Mijn ervaring is ook dat ze zich vrij snel aanpassen!
Luna is 99% blind door flinke staar, dat ging ineens heel snel en ze werd heel onzeker/bang buiten, ze wilde 's avonds alleen nog lopen als er een andere hond mee ging, dus mijn been aan de ene kant, andere hond aan de andere kant, dan voelde ze zich veilig, als er iets of iemand aan kwam dan werd die wild weggeblaft en dat terwijl ze nooit blaft, maar omdat ze het niet in kon schatten was het eng.
Na een week of 2 merkte ik dat ze weer begon te ontspannen, ze vertouwd compleet op haar neus en op mij om haar veilig te houden! Haar gehoor is ook niet goed meer door chronische oorontstekingen, maar harde geluiden hoort ze nog wel, dus het fluitje hoort ze nog prima.
In het bos gaat haar neus aan de grond en vermaakt ze zich prima, lekker muisjes zoeken e.d gaat ze tever dan fluit ik, komt ze niet meteen gaat Zinzi haar halen

heb ik Zinzi niet aangeleerd trouwens.
Alleen in huis gebruikte ze haar neus minder, dus dat ben ik heel erg gaan stimuleren en ook dat gaat nu prima, ik moet alleen zelf goed opletten wat ik doe, van de week was ik aan het dweilen en toen ging de telefoon, ik dacht er niet bij na en heb de emmer geeoon midden in de kamer laten staan, tja daar liep ze prompt tegenaan, stom foutje van mij, op dat soort dingen let ik nu gewoon beter en dan gaat het allemaal prima, ze is iig weer helemaal happy

Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!