft vraag ik me af trouwens hoor. Maar eerst maar eens foto's.
-
chaos
- Zeer actief
Dat steriliseren daar had ik ook mijn vraagtekens bij, toen begon hij over baarmoeder ontstekingen.
Aangegeven dat we niet alles preventief kunnen doen, aan de andere kant denk ik ook, hij is er dan toch. En mijn eerste gok om haar niet te steriliseren heeft mogelijk ook niet uit gepakt laten we de goden dan maar niet verzoeken.... Maar ja, ik weet het ook niet meer zo goed. Ik werd overvallen door angst en verdriet, terwijl ik wel al zo'n vermoeden had..
Wat hij zei was misschien niet handig maar ook niet nieuw voor me er zijn maar weinig dierenartsen die niet voor steriliseren en castreren zijn. Waar het me nu om gaat, is hoe nu verder.
Ik zal het maar stap voor stap bezien, eerst de foto's.
Aangegeven dat we niet alles preventief kunnen doen, aan de andere kant denk ik ook, hij is er dan toch. En mijn eerste gok om haar niet te steriliseren heeft mogelijk ook niet uit gepakt laten we de goden dan maar niet verzoeken.... Maar ja, ik weet het ook niet meer zo goed. Ik werd overvallen door angst en verdriet, terwijl ik wel al zo'n vermoeden had..
Wat hij zei was misschien niet handig maar ook niet nieuw voor me er zijn maar weinig dierenartsen die niet voor steriliseren en castreren zijn. Waar het me nu om gaat, is hoe nu verder.
Ik zal het maar stap voor stap bezien, eerst de foto's.
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Ik heb nog nooit gesteriliseerd, dan heb ik vast een leger engeltjes 
Maar inderdaad, eerst maar hopen dat de foto gunstig is.
Sterkte alvast. Wanneer gaat hij dat doen?
Maar inderdaad, eerst maar hopen dat de foto gunstig is.
Sterkte alvast. Wanneer gaat hij dat doen?
-
chaos
- Zeer actief
Ze is net een aantal weken geleden loops geweest, dus even schijnontzwangeren en over drie weken vermits die bobbel niet te snel gaat groeien gaan we beginnen.
Dank je.
Dank je.
-
Desi&Bibi
- Zeer actief
- Aantal honden: 4
Mijn ervaring (vanuit een dierenartspraktijk) is dat de melkkliertumoren onder invloed van hormonen gevormd worden.
Maar als je de rijen helemaal weg haalt valt er daar niks meer te vormen? Toch zou ik het zeker doen, 99 van de 100 keer is de baarmoeder afwijkend (tumoren, cystes enz.)
Zitten de tumoren ook bij iedere tepel? Anders zou ik steriliseren (castreren dan) en alleen de tumoren weg laten nemen, niet de hele melkklierlijsten.
Succes
Maar als je de rijen helemaal weg haalt valt er daar niks meer te vormen? Toch zou ik het zeker doen, 99 van de 100 keer is de baarmoeder afwijkend (tumoren, cystes enz.)
Zitten de tumoren ook bij iedere tepel? Anders zou ik steriliseren (castreren dan) en alleen de tumoren weg laten nemen, niet de hele melkklierlijsten.
Succes
- Antonetta
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.
- Aantal honden: 2
Mowgli is op vijf jarige leeftijd gesteriliseerd en heeft melkkliertumoren gehad. Bij haar is toen ze acht was op een tepel na de rechter melklijst verwijderd nadat er ook eerst foto's van haar longen waren gemaakt, die bleken gelukkig schoon. Afgelopen april had ze ineens een behoorlijke tumor aan de andere kant, nu is alleen de tumor verwijderd. Helaas bleek het een zeer agressieve soort kanker maar ondanks de slechte prognose gaat het redelijk goed met Mowgli.
Heel veel sterkte.
Heel veel sterkte.
. Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.
-
chaos
- Zeer actief
Dank je wel voor jullie reacties. Rechts bij de achterste tepel zit een tumor, daarom wil hij tot en met de vierde tepel de melklijst wegnemen inclusief lymfeklier achter de tepel.
Ik denk dat ik daar maar in meega, ik ga hem ook vragen het te onderzoeken zodat ik weet wAar we mee te maken hebben, ik wil positief blijven maar mijn intuïtie zegt wat anders. Zit niets anders op dan ondergaan en kijken hoe het loopt.
Jij ook sterkte met Mowgli.
Ik denk dat ik daar maar in meega, ik ga hem ook vragen het te onderzoeken zodat ik weet wAar we mee te maken hebben, ik wil positief blijven maar mijn intuïtie zegt wat anders. Zit niets anders op dan ondergaan en kijken hoe het loopt.
Jij ook sterkte met Mowgli.
- joyce83
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boxer en Engelse Springer Spaniel
- Aantal honden: 2
Heel veel sterkte ermee, hopen dat ze er goed uit komt en dat jullie op tijd erbij waren.
Mijn gevoel is dat als het voorbestemd is dat een hond tumoren krijgt dat het preventief steriliseren niet uit maakt. Ik denk dat het dan wel op een andere plek eruit komt. Of het zo is weet ik niet, je weet het toch nooit.
Mijn gevoel is dat als het voorbestemd is dat een hond tumoren krijgt dat het preventief steriliseren niet uit maakt. Ik denk dat het dan wel op een andere plek eruit komt. Of het zo is weet ik niet, je weet het toch nooit.
those we loved don't go away they walk beside us everyday
unseen, unheard, but always there still loved still missed still very dear
unseen, unheard, but always there still loved still missed still very dear