Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

100 jaar ouder in 3 minuten.

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Ri@nne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Baasje van Kai, mijn kleine boefje.
Aantal honden: 1

100 jaar ouder in 3 minuten.

Ongelezen bericht door Ri@nne »

Was ik vanmiddag toch bijna m'n kleine kruimel kwijt! :jank:

Hij is doodsbang voor paarden. Op de grote wandeling komen we altijd langs een wei met 5 paarden, daar oefenenen we altijd als we er langs lopen en dat gaat best goed.
Maar vandaag stond opeens de eigenaar met 2 border collies in die wei..
Die kwamen meteen achter Kai aandenderen.
Ik had hem aan de 10 meterlijn, was te verrast om hem zo snel op te tillen, Kai schiet in paniek weg, klapt er een van de borders tegen de lijn, mijn pols zwikt om en ik liet die lijn schieten.. Kai rennen.. Rennen... Recht naar de 80km weg waar het echt heel druk was op dat moment..
Mijn eerste paniek reactie was erachteraan.."Kai!! Kai!"
Tot ik opeens de ingeving kreeg dat hij dan alleen maar verder in paniek zou raken.. Ik heb mezelf gedwongen heel rustig te gaan lopen.. "Kai kom maar boefje, dan doe ik je tillen!" (Tillen leer ik m als commando, dan gaat hij zitten en kan ik hem opscheppen. Dit ben ik begonnen met de gedachte erachter dat als hij een keer uit het tuig schiet, ik hopelijk tot hem door kan dringen, optillen is veilig, en dat weet hij inmiddels.) Ik zag hem twijfelen.. hij liep nog een paar stappen door, stopte.. En ging zitten.. Ben naar m
Toe gelopen en kon m oppakken, hij legde z'n koppie in m'n nek, zuchtte diep en ik heb m bijna plat geknuffeld.
We zijn we terug gelopen naar het enge paard, en hebben op een afstandje gekeken samen.
Kreeg nog commentaar van mevrouw van de collies. " het stomste wat je kan doen is je hond optillen." :S:
Prima. Laat mij maar stom zijn. Liever stom dan een platgereden hond.
Afbeelding
All my dreams... would still be dreams.. if there hadn't been you... :I: Bonnie 09-05-'99 ~ 06-09-'15
Tineke
Zeer actief
Aantal honden: 3

Re: 100 jaar ouder in 3 minuten.

Ongelezen bericht door Tineke »

Jee wat een avontuur , gelukkig goed afgelopen :ok:
Collie dame moet gewoon haar domme mond houden ,jij maakt zelf wel uit wat goed is voor je hond :pffff:
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
Feather__
Zeer actief

Ongelezen bericht door Feather__ »

Jeetje :vaag:
Gelukkig vertrouwde die op je dat je het ging oplossen voor hem. Laat dat maar dom zijn :wink: Hij is de weg niet opgerend en hij is daardoor niet plat gereden EN hij stopte ipv in paniek door te rennen.
Daar kan je trots op zijn :cheer:
Afbeelding
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door _Leonie »

Dat is zeker schrikken. :schrik: Gelukkig kon je hem optillen en luisterde hij daar zo goed naar. Mooi optillen hoor, ik vind het zeker niet dom.
Gimmick
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Gimmick »

Gelukkig maar dat je m te pakken hebt gekregen.
Ach wbt de collie mevrouw.
Hier ook een bang teckeltje en ze voelt zich stukken veiliger als ze even opgetild wordt.
Dus wat anderen ook zeggen als het haar te veel dreigt te worden gaat ze van de vloer.
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Pfff ja dan staat je hart wel even stil :schrik: Gelukkig had je hond voldoende vertrouwen in je, goed gedaan!
BC mevrouw moet eerst haar eigen honden maar opvoeden dat ze niet achter andere honden aan gaan rennen :pffff:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Hanneke2
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Wat fijn dat hij luisterde, goed opgelost!

En laat dat mens maar kletsen, het is makkelijk praten als je zelf geen angstige hond hebt.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Ri@nne
Zeer actief

BC mevrouw riep 'm nog wat achterna toen hij de sprint erin zette:" Ze willen alleen maar spelen hoor! " :roll:

Kleine kruimel ligt te dromen, doet hij altijd als hij iets spannends heeft meegemaakt.. volgens mij is hij ze in z'n droom aan het verscheuren... stoere man :LOL:
Afbeelding
All my dreams... would still be dreams.. if there hadn't been you... :I: Bonnie 09-05-'99 ~ 06-09-'15
Antonetta
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.

Ongelezen bericht door Antonetta »

Gelukkig maar dat hij luisterde. En gewoon doen wat jou het beste voor je hond lijkt. Ik til Balou ook altijd op, wel voelt meneer zich dan gelijk een hele vent maar dit is altijd beter dan de confrontatie met honden die meestal gewoon veel groter dan hem zijn.
Afbeelding.
Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Die colliedame kan beter haar mond houden.
Als jij wilt tillen, dan til je :ok:

En dat verhaal van "alleen maar" willen spelen is irritant, ook als het waar is.
Ze kan nog steeds zien dat Kai er kennelijk heel anders over denkt.
En dan roep je je honden terug.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
kooi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief

Ongelezen bericht door kooi »

Dat heb je goed gedaan!
Wat zul je je opgelucht hebben gevoeld toen je hem op je arm had. :I:
Slim op hem daar een commando voor aan te leren.
Die mevrouw heeft ergens een klok horen luiden; dat je hem onder deze omstandigheden optilt in plaats van door laat denderen tot op de snelweg....zeer doortastend gehandeld in een panieksituatie.
Sassy
moderator
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Sassy »

Ik had hetzelfde gedaan in die situatie.
Jij kent je hond het beste, doe dat waar jij je goed bij voelt!

Gelukkig maar dat je dat commando getraind had, zo zie je maar weer waar het goed voor was.
Knap gedaan van je hondje dat ie zoveel vertrouwen in je heeft op zo een moment dan ook naar je te luisteren.
Afbeelding
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Gelukkig weer veilig en als jij je hond op wilt tillen, til je je hond op, of dat nu wel of niet goed is in een situatie, zal best wel, jij bent degene die beslist en niet een vreemde die een of andere algemene regel heeft verzonnen.
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Fijn dat het goed afgelopen is.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Benthe
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder
Jack Russel

Ongelezen bericht door Benthe »

Gelukkig heb je hem een super commando aangeleerd waardoor hij uiteindelijk op zijn plekje bleef, en het stomste wat die mevr deed was haar honden niet onder controle hebben!
Ri@nne
Zeer actief

Sanbeer schreef:Gelukkig heb je hem een super commando aangeleerd waardoor hij uiteindelijk op zijn plekje bleef, en het stomste wat die mevr deed was haar honden niet onder controle hebben!

Nee, dat begrijp je verkeerd... Jonge honden hebben VRIJHEID nodig om zich te ontwikkelen....

:piew:
Afbeelding
Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix

Ongelezen bericht door Lunatic »

Schrikken zeg, gelukkig ligt hij weer veilig te slapen :slaap2:
Mevrouw collie moet haar mond houden en haar eigen honden op gaan voeden!
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
Liesbeth
Zeer actief

Ongelezen bericht door Liesbeth »

Wat heb je dat goed opgelost, zeker in zo'n situatie :E: .

Jij kent je hond het beste en als optillen voor jullie werkt om met zijn angst om te gaan, dan IS dát zo.

Het is wel duidelijk dat hij heel veel vertrouwen in jou heeft gekregen door deze manier van handelen (optillen). Daar gaat het tenslotte om, die vertrouwensband. Hoe je die krijgt is voor ieder mens en dier verschillend.
Jij hebt bij Kai de manier gevonden. Daar kan BS-mevrouw nog wel een puntje aan zuigen :pffff: .
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Benthe
Zeer actief
Jack Russel

Ri@nne schreef:
Sanbeer schreef:Gelukkig heb je hem een super commando aangeleerd waardoor hij uiteindelijk op zijn plekje bleef, en het stomste wat die mevr deed was haar honden niet onder controle hebben!

Nee, dat begrijp je verkeerd... Jonge honden hebben VRIJHEID nodig om zich te ontwikkelen....

Zeg je dat nu tegen mij of zei die vrouw dat tegen jouw?
Ri@nne
Zeer actief

Sanbeer schreef:
Ri@nne schreef:

:mrgreen: Dat zei die vrouw, tenminste, dat haalde ik uit het hele verhaal wat ze stond te wauwelen.
Afbeelding
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Ri@nne schreef:
Sanbeer schreef:
Ri@nne schreef:

:mrgreen: Dat zei die vrouw, tenminste, dat haalde ik uit het hele verhaal wat ze stond te wauwelen.
Vrijheid in veiligheid, lijkt mij dan. :roll:

Het kan natuurlijk best dat die borders echt alleen maar kennis wilden maken en het helemaal goed bedoelden, maar dan nog moet die vrouw ervoor zorgen dat ze een angstig hondje niet de stuipen op het lijf jagen.

Mooi voorbeeld hier vandaag: een meneer passeert ons en een klein hondje staat verderop stokstijf stil, die durfde niet langs Toto. Toto gaat liggen en het hondje aanstaren, nee dat helpt. :roll: Hondje probeert er met een boogje omheen te lopen, Toto springt op en wandelt vrolijk naar hondje (ik was al onderweg terug, van plan om Toetje effe aan te lijnen, maar te laat dus.) Maar hondje is echt bang voor die groterd, rent naar zijn baas, en Toto loopt er nu rustig naar toe, maakt een speelbuiging of tien, en puntje paaltje gaat dat kleine ding ook speelbuigingen maken. En toen was het gewoon goed.

In het verleden lijnde ik Toto aan als ik maar een kleine hond zag aankomen, want hij zou eropaf stormen met nul nadenken. Maar door wat met beleid los of vast en waarschuwen en belonen kan ik hem met vrijwel elke hond loslaten. Bij hele bange of hele kleine honden lijn ik nog wel aan (nu dus net effe te laat), maar hij heeft al giga veel geleerd over fatsoenlijke omgang en hij benadert klein grut inmiddels veel verstandiger dan in het begin. En na beschaafd kennismaken zijn juist vaak de wat angstige kleinere honden helemaal enthousiast over Toet. Er valt nog een hoop bij te schaven hoor, want als zo'n kleintje echt wil spelen en rennen is Toto soms toch nog wat te lomp, dus dan is het toch aanlijnen zodat ik hem zonodig kan afremmen, maar er zit enorme vooruitgang in. Ik wil dat hij uiteindelijk ook probleemloos kennis kan maken met chipupjes en daar mee kan spelen zonder enig gevaar voor dat minipupje. Jack kon dat ook, Toto heeft in principe zeker dezelfde sociale vaardigheden en is intelligent genoeg, mist alleen nog de ervaring en is nog stikjong. Maar als ik dat kan met mijn stuiterbal, zou die mevrouw met die borders dat ook moeten kunnen. Blijkbaar kan ze dat niet, haar fout.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Yara
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door Yara »

Gelukkig dat het allemaal goed afgelopen is en je hond luisterde op het moment dat het noodzakelijk was. Ik verbaas me er over dat andere mensen dan meteen weer klaar staan met een oordeel dat het niet goed is om je hond op te tillen. Wat moet je dan, hem plat laten rijden? Dat is dan wel goed? Gewoon je eigen zin doen dan gebeurd er niks.
Afbeelding
Benthe
Zeer actief
Jack Russel

Dus als jij rennend en gilend op die mevrouw afkomend dan blijft ze ook staan want ja beetje vrijheid is normaal.....en je wil alleen maar spelen.... Mens is nie wies nie.
Iris-Marie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Springer Spaniël (jachtlijn)

Ongelezen bericht door Iris-Marie »

Vrijheid is iets totaal anders dan veiligheid. Appels met peren vergelijken. Wat een gewauwel, dan. Ik vind dat je het prima hebt aangepakt, het is fijn voor je hond dat hij op zo'n moment een veilige plek heeft.
Afbeelding
Ri@nne
Zeer actief

Yara schreef:Gelukkig dat het allemaal goed afgelopen is en je hond luisterde op het moment dat het noodzakelijk was. Ik verbaas me er over dat andere mensen dan meteen weer klaar staan met een oordeel dat het niet goed is om je hond op te tillen. Wat moet je dan, hem plat laten rijden? Dat is dan wel goed? Gewoon je eigen zin doen dan gebeurd er niks.

Yep... schijnbaar...
Afbeelding
cornelia
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse staande langhaar

Ongelezen bericht door cornelia »

En toch zou je dat die vrouw alsnog moeten gaan vertellen. Wat denkt ze wel......
"Je honden op alles en iedereen af laten stormen, dat is pas het stomste wat je kunt doen".
Ik kan hier echt, plaatsvervangend, kwaad over worden. Egocentrisch volk.
Afbeelding
Ri@nne
Zeer actief

cornelia schreef:En toch zou je dat die vrouw alsnog moeten gaan vertellen. Wat denkt ze wel......
"Je honden op alles en iedereen af laten stormen, dat is pas het stomste wat je kunt doen".
Ik kan hier echt, plaatsvervangend, kwaad over worden. Egocentrisch volk.

Mensen met kleine hondjes reageren altijd zo overspannen. Dat moet ik regelmatig aanhoren als ik mn cavia optil..
Ik vraag me dan af.. mensen met die grotere honden.. hebben die zelf echt niet door dat die grote honden zo'n kleintje een blessure kunnen toebrengen met 1 poot?
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”