Hoi,
Onze Aisha is vanaf zondag getroffen door nasale pyodermie. We dachten eerst dat het een aanvaring was met een berenklauw, ander plantje of insect en aldus had ze van de dierenarts een prik tegen allergie gekregen. Het werd alleen erger en sinds gisteren blijkt het dus nasale pyodermie te zijn, haar snuit ligt bijna helemaal open.
Aisha is een kruising Duitse/Mechelse herder en het schijnt vooral bij de Duitse herder bekend te zijn.
Ik heb nu een hoop antibiotica (6 tot 8 weken) en pijnstillers (2 weken) mee gekregen.
Is er iemand die ervaring heeft met de hond met nasale pyodermie? Heeft het ook met voedselallergie te maken?
Hoop er meer over te horen...
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
nasale pyodermie
Moderator: moderatorteam
-
carlad
- nieuw lid
- Mijn ras(sen): Vind alle rassen leuk!
- Aantal honden: 3
- fenneke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn
- Aantal honden: 1
Re: nasale pyodermie
Je wordt er niet vrolijk van
http://www.hondenforum.nl/plaza/viewtop ... =Pyodermie
Sterkte
Sterkte
Fenneke en Baloe

- lucie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
- Aantal honden: 5
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
In dit topic dat fenneke geeft staat o.a. dit
Als dat het zelfde is als "nasale pyodermie" lijkt het best behoorlijk te behandelen?Inge schreef:Lijkt op wat Numa op zijn neus had.
Ik heb een ab-kuur gehad en dermapet om te smeren, toen werd het snel weer rustiger. Tot nu toe is het niet meer teruggekomen
-
carlad
- nieuw lid
- Mijn ras(sen): Vind alle rassen leuk!
- Aantal honden: 3
Hartelijk dank voor meedenken en meeleven!
Ze had sinds drie maanden haar tenen kaal en toen ze een wond kreeg op haar poot dat maar niet genas, zei de dierenarts dat door de voedselallergie er een schimmel zat tussen haar tenen, die als complicatie van die voedselallergie kwam. Heb ik shampoo voor gekregen. Ging stukken beter, wond dicht en schimmel (beetje grijs/zwart) werd minder. Een week later dus die nasale pyodermie. We dachten echt dat het Berenklauw was! Maar die staat hier helemaal niet. Toch dacht de dierenarts dus ook zoiets, dus dat beeld gaf het wel. Nu schijn dus weer een complicatie van die schimmel te zijn.
Die Duitse herder pyodermie is toch anders, dit wat Aisha heeft, zijn allemaal aaneengesloten rondjes, bloedblaren, geen pus ofzo, maar begint meteen heftig te bloeden. Heb wel hoop dat het met die 6 tot 8 weken antibiotica en (nu dus an-allergenic voer) eens over gaat. Het zit ook alleen op haar neus/snuit. Ze heeft duidelijk wel veel pijn, de pijnstillers helpen m.i. niet heel veel. De meeste blaren (rondjes) zijn nu weg samen met wat er aan huid zat. Het bloed nu minder en lijkt soms ook droog en rose. De kap hielp niet want ze schuurt en duwt overal tegenaan en dan bloed het nog steeds heftig. Is lastig voorkomen. De neusrug is helemaal verdikt en je ziet wel nog iets van rondjes maar die lopen helemaal in elkaar over.
Ik vond het raar dat ze, nu nog, voedselallergie kreeg. Ze is immers net drie jaar geworden.
Nou ja, ik hoop er maar het beste van...
Ze had sinds drie maanden haar tenen kaal en toen ze een wond kreeg op haar poot dat maar niet genas, zei de dierenarts dat door de voedselallergie er een schimmel zat tussen haar tenen, die als complicatie van die voedselallergie kwam. Heb ik shampoo voor gekregen. Ging stukken beter, wond dicht en schimmel (beetje grijs/zwart) werd minder. Een week later dus die nasale pyodermie. We dachten echt dat het Berenklauw was! Maar die staat hier helemaal niet. Toch dacht de dierenarts dus ook zoiets, dus dat beeld gaf het wel. Nu schijn dus weer een complicatie van die schimmel te zijn.
Die Duitse herder pyodermie is toch anders, dit wat Aisha heeft, zijn allemaal aaneengesloten rondjes, bloedblaren, geen pus ofzo, maar begint meteen heftig te bloeden. Heb wel hoop dat het met die 6 tot 8 weken antibiotica en (nu dus an-allergenic voer) eens over gaat. Het zit ook alleen op haar neus/snuit. Ze heeft duidelijk wel veel pijn, de pijnstillers helpen m.i. niet heel veel. De meeste blaren (rondjes) zijn nu weg samen met wat er aan huid zat. Het bloed nu minder en lijkt soms ook droog en rose. De kap hielp niet want ze schuurt en duwt overal tegenaan en dan bloed het nog steeds heftig. Is lastig voorkomen. De neusrug is helemaal verdikt en je ziet wel nog iets van rondjes maar die lopen helemaal in elkaar over.
Ik vond het raar dat ze, nu nog, voedselallergie kreeg. Ze is immers net drie jaar geworden.
Nou ja, ik hoop er maar het beste van...
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Is er een afkrabsel onder de microscoop gelegd?