Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

incontinentie bij oudere reu

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

ellen en de birmanen
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 tollers
Aantal honden: 4

incontinentie bij oudere reu

Ongelezen bericht door ellen en de birmanen »

ik kreeg een vraag waar ik zelf geen antwoord op weet. misschien dat hier ervaringsdeskundige zitten die kunnen helpen.
het gaat om een border collie reu van 13 jaar die sinds begin dit jaar incontinent is. de hond is dit jaar gecastreerd op aanraden van de dierenarts want dat zou de incontinentie verminderen (iets met een grote prostaat wat iets beklemd). echter de hond is nog steeds incontinent en krijgt nu medicatie nl "enurace" echter de middel is erger dan de kwaal.
in huis lopen 2 kleine kinderen rond dus het is ook niet echt hygienisch. nou heb ik ooit iets gelezen over een plasband voor reuen. is hier iemand die er ervaring mee heeft of sowieso ervaring heeft met dit probleem. het lijkt alsof incontinentie alleen bij teven voor komen.
ellen
Afbeelding
blondie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Re: incontinentie bij oudere reu

Ongelezen bericht door blondie »

Een vriendin van mij heeft haar hond recent in moeten laten slapen omdat hij écht niet meer kon. Het reutje was echter al zeker 2 jaar incontinent ook na een castratie wegens prostaatproblemen, maar verder nog prima helder en actief. De hond had in huis een soort luier om. En op plekken waar hij lag hadden ze speciale dekens neergelegd. Ook in de auto.
Rosannex
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oud Duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Rosannex »

Onze reu is sinds ongeveer een half jaar incontinent geworden. Eerst begon het met druppelen, maar uit eindelijk ook
echt kleine plasjes. Het ophouden van de plas werd ook lastig, waardoor hij alles soms in één keer liet lopen.
Wij zijn toen aan medicijnen begonnen en sindsdien ging het een stuk beter. Geen druppels meer en wij lieten hem
tussendoor wat extra uit, zodat hij op tijd zijn blaas kon legen.

Sinds een korte tijd begon hij weer met druppelen, dus gebruiken wij de medicijnen in combinatie met een plasband. Dit gaat
eigenlijk heel erg goed en hij ervaart er ook geen hinder van. Wij doen er gewoon een maandverband in en wisselen die regelmatig. :D
Dogs are where the heart is
ellen en de birmanen
Zeer actief

volgens de vrouw is de hond gezond want ze hebben eerst het medische uitgesloten. dat had ik ook al gevraagd aan haar. ik ga eens googlen op de snuggease.
Rosannex schreef:Onze reu is sinds ongeveer een half jaar incontinent geworden. Eerst begon het met druppelen, maar uit eindelijk ook
echt kleine plasjes. Het ophouden van de plas werd ook lastig, waardoor hij alles soms in één keer liet lopen.
Wij zijn toen aan medicijnen begonnen en sindsdien ging het een stuk beter. Geen druppels meer en wij lieten hem
tussendoor wat extra uit, zodat hij op tijd zijn blaas kon legen.

Sinds een korte tijd begon hij weer met druppelen, dus gebruiken wij de medicijnen in combinatie met een plasband. Dit gaat
eigenlijk heel erg goed en hij ervaart er ook geen hinder van. Wij doen er gewoon een maandverband in en wisselen die regelmatig. :D
welke medicijnen gebruiken jullie? ik weet alleen propalin, maar dat is voor teefjes.
ellen
Afbeelding
Rosannex
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oud Duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Rosannex »

ellen en de birmanen schreef:welke medicijnen gebruiken jullie? ik weet alleen propalin, maar dat is voor teefjes.
ellen
Wij gebruiken Efedrine. Wij moesten 's ochtends en 's avonds een half tabletje geven.
Dogs are where the heart is
Gimmick
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Gimmick »

Waarom is enurace erger dan de kwaal?

Mijn teefje heeft het 9 jaar lang gehad... nooit problemen mee gehad...
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
ellen en de birmanen
Zeer actief

de hond schijnt angstiger te zijn na het geven van het medicijn en dat bij kleine kinderen vinden ze het een te groot risico.
ellen
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”