Hij is doodsbang voor paarden. Op de grote wandeling komen we altijd langs een wei met 5 paarden, daar oefenenen we altijd als we er langs lopen en dat gaat best goed.
Maar vandaag stond opeens de eigenaar met 2 border collies in die wei..
Die kwamen meteen achter Kai aandenderen.
Ik had hem aan de 10 meterlijn, was te verrast om hem zo snel op te tillen, Kai schiet in paniek weg, klapt er een van de borders tegen de lijn, mijn pols zwikt om en ik liet die lijn schieten.. Kai rennen.. Rennen... Recht naar de 80km weg waar het echt heel druk was op dat moment..
Mijn eerste paniek reactie was erachteraan.."Kai!! Kai!"
Tot ik opeens de ingeving kreeg dat hij dan alleen maar verder in paniek zou raken.. Ik heb mezelf gedwongen heel rustig te gaan lopen.. "Kai kom maar boefje, dan doe ik je tillen!" (Tillen leer ik m als commando, dan gaat hij zitten en kan ik hem opscheppen. Dit ben ik begonnen met de gedachte erachter dat als hij een keer uit het tuig schiet, ik hopelijk tot hem door kan dringen, optillen is veilig, en dat weet hij inmiddels.) Ik zag hem twijfelen.. hij liep nog een paar stappen door, stopte.. En ging zitten.. Ben naar m
Toe gelopen en kon m oppakken, hij legde z'n koppie in m'n nek, zuchtte diep en ik heb m bijna plat geknuffeld.
We zijn we terug gelopen naar het enge paard, en hebben op een afstandje gekeken samen.
Kreeg nog commentaar van mevrouw van de collies. " het stomste wat je kan doen is je hond optillen."
Prima. Laat mij maar stom zijn. Liever stom dan een platgereden hond.

Bonnie 09-05-'99 ~ 06-09-'15

.