Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

De rothond lijkt baasgericht. Oké, redelijk baasgericht.

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Manu

De rothond lijkt baasgericht. Oké, redelijk baasgericht.

Ongelezen bericht door Manu »

Dit schreef ik gisterochtend nog:
Manu schreef:Losloopgebied of niet, mijne gaan niet los als ik zie dat ze wild ruiken of weet dat er wild zit. Ik zal ze nooit los laten in het bos. Zelfs in 't Leesten vond ik het eng.
De duinen ook, echt niet. Als we naar het strand gaan lopen we een meter naast de zee, en al komt de wind uit de duinen waaien ben ik ook heel voorzichtig en extreem alert.
Januari 2014 opende ik dit topic: Verdomme, rothond!

Daarna ben ik, zoals sommige forummers wel weten, heel hard aan de slag gegaan om die rothond weer in het gareel te krijgen. Enige aandacht voor mij te krijgen, samenwerken, veel lopen, en tot op de dag van vandaag heb ik ogen in mijn achterhoofd en zenuwen als hij wel los loopt.

Pas begin dit voorjaar heb ik de riem los geklikt op het strand. Ik vond het doodeng.
Mijn adem stokte, mijn hart zat in mijn keel en zodra hij buiten die cirkel van 10 meter komt stond ik al als een bezetene te roepen. Zakken vol snoep, maar nee hoor. Manu wil geen snoep, Manu wil rennen :pffff:
Dan gaan we daarmee aan de slag. "Ohhhh kíjk! Een schelpje, wooooow, moet je kíjken"!
Daar kwam 'ie, schelpje kijken, ik gooi het, ik gooi er een snoepje achteraan dat hij mag vangen en dan rennen we samen een stukje om een spelletje te doen. Daarna gaat hij weer, "lopen maar" en zo kon ik controleren of hij me nog in de smiezen had.

Laatst ging ik alleen met ze op pad, allebei de honden los, naar een omheind stuk duin in Monster, de 'hondendijk'.
En het ging mis.
Manu sprong in de sloot, zwom om het hek heen en ging achter de eenden aan. Shit.
Ik voel me op zo'n moment zo machteloos, een kneus, falende. Ik roep hem maar hij komt niet.
Vlak daarna zie ik hem omkijken, ik roep nog een keer en probeer mijn stem normaal en rustig te houden. Uma staat intussen naast me te piepen.
Een man komt op ons aflopen met zijn handen in zijn zakken: "mooie hond".
Ik kijk hem wat paniekerig aan en lach zenuwachtig. "Die looks maken er niks leukers van, hij is er vandoor".
Intussen was Manu inderdaad uit zicht.
"Loop maar mee", zegt hij. "Hij is het snel zat als zijn baas en teef uit zicht zijn".
"Nee", zeg ik, "dat interesseert hem minder dan niks. Vaak zat geprobeerd, en bovendien maak ik me ongerust om die eenden".
"Zwem je er nu achteraan dan? Hij kan jagen en jij staat te wachten, hij heeft zijn eigen feestje".

:idea:
Verdomme, hij had een punt.
Twijfelend liep ik met de man en zijn hond mee. Uma vond zijn hond heel leuk en de twee renden door het hoge gras.
Ik bleef omkijken of Manu al zou komen. "Niet kijken", zei de man, "hij loopt een paar meter achter ons".
Ah.
Nog een keer plons. Manu lag weer in de sloot en ging nogmaals achter een eend aan.
Op die dijk zit een grote heuvel, we liepen naar de andere kant van die heuvel zodat Manu ons niet meer kon zien en ja hoor, daar stond hij.
Hij kwam gelijk naast me zitten, ik heb hem niet aangekeken of iets gezegd en we zijn doorgelopen. Manu wist dat al, hij liep namelijk keurig naast me mee.

Hierna had mijn vertrouwen toch een deuk opgelopen.
Kon ik nu ook al niet meer naar omheinde stukken? Omdat hij precíes dat zwakke stukje hek gaat zoeken?
Wat kon ik nou nu nog doen?!
Ik ben een flutbaas, hij vindt mij niet boeiend, hij neemt me in de zeik en loopt alleen braaf mee als ik samen met iemand ben.

Nu ben ik gisteren samen met Agnes (Sulluna) en Sultan en Luna een lange wandeling gaan maken door de duinen en over het strand.
Het eerste pad waar we komen is in een soort park, omheind en loopt langs de duinen. Op goed vertrouwen liet ik hem weer los. Hij liep ver voor me uit maar ik wilde hem niet roepen. Ik moet toch wat meer vertrouwen in hem krijgen.
Uiteindelijk zag ik hem van het pad af gaan, naar boven, richting duinen dus. En ja hoor, hij had wéér een zwak punt in het hek gevonden waar hij er zo onderdoor kon floepen. De moed zakte me weer in de schoenen. Gelukkig zag ik hem. Ik ben zelf over het hek geklommen, liep zo'n 5 meter richting hem en bukte naar de grond: "woooow"! Manu keek direct op.
"Kíjk dan! Wauw!"
Manu kwam naar me toe en ik pakte een dennenappel van de grond en begon te rennen terwijl ik "waaauw" bleef roepen :piew:
Hij kwam heel enthousiast met me mee, ik gooide de dennenappel naar hem, hij ving het en kroop vol trots weer onder het hek door mee naar het pad.
:80:
Ik had hem uit de dúinen gekregen! De duinen!

Nog een paar keer verdween hij even uit zicht (dit keer niet door het hek heen maar ergens de bosjes in), en weer kwam hij na een minuut of 2 weer tevoorschijn en volgde ons. Ik heb hem bewust niet geroepen. We kwamen een stuk in waar de duinen open zijn. Het is losloopgebied maar er zouden zomaar veel konijnen kunnen zitten.
"Probeer maar", zei Agnes. "Maar blijf zelf rustig en vertrouw erop".
Ik beet op mijn lip en fronste flink. Dit was echt een test, want ik wist gewoon 95% zeker dat dit fout kon gaan.
Manu rende voor ons uit, ging linksaf en ik besloot door te lopen. Hij zou aan mijn stem kunnen horen dat ik wist dat hij toch niet zou komen.
En maar heel even later stond Manu weer op het pad, een heel eind terug. Te staren, de verkeerde kant op :Q:
"Maaaanu!"
Hij kijkt om en neemt een flinke sprint om een aai te komen halen. We lopen nog een paar honderd meter door de duinen waarin hij aan alle konijnenkeutels en holen snuffelt, óp het pad.
Daarna roep ik hem om even aan te lijnen om over te kunnen steken en hij gaat keurig op zijn gat naast me zitten.

Ik ben stomverbaasd.
Ik ben zó trots. Hij vindt me belangrijk en zelfs in de duinen waar met schemer toch heel wat konijnen zitten komt hij me weer zoeken.

:I: :I: :I:

Het is een heel verhaal geworden :engel:
Ik wilde graag mijn trots delen. En natuurlijk blijven we werken en bepaalde gebieden geheel vermijden of blijft hij aangelijnd.
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Re: De rothond lijkt baasgericht. Oké, redelijk baasgericht.

Ongelezen bericht door LongFields »

Wat doe je het toch goed meis, wauw! :ok:
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

Goed hoor :ok:

Met Finn wil ik nog volgens de methode van Susan Garret gaan trainen, eens kijken hoe dat werkt. Filmpje
Het filmpje is wel met goed te motiveren labradors, dus met van die eigenwijze gevallen kost het vast wat meer moeite en geduld, maar dat heb ik er graag voor over.
Manu

Heavy schreef:Een kennis van mij heeft ook een hond die jaagt. Komt uit Griekenland. Zij loopt ook altijd door als de hond uit zicht is maar blijft wel praten en de hond loopt altijd een paar meter achter haar aan.

Maar komt dus wel af en toe met een mol of konijn terug :wink:

Manu is braaf en slim :wink:misschien kan je een fluitje proberen en er dan iets heel lekkers aan koppelen?
Heb ik geprobeerd. Hij vindt snoep alleen leuk als ik het gooi voor hem en zelfs dan is de interesse 50/50. Het gaat dus om het spelletje.
Ik heb gemerkt dat hij graag weet wat ik uitspook, hij is blij als ik trots op hem ben en als hij samen met mij dingen kan doen.
Zo vind ik soms heel mooie stokken, waar hij maar 2 minuten lang interesse voor heeft, maar toch, hij is wel blij dat ik het gevonden heb. Dan spelen we er samen mee. Dat is iets wat hij leuk vindt. Snoep echt niet, net als speeltjes.
veertje schreef:Goed hoor :ok:

Met Finn wil ik nog volgens de methode van Susan Garret gaan trainen, eens kijken hoe dat werkt. Filmpje
Het filmpje is wel met goed te motiveren labradors, dus met van die eigenwijze gevallen kost het vast wat meer moeite en geduld, maar dat heb ik er graag voor over.
Interessant, ik ga me er eens in verdiepen, dankjewel.
Nanna schreef:Hij blijft natuurlijk een Husky en daarmee redelijk onbetrouwbaar op dat gebied naar je mag best trots zijn op wat je bereikt hebt :ok:

Ik wandelde vroeger ook altijd met twee husky's en daarvan kon er prima eentje los maar altijd om en om. Nooit samen. Ze wilden het liefst samen ervantussen en gaan jagen, niet alleen.
Dus misschien is voor jou de beste optie om er een Husky bij te nemen :mrgreen:
Juist niet dan toch? :F:
Hij zal nooit betrouwbaar worden, misschien als hij over 10 jaar nog nauwelijks vooruit komt. Ik houd er ook altijd rekening mee hoor, dit is voor ons gewoon een mijlpaal ;)
LongFields schreef:Wat doe je het toch goed meis, wauw! :ok:
Dankjewel :J:
Terry
Zeer actief
Mijn ras(sen): Wetter
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Terry »

Een trainer heeft eens tegen mij gezegd:" heb vertrouwen in je hond, hij komt echt terug".
Het heeft heel wat moeite gekost om het aan te nemen en niet achter ze aan te gaan als ze weer eens op pad waren. T-boy en Lexie samen waren een nachtmerrie, altijd weg en nooit luisteren natuurlijk.
Toen moest ik aan die trainer en zijn opmerking denken en heb de hele tijd tegen mezelf gezegd, ik heb vertrouwen in mijn honden, ze komen terug.
Heb ze onderweg nog wel gehoord maar niet meer gezien tot ik bij de auto kwam. Daar zaten ze met hun tong op hun poten te wachten.
Heb vertrouwen, ze houden je beter in de gaten dan je denkt.
Groetjes, Terry
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

LongFields schreef:Wat doe je het toch goed meis, wauw! :ok:
Zo is dat :ok:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
cornelia
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse staande langhaar

Ongelezen bericht door cornelia »

Is echt leuk om te doen. Heb met Ezio vorig jaar een workshop gevolgd. Er zijn veel van dit soort oefeningen c.q. spelletjes want zo ervaart hij het, als leuke spelletjes. Wat wij ook een leuke vinden is hem om een boom heen sturen ("rond") Je kunt de afstand steeds groter maken (dus je wijst naar een boom en zegt "rond"). Als hij dan achter de boom om gaat ren je hard van de boom weg. Als hij je dan inhaalt beloon je hem met snoep of liever nog een trek spelletje of zo. Belangrijk hierbij is dat je hem niet lokt met je snoep of spelletje maar het echt pas aan hem laat zien als hij naast je is. Hij komt dus niet op de beloning af maar echt op jou en de belofte dat jij dat zo leuk vind dat er weer iets leuks op volgt.

Maar de snoepjes vang methode vind ik ook leuk. Ik laat hem tegenwoordig vaker los zonder bal. Als ik met de bal loopt heeft hij alleen daar aandacht voor maar ik wil daar een beetje van af omdat dit voor hem altijd hectische wandelingen zijn. Hij is dan n.l. best wel dwangmatig met die bal. Alles gebeurt dan n.l. rennend :piew: .Dus ik bouw intermezzo's in waarbij hij geen bal krijgt en hij gewoon even los moet lopen/wandelen en voor mijn part wat meer aandacht krijgt voor de omgeving. Aha, maar natuurlijk niet te veel :wink: dus mij in de gaten houden, "blijven" en terugkomen is een must.
Dus hij loopt wat voor me uit en als hij omkijkt of wacht dan doen we het snoepjes-vang-spel.
Zo iemand wil ik ook wel eens tegenkomen en of mee uit wandelen gaan. Mijn man is bijna nog "hysterischer" dan ik als het aankomt op de angst ons beest kwijt te raken en ik ken verder geen echte "hondenmensen" (die met rust, ervaring, vertrouwen etc. etc.) Misschien moet ik eens actief gaan zoeken.

Maar :ok: jouw verhaal. Ik kan je geluksgevoel helemaal begrijpen.
Afbeelding
runninggirl
Zeer actief

Ongelezen bericht door runninggirl »

cornelia schreef:

Is echt leuk om te doen. Heb met Ezio vorig jaar een workshop gevolgd. Er zijn veel van dit soort oefeningen c.q. spelletjes want zo ervaart hij het, als leuke spelletjes. Wat wij ook een leuke vinden is hem om een boom heen sturen ("rond") Je kunt de afstand steeds groter maken (dus je wijst naar een boom en zegt "rond"). Als hij dan achter de boom om gaat ren je hard van de boom weg. Als hij je dan inhaalt beloon je hem met snoep of liever nog een trek spelletje of zo. Belangrijk hierbij is dat je hem niet lokt met je snoep of spelletje maar het echt pas aan hem laat zien als hij naast je is. Hij komt dus niet op de beloning af maar echt op jou en de belofte dat jij dat zo leuk vind dat er weer iets leuks op volgt.

Maar de snoepjes vang methode vind ik ook leuk. Ik laat hem tegenwoordig vaker los zonder bal. Als ik met de bal loopt heeft hij alleen daar aandacht voor maar ik wil daar een beetje van af omdat dit voor hem altijd hectische wandelingen zijn. Hij is dan n.l. best wel dwangmatig met die bal. Alles gebeurt dan n.l. rennend :piew: .Dus ik bouw intermezzo's in waarbij hij geen bal krijgt en hij gewoon even los moet lopen/wandelen en voor mijn part wat meer aandacht krijgt voor de omgeving. Aha, maar natuurlijk niet te veel :wink: dus mij in de gaten houden, "blijven" en terugkomen is een must.
Dus hij loopt wat voor me uit en als hij omkijkt of wacht dan doen we het snoepjes-vang-spel.
Zo iemand wil ik ook wel eens tegenkomen en of mee uit wandelen gaan. Mijn man is bijna nog "hysterischer" dan ik als het aankomt op de angst ons beest kwijt te raken en ik ken verder geen echte "hondenmensen" (die met rust, ervaring, vertrouwen etc. etc.) Misschien moet ik eens actief gaan zoeken.

Dat type loopt hier meestal heel vroeg (half 7 's ochtends) in het buitengebied. :wink:

Knappe Manu!
Ik loop ook weg, als ze er vandoor gaat. Dan is ze binnen een paar tellen weer braaf naast me. Werkt beter dan roepen inderdaad. :mrgreen:
Manu

cornelia schreef:

Ik stond daar bijna te janken van wanhoop toen deze man aan kwam lopen. Met zijn kleine Spaanse mix was hij lekker aan de wandel.
Echt de rust zelve :ok:
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door _Leonie »

Hier werkt weglopen ook het beste, want dat hier komen is ook niet altijd 'je van het'. En zelfs dan presteert ze het soms lang uit te houden (grrrooote frustratie).
Maar uiteindelijk komen ze, en zeker als je ook echt weg gaat.

Ayleen is wel eens hier in de straat gaan struinen. Heb de deur dicht gedaan. Zoek het uit.
Na paar minuten piepen voor de deur hebben ze het wel weer snel door voor een half jaar. :tongue:

Wel altijd inspirerend hè om zulke mensen te ontmoeten.
Liesbeth
Zeer actief

Ongelezen bericht door Liesbeth »

Zo herkenbaar, dat weinig vertrouwen in je hond hebben en dat je hond dat dan ook waarmaakt (door niet te komen) :mrgreen: .

Toen Tessa hier kwam was ze bijna 2 jaar en moest nog leren loslopen, oftewel leren dat ze tzt ook bij me moest komen en niet haar goddelijke gang kon gaan. Voor mij was dat ook een leerproces.
Ik oefende het loslopen op het Leesten, omheind en als niemand haar door de poortjes zou laten gaan, kon ze niet weg.
Op een gegeven moment, eind van de dag, was madam helemaal door het dolle, letterlijk. Ze had/heeft een manie mbt merels en wat doen merels aan het eind van de dag? Juist die laten zich luidkeels horen.

Tessa over de rooie en ze rende heen en weer om er toch minimaal één te pakken te krijgen :gvd: .
En wat deed ik, want ze luisterde toch niet? Ik ging op een bankje zitten wachten tot ze klaar zou zijn. Nou, Luuk en ik konden wachten tot we een ons wogen :roll: . Madam kwam regelmatig langs gevlogen en was weer weg.
Totdat ik me bedacht dat zij iedere keer even kwam kijken of wij er nog waren en zij opgelucht verder achter de merels aan kon gaan :oeps: .
Okee, daar trappen we niet in en toen ik dus wegliep was ze vrij snel bij me. Zij wat geleerd en ik ook.

Ik merkte dat hoe minder ik haar vertrouwde, hoe meer zij aan mijn verwachtingspatroon ging voldoen. Dus op een gegeven moment mezelf over de drempel geholpen en haar meer 'los' gelaten met de hoop dat ze wel zou komen. En inderdaad dat deed ze, de ene keer wat sneller dan de andere keer, maar meestal gaat het goed.

En omdat het de laatste tijd heel goed gaat heb ik haar gisteravond los gelaten naast het huis voor de laatste plas. Normaal doet mijn man dat aan de flex, maar hij was er even niet.
Ik dacht dat mevroj wel in de buurt zou blijven, zoals ze de laatste tijd netjes deed, maar ze nam een spurt het park (naast mijn huis) in.
Nou zie ik er geen been in om midden in de nacht achter haar aan te gaan (roepen). Dus heb ik Luuk uitgebreid laten plassen en snuffelen. Het tuinpoortje en de achterdeur open gelaten en ben lekker op de bank gaan hangen.
Binnen 10 minuten kwam ze binnen gestormd en was ze heel blij me te zien :E: .

Als ik achter haar aan was gegaan, had ik waarschijnlijk, een half uur in het donker kunnen zoeken. Zij zou weten/horen dat ik in haar buurt was en het wel gescheten vinden. Leuk, gezellig, samen op stap in het donker :cheer: .

Weet wel dat ik dit soort dingen alleen doe als het veilig voor haar en anderen is.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Sulluna
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse mix en Siberische Husky

Ongelezen bericht door Sulluna »

Heel trots op jou! En op Manu! super! Heel knap wat jullie al hebben bereikt!

En Luna, die er voor zorgde dat Uma gister ook "los" kon lopen :D

Afbeelding

Afbeelding
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Lijkt me inderdaad een leuke methode. Meteen met Elco geprobeerd in huis. Hij had meteen door wat de bedoeling was. Binnenkort dus maar eens buiten uitproberen :) Voordeel: Elco kent het principe van een gegooid brokje al en is er dol op. Het is dus een uitbreiding van waar we in feite al mee bezig waren
Nerazi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Afrikaan & Belg

Ongelezen bericht door Nerazi »

Wat super goed! Ik heb bewondering voor je dat je het toch elke keer probeert ondanks dat je hart in je keel zit.
Ik krijg al compleet de zenuwen als Nila uit zicht schiet en na 20 seconden weer terug komt. Niks voor mij :LOL:
Ingding
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ingding »

Ik vind het ontzettend knap van je. Nadat Corso er een paar keer is uitgenaaid, durf ik hem ook niet meer los te klikken. Hij kwam wel altijd terug, maar toch, dat niet weten wat hij aan het uitspoken is dat was niet goed voor mijn gemoedsrust. Ik zou willen dat ik jouw ballen had wat dat betreft! :E:
cornelia
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse staande langhaar

Ongelezen bericht door cornelia »

Ondanks dat je weet dat je vertrouwen moet hebben en "visualiseren" dat hij/zij gewoon terug komt enzovoort ben ik altijd erg op mijn hoede. Ik vind het van mij zelf al heel wat dat ik dat ballen gooi gedoe een beetje aan het ombuigen ben. Ik weet dat met de bal de kans op weglopen ongeveer 10% is. Dan moet er echt iets in de baan van hem en de bal wegschieten oid. Alles wat er buiten die baan gaande is krijgt hij helemaal niet mee.

Zonder bal lopen vind ik veel moeilijker, als hij doorheeft dat we niet gaan ballen begint hij nu dus te snuffelen en om zich heen te kijken. Ik probeer echt op hem te letten om hem ook in dat opzicht te leren lezen. Maar het vraagt van mij veel meer concentratie, haha. Het is trouwens echt wel een super beestje want ik dacht eerst dat hij dus zonder bal de hele wandeling ging lopen zeuren om de bal maar hij leest mij zo veel makkelijker dan ik hem, haha.
Afbeelding
Manu

_Leonie schreef:Hier werkt weglopen ook het beste, want dat hier komen is ook niet altijd 'je van het'. En zelfs dan presteert ze het soms lang uit te houden (grrrooote frustratie).
Maar uiteindelijk komen ze, en zeker als je ook echt weg gaat.

Ayleen is wel eens hier in de straat gaan struinen. Heb de deur dicht gedaan. Zoek het uit.
Na paar minuten piepen voor de deur hebben ze het wel weer snel door voor een half jaar. :tongue:

Wel altijd inspirerend hè om zulke mensen te ontmoeten.
Ik heb dat ook wel eens gedaan.
Manu zwom de sloot over van zo'n 4 meter breed en ging in de bollenvelden achter de hazen aan :roll: Ik woonde vlak achter dat losloopgebied dus kon vanuit mijn slaapkamerraam zien waar hij liep. Ik ben naar huis gegaan en heb daar gezeten samen met Uma. Uiteindelijk kwam hij aan de slootkant staan, keek om zich heen en kwam terug gezwommen. Echt naar de tuin liep hij niet, maar hij bleef wel om het huis heen draaien haha.
Ik dacht altijd dat hij degene was die het niets zou schelen als ik weg was, maar hij bewijst het tegendeel. Mijn vriendje :I:
Sulluna schreef:Heel trots op jou! En op Manu! super! Heel knap wat jullie al hebben bereikt!

En Luna, die er voor zorgde dat Uma gister ook "los" kon lopen :D

[img]https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/hp ... e=5645DE0D[ /img]

[img]https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/hp ... e=564B7247[/ img]
Jouw honden zijn helemaal knap. Ik wou dat die van mij wat van jouw honden hadden :LOL:
Dankjewel dat je mij een schop onder mijn kont gaf :J:
Nerazi schreef:Wat super goed! Ik heb bewondering voor je dat je het toch elke keer probeert ondanks dat je hart in je keel zit.
Ik krijg al compleet de zenuwen als Nila uit zicht schiet en na 20 seconden weer terug komt. Niks voor mij :LOL:
Haha dankje, maar ik moet wel. Hij vindt loslopen zo leuk..
Je mag hem wel eens lenen, krijg je gelijk stalen zenuwen van. In huis zo braaf en lijkt zo goed opgevoed :Q:
Ingding schreef:Ik vind het ontzettend knap van je. Nadat Corso er een paar keer is uitgenaaid, durf ik hem ook niet meer los te klikken. Hij kwam wel altijd terug, maar toch, dat niet weten wat hij aan het uitspoken is dat was niet goed voor mijn gemoedsrust. Ik zou willen dat ik jouw ballen had wat dat betreft! :E:
Ik wil ook weten wat hij uitspookt hoor maar het lukt me gewoon niet. Hij verdwijnt heel even uit zicht en daarom zal ik hem nooit los laten lopen in het bos waar hij de reeën achterna kan. Ik weet dat hij binnen de seconde doodt, dus dat risico wil ik niet nemen.
We boffen dat we zoveel terrein hebben waar we kunnen oefenen. Die dijk is ideaal daarvoor, ze kunnen helemaal uit zicht rennen maar (normaal gesproken) niet weg door de omheining.
Ik heb heel wat grijze haren erbij sinds ik honden heb dus die ballen vallen wel mee :engel:
Lieske1977

Ongelezen bericht door Lieske1977 »

Wat goed dat je dit bereikt hebt! Je mag trots zijn op jezelf en de band die je met je honden hebt!
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”