Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

trucjes, trainen en snoepjes

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Sofie&Riley

trucjes, trainen en snoepjes

Ongelezen bericht door Sofie&Riley »

Ik ben al lange tijd bezig met mijn hond verschillende trucjes aan te leren, hiervoor gebruik ik Boxby proline puppy snacks (chicken & fish 100% natuurlijke ingrediënten)
Nu vraag ik me af of het oké is als ik haar tijdens het aanleren van een nieuw trucje meer dan de aanbevolen hoeveelheid snoepjes geef, en in hoeverre ik erop kan vertrouwen dat dit echt 100% natuurlijke ingrediënten zijn?
[A]nneloes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian shepherd
Aantal honden: 1
Contacteer:

Re: trucjes, trainen en snoepjes

Ongelezen bericht door [A]nneloes »

Als ik echt een uitgebreid trainingsmoment met mijn hond heb doe ik niet aan aanbevolen hoeveelheden snoepjes. Er gaat in wat nodig is :D Wel maak ik er wel mini-beloningen van. Als dit veel is hou ik daar wel rekening mee met zijn eten. Hij moet niet moddervet worden natuurlijk.
Daarbij kan je ook gewoon met zijn eigen brokjes belonen, dit is alleen wel vaker minder hap-slik-weg.

Tja en wat is 100% natuurlijk... ik denk dat elke fabrikant daar wel hun eigen draai aan kan geven. Ik zelf vind dat soort beloningen niet natuurlijk. Gedroogde vlees beloningen zonder toevoegingen vind ik natuurlijk.
Funny Fleece Vrolijke hondenartikelen van fleece
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Hilde »

Je kunt als je veel getraind hebt ook (een deel van) haar normale maaltijden inhouden. Zelf gebruik ik heel veel verschillende beloningen maar bijna nooit kant-en-klare beloningen. Dat is vaak één en al geur-, kleur- en smaakstoffen. Ik maak zelf vaak popcorn, pannenkoekjes (1 kop water, 1 kop bloem en 2 eieren), een gebakken eitje, dat soort dingen. Verder heb ik vaak dingen zoals gedroogd vlees (pens, lama, kangaroe, eland, kip, rund, etc. Dat koop ik nu nog in de winkel, maar hopelijk staat hier snel een droogmachine), rauwe frikandel, kaas, slagroom, pindakaas, gedroogde eierkoek, fruit en meer van dat soort dingen. Echt superleuk, al dat variëren, zeker voor de honden. En soms meng ik het met zijn normale maaltijd. Het is maar net wat we gaan doen en wat ik verwacht. Als ik dingetjes verwacht waarbij veel zelfbeheersing nodig is, beloon ik in zijn mond met iets van hoge waarde en bijvoorbeeld het hersenwerkje vul ik met iets van lagere waarde, zeker in de aanleerfase.
Afbeelding
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond

Ongelezen bericht door cloris »

Als je jezelf even voorstelt en even aanmeldt bij 'vaste gebruikers' hoef je niet al je topics in dit subforum te openen;)
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
Shiloh86
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse Herder

Ongelezen bericht door Shiloh86 »

Wat ook goed werkt als beloning is gekookte kipfilet. Voor je hond is koken niet nodig natuurlijk, maar voor je eigen veiligheid niet onverstandig. Plus dat het dan makkelijk in kleine stukjes valt. Dat kun je dan makkelijk geven in hoeveelheden van een rijstkorrel tot een erwt, of de grote jackpot als die het echt goed doet.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”