Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Advies nodig SPOED
Moderator: moderatorteam
- Heamla
- Actief
- Mijn ras(sen): Maltezer X ? en een Golden Retriever
- Aantal honden: 2
Advies nodig SPOED
Mijn dochter heeft op Kreta een pup gevonden. Ik (mijn dochter) heeft alle tips en adviezen nodig om het hondje te kunnen laten overleven en evt. mee te nemen naar Nederland. We zijn hier helemaal niet in thuis.
Help Help Help.
Help Help Help.
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Re: Advies nodig SPOED
Dat lijkt me alvast een goed begin.Cleva schreef:Heamla schreef:Mijn dochter heeft op Kreta een pup gevonden. Ik (mijn dochter) heeft alle tips en adviezen nodig om het hondje te kunnen laten overleven en evt. mee te nemen naar Nederland. We zijn hier helemaal niet in thuis.
Help Help Help.
Naar de dierenarts gaan. Die weet het precies.
- Heamla
- Actief
Die laat hem inslapen omdat ie te jong is. Ongeveer 4 weken.
-
Safari
http://www.mirtos.nu/
hebben een facebookpagina voor evt contact. Hebben een asiel daar, wie weet is daar een zogende teef waar pup bij gelegd kan worden (weet niet of dat kan bij pups?)
hebben een facebookpagina voor evt contact. Hebben een asiel daar, wie weet is daar een zogende teef waar pup bij gelegd kan worden (weet niet of dat kan bij pups?)
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Een dierenarts laat een pup toch niet inslapen omdat hij te jong is? dat lijkt me stug en bovendienHeamla schreef:Die laat hem inslapen omdat ie te jong is. Ongeveer 4 weken.
ben je daar nog altijd zelf bij al zou hij het willen doen.
Ze heeft toch medisch advies nodig en bovendien de juiste papieren, al betwijfel ik of ze dat beestje
op de terugvlucht mee kan krijgen hoor.
- Caro.
- Zeer actief
- Contacteer:
Dat lijkt me helemaal een prima planSafari schreef:http://www.mirtos.nu/
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Ik ben er vrij zeker van dat dat niet gaat lukken, die terugvlucht met een pup die nog zo jong is. Vraag is natuurlijk ook of je dat wel zou moeten willen.Caro. schreef:Een dierenarts laat een pup toch niet inslapen omdat hij te jong is? dat lijkt me stug en bovendienHeamla schreef:Die laat hem inslapen omdat ie te jong is. Ongeveer 4 weken.
ben je daar nog altijd zelf bij al zou hij het willen doen.
Ze heeft toch medisch advies nodig en bovendien de juiste papieren, al betwijfel ik of ze dat beestje
op de terugvlucht mee kan krijgen hoor.
De tip van Safari om Mirtos te benaderen lijkt mme heel zinnig.
Die kunnen vast helpen.
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Contacteer:
Met vier weken heeft hij eigenlijk z'n moeder en nestgenootjes nog nodig. Hen helemaal vervangen gaat je niet lukken. Juist in deze tijd leren ze heel veel qua sociaal gedrag, hondentaal, bijtrem etc. Realiseer je dus dat als je deze pup wilt redden, je een pup met een verstoorde ontwikkeling neemt.
Afgezien daarvan: met vier weken kunnen ze al beginnen met vast voedsel. Niet ideaal om dan al zonder moedermelk te moeten leven, wel mogelijk. Verder: elke 2 weken ontwormen tot hij 8 weken is. Met 6/7 weken puppy-enting (puppy-DP), 3 weken later weer enting en nog eens 3 weken later weer. Met 12 weken moet hij de rabies-enting krijgen en dan mag hij vanaf 15 weken de grens over. Vanaf nu gezien dus nog minimaal 11 weken voor hij mee mag naar Nederland.
Ik vrees dat jullie je erbij moeten neerleggen dat je deze pup niet kunt redden
Afgezien daarvan: met vier weken kunnen ze al beginnen met vast voedsel. Niet ideaal om dan al zonder moedermelk te moeten leven, wel mogelijk. Verder: elke 2 weken ontwormen tot hij 8 weken is. Met 6/7 weken puppy-enting (puppy-DP), 3 weken later weer enting en nog eens 3 weken later weer. Met 12 weken moet hij de rabies-enting krijgen en dan mag hij vanaf 15 weken de grens over. Vanaf nu gezien dus nog minimaal 11 weken voor hij mee mag naar Nederland.
Ik vrees dat jullie je erbij moeten neerleggen dat je deze pup niet kunt redden
- Caro.
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik zou contact opnemen met het asiel wat Safari aanhaalt. Daar hebben ze er vast ervaring mee,
wellicht een moederhond met pups en melk liggen en bovendien een dierenarts.
Je dochter kan contact houden met het asiel en als de hond dan 15 weken is en ze wil hem nog steeds hebben,
dan kunnen ze in overleg de boel in orde maken voor het vervoer naar Nederland.
wellicht een moederhond met pups en melk liggen en bovendien een dierenarts.
Je dochter kan contact houden met het asiel en als de hond dan 15 weken is en ze wil hem nog steeds hebben,
dan kunnen ze in overleg de boel in orde maken voor het vervoer naar Nederland.
- Heamla
- Actief
Mijn dochter leest mee. Ben zelf aan het werk. Moeilijk om dit van een afstand te regelen.
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
-
S@ndr@
- Zeer actief
helemaal niets als je oud en wrakkig bentbouvierpoedel schreef:Wat is er mis met inslapen.
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Oh wist niet dat zoiets de enige criteria was.S@ndr@ schreef:helemaal niets als je oud en wrakkig bentbouvierpoedel schreef:Wat is er mis met inslapen.
Wat je zegt ben je zelfffff 

-
Lizzie.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Poedel
Ojee straks ben jij aan de beurt opabouvierpoedel schreef:Oh wist niet dat zoiets de enige criteria was.S@ndr@ schreef:helemaal niets als je oud en wrakkig bentbouvierpoedel schreef:Wat is er mis met inslapen.

- Eilfy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): .
Pia: kruising
Alfy: kruising
Kenji: Border Collie
Djalu: Border Collie - Aantal honden: 5
- Contacteer:
Mirtos benaderen, ze krijgt het pupje op die leeftijd en zonder enige vorm van entingen niet mee naar Nederland. Moet je ook niet willen overigens... beestje heeft nog iets van een moeder en nestgenootjes nodig. Vanuit daar kunnen ze je dochter helpen en begeleiden verder.
In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014)
Makso's Stars op Facebook
Makso's Stars op Facebook
- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Ben ik het niet mee eens. Pups in dat soort landen worden vaak gedumpt met die leeftijd. Als je hem nu bij een opvang in een roedeltje pups zet, hoeft er niets aan de hand te zijn.Fotogravinnetje schreef:Met vier weken heeft hij eigenlijk z'n moeder en nestgenootjes nog nodig. Hen helemaal vervangen gaat je niet lukken. Juist in deze tijd leren ze heel veel qua sociaal gedrag, hondentaal, bijtrem etc. Realiseer je dus dat als je deze pup wilt redden, je een pup met een verstoorde ontwikkeling neemt.
De hond van mijn moeder is het ook zo vergaan, en vele honden die we via de stichting geplaatst hebben.
En dat zijn dus honden die uitgegroeid zijn tot vrije blije honden zonder problemen.

- cornelia
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse staande langhaar
Kan je dochter met het hondje naar dat opgegeven adres gaan ? [quotehttp://www.mirtos.nu/][/quote]Heamla schreef:Mijn dochter leest mee. Ben zelf aan het werk. Moeilijk om dit van een afstand te regelen.
En dan vandaaruit verder kijken wat de opties zijn. Als beestje nu dan maar geholpen is.
Ander opties zijn er m.i. niet (vooral niet zelf wat gaan lopen voederen etc. en vervolgens hondje in je tas stoppen om zo mee naar NL te smokkelen ahw. Daar gaat dat beestje zeker niet mee geholpen zijn.
Lijkt mij in deze dus weinig meer te doen dan dat. God zij dank kun je op Kreta nog ergens naar toe met het beestje.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Een pup van 4 weken bij oudere pupjes zetten?Paisley schreef:Ben ik het niet mee eens. Pups in dat soort landen worden vaak gedumpt met die leeftijd. Als je hem nu bij een opvang in een roedeltje pups zet, hoeft er niets aan de hand te zijn.Fotogravinnetje schreef:Met vier weken heeft hij eigenlijk z'n moeder en nestgenootjes nog nodig. Hen helemaal vervangen gaat je niet lukken. Juist in deze tijd leren ze heel veel qua sociaal gedrag, hondentaal, bijtrem etc. Realiseer je dus dat als je deze pup wilt redden, je een pup met een verstoorde ontwikkeling neemt.
De hond van mijn moeder is het ook zo vergaan, en vele honden die we via de stichting geplaatst hebben.
En dat zijn dus honden die uitgegroeid zijn tot vrije blije honden zonder problemen.
Ik kan me niet voorstellen dat dat gebruikelijk is bij de opvang daar.
Het beste advies is al gegeven.
Contact zoeken met http://www.mirtos.nu voor advies en niet eens proberen om dat pupje nu mee te nemen terug naar huis.
- Heamla
- Actief
Ben intussen wat wijzer geworden. Pups die nog zo jong zijn worden inderdaad ingeslapen omdat alle opvang in Kreta vol zit en dit de meest humane manier is om zo'n pup een hoop ellende te besparen.
Mijn dochter heeft de pup nu tijdelijk ondergebracht bij mensen die in Kreta wonen. Misschien kan hij daar blijven, anders gaan we mbv atlas animal project het hondje naar Nederland halen. Deze zijn bereid te helpen met transport.
Mijn dochter heeft de pup nu tijdelijk ondergebracht bij mensen die in Kreta wonen. Misschien kan hij daar blijven, anders gaan we mbv atlas animal project het hondje naar Nederland halen. Deze zijn bereid te helpen met transport.
- Caro.
- Zeer actief
- Contacteer:
Worden ze bij het asiel ook ingeslapen? 
- Heamla
- Actief
Blijkbaar wel.
-
Neeltje
Lijkt me voor daar best wel logisch. Er lopen al meer dan genoeg zwerfhonden en met volle asielen?Caro. schreef:Worden ze bij het asiel ook ingeslapen?
- Caro.
- Zeer actief
- Contacteer:
Nou, ik weet niet hoor... een asiel dat een gezond pupje laat inslapen?Neeltje schreef:Lijkt me voor daar best wel logisch. Er lopen al meer dan genoeg zwerfhonden en met volle asielen?Caro. schreef:Worden ze bij het asiel ook ingeslapen?
Kies er dan voor om de oude, zieke honden in te laten slapen en al helemaal als er zicht op is dat iemand
de hond wil zodra het wettelijk mogelijk is.
Ik vind dat een vreemd beleid voor een asiel.
-
Safari
Het zal beide gebeuren denk ik.Caro. schreef:Nou, ik weet niet hoor... een asiel dat een gezond pupje laat inslapen?Neeltje schreef:Lijkt me voor daar best wel logisch. Er lopen al meer dan genoeg zwerfhonden en met volle asielen?Caro. schreef:Worden ze bij het asiel ook ingeslapen?
Kies er dan voor om de oude, zieke honden in te laten slapen en al helemaal als er zicht op is dat iemand
- Paisley
- Zeer actief
Kun je wel sarcastisch over gaan lopen doen, maar het is te kort door de bocht om te stellen dat zo'n pup zijn ontwikkeling direct verstoord is. Vaak worden het gewoon leuke, blije en sociale honden, ook al is hun start niet ideaal.Tara schreef:Ja, laten we een groepje hondenkleuters zichzelf eens op laten voeden.Paisley schreef:Ben ik het niet mee eens. Pups in dat soort landen worden vaak gedumpt met die leeftijd. Als je hem nu bij een opvang in een roedeltje pups zet, hoeft er niets aan de hand te zijn.Fotogravinnetje schreef:Met vier weken heeft hij eigenlijk z'n moeder en nestgenootjes nog nodig. Hen helemaal vervangen gaat je niet lukken. Juist in deze tijd leren ze heel veel qua sociaal gedrag, hondentaal, bijtrem etc. Realiseer je dus dat als je deze pup wilt redden, je een pup met een verstoorde ontwikkeling neemt.

- Paisley
- Zeer actief
Nee dat zeg ik toch ook niet? Ze worden op leeftijd bij elkaar gezet. Er zijn zat pups die worden gedumpt met 4 a 5 weken. Dat is op Rhodos zo en zal op Kreta niet anders zijn.ranetje schreef:Een pup van 4 weken bij oudere pupjes zetten?Paisley schreef:Ben ik het niet mee eens. Pups in dat soort landen worden vaak gedumpt met die leeftijd. Als je hem nu bij een opvang in een roedeltje pups zet, hoeft er niets aan de hand te zijn.Fotogravinnetje schreef:Met vier weken heeft hij eigenlijk z'n moeder en nestgenootjes nog nodig. Hen helemaal vervangen gaat je niet lukken. Juist in deze tijd leren ze heel veel qua sociaal gedrag, hondentaal, bijtrem etc. Realiseer je dus dat als je deze pup wilt redden, je een pup met een verstoorde ontwikkeling neemt.
Veel overleven het niet, doordat ze in een besmettingshaard van Parvo en parasieten zitten helaas. Dus als er een andere oplossing is (zoals nu gevonden is) is dat stukken beter.

-
kooi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief
En als je er ( met spoed) wat vocht in wil krijgen, leng dan wat koffiemelk aan met water als je geen puppymelk kunt krijgen.
Met een pipetje, voorzichtig druppelen want anders kan hij erin verdrinken.
En inderdaad een d.a. zoeken, die hebben als het goed is wel een preparaat puppymelk en een geschikt flesje om te voeden, met zon open achterkant...
Met een pipetje, voorzichtig druppelen want anders kan hij erin verdrinken.
En inderdaad een d.a. zoeken, die hebben als het goed is wel een preparaat puppymelk en een geschikt flesje om te voeden, met zon open achterkant...
-
Cindy52
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): mastin espagnol
Ik heb Pukie ook vanaf vier weken en ze heeft zich prima ontwikkeld hoor, misschien dat het met de rashonden anders ligtTara schreef: Ja, laten we een groepje hondenkleuters zichzelf eens op laten voeden.
- dre
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
ik eigenlijk nietCaro. schreef:Nou, ik weet niet hoor... een asiel dat een gezond pupje laat inslapen?Neeltje schreef:Lijkt me voor daar best wel logisch. Er lopen al meer dan genoeg zwerfhonden en met volle asielen?Caro. schreef:Worden ze bij het asiel ook ingeslapen?
een pup van 4 weken zonder moeder heeft veel zorg nodig, heel veel zorg en tijd, vooral als je er een beetje een sociale/"normale" hond van wil maken. Die tijd is er gewoon niet tot nauwelijks in zulke asielen.

-
Neeltje
Tenzij er toevallig een teef ligt met een nestje, is te proberen het erbij te leggen, maar anders inderdaad, wie gaat die zorg, tijd en geld erin steken?dre schreef:ik eigenlijk nietCaro. schreef:Nou, ik weet niet hoor... een asiel dat een gezond pupje laat inslapen?Neeltje schreef:Lijkt me voor daar best wel logisch. Er lopen al meer dan genoeg zwerfhonden en met volle asielen?Caro. schreef:Worden ze bij het asiel ook ingeslapen?
Ik vind dat een vreemd beleid voor een asiel.![]()
een pup van 4 weken zonder moeder heeft veel zorg nodig, heel veel zorg en tijd, vooral als je er een beetje een sociale/"normale" hond van wil maken. Die tijd is er gewoon niet tot nauwelijks in zulke asielen.
Wat dacht je van in Amerika, daar wordt 'tig honden ingeslapen als ze iets te lang zitten en dan heb ik het denk ik eerder over maanden dan jaren.