Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hond wil geen carnibest

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

BullKai
geregistreerd lid

Hond wil geen carnibest

Ongelezen bericht door BullKai »

zucht.. denk je steeds goed te doen..

onze pup kai heeft vanuit nederland altijd smuldier gekregen ("vuile pens") iets dat verschrikkelijk stinkt...

Maar in de buurt hier vind ik dat niet. Dus hij krijgt van mij nu op aanraden van mensen

Brokken: tast of wild high prairie puppy + carnibest

250 gram carnibest (aangevuld met brok want hij moet 320 gram carnibest hebben)

maar wat ik ook doe of probeer, net als mij kat.. ze eten het niet!! elke tip en trick heb ik geprobeerd, incl mixen met het laatste bakje smuldier dat ik had, hij laat het staan!

Geef ik hem gewoon zijn tast of wild brokken dan eet hij meteen.. ik heb hem zelfs proberen "uit te hongeren" in de zin van.. niet te drastisch denken, en toch eet hij het niet!

gemixt met blikvoer
gemixt met smuldier
gemixt met brok
warm water bij gedaan voor de geur
beetje saus van ons vlees bij gedaan ...

3 soorten geprobeerd... hij eet NIET

moet ik dan gewoon opgeven of ???
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Aantal honden: 2
Contacteer:

Re: Hond wil geen carnibest

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Tsja, als je hond het goed doet op de brokken die je hebt en geen zin heeft in de aangeboden kvv, waarom zou je dan niet gewoon lekker alleen brokken geven?
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

O Toots luste alleen de kalkoen rijst van Carnibest en hij eeT nu al 2 jaar dego meat en daarvan lust hij alleen fazant niet.
Ik zou dus eens een ander merk proberen al geeft dat geen garantie.
En voor de duidelijkheid, je mengt de brokken toch niet met het vers?
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
lets have fun

Ongelezen bericht door lets have fun »

Ik zou niet zo'n drama maken van die carnibest. Dan maar niet toch? Ze krijgt een goede brok en eet die wel zoals ik begrijp. Misschien vind je een ander merk kvv wat ze wel lust. Mijn honden eten naturis heel graag. Maar je kan het ook zo laten, een hond kan het ook heel goed doen op alleen brok.
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Als je vers wilt voeren zijn er ik weet niet hoeveel merken die je kunt proberen.
Mijn honden eten zo ongeveer alles, Bibi, Smuldier, Lotgering, BARF, alle versmerken die je je kunt bedenken, maar Carnibest vinden ze niet te hachelen.
Dus dat krijgen ze gewoon niet (gelukkig, ze vreten hier 2 kilo vers per dag).

Ik weet niet waar je woont maar probeer gewoon wat andere merken. KVV kun je ongestraft wisselen, dus i ging mooi los met proberen als ik jou was ;)
Weet niet waar je woont, maar misschien kun je gewoon eens proberen van een ander? Als je in mijn buurt woont kun je wel wat smaken/merken komen testen ;)
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
BullKai
geregistreerd lid

ja .. ha moet even lachen..

het eerste topic dat ik opende kreeg ik meteen een " en waarom voer jij geen vers!!" idee.. dus ik dacht, dat zal HET beste zijn.. en hier lees ik van "ach moet toch niet" :p

ik woon in Belgie en in de buurt vind ik alleen: Rodi maar daarvan heb ik gehoord dat het echt flut kwaliteit is, duck en carnibest.
deze vind ik nog betaalbaar al de rest vind ik een beetje boven m'n budget, ja nu als hij pup is maar ik reken het als hij volwassen is want dan wil ik hem dat ook nog gaan geven.

ja ik wil liever ook geen vers geven ivm het gedoe van uitleggen en ik heb al reeds uitgelegd in het andere topic dat ik het vaak vergeet.. en bang ben dat hij dan weer niets anders wil eten en je dan weer met "gedoe" zit als je bv op vakantie gaat ect

maar dan laat ik dat vers ook maar achterwegen een goede brok zal het toch ook wel doen?
ik bedoel ik heb tig honden gehad die er oud mee werden zelfs eentje 19 jaar! (teckel)

hij is gewoon m'n allesje en wou er "het beste" voor doen. En ik snap het nut van vers echt wel, minder ontlasting, meer "back to basic" maar soms is het wat moeilijk :oohja:

merci voor de reacties
Laatst gewijzigd door BullKai op 26 mar 2015 14:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

Ik zie dat je in België woont, dat gaat niet lukken dan ;)
Probeer eens waar je aan kunt komen gewoon.
Brok en KVV mag je gewoon mengen trouwens, geen paniek.

Afbeelding

Shari
Zeer actief
Mijn ras(sen): We hebben 4 chihuahuas en een Welsh Corgi Cardigan pup Bruce!
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Shari »

Tuurlijk! Als jou hond het goed doet op brok en hij eet het goed lekker een goede brok blijven geven. Niks moet hoor.
Olaf 28-07-2000 01-08-2013
mim
Zeer actief
Mijn ras(sen): Aussie en een Teckel

Ongelezen bericht door mim »

Ja dat kan. Ik voer Lotgering en Diesel vind de smaak eend en kip niet te hachelen :kotz: die hadden we voor de verandering er eens bij genomen. Ze kotst het ook uit. Gelukkig hebben we nog andere smaken in huis. Smokey en Filou vinden het heerlijk!
Afbeelding

Groetjes Mirjam, Smokey en Filou
BullKai
geregistreerd lid

@ marjoleine: bedankt je je voorstel desondanks het niet door kan gaan :) lief van je!
BullKai
geregistreerd lid

smuldier at hij echt in een slok op maar dat vind ik hier in de buurt echt niet. En misschien is het omdat ik zwanger ben ik weet het niet maar ik sta bijna zelf over te geven als ik het pakje verdeel, wat een stank zeg.. dat heb je bij carnibest niet, misschien net daarom dat ze het graag hebben?

ik had natuurvlees, lam & rijst en kalkoen.

als ik hem schesir bij z'n brokken doe dan lust hij ze ook graag, dat is ook een soort blik maar vind ik toch al helemaal niet op "blik" voer lijken.. het ziet eruit alsof je een stukje kippenfilet uitgeplukt hebt en het ruikt ook nog lekker naar kip ook.

ik woon op een appartement en heb echt ma een kleine kleine diepvries dus ineens een hoop bestellen voor te bewaren is ook helaas geen optie
Laatst gewijzigd door BullKai op 26 mar 2015 14:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

En voordat wij dego meat gevonden hadden heeft Toots een tijdje rodi gegeten. Hij lust geen Smuldier. Alleen er was geen keuze en ik wilde niet elke dag het zelfde blijven voeren. Wij hadden carnibest en farmfood ook geprobeerd maar dat was dus niks.
Als Toots het goed zou doen op brokken had ik niet eens vers gaan voeren.
Dus als je hond het goed doet op brok zou ik gewoon lekker bij brok blijven.
En af en toe een Roda schijf tussendoor kan dan ook geen kwaad of smuldier.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

Ja, dat is een en al geur- en smaakstoffen, dat blikvoer ;)
Kijk eens of je aan andere merken kunt komen.
Honden hebben nou eenmaal voorkeuren. Hier zijn er ook smaken die ze niet lusten hoor, ik heb er twee die geen eend willen bijvoorbeeld, en een lust geen konijn.
Geit zijn ze allemaal wild van, en lam dan weer niet.
Soms nog een heel gepuzzel ;)

Afbeelding

mim
Zeer actief
Mijn ras(sen): Aussie en een Teckel

Ongelezen bericht door mim »

Marjoleine schreef:Ja, dat is een en al geur- en smaakstoffen, dat blikvoer ;)
Kijk eens of je aan andere merken kunt komen.
Honden hebben nou eenmaal voorkeuren. Hier zijn er ook smaken die ze niet lusten hoor, ik heb er twee die geen eend willen bijvoorbeeld, en een lust geen konijn.
Geit zijn ze allemaal wild van, en lam dan weer niet.
Soms nog een heel gepuzzel ;)
Het zal bij Diesel wel de eend zijn :denken: want kip compleet vind ze prima! Ze vreten nl altijd alles eigenlijk.
Afbeelding

Groetjes Mirjam, Smokey en Filou
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Elco doet de ene keer moeilijk over een bepaalde smaak en een paar weken later smult ie van diezelfde smaak. En omgekeerd... Elco krijgt Lotgering. Maar als hij dat niet zou willen eten, zou ik ook niet moeilijk doen over een goede brok. Voel me wel het prettigst bij vers, dus daarom geef ik dat het liefst. Maar vers voeren omdat dat nu eenmaal het beste zou zijn, terwijl je hond het niet eet of het er slecht op doet, gaat voorbij aan wat je wilt: het beste voor je hond
Pepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Europese korthaar
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Pepie »

BullKai schreef:ja .. ha moet even lachen..

het eerste topic dat ik opende kreeg ik meteen een " en waarom voer jij geen vers!!" idee.. dus ik dacht, dat zal HET beste zijn.. en hier lees ik van "ach moet toch niet" :p

ik woon in Belgie en in de buurt vind ik alleen: Rodi maar daarvan heb ik gehoord dat het echt flut kwaliteit is, duck en carnibest.
deze vind ik nog betaalbaar al de rest vind ik een beetje boven m'n budget, ja nu als hij pup is maar ik reken het als hij volwassen is want dan wil ik hem dat ook nog gaan geven.

ja ik wil liever ook geen vers geven ivm het gedoe van uitleggen en ik heb al reeds uitgelegd in het andere topic dat ik het vaak vergeet.. en bang ben dat hij dan weer niets anders wil eten en je dan weer met "gedoe" zit als je bv op vakantie gaat ect

maar dan laat ik dat vers ook maar achterwegen een goede brok zal het toch ook wel doen?
ik bedoel ik heb tig honden gehad die er oud mee werden zelfs eentje 19 jaar! (teckel)

hij is gewoon m'n allesje en wou er "het beste" voor doen. En ik snap het nut van vers echt wel, minder ontlasting, meer "back to basic" maar soms is het wat moeilijk :oohja:

merci voor de reacties
Als je liever geen vers wil voeren zou ik het bij de brok houden.
Afbeelding
Anne&Taar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden, Schapedoes

Ongelezen bericht door Anne&Taar »

Waarom is de stelling altijd dat je t gewoon beter doet als je vers voert? Hier vinden ze CB heerlijk, maar no way dat ik dat geld ga uitgeven aan voer. Brok vinden ze hier ook heerlijk. Prima.
Wolfsblut
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

Dit bedrijf zit in Diepenbeek en verkoopt A-merk brokken.
Proefpakketjes heeft hij ook om uit te proberen.

[url] http://www.food4pets.be/webshop/28728-wolfsblut" onclick="window.open(this.href);return false; [url]
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
BullKai
geregistreerd lid

hoi daar heb ik mijn voer gehaald van tast of the wild ;)

high prairie puppy omdat Kai nog niet goed de grotere brokken kan kauwen.

hebben besloten het gewoon bij goede brokken te houden en dan te zien.

wolfsblut vind ik zelf ook erg interessant
Lynnepien
Zeer actief
Mijn ras(sen): Teckel
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Lynnepien »

Waar woon je ergens in België? Misschien kan iemand je een tip geven. Maar met een goede brok is ook niks mis hoor ;)
Afbeelding
-Saskia-
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door -Saskia- »

Geen idee waar je woont in België maar in Dworp (Vl-Br) zit Amicau, een winkel met letterlijk een hele muur vol KVV van verschillende merken.
Mijn honden houden ook niet zo van KVV, de textuur vinden ze wat minder denk ik.
Ook mijn fretten weigeren pertinent alle KVV vanaf de dag dat ze prooien kregen :19:
SuzieC1970
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier en Mechelse herder.

Ongelezen bericht door SuzieC1970 »

Zo slecht vind ik Rodi anders ook niet hoor! Ik heb hier een hond een tijdje op Smuldier gehad maar daar deed hij het niet goed op. Nu krijgt hij regelmatig Rodi en dat gaat prima! Ik voer trouwens ook brok bij. De combinatie bevalt me erg goed.
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”