Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Groeien na 6 maanden? update een half jaar later pagina 3
Moderator: moderatorteam
- samantha!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
- Aantal honden: 6
Groeien na 6 maanden? update een half jaar later pagina 3
Bij de vorige labs heb ik er nooit zo op gelet omdat die altijd wel in verhouding waren.
Maar Fudge is echt nog behoorlijk klein voor zijn leeftijd terwijl hij wel nog enorme poten heeft.
Poten behoorlijk grof en dik dus maar hij is toch echt de kleinste hier, ik schat hem zo'n 51/52cm.
Van pups af aan hoorde ik steeds: dat gaat een hele grote worden! maar mijn andere labjes (zelfs Jones!) waren toch echt wel groter op deze leeftijd (6.5 maand).
Zijn jullie honden nog veel in de hoogte gegroeid na 6 maanden?
Het maakt me overigens geen fluit uit hoor maar ik ben gewoon benieuwd.
Maar Fudge is echt nog behoorlijk klein voor zijn leeftijd terwijl hij wel nog enorme poten heeft.
Poten behoorlijk grof en dik dus maar hij is toch echt de kleinste hier, ik schat hem zo'n 51/52cm.
Van pups af aan hoorde ik steeds: dat gaat een hele grote worden! maar mijn andere labjes (zelfs Jones!) waren toch echt wel groter op deze leeftijd (6.5 maand).
Zijn jullie honden nog veel in de hoogte gegroeid na 6 maanden?
Het maakt me overigens geen fluit uit hoor maar ik ben gewoon benieuwd.
Laatst gewijzigd door samantha! op 14 jan 2016 18:01, 3 keer totaal gewijzigd.
-
Manu
Re: Groeien na 6 maanden
Ja, Manu is echt nog heel wat gegroeid sinds zijn 6e maand.
Die had belachelijk grote oren en poten, maar nu is het allemaal redelijk in verhouding. Hij is ook pas laatste maanden uitgegroeid heb ik het idee.
Misschien heeft Fudge even wat meer tijd nodig, ook omdat hij een wat grover type lijkt dan Jack en Jones? Geen idee hoor.
Manu is in ieder geval nog best wat de hoogte in gegaan, zelfs nadat hij een jaar was is hij flink gegroeid.
Die had belachelijk grote oren en poten, maar nu is het allemaal redelijk in verhouding. Hij is ook pas laatste maanden uitgegroeid heb ik het idee.
Misschien heeft Fudge even wat meer tijd nodig, ook omdat hij een wat grover type lijkt dan Jack en Jones? Geen idee hoor.
Manu is in ieder geval nog best wat de hoogte in gegaan, zelfs nadat hij een jaar was is hij flink gegroeid.
-
sbientje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Pom in ieder geval niet echt veel. Ik denk maximaal 5 cm, wel nog een hoop uitgezwaard natuurlijk.
- Lothian
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro
- Aantal honden: 3
Ik heb Dalí qua hoogte niet opgemeten toen ik hem kreeg (met 1 jaar), daar heb ik wel spijt van.
Wel is zijn romp in ieder geval nog flink groter geworden want zijn tuigje paste echt niet meer en ook zijn nieuwe tuig staat nu op maximale stand. Maar goed, dat is uitzwaren. En ik weet nog dat ik hem altijd zo'n kleintje vond en nu niet meer maar dat is allicht ook gewenning. Ik denk dat hij er toch wel een paar centimeter in de hoogte bij heeft gekregen in zijn tweede levensjaar.
Dalí is overigens een vroegcastraat dus die lengtegroei wilde wel
Wel is zijn romp in ieder geval nog flink groter geworden want zijn tuigje paste echt niet meer en ook zijn nieuwe tuig staat nu op maximale stand. Maar goed, dat is uitzwaren. En ik weet nog dat ik hem altijd zo'n kleintje vond en nu niet meer maar dat is allicht ook gewenning. Ik denk dat hij er toch wel een paar centimeter in de hoogte bij heeft gekregen in zijn tweede levensjaar.
Dalí is overigens een vroegcastraat dus die lengtegroei wilde wel
- samantha!
- Zeer actief
Nou met 5cm zou hij al op een normale labmaat zijn 
De andere heren zijn ook niet zoveel meer gegroeid na 6 maanden, ik denk eerder een cm of 2.
Manu: hij is inderdaad wel een wat groffer type dan Jack en Jones maar het scheelt niet heel veel hoor.
Nouja, we zullen zien waar hij staat over een paar maanden.
De andere heren zijn ook niet zoveel meer gegroeid na 6 maanden, ik denk eerder een cm of 2.
Manu: hij is inderdaad wel een wat groffer type dan Jack en Jones maar het scheelt niet heel veel hoor.
Nouja, we zullen zien waar hij staat over een paar maanden.
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Contacteer:
Elco is in die tijd nog 1,5 cm gegroeid. En die is toch wel een fors stuk kleiner (en eerder uitgegroeid) dan een labrador
Ik denk dat hij de normale maat nog wel zal gaan halen
- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Coda heeft ook veel bone en dan denken mensen altijd dat ze enorm worden
Hier was ze een maand of 4:

Uiteindelijk is ze na 6 maanden nog 2cm gegroeid en past prima binnen de standaard. Lang niet zo'n reus geworden als iedereen voorspelde. Maar wel een hond met ruim voldoende substantie:

Uiteindelijk is ze na 6 maanden nog 2cm gegroeid en past prima binnen de standaard. Lang niet zo'n reus geworden als iedereen voorspelde. Maar wel een hond met ruim voldoende substantie:

- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
De poten zijn wel een indicatie voor hoe groot een hond ongeveer kan worden, maar daarmee kun je het ook mis hebben. De stabij van mijn tante heeft echt de klauwen van een ijsbeer. Leeft echt op grote voet. Hij is inmiddels 9 dus groeien doet hij niet meer
Mijn hond is nog wel flink gegroeid na haar 6e maand maar dat was een mager scharminkeltje dus misschien liep ze wat achter.
Mijn hond is nog wel flink gegroeid na haar 6e maand maar dat was een mager scharminkeltje dus misschien liep ze wat achter.

- wolvster
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese StabijXFox Terrier, Airedale Terrier
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Murdock is nu 7 maanden oud en nog lang niet op de standaard hoogte van een volwassen Airedale. Ik denk dat hij nog wel wat gaat groeien.
-
sbientje
- Zeer actief
- Contacteer:
en wat is dan 'nog lang niet' ?wolvster schreef:Murdock is nu 7 maanden oud en nog lang niet op de standaard hoogte van een volwassen Airedale. Ik denk dat hij nog wel wat gaat groeien.
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Ik volg even. Ga nl morgen kijken voor een mechelse herder teefje van bijna 7 mnd die net aan 51cm is. Eigenaar wil haar weg doen omdat hij bang is dat ze de minimale maat van 55 cm voor de KNPV niet gaat halen.
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Mojo is nog wel gegroeid nadat hij 6 maanden was, niet zo hard meer als daarvoor maar er is nog wel een centimeter of 4 a 5 bijgekomen sindsdien. Bij hem kon je zijn groeischijven in de voorpoten heel goed zien en voelen, en toen zijn poten rechter werden en de groeischijven ook duidelijk dicht en glad zijn geworden is hij ook gestopt met de hoogte verder ingaan.
Dus ik zou bij Fudge ook eens goed voelen en kijken naar zijn groeischijven.
Dus ik zou bij Fudge ook eens goed voelen en kijken naar zijn groeischijven.
Laatst gewijzigd door LongFields op 20 apr 2015 18:56, 1 keer totaal gewijzigd.
- TessaThomas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
Ik weet het met 6 maanden niet precies, maar met bijna een jaar was hij net aan 62 cm en nu is hij 64/64,5cm. Ik geloof dat hij met 6 maanden echt nog klein was? Even groot als zijn zusje iig, dus nog onder de 60 cm.
- Feather__
- Zeer actief
Oh, ik ben eigenlijk wel blij met dit topic ;P
Yin is nu 53/54 cm. Met 8 maanden. Vroeg me af of ze nog ging groeien (hoopte iig wel.)
Ze is wel gegroeid in de 2 maanden dat ze hier is. Dus van 6 tot 8 maanden is ze nog gegroeid.Dus Fudge wss ook nog wel
Yin is nu 53/54 cm. Met 8 maanden. Vroeg me af of ze nog ging groeien (hoopte iig wel.)
Ze is wel gegroeid in de 2 maanden dat ze hier is. Dus van 6 tot 8 maanden is ze nog gegroeid.Dus Fudge wss ook nog wel

- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
Omdat ik het kleine teefje evt wil kopen gaat die morgen op de foto. Zal het de DA ook vragen, ook nav de groeischijven op de foto
- wolvster
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese StabijXFox Terrier, Airedale Terrier
- Contacteer:
Ik heb hem net even gemeten en ik moet zeggen dat het me meevalt. Hij is de afgelopen tijd harder gegroeid dan ik dacht. Hij is nu 57 cm op de schoft, de rasstandaard geeft voor reuen 58 -61 cm aan. Zijn vader was flink dus ik verwacht nog wel 2/3 cm.sbientje schreef:en wat is dan 'nog lang niet' ?wolvster schreef:Murdock is nu 7 maanden oud en nog lang niet op de standaard hoogte van een volwassen Airedale. Ik denk dat hij nog wel wat gaat groeien.
Uitzwaren moet hij ook nog: hij weegt 19 kilo en een grote reu kan volgens de standaard 30 kilo wegen.
- heimwee
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Ik zie Kalev nog steeds groeien.. hij is nu 10 maanden. Zou zo niet kunnen zeggen hoeveel precies want heb het nooit echt gemeten. Maar 3 weken terug bv paste hij nog makkelijk onder de steunen van de tafel door. Inmiddels niet meer. Die zitten op 64cm

- Miranda
- Erelid
Tervuerense herder - Aantal honden: 2
Skadi is na haar eerste jaar echt nog een centimeter of vijf doorgegroeid de hoogte in. Het ging heel langzaam, maar wel gestaag.
Je weet hoe ze er nu uitziet. Een reuzin, te groot voor een teef, en twee centimeter onder de maximale reuenmaat.
Op deze foto was ze ongeveer een jaar oud. Zie je hoe kort die poten zijn in verhouding?
Dat is nu helemaal weg, die wanverhouding.

Ik zou inderdaad eens voelen naar die groeischijven.
Je weet hoe ze er nu uitziet. Een reuzin, te groot voor een teef, en twee centimeter onder de maximale reuenmaat.
Op deze foto was ze ongeveer een jaar oud. Zie je hoe kort die poten zijn in verhouding?
Dat is nu helemaal weg, die wanverhouding.

Ik zou inderdaad eens voelen naar die groeischijven.
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Je moet inderdaad naar de groeischijven kijken bij de polsen. Niet naar de dikte van de poten.
Hier groeiden ze allemaal nog geleidelijk door tot de 9 mnd. Daarna kwam er bij de groters nog wel een cm of 3 bij.
Hier groeiden ze allemaal nog geleidelijk door tot de 9 mnd. Daarna kwam er bij de groters nog wel een cm of 3 bij.
-
Brindlecardi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Ik weet niet of je schofthoogte hebt gemeten of tot zijn hoofd?
Schofthoogte lijkt me niet gek voor een lab van 6 maanden
-
sbientje
- Zeer actief
- Contacteer:
schoft ja, hij is ongeveer zo groot als Pom nuApple schreef:Ik weet niet of je schofthoogte hebt gemeten of tot zijn hoofd?
-
Brindlecardi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Ooh nou dat komt wel goed dan.sbientje schreef:schoft ja, hij is ongeveer zo groot als Pom nuApple schreef:Ik weet niet of je schofthoogte hebt gemeten of tot zijn hoofd?
Als hij dan nog een cm of 3 groeit zit hij toch gewoon in de rasstandaard?
Ben is ook niet groot overigens, 55-57cm denk k Maximaal
- samantha!
- Zeer actief
Het gaat om zijn schofthoogte inderdaad, net eens echt gemeten en ik kom op 52cm.
Ik zou eens wat foto's van Fudge erbij zoeken, zijn poten/rest van het lichaam verhouding klopt gewoon ook nog niet.
Miranda: Skadi is inderdaad een enorm verschil zeg!
Maar ik lees dus ook meer mensen wel schrijven dat hun honden nog wel groeiden na 6 maanden.
Het blijft afwachten natuurlijk maar ik ben wel benieuwd wat Fudge gaat doen.
Ik zou eens wat foto's van Fudge erbij zoeken, zijn poten/rest van het lichaam verhouding klopt gewoon ook nog niet.
Miranda: Skadi is inderdaad een enorm verschil zeg!
Maar ik lees dus ook meer mensen wel schrijven dat hun honden nog wel groeiden na 6 maanden.
Het blijft afwachten natuurlijk maar ik ben wel benieuwd wat Fudge gaat doen.
- samantha!
- Zeer actief
- joyce83
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boxer en Engelse Springer Spaniel
Re: Groeien na 6 maanden, foto's toegevoegd
Zo te zien heeft hij nog flinke groeischijven, verwacht dat hij nog wel de hoogte in gaat.
those we loved don't go away they walk beside us everyday
unseen, unheard, but always there still loved still missed still very dear
unseen, unheard, but always there still loved still missed still very dear
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Nou, flink... Gewoon nog een cm of 5, schat ik.joyce83 schreef:Zo te zien heeft hij nog flinke groeischijven, verwacht dat hij nog wel de hoogte in gaat.
- samantha!
- Zeer actief
5cm lijkt me prima, dan is hij een mooie maat.
Het maakt me overigens niets uit hoor maar mijn andere heren waren volgens mij echt wel op hoogte met 6 maanden en iedereen zegt nu steeds, oh wat is hij klein gebleven? zou wel niets meer bijkomen nu want met 6 maanden zijn ze wel zo ongeveer op hoogte etc.
Nouja uiteindelijk zullen we moeten afwachten
Het maakt me overigens niets uit hoor maar mijn andere heren waren volgens mij echt wel op hoogte met 6 maanden en iedereen zegt nu steeds, oh wat is hij klein gebleven? zou wel niets meer bijkomen nu want met 6 maanden zijn ze wel zo ongeveer op hoogte etc.
Nouja uiteindelijk zullen we moeten afwachten
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Ik zie ook nog duidelijk groeischijven, die is echt nog niet uitgegroeid hoor.
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
Zojuist terug vt röntgenen en bij de dame waar ik voor ging waren ze al haast gesloten. Benieuwd wat ze qua groei verder doet 
- Miranda
- Erelid
Tervuerense herder - Aantal honden: 2
Ja, maar kijk eens goed naar die poten van haar. Als je goed kijkt zie je daar ook nog duidelijk groeischijven. En daar is ze dus 6 maanden ouder dan Fudge nu issamantha! schreef:Miranda: Skadi is inderdaad een enorm verschil zeg!
Ik denk dat het met in de hoogte groeien was afgelopen toen ze ongeveer anderhalf was. En totdat ze ongeveer drie was is ze blijven uitzwaren. Op 6 maanden kun je er helemaal nog niet zoveel van zeggen, vind ik.
And few will ever climb