Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Taste of the wild verschillende smaken
Moderator: moderatorteam
- Moira1986
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
- Aantal honden: 1
Taste of the wild verschillende smaken
Hiiii,
Na lang nadenken willen wij overstappen van Royal Canin naar Taste of the Wild. Alleen daar zitten zoveel verschillende smaken in. En dan heb je nog de puppy variant en voor volwassenen. Senna is nu zes maanden.
Zou je (ongeacht of we voor de puppy variant gaan of volwassen) verschillende smaken kunnen geven van hetzelfde merk? Dus in de ochtend een vlees variant en in de avond een visvariant bijvoorbeeld? Of zal ze daardoor erg last van haar darmen krijgen? Of niet omdat het van hetzelfde merk is?
Na lang nadenken willen wij overstappen van Royal Canin naar Taste of the Wild. Alleen daar zitten zoveel verschillende smaken in. En dan heb je nog de puppy variant en voor volwassenen. Senna is nu zes maanden.
Zou je (ongeacht of we voor de puppy variant gaan of volwassen) verschillende smaken kunnen geven van hetzelfde merk? Dus in de ochtend een vlees variant en in de avond een visvariant bijvoorbeeld? Of zal ze daardoor erg last van haar darmen krijgen? Of niet omdat het van hetzelfde merk is?
- KarinW
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Middenslag Poedel
Re: Taste of the wild verschillende smaken
Hier krijgt Levi elke keer weer een andere smaak. Heb 4 smaken en wissel dat af.
Mix ook wel eens als ik van beide nog weinig heb.
Hier nergens last mee
Mix ook wel eens als ik van beide nog weinig heb.
Hier nergens last mee
- Meike
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Twee rasloze hondjes
- Aantal honden: 2
De gewone brok bevat teveel calcium voor een pup, zie het artikel http://www.voerwijzer.com/calcium-puppy ... te-rassen
. De puppyvariant is wel prima.
- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Ik zou het onnodig vinden om verschillende zakken tegelijk open te hebben. Daar wordt het voer niet beter op.
En waarom zou je het doen? Volgens het principe: "Ik wil ook niet elke dag hetzelfde?"
Ik zou het niet zo zien. Denk ook niet dat een koe denkt: Getver vandaag eet ik wéér gras
En waarom zou je het doen? Volgens het principe: "Ik wil ook niet elke dag hetzelfde?"
Ik zou het niet zo zien. Denk ook niet dat een koe denkt: Getver vandaag eet ik wéér gras

-
- Actief
- Mijn ras(sen): Kruising
Haha, daar heb je een goed puntPaisley schreef:Ik zou het onnodig vinden om verschillende zakken tegelijk open te hebben. Daar wordt het voer niet beter op.

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schapendoes
- Aantal honden: 4
- Contacteer:
Hmmm, mijn doezen denken daar toch iets anders over. Het zijn al geen grote eters, maar als ik ze iedere dag dezelfde brok voorschotel gaan ze in hongerstaking.
En ja, ze eten genoeg om in leven te blijven. Met lange tanden, tot heel erg mager aan toe. Ik ging in het begin ook uit van geen gezeur, een hond proeft nauwelijks wat hij eet en je verwent je hond als je erop ingaat.
Maar waarom zou ik zelf wel iets anders pakken als ik er trek in heb, maar mijn honden zouden dan verwende beesten zijn? Ze krijgen hier 's ochtends brokken met iets erdoor. Een schepje blikvoer, wat KVV van de vorige avond, wat Renske of wat ik over heb. Anders eten er 1 of 2 hun bak leeg, maar juist de oudste die het echt nodig heeft haalt haar neus ervoor op. Ik wissel de brok af, en een nieuwe zak wordt altijd de eerste week weer met smaak gegeten.
's Avonds KVV, van verschillende merken. Ook daar merk ik dat ze gewoon heel erg gesteld zijn op afwisseling. Ik vind het prima, ze hebben maagdarmstelsels wat alles verteerd. Zeer zelden diarree of braken.
Dus ja, ik verwen mijn honden. Ze krijgen eten wat ze graag lusten en ook nog eens bijna iedere dag iets anders. En ze doen het er prima op!
En ja, ze eten genoeg om in leven te blijven. Met lange tanden, tot heel erg mager aan toe. Ik ging in het begin ook uit van geen gezeur, een hond proeft nauwelijks wat hij eet en je verwent je hond als je erop ingaat.
Maar waarom zou ik zelf wel iets anders pakken als ik er trek in heb, maar mijn honden zouden dan verwende beesten zijn? Ze krijgen hier 's ochtends brokken met iets erdoor. Een schepje blikvoer, wat KVV van de vorige avond, wat Renske of wat ik over heb. Anders eten er 1 of 2 hun bak leeg, maar juist de oudste die het echt nodig heeft haalt haar neus ervoor op. Ik wissel de brok af, en een nieuwe zak wordt altijd de eerste week weer met smaak gegeten.
's Avonds KVV, van verschillende merken. Ook daar merk ik dat ze gewoon heel erg gesteld zijn op afwisseling. Ik vind het prima, ze hebben maagdarmstelsels wat alles verteerd. Zeer zelden diarree of braken.
Dus ja, ik verwen mijn honden. Ze krijgen eten wat ze graag lusten en ook nog eens bijna iedere dag iets anders. En ze doen het er prima op!
Groetjes Carlian en Vanna, Yindi, Hebe en Katja.
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Contacteer:
Elco krijgt ook flink wat afwisseling: kvv elke paar dagen een andere smaak, 3 verschillende smaken brok (waarvan 2 waar hij graag wat voor doet, dus die krijgt hij ook als beloning), soms eens een nekje of een ribbetje of een stuk karkas. Zonder afwisseling gaat meneer in hongerstaking. De kvv die ik geef moet sowieso afgewisseld worden om overal voldoende van binnen te krijgen (is compleet door afwisseling van diersoorten), maar dat doe ik dus ook omdat Elco anders op een gegeven moment weigert om het nog op te eten. Nu eet hij de ene keer een bepaalde smaak met lange tanden en een volgende keer weet hij niet hoe snel hij diezelfde smaak naar binnen moet werken. Dat is altijd afwachten.
Vanochtend had hij geen zin om z'n vlees op te eten, nee, hij liep naar de kast waar de snackjes en de brokjes bewaard worden. Nou, prima, joh. Dan krijg je er wel een paar Acana-brokjes bij. Toen was z'n bakje inderdaad binnen de kortste keren leeg. Zat hij er helemaal trots bij: vrouwtje, bakje is leeg! Dus kreeg hij ook nog een kauwstaafje als beloning. Daar doe ik dus niet moeilijk over. Als hij op dat moment niet was gaan eten, had ik een paar minuten later z'n vlees terug in de koelkast gezet, maar zou hij vandaag ook niet veel brokjes kunnen verdienen...
Tot een paar weken geleden at hij z'n vlees alleen 's nachts. En voor die tijd niet eens elke nacht. Vanaf dat hij elke ochtend z'n vlees op had, ben ik overgegaan tot 's ochtends vlees aanbieden en, alleen als hij het niet (helemaal) op at, 's avonds nog een keer. Nu eet hij z'n vlees meestal dus wel meteen op. Ik doe dus ook niet moeilijk over kvv en brok door elkaar: Elco heeft er geen moeite mee, dus waarom zou ik er dan moeilijk over doen.
Als je hond wel problemen lijkt te hebben met afwisselen, kun je het beter niet doen. Anders kan het geen kwaad. Belangrijkste is: hoe doet je hond het op een bepaalde manier van voeren
Vanochtend had hij geen zin om z'n vlees op te eten, nee, hij liep naar de kast waar de snackjes en de brokjes bewaard worden. Nou, prima, joh. Dan krijg je er wel een paar Acana-brokjes bij. Toen was z'n bakje inderdaad binnen de kortste keren leeg. Zat hij er helemaal trots bij: vrouwtje, bakje is leeg! Dus kreeg hij ook nog een kauwstaafje als beloning. Daar doe ik dus niet moeilijk over. Als hij op dat moment niet was gaan eten, had ik een paar minuten later z'n vlees terug in de koelkast gezet, maar zou hij vandaag ook niet veel brokjes kunnen verdienen...
Tot een paar weken geleden at hij z'n vlees alleen 's nachts. En voor die tijd niet eens elke nacht. Vanaf dat hij elke ochtend z'n vlees op had, ben ik overgegaan tot 's ochtends vlees aanbieden en, alleen als hij het niet (helemaal) op at, 's avonds nog een keer. Nu eet hij z'n vlees meestal dus wel meteen op. Ik doe dus ook niet moeilijk over kvv en brok door elkaar: Elco heeft er geen moeite mee, dus waarom zou ik er dan moeilijk over doen.
Als je hond wel problemen lijkt te hebben met afwisselen, kun je het beter niet doen. Anders kan het geen kwaad. Belangrijkste is: hoe doet je hond het op een bepaalde manier van voeren
-
- Zeer actief
Wat hebben mijn honden het dan slecht. Die krijgen nu al ruim 2 jaar hetzelfde te eten. Maar zolang dat er nog met smaak in gaat, vind ik het helemaal prima 

Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

- Domor
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Peruvian Doodle
Ik ga afwisselen, daarom heb ik een kleinere maat zakken gekocht. In principe wil ik een brok niet langer dan 6 maanden open hebben staan. En ik heb 2-5L bakken gekocht om de brokken in te bewaren, zodat de zak zelf maar een paar keer open hoeft. Ik wissel diersoorten en koolhydraatbronnen af. Ik vind het leuk en voor clickertraining (ik wil via het earn-to-eat principe werken) is het handig om verschillende smaken tegelijkertijd te hebben, zodat het iedere keer weer een verrassing voor ze is. Het wordt ook wel rotatiedieet genoemd, verschillende smaken voeren.