Ik heb mij vandaag voorgenomen nou eens goed te gaan kijken naar het voer wat mijn twee vlinderhondjes krijgen.
Ze krijgen momenteel Bozita Robur Maintenance Mini, deze brok kost mij €5,32 per kilo. Aangezien ik de komende 3 maanden werkloos ben wil ik eventueel overstappen naar iets met dezelfde kwaliteit en goedkoper, of naar iets met hogere kwaliteit voor dezelfde prijs

Ik zou mij natuurlijk niet aan dit topic wagen als ik niet dacht dat het eventueel beter kan. Opzich doen ze het prima op deze brok, ze blijven mooi op gewicht en eten wat ze nodig hebben. Toch produceren ze nog vrij grote hopen poep voor die kleine lijfjes, vind ik.
Daarnaast is het natuurlijk super makkelijk dat ze eten wat ze nodig hebben, maar ik zou graag zien dat ze met wat meer plezier eten (of dit zit tussen mijn oren

Nu heb ik geprobeerd mij in te lezen in het voeren van brok, qua prijzen en mogelijkheden. Ik zie dan eventueel andere opties zoals TotW of acana.
Maar waar ik dan weer tegenaanloop is dat ik er niet achter kan komen wat die percentages van eiwit, vet en vezels nou precies zeggen.
Dus; kan iemand mij helpen en vertellen of hetgeen wat ik nu voer goed is of dat ik beter kan?
Samenstelling Bozita Robur Maintenance Mini;
Eiwit: 27%
Vet: 17%
Vezels: 2%
Mineralen: 6,5% (Calcium; 1,3%, fosfor; 1,0%)
Vocht: 10%
En omdat het toch gaat vallen; kvv is een optie, maar het is voor mij nu echt belangrijk dat het niet duurder wordt dan wat ik nu voer. En daarnaast zou ik toch een brok bij willen blijven voeren voor dagje uit/dagjes logeren etc.