Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Eekhoorn

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Sabi85
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herder korthaar
Aantal honden: 1

Eekhoorn

Ongelezen bericht door Sabi85 »

Vanmiddag wandelde ik met Wilma in het bos en zag iets liggen naast het pad. Het was een dode eekhoorn. Het beestje zag er nog helemaal mooi uit, dus ik denk dat hij nog niet zo lang dood was. Hij zat wel onder de vlooien. Wilma liep los en na een "NEE WILMA BAH" liep ze braaf mee zonder iets met de eekhoorn te doen. Een stukje verder bedacht ze zich en rende terug naar de eekhoorn. Ze pakte hem in haar bek en liep ermee de andere kant op. Wilma, NEE!! LOS!, bah, kom hier!" WILMAAAAAAAAA" Het haalde niks uit. Ze begon de eekhoorn te verslinden. Steeds als ik een paar meter in haar richting liep, liep zij ook een paar meter verder en ging rustig verder zitten te eten. Uiteindelijk gaf ik het op om de eekhoorn af te pakken en ik keek van een afstandje hoe ze aan het eten was. Ze vrat hem helemaal op. Ik hoorde de botten kraken. Zelfs de staart at ze op :80: : .
Toen de eekhoorn op was kwam ze naar mij toe en ging voor me zitten. "Riep je net?? Hier ben ik hoor! Krijg ik nu een koekje? :D "

We liepen verder en ik deed Wilma aan de lijn omdat we bijna bij de weg waren die we moesten oversteken. Toen we naast de weg op de stoep liepen, begon Wilma te kokhalzen. Ik probeerde naar nog naar het gras te trekken, maar het was al te laat...... :kotz:
Midden op de stoep lag een brij van eekhoorntjesvlees, ingewanden, botten en hondenbrokken. Vol afschuw keek ik ernaar. Hier en daar zag ik nog wat rode haartjes. "Voor poep geldt een opruimplicht, zou dat voor kots ook zo zijn?" vroeg ik me af. Ik had hondenpoepzakjes bij me. Wilma wilde al weer doorlopen, maar ik twijfelde wat te doen. Wat nou als iemand erover uitglijdt en een been breekt? Dat wilde ik niet op mijn geweten hebben. Ik pakte een poepzakje en raapte daarmee zoveel mogelijk van de eekhoorntjesbrij op. Tevreden keek ik naar de stoep. Je zou niet zeggen dat hier net nog een uitgekotste eekhoorn lag.

We staken de weg over en gingen aan de overkant het bos weer in. Wilma was blijkbaar niet misselijk meer, want ze had plezier voor 10 en rende heel hard heen en weer. Ondertussen liep ik nog met een zakje eekhoorn. Nergens een prullenbak natuurlijk. Na een uur was ik nog geen prullenbak tegengekomen en het begon ook nog steeds harder te regenen :jank: Eenmaal uit het bos was ik zo gewend aan het lopen met een zakje, dat ik het bijna vergat weg te gooien. De eerste hondenpoep(+kots?)bak liep ik zo voorbij. Vlakbij huis bedacht ik dat ik nog een uitgekotste eekhoorn bij me had en heb ik hem weggegooid.
Afbeelding
Lemuria

Re: Eekhoorn

Ongelezen bericht door Lemuria »

Past dat in een poepzakje bij jou? Had je een vuilniszak bij je? :mrgreen:

Maar wat een verhaal en wat een ransaap die Wlma :smile2: :LOL:
[Sandra]
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer

Ongelezen bericht door [Sandra] »

Sabi85 schreef:Je zou niet zeggen dat hier net nog een uitgekotste eekhoorn lag.
Die houden we erin :mrgreen:
Afbeelding
Groetjes,
Sandra
Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Pemba »

Jakkes, ben ik even blij dat mijn honden dat niet doen.
Afbeelding
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

Hahaha :LOL: .

Tip voor de volgende keer (als je denkt dat Wilma haar kots niet opeet, of je het wel prima vindt als ze dat wel doet ;) ): gooi in het bos (in de struiken) je zakje leeg. Dan is het toch opgeruimd en heb jij alleen nog maar een leeg vies zakje om mee te sjouwen :idea: . Met een beetje geluk heeft een volgende hond ook nog eens een feestmaal aan de kots :engel: .
RedPassion

Ongelezen bericht door RedPassion »

Oooh gatver. :mrgreen: Ik heb dat ook eens gehad, met de hond van mijn ouders. Die at een compleet konijn op en kotste dat in de auto weer uit. :kotz: Jakkes, wat is dat goor. Ik vind het dapper dat je het nog hebt opgeruimd hoor! En ik heb erg gelachen om hoe je het geschreven hebt. :mrgreen:
mito
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dwergschnauzer, ESS
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door mito »

:LOL: getver
Afbeelding
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Hahahaha, Nikkie zou haar kots zo weer opeten.

Zo had Jarah een keer een duif gevangen op ons balkon. Die ging ook helemaal naar binnen.
Even later kotste ze die duif in mijn bed uit. Bah.

Was wel even zielig de duif die erbij hoorde zat op het balkon naast ons te koeren naar zijn/haar partner.
Ik zei nog tegen hem/haar dat hij niet meer hoefde te wachten omdat zijn/haar partner niet meer terug kwam. Haha.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

gonnie schreef:Hahahaha, Nikkie zou haar kots zo weer opeten.

Zo had Jarah een keer een duif gevangen op ons balkon. Die ging ook helemaal naar binnen.

Was wel even zielig de duif die erbij hoorde zat op het balkon naast ons te koeren naar zijn/haar partner.
Ik zei nog tegen hem/haar dat hij niet meer hoefde te wachten omdat zijn/haar partner niet meer terug kwam. Haha.
zei je neit: "je vent ligt bij mij in bed!" :D
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

sbientje schreef:
gonnie schreef:Hahahaha, Nikkie zou haar kots zo weer opeten.

zei je neit: "je vent ligt bij mij in bed!" :D

Hahahahaha, die is goed.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
wolvster
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese StabijXFox Terrier, Airedale Terrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door wolvster »

Haha! Lekker dan Wilma. . .
River8
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder

Ongelezen bericht door River8 »

:80: :kotz:
geef die arme meid dan ook gewoon te eten! :pffff:

:LOL: :LOL: :LOL:
Afbeelding
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door _Leonie »

Ik vond uitgekotste kattenpoep al erg, maar dit?! :LOL:
korthaar
Zeer actief

Ongelezen bericht door korthaar »

Je hond het apport aanleren, dan heb je verder geen gedoe.

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”