Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Mijn eigen "Hachi" hond, herkenbaar?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Sulluna
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse mix en Siberische Husky
Aantal honden: 3

Mijn eigen "Hachi" hond, herkenbaar?

Ongelezen bericht door Sulluna »

Hachi met haakjes hoor :D Mijn man noemt Luna altijd zo haha.

Luna heb ik zelf mee genomen, na vrijwilligerswerk in het asiel waar zij zat ( Noord Spanje). Een toen broodmager, ziek ouder teefje die meer dood dan levend was. Anyway, Luna knapte na heel wat medicatie en tijd op en is inmiddels kerngezond en alweer bijna 13 jaar.
In de tijd dat zij zo ziek en zwak was, bleef ik veel thuis bij haar. Ik aaide haar zachtjes in slaap, ik bracht met veel tijd en rust haar medicatie op haar kale/ontstoken plekken aan en liet haar heel rustig wennen aan het huishond zijn. Ik nam haar mee met lange wandelingen en vakanties. Zij en ik, wij waren bijna 3 jaar lang echt saampjes. Wij deden alles met elkaar. Iedereen die Luna kent, zelfs op het forum die haar een enkele keer hebben gezien, zullen haar beschrijven als trouw en lief.

Maar nu heeft ze al een paar keer een Hachi-aanval ( :F: ) gehad. Ik ben benieuwd of jullie ook wel zoiets hebben mee gemaakt.
Zo waren wij, mijn moeder zus en de mannen, op vakantie. Heerlijk midweekje centerparcs. Honden mee natuurlijk en het "slecht ziende" huisje genomen, want die tuin is afgeschermd met een groot hoog hek. Sultan proof dus :F: . Hondjes eigenlijk gelijk al op hun gemak, maar die zijn vakanties en weekendjes ergens anders dan ook wel "gewend".
Op een gegeven moment met z'n alle lekker gelopen met de honden. Wij lopen langs de supermarkt ( in het park) en mijn zus en ik wilde nog wat kopen. Dus de rest ging al vast naar het huisje terug. Rick ( m'n man) had Luna en Sultan vast. Het huisje was helemaal aan de andere kant van het park.
Mijn zus en ik even lekker winkelen en na een tijdje zegt mijn zus "Huh, Luna rent daar". En ja hoor, Luna in de supermarkt :hmmm: helemaal blij dat ze mij gevonden had :mann:
Blijkt dus, dat wanneer de rest terug kwam bij het huisje en in de tuin zat, Luna een aanloop nam en zo over het hek heen klauterde en richting de supermarkt is gerend :hmmm: ( uiteraard geen wenselijke situatie voordat ik opmerkingen krijg. zij was verder niet zenuwachtig hoor en er is gelukkig niks gebeurd)

Maar ook wanneer zij los loopt is zij áltijd aan mijn zijde. Zij loopt altijd naast mij en enkel met een spel met honden gaat zij even weg. Maar voor niks of niemand wijkt zij af van mijn zijde. Ik zou met haar prima ( bij wijze van) door Amsterdam centrum zonder lijn kunnen lopen. Zodra zij mijn auto hoort, staat ze vrolijk te kwispelen op het balkon en zij slaapt bij mijn voeten. Met operaties die ik had, lag zij bij mij de hele dag. Of als ik huil, duwt ze haar neus bij mij ogen.
Luna is niet eenkennig hoor, zij is lief tegen iedereen en alles. Maar een hond die zo trouw is aan haar baas, heb ik nog nooit gezien. En dan niet zo zeer dat baasgerichte, wat ik vaak bij bordercollies zie, juist niet. Luna is kalm en rustig. Ik hoef bijvoorbeeld niet te proberen om kunstjes aan haar te leren. Daar doet zij niet aan. Maar zij is zó volgzaam..

Het is bij luna niet echt aangeleerd hoor, geen hondenschool oid gedaan. Het is gegroeid en ik denk zelf stiekem door al haar ziektes. Dat ze heeft "gevoeld" dat ik het goed met haar voor had, na al die jaren klappen van mensen.

Ik hoor graag jullie verhalen, over die hond die zo trouw is. :love:
Lemuria

Re: Mijn eigen "Hachi" hond, herkenbaar?

Ongelezen bericht door Lemuria »

Prachtig hoor, dat verhaal :I:
Peter27
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Peter27 »

Hier geen vergelijkbaar verhaal. Bumper gaat met iedereen mee en als ze (minstens) 2x per dag vreten krijgt en mee uit wordt genomen is ze dik tevreden. Trouw en loyaal tot de drempel. Maar ja, ook heel ander ras..

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
blablabla :)
Sulluna
Zeer actief

Re: Mijn eigen

Peter27 schreef:Hier geen vergelijkbaar verhaal. Bumper gaat met iedereen mee en als ze (minstens) 2x per dag vreten krijgt en mee uit wordt genomen is ze dik tevreden. Trouw en loyaal tot de drempel. Maar ja, ook heel ander ras..

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Ja precies, zo is Sultan ook. :D Die is ook snel tevreden en is wel trouw, maar eigenlijk naar iedereen die overwicht heeft :D
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Ik heb Jigzy vanaf haar geboorte. Hoeveel ze een echte staff is dus van mensen houdt is ze echt mijn hond. Haar hele wereld draait om mij. Iemand anders hoeft ook echt niet haar lijn vast te houden want ze trekt je zo ondersteboven. Volgens mijn moeder denkt Jigzy dat ik haar moeder ben :mrgreen:

Kiyoshi is dan weer niet zo Hachi. Hij wilt vooral in de buurt blijven van Jigzy. Ik vind hem eerlijk gezegd niet een vreselijk trouwe hond ofzo :mrgreen:
Pino2012
Actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Pino2012 »

Wat een lieverd die Luna. Daar smelt je toch gewoon van.
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

Wat een prachtig verhaal! Jullie band moet heel sterk zijn!
Ik vind het leuk om je verhaal te lezen hoe je aan Luna bent gekomen, want ik had al ergens voorbij zien komen dat je haar hebt meegenomen uit het buitenland.

Ik ken iemand die een hulphond heeft, en die kwam ze ook een keer 'tegen' in de supermarkt. Die hond kan zelf de deur openmaken (getraind als hulphond) en besloot dat op den duur een keer uit eigen houtje te doen en haar baas te volgen :D

Er loopt hier in de stad een man rond, een beetje 'aan lager wal' geraakt type. Hij heeft een jackrussel uit het asiel gehaald en die sjoffelt altijd los achter hem aan. Ik heb een keer heel lang staan praten en uit dat gesprek kon ik wel horen dat het echt niet zo getraind was, maar gewoon ontstaan.
Hij is inmiddels duizenden euro's aan boetes waard maar die man betaalt toch niets, dus t kan hem niet schelen :D

Mayke is niet echt het volgzame type. Als ik weg ga en ze loopt in de tuin, dan vind ze het wel de moeite waard om te kijken of ze achter me aan kan komen. Maar mocht ze uit de tuin ontsnappen, heeft ze ineens andere prioriteiten zoals poesjes zoeken, tulpenbollen bij de buren opgraven, dat soort dingen ;)
Afbeelding
Sulluna
Zeer actief

Ja, dat is echt precies wat ik bedoel.. Het is niet getraind of geoefend.. het is gewoon ontstaan :D

Boven toen zij nog in Spanje zat en onder hoe zij nu is.
Afbeelding

Boven hoe zij kwam en daaronder hoe zij nu is
Afbeelding
En Luna op mijn trouwdag
Afbeelding

En 1 die ik zelf heel mooi vind van ons
Afbeelding

Ik zie het inderdaad ook wel eens, hele oude mensen met hele oude hondjes die er zo trouw achteraan lopen. Heerlijk is dat :love:
Paisley
Zeer actief

Wauw die is héél wat opgeknapt! :ok: En wat een leeftijd ook! De honden die ik in Griekenland zie, zijn na 10 jaar zwaar leven gewoon echt 'op'
Hoe lang heb je haar nu?
Afbeelding
Sulluna
Zeer actief

Ik heb haar nu.. ehh.. 6,5 jaar :D Zondag wordt zij 13, maar nog hartstikke fit hoor! :D
Mijn harde schijf is helaas kapot gegaan, waardoor ik alle oude foto's kwijt ben.. Maar zij zat helemaal onder de schurft, korsten,abscessen, doorlig plekken, wormen, parasieten en vlooien :D Echt een stevige opknapbeurt gehad dus haha!

Ik ging in Spanje vrijwilligerswerk doen in een groot asiel en ik zou ECHT geen hond mee nemen... En toen zou luna (ivm haar leeftijd en gezondheid) ingeslapen worden.. Sja :engel: :engel:
Paisley
Zeer actief

Aw wat lief!

Ik wil ook altijd nog eens wat langere tijd vrijwilligerswerk in een asiel doen, maar ik weet dan niet zo goed wat ik met mijn eigen honden aanmoet. Ik kom regelmatig op Rhodos voor de stichting, maar dat is nooit langer dan een paar dagen. Ik kan me voorstellen dat je op en duur echt een band met sommige honden opbouwt. Dat heb ik na een paar dagen al!

Luna doet me denken aan een oudere pointer die ik van Rhodos ken. Ik had het ook enorm te doen met dat beest. Hij mankeerde zichtbaar niets in tegenstelling tot Luna, maar ze hebben dezelfde uitdrukking.
Toen er eindelijk mensen voor hem kwamen via de stichting, bleek hij leishmania te hebben opgelopen in het asiel :ugh: Het voelt nog steeds niet goed dat ik hem 'in de steek' heb gelaten, maar goed dat geld eigenlijk ook voor de 200 andere honden in het asiel.
Afbeelding
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

Mooi om te lezen over de band tussen jou en Luna :I: . Hier wel een heel innige band met Laissah, maar die durft best van mijn zijde te wijken :hmmm: . Als het kan neemt ze echt wel veel ruimte om zelf op onderzoek uit te gaan, dus in die zin kan ik niet van trouw spreken. Lijkt me wel makkelijk ;) .
Zamunda
Zeer actief

Oja, vergeet ik nog te vragen wie of wat Hachi is?
Paisley
Zeer actief

Zamunda schreef:Oja, vergeet ik nog te vragen wie of wat Hachi is?
Zo heet de hond uit een waargebeurd verhaal. Die haalde zijn baas altijd van het station en toen zijn baas op zijn werk overleed, bleef hij jarenlang bij het station rondhangen, wachtend op zijn baas :cry: Er staat nu een standbeeld van hem
Je zou eigenlijk de film eens moeten zien https://en.wikipedia.org/wiki/Hachi:_A_Dog%27s_Tale
Laatst gewijzigd door Paisley op 12 jun 2015 20:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Sulluna
Zeer actief

Zamunda schreef:Oja, vergeet ik nog te vragen wie of wat Hachi is?
Hachi, die hond die jaren bleef wachten op zijn baas die was overleden. Is ook een film over gemaakt. Maar is maar tussen haakjes hoor, die hond was wel énorm trouw.
Feather__
Zeer actief

Ongelezen bericht door Feather__ »

Hachi:
Hachiko is een trouwe hond die dagelijks zijn baas naar het station brengt en vervolgens weer opwacht. Maar als zijn baas op een dag niet terugkomt, komt Hachiko negen jaar lang op hetzelfde tijdstip naar het station om op zijn baas te wachten. Tijdens zijn zwerftochten op het station en door de omgeving komt hij in contact met omwonenden en werknemers.

Is een film van gemaakt. Blijkt waargebeurd.
Hier geen trouwe honden hoor. Ja Yindi misschien een beetje maar dat is meer omdat ze andere mensen niet zo leuk vind als ons. Maar als ze je kent gaat ze gewoon vrolijk met je mee hoor :P
Afbeelding
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Wat mooi om te lezen Sullana! :I:

Ik herken er wel iets van. Ik heb natuurlijk met Amy - weliswaar in nog maar veel kortere tijd - ook zo'n traject meegemaakt en dat geeft inderdaad een heel speciale band. Hoe zij zich helemaal aan mij heeft overgeleverd met blind vertrouwen, is gezien haar achtergrond ook wel heel bijzonder.
Sulluna
Zeer actief

DeDiana schreef:Wat mooi om te lezen Sullana! :I:

Ik herken er wel iets van. Ik heb natuurlijk met Amy - weliswaar in nog maar veel kortere tijd - ook zo'n traject meegemaakt en dat geeft inderdaad een heel speciale band. Hoe zij zich helemaal aan mij heeft overgeleverd met blind vertrouwen, is gezien haar achtergrond ook wel heel bijzonder.
Ja, tijdens het typen moest ik denken aan Amy. Een soort zelfde gevalletje. Ook het leven op een zijden draadje, het maakt het toch wel erg bijzonder he
cornelia
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse staande langhaar

Ongelezen bericht door cornelia »

Mooi dit soort verhalen :ok:
Hopelijk nog heel veel jaren
Afbeelding
samantha!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door samantha! »

Ik heb Jack van pup af aan dus er zit geen romantisch verhaal achter :mrgreen: maar Jack is enorm trouw.
Al mijn labradors zijn erg baasgericht en vinden vreemde mensen en honden niet echt interessant maar Jack steekt er nog een stuk bovenuit.
Jack is ALTIJD bij mij, als ik slaap, als ik op de bank zit en liefst ook als ik op de wc zit :Q:
Jack kan prima alleen zijn hoor maar op de webcambeelden zie ik dat hij geen oog dicht doet en op de vensterbank ligt en daar wacht op mijn auto.
Toen hij net een jaar oud was ben ik een paar dagen weggeweest en hij is toen daar op de vensterbank gaan liggen en wilde er niet meer af, de oppas moest hem eraf sleuren om hem te laten plassen of om hem te voeren, hij wilde niks.
Iedere avond zodra het donker werd begon hij ook te "huilen".
Hij is echt dol op de oppas hoor, maar niemand komt ook maar in de buurt van wat ik voor hem beteken.
Toen ik terugkwam van vakantie is ie ook dwars door een hordeur gegaan en heeft hij een uur lang gillend in mijn armen gelegen, ik kreeg m niet rustig.
Met wandelen is hij ook altijd bij mij in de buurt en hij kijkt toch wel minstens iedere 5 seconden naar mij.
Als er honden komen buurten kijkt hij nieteens, zijn ogen gaan geen seconde van mij af.
Het is een schat, af en toe denk ik weleens: doe toch eens je eigen ding! maar dit IS zijn ding, IK ben zijn ding.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

Wauw wat is Luna opgeknapt zeg! Het is ook echt een hondje waar ik op zou kunnen vallen.

Ik heb een enorme band met Gollum. Ze is vanaf pup bij mij en mijn ex gekomen, toen ik bij ex wegging wilde ik koste wat het kost Gol houden. We hebben twee jaar lang samen rondgezworven op zoek naar een nieuw huis, hier tijdelijk, daar tijdelijk. Het was niet altijd makkelijk maar we waren wel samen. Ze heeft me door moeilijke tijden heen geholpen en uiteindelijk hebben we ons plekje gevonden!
Het is best gek maar ik heb het idee dat Gol en ik elkaar begrijpen. Ze snapt wat ik bedoel en ik snap wat zij bedoelt, zonder een woord. Met Mika is dat soms nog wel eens een puzzel :mrgreen: Al ben ik ook ontzettend gek op Mika hoor, de band is alleen anders.
Zamunda
Zeer actief

Ah, bedankt voor de uitleg en link over Hachi. Pfff, dat ga ik maar niet kijken denk ik, dat wordt een zee van tranen als ik het zo lees. Wel een erg mooi verhaal.
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Sulluna schreef:
DeDiana schreef:Wat mooi om te lezen Sullana! :I:

Ja, tijdens het typen moest ik denken aan Amy. Een soort zelfde gevalletje. Ook het leven op een zijden draadje, het maakt het toch wel erg bijzonder he
Ja. Ik zat even te denken wat er dan anders is. Want Mila is ook wel echt 'mijn meisje', ik kan lezen en schrijven met haar en zij is voor mij echt de perfecte hond.
Mila is van nature een enorm baasgerichte hond en dat is Amy niet op die manier. Maar Amy is gewoon idolaat van mij en ontzettend volgzaam - niet zozeer van nature, maar doordat de band zo is gegroeid. Terwijl Mila best veeleisend is en geregeld haar kont tegen de krib gooit, is Amy perfect gelukkig als ze bij mij kan zijn en af en toe een aai krijgt.
Dat blind vertrouwen, zonder enige reserve, is eigenlijk in heel korte tijd gegroeid. Je hebt zo'n hond op z'n allerslechtst gezien, erdoorheen gesleept, écht contact met ze gemaakt en ze kennen ook de andere kant van de medaille. Dus tja, niet gek dat ze dan niet meer van je zijde willen wijken.
Feather__
Zeer actief

Ongelezen bericht door Feather__ »

Zamunda schreef:Ah, bedankt voor de uitleg en link over Hachi. Pfff, dat ga ik maar niet kijken denk ik, dat wordt een zee van tranen als ik het zo lees. Wel een erg mooi verhaal.
Ik kijk hem ook niet. Ik weet zeker dat ik ook ga huilen :schrik:
Afbeelding
cornelia
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse staande langhaar

Ongelezen bericht door cornelia »

Feather__ schreef:
Zamunda schreef:Ah, bedankt voor de uitleg en link over Hachi. Pfff, dat ga ik maar niet kijken denk ik, dat wordt een zee van tranen als ik het zo lees. Wel een erg mooi verhaal.
Ik kijk hem ook niet. Ik weet zeker dat ik ook ga huilen :schrik:
W.s. door Richard Gere, die gaat tenslotte te vroeg dood en kan niet meer van zijn hond genieten, dat is :cry: Hatchi zelf doet het erg goed. Komt geen enkele keer in echt zware problemen, heeft mensenvrienden bij de vleet die hem in het oog houden en daar waar nodig verzorgen, zolang ze hem maar zijn ding laten doen. Hij word een paar maal geplaatst c.q. opgevangen door familie (?) maar hij loopt steeds weg zodra de kans zich voordoet. Hij ligt gewoon iedere dag voor het treinstation en gaat verder gewoon zijn gang.
Hij krijgt later zelfs nog een standbeeld.
Je kunt hem gerust gaan zien, het is helemaal niet zo'n zielig verhaal.
Afbeelding
DebbieZ
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dwergpoedel, Galgo Espagnol

Ongelezen bericht door DebbieZ »

Bij ons is het met Japie andersom, wij zijn heel trouw aan hem...:-D Dat krijg je met een stokoud, blind dwergpoedeltje, dat wat hulpbehoevend is. Hij op zijn beurt rekent 100% op ons. Als hij op schoot zit, is het niet zijn taak om overeind te blijven. Hij laat zich rustig omkiepelen en dan horen daar jouw handen te zijn die hem neervleien in een fijne positie. Dat is het resultaat van hem vijf jaar lang blind door de wereld sturen. Trouw aan ons? Nah, als wij uit de buurt zijn, is hij 5 minuten onrustig en dan zoekt hij een schoot op en is dat zijn mens.

Galgo Omar zou prima elders ook tevreden zijn. Mijn voormalige schuwe Spanjaard loopt tegenwoordig vrijwel altijd los en als we dan mensen tegenkomen met leuke hondjes om mee te spelen, rent hij er inderdaad op af, om tegen die mensen aan te gaan leunen voor knuffels.

Pleeggalgo Mali is wel erg dol op mij. Maar zij is wat bangig voor vreemden en ik ben haar ankertje. Als zij straks geplaatst wordt, haakt ze zich vast aan de volgende. Zeker als haar nieuwe ankertje snoepjes heeft.
annets
Zeer actief
Mijn ras(sen): engelse cocker spaniel

Ongelezen bericht door annets »

Ik had een Engelse springer spaniel.
Hij was bijna 2 toen ie bij ons kwam wonen.
Hij kwam bij een fokker vandaan, maar voldeed niet helemaal aan de verwachtingen.
Hij was heel erg op mij gericht.
Als ik naar de wc, ging, lag ie voor de deur.
Ging ik in bad, lag ie op het matje.
Hij liep met niemand anders mee, ik moest hem dus altijd zelf uitlaten ook als ik ziek was of toen ik aan mijn been geholpen was.
Later begon hij mij ook te verdedigen en gromde tegen andere mensen die bij mij in de buurt kwamen.
Dat heb ik er nooit uit gekregen.
Het was echt een hond voor 1 persoon.
Gr. van Annet, James en haar 4 duveltjes, en Bowie vanaf de regenboogbrug.
Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Ahhh wat ontzettend lief zeg :I:
Mooi verhaal en wat is ze enorm opgeknapt bij jou :ok: een prachtige hond is ze nu, zowel van buiten
als van binnen.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Jits90
Zeer actief
Mijn ras(sen): Keeshond

Ongelezen bericht door Jits90 »

:I: Wereldhond! Het is toch geweldig als je z'n band hebt met je dier!

Ik heb zoiets met één van m'n katten (ja, hondenforum, I know). Klein, ziek, zwart katje dat al z'n hele leventje in een klein hokje woonde (door z'n ziekte). Hij kwam van de straat als kitten en er was niets mee te beginnen. Na heel veel tijd en liefde en geduld en meer liefde, wilde hij op een gegeven moment eerst knuffelen met mij ipv te eten. Toen was ik verkocht :love:
Sindsdien vaaak momenten gehad dat hij blindelings in mij vertrouwde. Hij was eens ontsnapt naar buiten, net na een verhuizing. Zo'n bang miauwtje, groooote ogen in het donker, ergens onder de bosjes. Ik op m'n hurken erbij zitten en hij sprong me zo in de armen. Spinnen, kopjes geven, helemaal blij dat ik 'm had gered :I:
Als hij bang is, hoef ik 'm maar op te pakken en hij ontspant. En dat gebeurt geregeld, want het is nogal schijtluis :lol1:
Sulluna
Zeer actief

Wat mooi om ook jullie verhalen te lezen.. Daar smelt je toch van :I: :I:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”