Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Dat doet ie anders nooit.

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

hondje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russel Terrier
Aantal honden: 1

Dat doet ie anders nooit.

Ongelezen bericht door hondje »

Heel raar. Heb op het moment een probleempje. Er is een hond en die baasjes hebben al aangegeven dat het meerdere honden in de straat heeft gebeten beetje stoer en de andere keer nonchalant verteld. Ook katten doodgebeten bij een vorige eigenaar. Zelfs de allerliefste honden stormt die of af. Andere keer vraag je ernaar zeggen ze weer dat het niet waar is sla mij maar lek :oohja: . Wat is nu waar maar ja wil je daar achter komen?

Mensen willen hem niet aanlijnen want hij bijt niet zeggen ze en de hond is niet gewend om aangelijnd te lopen. Ook geven ze toe dat de hond niet luistert als ze hem roepen. Staan een beetje te lachen als mijn aangelijnde hond aangevallen wordt. Gelukkig blaft ze van zich af en als ik brul gaat hij weer weg maar brrr Komt van meters aan stormen. Honden staan de grommen en blaffen met ontblote tanden. Eerdaags gaat het met mijn hondje ook ben ik bang erg mis. Want volgens mij is de volgende stap bijten toch :schrik:

Eergisteren gromde de hond ook tegen mij stond er tussen doodeng. Kaartje door de bus gedrukt en aangesproken dat ze hem aan moeten lijnen. Van de week zeiden ze zelf ook die gaan binnenkort vechten. Vraag je het ze om aan te lijnen zeggen ze vanmorgen onze hond bijt niet :scratch: Dus ik gaf aan en zo wordt mijn veeeel kleinere hond gebeten en zeggen jullie dat doet ie anders nooit... Tja wat heb ik daar aan.

Woon in het buitengebied en gaat om een eigen weg. De hond kan ook ons erf op stormen. Kan niet buiten deze weg om of ik moet voor uitlaten de auto altijd pakken ook voor plas poeprondjes. Hebben jullie tips want ik sta echt met mijn mond vol tanden.
Afbeelding
Daisy 12-08-2010
Iris-Marie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Springer Spaniël (jachtlijn)

Re: Dat doet ie anders nooit.

Ongelezen bericht door Iris-Marie »

Mocht de hond een keer aanvallen kun je aangifte doen. Als het vaker gebeurt en buurtbewoners doen ook aangifte zal de politie dat echt wel oppakken, neem ik aan. Hier wonen ook zulk soort baasjes, maar die zijn te dom om het ooit te leren. Ik weet welke tijden ze ongeveer uitlaten, gelukkig vallen die tijden buiten mijn gebruikelijke uitlaattijden. Verder, tja, ontwijken is het enige dat je kunt doen, denk ik. Je hebt een Jack Russel toch? Kun je die niet een stukje optillen zodra je die hond ziet? Of springt die hond dan bovenop jou, want dan heeft het ook niet zoveel zin?
Afbeelding
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

hondje schreef:Woon in het buitengebied en gaat om een eigen weg. De hond kan ook ons erf op stormen. Kan niet buiten deze weg om of ik moet voor uitlaten de auto altijd pakken ook voor plas poeprondjes. Hebben jullie tips want ik sta echt met mijn mond vol tanden.
Vervelende situatie, klinkt alsof er niet bepaald te praten valt met die mensen? Je hebt het over een 'eigen weg', is die van jullie, van hen en heeft een van jullie recht van overpad? Niet dat je er direct wat mee kan, maar je noemt het misschien met een bepaalde reden?

Ik zou het eigen erf zodanig omheinen dat die hond niet op jullie erf kan stormen.
Daarnaast eventueel eigen hond optillen totdat je voorbij hun erf bent? En dan een juistgeplaatst knietje geven als die hond tegen jou op wil springen om bij de jouwe te komen.
hondje
Zeer actief

Het is een straat waarvan de weg van de bewoners is zeg maar. Ik noem het omdat ik eerder de wijkagent heb gesproken over een ander geval van een loslopende hond en die kon er niets mee omdat hij zei dat ze hier in het buitengebied los mogen en het een eigen weg is. Stukje wet wat dan om de hoek komt kijken. Hoop zo dat ik niet hoef te gaan bellen voor bijten. Ben bang omdat die van mij kleiner is ik het dan kan ga melden maar ik mijn hond niet in 1 stuk terug heb om het maar zo te zeggen. Moet er niet aan denken.

Ik wil altijd voor mijn werk uitlaten. Probeer altijd al voor 08.30 thuis te zijn omdat zij meestal iets erna gaan lopen. Maar soms zijn ze eerder en kom ze precies tegen. Misschien moet ik maar nog eerder gaan dat ik 08.15 echt binnen ben ofzo. Als ik mijn hondje optil bij andere honden gaat ze heel erg krijsen door merg en been maar ga het volgende keer eens proberen kijken hoe die hond erop reageert. Ga ze toch tegenkomen want dat doe ik vaak op verschillende tijden vaak. De hond blijft wel op hun erf gelukkig dat is wel maf. Hij kan er voor uit maar gaat meestal voor het gaas blaffen en rennen? Kom ze tegen op de weg vaak en dan loopt hij dus altijd los en hij luistert niet zeggen ze zelf. Heeft al een keer onder een auto gezeten maar ach moet kunnen toch.

Helaas is omheinen te duur. Is een halve hectare en wij moeten hier in 2018 weg dus investeringen vind ik moeilijk. Is ook lastig met parkeren, bezorgers e.d.
Afbeelding
Daisy 12-08-2010
Nawosh
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zuid Russische ovcharka
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Nawosh »

hondje schreef:Het is een straat waarvan de weg van de bewoners is zeg maar. Ik noem het omdat ik eerder de wijkagent heb gesproken over een ander geval van een loslopende hond en die kon er niets mee omdat hij zei dat ze hier in het buitengebied los mogen en het een eigen weg is. Stukje wet wat dan om de hoek komt kijken. Hoop zo dat ik niet hoef te gaan bellen voor bijten. Ben bang omdat die van mij kleiner is ik het dan kan ga melden maar ik mijn hond niet in 1 stuk terug heb om het maar zo te zeggen. Moet er niet aan denken.

Ik wil altijd voor mijn werk uitlaten. Probeer altijd al voor 08.30 thuis te zijn omdat zij meestal iets erna gaan lopen. Maar soms zijn ze eerder en kom ze precies tegen. Misschien moet ik maar nog eerder gaan dat ik 08.15 echt binnen ben ofzo. Als ik mijn hondje optil bij andere honden gaat ze heel erg krijsen door merg en been maar ga het volgende keer eens proberen kijken hoe die hond erop reageert. Ga ze toch tegenkomen want dat doe ik vaak op verschillende tijden vaak. De hond blijft wel op hun erf gelukkig dat is wel maf. Hij kan er voor uit maar gaat meestal voor het gaas blaffen en rennen? Kom ze tegen op de weg vaak en dan loopt hij dus altijd los en hij luistert niet zeggen ze zelf. Heeft al een keer onder een auto gezeten maar ach moet kunnen toch.

Helaas is omheinen te duur. Is een halve hectare en wij moeten hier in 2018 weg dus investeringen vind ik moeilijk. Is ook lastig met parkeren, bezorgers e.d.
Maar je hoeft toch ook niet het hele stuk te omheinen?
Groetjes, Marjan
hondje
Zeer actief

Dat is waar ja. Er zou wel een grote poort in moeten dan omdat de auto's en bezorgers en door moeten. Moeten op terrein parkeren. Denk nog een duur geintje al met al als we alleen de voorkant doen. Denk geen optie helaas.
Afbeelding
Daisy 12-08-2010
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Zou een wandelstok of werparm meenemen op je wandelingen.
En tegenover jouw hond staat te grommen en blaffen hem een flinke kledder verkopen .
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Cindy52
Zeer actief
Mijn ras(sen): mastin espagnol

Ongelezen bericht door Cindy52 »

hondje schreef:Dat is waar ja. Er zou wel een grote poort in moeten dan omdat de auto's en bezorgers en door moeten. Moeten op terrein parkeren. Denk nog een duur geintje al met al als we alleen de voorkant doen. Denk geen optie helaas.
Stroomdraad spannen ?
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

bouvierpoedel schreef:Zou een wandelstok of werparm meenemen op je wandelingen.
En tegenover jouw hond staat te grommen en blaffen hem een flinke kledder verkopen .
Dat denk ik ook ja. Want je gaat niet afwachten tot je hond gebeten wordt zodát je aangifte kunt doen. Je wilt iets preventiefs. Een goede corrigerende tik bij ongewenste snauwpartijen valt niet binnen de positieve opvoedmethodes, maar het maakt wel veel duidelijk.
bouvierpoedel
Zeer actief

Lemuria schreef:
Dat denk ik ook ja. Want je gaat niet afwachten tot je hond gebeten wordt zodát je aangifte kunt doen. Je wilt iets preventiefs. Een goede corrigerende tik bij ongewenste snauwpartijen valt niet binnen de positieve opvoedmethodes, maar het maakt wel veel duidelijk.
Je hoeft die andere hond toch niet op te voeden en al helemaal niet positief, hij moet gewoon opdonderen en van de jouwe afblijven.
hondje
Zeer actief

Denk inderdaad dat ik iets mee moe ga nemen ter protectie. Ben bang dat als er gebeten wordt die van mij dood kan zijn. Het is een grote hond en die van mij weegt 6 kilo brr moet er niet aan denken. Zal zo wel even een paraplu meenemen met wandelen. Denk dat die mensen vast boos gaan worden maar jammer dan. Heb ze gewaarschuwd hond aan de lijn maar ze willen niet en dan moet ik wat doen om mij en mijn hond te beschermen.
Afbeelding
Daisy 12-08-2010
Lemuria

bouvierpoedel schreef:
Lemuria schreef:
Je hoeft die andere hond toch niet op te voeden en al helemaal niet positief, hij moet gewoon opdonderen en van de jouwe afblijven.
Nee, zeker niet. Vandaar de corrigerende tik. Gewoon een goede mep met voornoemde werparm zodat hij weet dat dat hondje geen voer is.
bouvierpoedel
Zeer actief

Juist , regel je zelf het gedrag van je hond niet moet je ook niet zeiken dat een ander dat dan even voor je regelt. Klaar.
Lemuria

hondje schreef:Denk inderdaad dat ik iets mee moe ga nemen ter protectie. Ben bang dat als er gebeten wordt die van mij dood kan zijn. Het is een grote hond en die van mij weegt 6 kilo brr moet er niet aan denken. Zal zo wel even een paraplu meenemen met wandelen. Denk dat die mensen vast boos gaan worden maar jammer dan. Heb ze gewaarschuwd hond aan de lijn maar ze willen niet en dan moet ik wat doen om mij en mijn hond te beschermen.
Jij hoeft inderdaad niet lijdzaam toe te zien hoe die hond jouw hond (misschien) gaat bijten, maak het even zeg :piew: Echt, sommige mensen :piew:
Lemuria

Tara schreef: Ik denk ook niet dat Lemuria daar veel belang aan hecht in dit soort gevallen. :wink:
Niet bepaald nee ;) Je slaat jezelf namelijk gigantisch voor de kop als je hondje bloedend voor je ligt, dat je niet eerder wat fermer was.
ellen en de birmanen
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 tollers
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door ellen en de birmanen »

die had ik weg geslagen bij mijn hond. wie niet wil luisteren moet maar voelen. jammer joh.
ellen
Afbeelding
freskin
Zeer actief
Mijn ras(sen): schotse herder, SWH
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door freskin »

bouvierpoedel schreef:Juist , regel je zelf het gedrag van je hond niet moet je ook niet zeiken dat een ander dat dan even voor je regelt. Klaar.
Dit dus.

En ik zou de hond als hij op mijn erf kwam vangen en afleveren bij het asiel. Op een gegeven moment moet het kwartje wel gaan vallen zou je zeggen.
Praten helpt blijkbaar niet, dus dan maar andere maatregelen. Ik zou in ieder geval niet afwachten tot die hond mijn hondje zou pakken.
groetjes, ingrid

Afbeelding AfbeeldingTARAK
cornelia
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse staande langhaar

Ongelezen bericht door cornelia »

ellen en de birmanen schreef:die had ik weg geslagen bij mijn hond. wie niet wil luisteren moet maar voelen. jammer joh.
ellen

:ok: Moet toch niet gekker worden dat je zelf een hek moet gaan plaatsen omdat familie x niet helemaal spoort . Ik adviseer een ballengooier en als die hond even over de schreef gaat haal je eens flink uit. En als familie x daar wat over te mekkeren heeft kunnen ze er zelf ook nog 1 overheen krijgen (maar dit laatste is emo grootspraak)
Wat je ondertussen ook nog zou kunnen doen is filmpjes maken van het gedrag van die hond. Mocht er eens gezeik van komen dan kun je de klacht onderbouwen met wat beeldmateriaal.

Wat ik ergens anders heb gelezen is dat men een loslopende hond (beet niet maar was opdringerig en lastig en eigenaren vonden alles wel best) tot 3 x toe naar het asiel hebben gebracht. Eigenaren leken het daarna wel begrepen te hebben.
Maar ja, dat moet je wel geen bijtjoekel voor je deur hebben staan.
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief

Je kunt op de wandeling ook de politie bellen met de mededeling dat ze iemand moeten sturen omdat jij en je hond belaagd worden door een agressief kutbeest zonder eigenaar en dit al de zoveelste x is.
Of bellen als hij op je erf loopt en wat overdrijven dat je de deur niet meer uit kan en mag van die hond.
Dik het allemaal maar een beetje aan.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”