Nu was mijn moeder helemaal ontdaan. Ze was met Santos bij de dierenarts geweest. Ze is bij de dierenarts dichtbij, terwijl wij voorheen met de dieren wel naar dierenarts verder weg gingen, maar mijn moeder is van het gemak. Ze ging voor controle en een enting. Dierenarts maakte een opmerking over zijn mooie witte tanden, iets wat bij collies nogal eens er slecht uitziet. Mijn moeder noemde dat hij versvlees kreeg, maar nu wel eens moeite had met poepen. Werd ze volledig de les gelezen. Moest ze onmiddellijk mee stoppen. Was gevaarlijk. Dierenartsen weigerden honden te behandelen die versvlees aten. Collega was met een ontstoken hartklep daarom opgenomen. Ze kreeg brokken aangesmeerd en overdonderd dat me moeder was ook nog aangenomen. Omdat het volgens mijn moeder wat moeite met poepen had. Werd meteen de prostaat gevoeld. Ja deze was verdikt, zijn ene bal was verdikt en hij moest gecastreerd worden. Uiteindelijk is Santos oningeënt weer huiswaarts gegaan. Via die vriendin met eigen bedrijfje heeft mijn moeder bij een andere dierenarts om een second opinion gevraagd.
En het resultaat:
Niks aan de hand met Santos.........
Brokken heeft mijn vader overigens nog hetzelfde uur bij de dierenarts terug gebracht. Santos is gewoon nog steeds aan het versvlees. Ook het enige wat deze kieskeurige eten wil eten. Voor brokken doet hij het echt niet.... Oke, misschien ook een beetje verwend, maar tja daarvoor ben je Schot natuurlijk
Dus tja weer wakker geschud over hoe sommige dierenartsen tegen versvlees zijn....Gelukkig is mijn moeder soms net zo eigenwijs als ik zelf

.