Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Dwergschnauzer pup verzekeren?
Moderator: moderatorteam
- Ytje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dwergschnauzer
- Aantal honden: 1
Dwergschnauzer pup verzekeren?
Het aftellen is inmiddels begonnen. Komende weken worden er twee teefjes loops en zullen er rond november pups geboren worden zwart zilver. Omdat we ons al sinds mei hebben ingeschreven staan we als eerste op de wachtlijst voor een teefje (wohoo!)
Nu tub ik al maanden met het... verzekeren of niet... ik had een berekening gemaakt bij verschillende aanbieders en je komt op ongeveer 30 euro per maand uit. Daarin is wel alles vergoed tot 4000 euro ongeveer. Ook dat wisselde iets.
Dwergjes zijn naar mijn idee een behoorlijke gezond ras wat gelukkig niet erg populair is onder broodfokkers.
Een potje aanleggen kan. Maar dan heb je per jaar 360 euro gespaard mocht je hetzelfde bedrag doen. Is er wel iets aan de hand vergoeden ze dat jaar tot 4000 euro.. dat is wel even een heel ander bedrag.
De cairn terrier van mijn oma is inmiddels 18 en op wat speciaal voer na en tandjes trekken nooit iets gehad. Oma heeft dus ongeveer 6000 euro aan maandelijkse verzekerings kosten bespaart al die jaren.
Nu is het altijd gokken of ze gezond blijven en pech kun je hebben op kleine normale ingrepen na zoals vaccinatie, tandjes, keer een wond of abces behandelen etc.
Wat raden jullie aan voor een dwergschnauzer pup ? Doen of zelf wat sparen?
Nu tub ik al maanden met het... verzekeren of niet... ik had een berekening gemaakt bij verschillende aanbieders en je komt op ongeveer 30 euro per maand uit. Daarin is wel alles vergoed tot 4000 euro ongeveer. Ook dat wisselde iets.
Dwergjes zijn naar mijn idee een behoorlijke gezond ras wat gelukkig niet erg populair is onder broodfokkers.
Een potje aanleggen kan. Maar dan heb je per jaar 360 euro gespaard mocht je hetzelfde bedrag doen. Is er wel iets aan de hand vergoeden ze dat jaar tot 4000 euro.. dat is wel even een heel ander bedrag.
De cairn terrier van mijn oma is inmiddels 18 en op wat speciaal voer na en tandjes trekken nooit iets gehad. Oma heeft dus ongeveer 6000 euro aan maandelijkse verzekerings kosten bespaart al die jaren.
Nu is het altijd gokken of ze gezond blijven en pech kun je hebben op kleine normale ingrepen na zoals vaccinatie, tandjes, keer een wond of abces behandelen etc.
Wat raden jullie aan voor een dwergschnauzer pup ? Doen of zelf wat sparen?
- *Skye*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
- Aantal honden: 2
Re: Dwergschnauzer pup verzekeren?
Wij hebben lang getwijfeld met het afsluiten van een verzekering. Achteraf te lang want vanwege 1 allergische reactie worden huidaandoeningen nu uitgesloten. We hebben het wel gedaan. Gewoon om een fijn gevoel te hebben dat als er iets gebeurd wat heel veel geld gaat kosten we ons hier niet druk over hoeven te maken.
Bij vrienden van ons had de hond zijn knieband gescheurd. Je laat er een hond niet voor inslapen, maar ze zijn nu wel 3000 euro armer. Dan heb je meteen je verzekering eruit voor heel wat jaren.
Je hoeft natuurlijk niet het meest uitgebreide pakket te nemen.
Als er een hond bij komt zou ik vanaf dag 1 een verzekering nemen.
Bij vrienden van ons had de hond zijn knieband gescheurd. Je laat er een hond niet voor inslapen, maar ze zijn nu wel 3000 euro armer. Dan heb je meteen je verzekering eruit voor heel wat jaren.
Je hoeft natuurlijk niet het meest uitgebreide pakket te nemen.
Als er een hond bij komt zou ik vanaf dag 1 een verzekering nemen.
- Ytje
- Zeer actief
Poe zeg 3000 euro.
Wordt naarmate je hond langer verzekerd is elk jaar het bedrag herzien of blijf je zijn hele leven lang een beetje hetzelfde betalen? Las iets van een contract wat elke paar jaar afloopt en dan met nieuwe voorwaarden wordt herzien?
Is er dus kans dat als je hond 6 jaar is en altijd bij zelfde verzekeraar je opeens 15 euro meer per maand betaald?
Wordt naarmate je hond langer verzekerd is elk jaar het bedrag herzien of blijf je zijn hele leven lang een beetje hetzelfde betalen? Las iets van een contract wat elke paar jaar afloopt en dan met nieuwe voorwaarden wordt herzien?
Is er dus kans dat als je hond 6 jaar is en altijd bij zelfde verzekeraar je opeens 15 euro meer per maand betaald?
- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Lekker dat geld op een spaarrekening storten.
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
nope ik doe het niet. de meeste dingen die kunnen gebeuren en echt geld kosten zijn niet gedekt. natuurlijk moet je wel een spaarpotje hebben voor onverwachte zaken. maar ook als je dat niet hebt is er vaak wel termijnen betalen oid te regelen

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Poedel
IK zit bij de hema en die kan je per maand op zeggen, als ik jou was dan zou ik de eerste +/-2 jaar verzekeren dan heb je een beetje een indicatie of je een ''gezond'' hondje heb.

- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Contacteer:
Heb je de verzekeringen van kruidvat en hema ook meegenomen? Die zijn wat goedkoper, maar ook minder uitgebreid in de dekking. En let bij alle verzekeringen ook op het eigen risico. Als je 10% eigen risico hebt, betekent dat bij een ingreep van 1000 euro dat je 100 euro zelf moet betalen. Wij kunnen via kruidvat alle rekeningen van 6 maanden opsparen en tegelijk opsturen. Dan moeten we van al die rekeningen zelf maximaal 50 euro eigen risico betalen (dus maximaal 100 euro per jaar). Dus bij echt grote kosten, zoals bijvoorbeeld na een ongeluk of een spoedoperatie, kan een verzekering met een vast bedrag aan eigen risico weleens voordeliger uitpakken. En ik neem aan dat je juist voor dat soort onverwacht hoge kosten je verzekering wilt hebben. Niet voor kleine ingrepen waarvoor je het geld zo bij de hand hebt
- Lunatic
- Erelid
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix - Aantal honden: 2
Ik ben dolblij met mijn verzekering een ongeluk zit in een klein hoekje!
Een spaarpot is leuk, maar als die leeg is en er gebeurt weer iets, sta je mooi te kijken
Bij al mijn honden heb ik het er al wel uitgehaald, Zinzi heeft zichzelf een keer gespiest aan een stok in het bos, spoedoperatie....en 2 keer heeft ze een maagdilatatie gehad. Doran een operatie en pas geleden een ct-scan, Luna heeft chronische oorotstekingen en zit verder helemaal rot in elkaar
Een operatie kost al snel €1000 en voor je die weer bij elkaar gespaard heb ben je wel weer even bezig.
Ik denk trouwens niet dat je €30 kwijt zal zijn voor zo'n klein hondje, dat zal een stuk minder zijn.
Een spaarpot is leuk, maar als die leeg is en er gebeurt weer iets, sta je mooi te kijken

Bij al mijn honden heb ik het er al wel uitgehaald, Zinzi heeft zichzelf een keer gespiest aan een stok in het bos, spoedoperatie....en 2 keer heeft ze een maagdilatatie gehad. Doran een operatie en pas geleden een ct-scan, Luna heeft chronische oorotstekingen en zit verder helemaal rot in elkaar

Een operatie kost al snel €1000 en voor je die weer bij elkaar gespaard heb ben je wel weer even bezig.
Ik denk trouwens niet dat je €30 kwijt zal zijn voor zo'n klein hondje, dat zal een stuk minder zijn.
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
- Shari
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): We hebben 4 chihuahuas en een Welsh Corgi Cardigan pup Bruce!
- Aantal honden: 5
Hier een labrador pup sinds 2 wk en wel een verzekering afgesloten bij Proteq wij wilde perse heupen en ellebogen erbij. Met eigen risico waarbij je premie per maand lager is. Wij hebben een eigen risico van 100 euro per 3 maanden. Moet je soms wat zelf betalen maar toch zijn de grote uitgaven zijn gedekt.
Olaf 28-07-2000 01-08-2013
Bij de Hema is dat 1x per jaar en dan eigen risico €45. Bij de Hema kun je je hondje voor € 12 per maand verzekeren en dat is dan de basis verzekering. Ik heb het ook gedaan voor het geval er echt iets serieus aan de knikker is dat veel geld gaat kosten. Toch een geruststellende gedacht dat ik me daar dan niet druk over hoef te maken.
En ze vergoeden veel heel veel. Beste is wel om je pupje meteen te verzekeren, zodat er niet iets uitgesloten wordt. En na twee jaar weet je echt niet of je een gezond hondje hebt. Het hoeft ook niets met gezondheid te maken hebben. Hondje kan pootje breken, aangevallen worden etc. en dat kan ook aardig oplopen.
Dus gewoon even goed nadenken wat in jouw situatie het beste is.
En ze vergoeden veel heel veel. Beste is wel om je pupje meteen te verzekeren, zodat er niet iets uitgesloten wordt. En na twee jaar weet je echt niet of je een gezond hondje hebt. Het hoeft ook niets met gezondheid te maken hebben. Hondje kan pootje breken, aangevallen worden etc. en dat kan ook aardig oplopen.
Dus gewoon even goed nadenken wat in jouw situatie het beste is.
- Ytje
- Zeer actief
Wat veel goede antwoorden en tips. Gisteravond overlegd met vriend en we gaan zorgen dat ze een maand voordat ze er is al verzekerd is. En zoals het nu lijkt voor haar hele leven lang. Nu nog uitzoeken welke verzekering het meeste dekt en voordeligste is. Ik neig meer naar maximaal verzekeren zodat ik me nooit zorgen hoef te maken of het wel onder de dekking valt.
Twijfel is in iedergeval weg! Nu een verzekering vinden.
Twijfel is in iedergeval weg! Nu een verzekering vinden.

- Tamara/Bayko
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)
Dan zul je aan de fokker moeten vragen of zij de pups alvast wil verzekeren. Zelf kun je namelijk geen verzekering voor je pup afsluiten zolang de hond nog niet op jouw naam staat. Ik geloof dat het (onder andere) Petplan is die een dergelijke voordelige regeling hanteert voor fokkers, waarbij de verzekering overgenomen kan worden door de nieuwe eigenaar op het moment dat de pups het nest verlaten.Ytje schreef:Wat veel goede antwoorden en tips. Gisteravond overlegd met vriend en we gaan zorgen dat ze een maand voordat ze er is al verzekerd is.
- Leonie.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Markiesje, Toller
Ik heb mijn hondje voor ongeveer 11 euro per maand bij de Hema verzekerd. Alles is tot nu toe vergoed en voorlopig heb ik het er nog uit.
- Bones
- geregistreerd lid
- Mijn ras(sen): Vuilnisbakkie: Kruising kooiker en cocker spaniel.
Mocht je voor een hondenverzekering gaan let dan heel erg op waar je die afsluit! Veel toch wel goedkopere verzekeringen sluiten een heleboel uit. Dan staat er dat bijvoorbeeld knieën en heupen verzekerd zijn, dan staat in de kleine lettertjes dat heupen bij honden tot een kilo of 15 er wel onder vallen en bij grotere honden niet (die er vaker last van hebben). Ik heb het een tijdje geleden bekeken voor een vriendin van mij. Bij hema was het zo dat elleboogproblemen en heuproblemen ongeacht de oorzaak, niet vergoed worden. Ook de diagnostiek naar het onderliggende probleem niet. Alleen het eerste consult en dus gesprek met de dierenarts over het probleem.
Ik kwam zelf toen op Proteq en Petplan uit als advies. Schrijf voor jezelf op welke kosten jij belangrijk vind dat een verzekering die dekt en zoek daar een verzekering op uit. Het is een rot klusje maar lees ook echt de polis eens door. Sommige verzekeringen vielen mij enorm tegen.
Verder is het een geheel persoonlijke keuze om wel of niet voor een verzekering te gaan. Het heeft het voordeel dat je je niet druk meer hoeft te maken om een spaarpotje. Je moet maandelijks natuurlijk wel weer een bedrag betalen. Ik geloof ook dat de kosten voor een verzekering niet vaststaan voor een aantal jaar. Ik dacht dat jaarlijks de hoogte van de verzekering opnieuw bepaald wordt.
Veel succes met het zoeken van een geschikte verzekering en veel plezier met de voorpret van je pup.
Ik kwam zelf toen op Proteq en Petplan uit als advies. Schrijf voor jezelf op welke kosten jij belangrijk vind dat een verzekering die dekt en zoek daar een verzekering op uit. Het is een rot klusje maar lees ook echt de polis eens door. Sommige verzekeringen vielen mij enorm tegen.
Verder is het een geheel persoonlijke keuze om wel of niet voor een verzekering te gaan. Het heeft het voordeel dat je je niet druk meer hoeft te maken om een spaarpotje. Je moet maandelijks natuurlijk wel weer een bedrag betalen. Ik geloof ook dat de kosten voor een verzekering niet vaststaan voor een aantal jaar. Ik dacht dat jaarlijks de hoogte van de verzekering opnieuw bepaald wordt.
Veel succes met het zoeken van een geschikte verzekering en veel plezier met de voorpret van je pup.

- fenneke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn
Buster was vanuit het asiel verzekert wat ik ook kon overnemen.
Waar ik hem voor wilde verzekeren , heupen , knieën en ellebogen, vielen buiten de verzekering dus ook niet gedaan toen .
Waar ik hem voor wilde verzekeren , heupen , knieën en ellebogen, vielen buiten de verzekering dus ook niet gedaan toen .
Fenneke en Baloe

-
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): labradoodle
Wij krijgen binnenkort ook een pup dus ik heb me er eens wat in verdiept maar heupen en ellebogen zijn bij heel veel verzekeringen uitgesloten. En je hebt 30 dagen wachttijd. Wat er zich openbaart in die 30 dagen is ook niet verzekerd.
I <3 my dogs 

- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Ik zou ook niet verzekeren en ik heb ook geen spaargeld. Als mijn hond wat overkomt, zal ik dus op zoek moeten naar een manier om het te financieren. Komt tijd, komt raad. Ik ga niet op de zaken vooruit lopen.

-
- Zeer actief
Dwergschnauzers zijn bij mijn weten nooit een moderas geweest. Die van mij is buiten vaccinaties nooit bij een DA geweest. Dat geldt ook voor mijn voormalige Airdale en Foxterriërs.
Honderd procent garantie heb je echter nooit. Ik zou het geld elke maand opzij zetten.
Bovendien schijn je tegenwoordig een bepaalde garantie te krijgen bij aankoop van een pup. Het hoe en wat weet ik echter het fijne niet van.
En veel plezier met je pup. Dwergschnauzers zijn gewoon lief en erg leuk.
Honderd procent garantie heb je echter nooit. Ik zou het geld elke maand opzij zetten.
Bovendien schijn je tegenwoordig een bepaalde garantie te krijgen bij aankoop van een pup. Het hoe en wat weet ik echter het fijne niet van.
En veel plezier met je pup. Dwergschnauzers zijn gewoon lief en erg leuk.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador
Niet als je een pup verzekerdadamzo schreef:Wij krijgen binnenkort ook een pup dus ik heb me er eens wat in verdiept maar heupen en ellebogen zijn bij heel veel verzekeringen uitgesloten. En je hebt 30 dagen wachttijd. Wat er zich openbaart in die 30 dagen is ook niet verzekerd.
Proteq vergoed heupen en ellebogen, en OHRA mits er geen sprake is van OCD
- Ytje
- Zeer actief
Wij moeten ons nu echt gaan inlezen welke verzekering. We krijgen haar al 4 januari heb tijd terug wat gegevens ingevuld en kwam op 40euro per maand uit. 20 euro voor mij en 20 euro voor mn vriend. Dan is ze maximaal verzekerd. Maar hoorde van mn dierenarts gisteren dat alle grote verzekeraars binnenkort gaan sturen dat je bepaalde behandelingen alleen maar op bepaalde door hun uitgekozen locaties kan doen. Dus mogelijk niet bij je vertrouwde eigen dierenarts.
Wat jij ook zegt wolfsblut je krijgt dacht ik belaalde garantie ja voor het eerste jaar maar denk dat mijn fokker echt niet blaasstenen of geïrriteerde huid gaat vergoeden. We gaan haar denk ik eerst maar jaar verzekeren en zien dan verder of we het doorzetten.
Nu nog een verzekeraar die ons aanspreekt
Wat jij ook zegt wolfsblut je krijgt dacht ik belaalde garantie ja voor het eerste jaar maar denk dat mijn fokker echt niet blaasstenen of geïrriteerde huid gaat vergoeden. We gaan haar denk ik eerst maar jaar verzekeren en zien dan verder of we het doorzetten.
Nu nog een verzekeraar die ons aanspreekt
- Lucia
- Zeer actief
Ik heb beide honden wel verzekerd. 2 honden voor samen 30 euro per maand bij de hema.
Dit jaar heb ik het hele jaar qua kosten er al uit. Maar voorgaande jaren was het eigenlijk zonde van het geld.
Bij milo was er bijv. sprake van een mri/ct en dat loopt al direct op een paar honderd euro. Ik heb wel wat apart staan op een spaarrekening, maar nu hij echt ouder wordt vind ik het wel handig.
Wel twijfel ik of ik een volgende weer zou verzekeren hoor.
Peer ook dit jaar, echo, verschillende bloedonderzoeken etc. En dan met 2 honden in 2 a 3 maand veel dierenartsbezoekjes gehad, dit jaar was ik wel blij met de verzekering.
Dit jaar heb ik het hele jaar qua kosten er al uit. Maar voorgaande jaren was het eigenlijk zonde van het geld.
Bij milo was er bijv. sprake van een mri/ct en dat loopt al direct op een paar honderd euro. Ik heb wel wat apart staan op een spaarrekening, maar nu hij echt ouder wordt vind ik het wel handig.
Wel twijfel ik of ik een volgende weer zou verzekeren hoor.
Peer ook dit jaar, echo, verschillende bloedonderzoeken etc. En dan met 2 honden in 2 a 3 maand veel dierenartsbezoekjes gehad, dit jaar was ik wel blij met de verzekering.
- Ytje
- Zeer actief
Is de hema een beetje goed dan? Dekken ze veel? Ben je er tevreden over wat ze dekte achteraf?
- Lucia
- Zeer actief
Tot nu toe wel. Uit mijn hoofd iets van 2500 - 3000 per jaar. De gewone basiskosten van een consult en onderzoeken en medicatie.
De helft van bijvoorbeeld een ct of mri geloof ik. En ook foto's heb ik volgens mij vergoed gekregen.
Binnen 2 weken na declaratie uitbetaald, bij beide honden ook. Je kunt de rekeningen een jaar opsparen. Per x dat je opstuurt heb je een eigen bijdrage van 45 euro.
Entingen en castraties en dergelijke vallen er buiten, maar dat is op de site goed terug te vinden voor je de verzekering afsluit.
Maar ook daar is het pakket volgens mij op aan te passen.
Ik heb gewoon het basis pakket volgens mij.
De helft van bijvoorbeeld een ct of mri geloof ik. En ook foto's heb ik volgens mij vergoed gekregen.
Binnen 2 weken na declaratie uitbetaald, bij beide honden ook. Je kunt de rekeningen een jaar opsparen. Per x dat je opstuurt heb je een eigen bijdrage van 45 euro.
Entingen en castraties en dergelijke vallen er buiten, maar dat is op de site goed terug te vinden voor je de verzekering afsluit.
Maar ook daar is het pakket volgens mij op aan te passen.
Ik heb gewoon het basis pakket volgens mij.
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Contacteer:
Wij zaten bij Kruidvat, gaat nu helemaal via Aegon lopen. Verzekering hebben wij vooral voor de spoed-dingen. Dus ongeluk, vergiftiging, acute ziekte. En wij betalen liever een bepaald bedrag aan eigen risico dan een percentage. Wij mogen van een half jaar opsparen. Knieën en heupen zijn niet ingegrepen, behalve het eerste consult. Dat is dus een risico dat wij nemen.
Entingen verzekeren is onzin: daarvan weet je vooraf dat je die kosten hebt en daar kun je dus beter zelf voor sparen. Idem voor castratie: vooraf te voorspellen, dus niet verzekeren. Maar ongelukken zijn minder voorspelbaar en de kosten kunnen enorm oplopen. Wij hebben geen paar duizend euro liggen, dus dan is een verzekering wel een prettig idee
Entingen verzekeren is onzin: daarvan weet je vooraf dat je die kosten hebt en daar kun je dus beter zelf voor sparen. Idem voor castratie: vooraf te voorspellen, dus niet verzekeren. Maar ongelukken zijn minder voorspelbaar en de kosten kunnen enorm oplopen. Wij hebben geen paar duizend euro liggen, dus dan is een verzekering wel een prettig idee
- Shari
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): We hebben 4 chihuahuas en een Welsh Corgi Cardigan pup Bruce!
- Aantal honden: 5
Hier een proteq verzekering de bewust polis daar hebben wij een eigen risico van 100 euro bij.
Dan betaal je minder per maand. Wij wilde graag de heupen en ellebogen verzekerd omdat wij een labrador pup hebben. We zijn er al heel blij mee geweest er was sprake van meerdere foto's of evt een MRI dus we waren zo blij dat ze verzekerd was! Bleek uiteindelijk groeipijn maar met een bezoek aan 2 orthopeeten hebben we het geld tot nu toe allang eruit!
Dan betaal je minder per maand. Wij wilde graag de heupen en ellebogen verzekerd omdat wij een labrador pup hebben. We zijn er al heel blij mee geweest er was sprake van meerdere foto's of evt een MRI dus we waren zo blij dat ze verzekerd was! Bleek uiteindelijk groeipijn maar met een bezoek aan 2 orthopeeten hebben we het geld tot nu toe allang eruit!
Olaf 28-07-2000 01-08-2013
- Ytje
- Zeer actief
Goede tips! Ook eigenrisico verhogen kan ook ja.