Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Voor kennis gevraagd: betrouwbaar pension
Moderator: moderatorteam
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Voor kennis gevraagd: betrouwbaar pension
Een kennis van me vroeg of ik voor haar 2-jarige Labradoodlereu een goed en betrouwbaar pension wist waar ze hem kunnen onderbrengen in hun vakantie van de zomer. Het gaat om een periode van 3 weken. Ze hebben de hond onlangs overgenomen van iemand en toen hadden ze de vakantie al geboekt staan. Naar de fokker voor de duur van de vakantie kan niet aangezien de hond uit Engeland afkomstig is, en mee op vakantie gaat ook niet omdat ze gaan vliegen.
Ze wonen in de omgeving van Alphen aan den Rijn, dus bij voorkeur zoeken ze daar in de buurt naar een betrouwbaar adres.
Wie o wie weet iets?
Ze wonen in de omgeving van Alphen aan den Rijn, dus bij voorkeur zoeken ze daar in de buurt naar een betrouwbaar adres.
Wie o wie weet iets?
- Sulluna
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse mix en Siberische Husky
- Aantal honden: 3
Re: Voor kennis gevraagd: betrouwbaar pension
Ik zou even kijken bij Lobbes in Katwijk ( misschien iets verder, maar mijn honden komen hier in de dag opvang). Zij doen ook aan pension, maar zonder hokken etc. Het is een oude legerbunker en er zijn allemaal woonkamers met banken en manden. Overdag lopen er meestal ongeveer 15 honden. Ze hebben een grote plaats achter bunker en daarachter weer een mega (omheind) weiland. Er zijn altijd begeleiders bij.
Voorwaarden is wel dat de reuen geholpen zijn en teefjes niet loops. Wel sluiten zij bepaalde "power" rassen uit en moeten ze een dag op proef komen waar je als eigenaar niet bij mag zijn, zij kijken dan of de hond stabiel genoeg is in een roedel.
Ik kom er al een hele tijd en vind het echt een aanrader.. Mijn honden gaan er super graag heen en zijn aan de einde van de dag moe. Er lopen grote en kleine honden en er is een speciaal stuk voor senior honden.
Voorwaarden is wel dat de reuen geholpen zijn en teefjes niet loops. Wel sluiten zij bepaalde "power" rassen uit en moeten ze een dag op proef komen waar je als eigenaar niet bij mag zijn, zij kijken dan of de hond stabiel genoeg is in een roedel.
Ik kom er al een hele tijd en vind het echt een aanrader.. Mijn honden gaan er super graag heen en zijn aan de einde van de dag moe. Er lopen grote en kleine honden en er is een speciaal stuk voor senior honden.
- ellen en de birmanen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 4 tollers
- Aantal honden: 4
-
Manu
Ik weet ook iemand die in huis op je hond wil passen tijdens vakantieperiodes.
Heel lieve meid die heel veel weet en alleen maar nog meer wil weten, Singing in the Rain heet haar bedrijfje. Ze heeft een individuele hondenuitlaatdienst, maar komt dus ook bij je thuis oppassen. Ze zit wel eens bij een vriendin van mij tijdens haar vakanties. Zij is heel tevreden.
http://singingintherain.webklik.nl/page/homepage" onclick="window.open(this.href);return false;
Heel lieve meid die heel veel weet en alleen maar nog meer wil weten, Singing in the Rain heet haar bedrijfje. Ze heeft een individuele hondenuitlaatdienst, maar komt dus ook bij je thuis oppassen. Ze zit wel eens bij een vriendin van mij tijdens haar vakanties. Zij is heel tevreden.
http://singingintherain.webklik.nl/page/homepage" onclick="window.open(this.href);return false;
-
Bulley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Franse bulldog
Bonairse kruising - Aantal honden: 1
Volgens mij brengt mijn collega d'r hond altijd naar oud ade
http://www.rintjehondenservice.nl" onclick="window.open(this.href);return false; en is daar erg tevreden over
Of ndz Wassenaar of wat ik hierboven ergens zag polderland in stompwijk
http://www.rintjehondenservice.nl" onclick="window.open(this.href);return false; en is daar erg tevreden over
Of ndz Wassenaar of wat ik hierboven ergens zag polderland in stompwijk
Bulley 11.02.2005-24.02.2015
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Hotel Marijke, dat is vrij in de buurt.
http://www.dierenhotelmarijke.nl/
-
Manu
Ik heb binnenkort een probleem. Want ik wil 2 dagen per week dagopvang als ik werk. Maar Manu kan nergens terecht want die is intact.
-
nomo
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Gewoon eens vragen. Morris is ook intact en gaat ook 2 dagen per week naar de dagopvang. Waar hij nu heengaat maken ze er totaal geen probleem van. Daar kijken ze gewoon naar wat goed bij elkaar past. Daar hebben ze gewoon gekeken naar wat voor hond Morris is en niet of er nog ballen onder hangen of niet.Manu schreef:Ik heb binnenkort een probleem. Want ik wil 2 dagen per week dagopvang als ik werk. Maar Manu kan nergens terecht want die is intact.
Waar hij eerder heenging hadden ze ook een geen volle reuen beleid. Maar toen ik gewoon eens heb gebeld wilden ze best kijken wat mogelijk was. We zijn eerst een keer wezen kijken en het was geen enkel probleem dat hij niet gecastreerd was. Omdat er wel eens loopse teven waren hadden we gewoon de afspraak dat ze dat bij mij aangaven en dat Morris dan even niet kwam.
Sorry TS, heeft niks met je vraag te maken. Weet wel een goed en betrouwbaar pension, maar totaal niet in de buurt. Kan je dus niet verder helpen.
- *Marina*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse Cockers Spaniel
kijk eens op http://www.tantemarthy.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Pension aan huis, ze voert vers en entingen zijn geen noodzaak.
Pension aan huis, ze voert vers en entingen zijn geen noodzaak.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
Manu schreef:Ik heb binnenkort een probleem. Want ik wil 2 dagen per week dagopvang als ik werk. Maar Manu kan nergens terecht want die is intact.
De hond (reu) van mijn zoon was ook intact en heeft jaren een paar dagen per week in dagopvang gezeten.
Niet bij jou in de buurt, maar wel redelijk westwaards van mij uit gezien.
Dat is nooit een punt geweest.
Ik hoorde het verzoek of de eis van castratie vroeger vaker bij HUSsen dan bij dagopvang.
- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Daar heeft ze al geïnformeerd maar die zitten helaas vol in de periode dat zij op vakantie zijn.Marjoleine schreef:Hotel Marijke, dat is vrij in de buurt.
- moosje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
- Contacteer:
Ik pas regelmatig op andere honden, intact of niet, geënt of niet. Nu scheelt het misschien dat ik zelf 2 teven heb die geholpen zijn. Al heb ik nu wel een intacte Dos lopen, maar ik ga er vanuit dat zij snel een eigen huisje zal hebben. En mocht ze wel loops zijn en ik een intacte reu te logeren hebben dan kan ik altijd wel scheiden. Het is niet ideaal natuurlijk, maar het is in principe geen enkel probleem.
Voorwaarde is wel dat ze niet onder de vlooien zitten, maar goed, dat is redelijk makkelijk te controleren als ze binnenkomen.
Voorwaarde is wel dat ze niet onder de vlooien zitten, maar goed, dat is redelijk makkelijk te controleren als ze binnenkomen.

In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza
Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
En je bedoelt met jouw post dat je eventueel op de hond van mijn kennis zou kunnen passen in hun vakantie?moosje schreef:Ik pas regelmatig op andere honden, intact of niet, geënt of niet. Nu scheelt het misschien dat ik zelf 2 teven heb die geholpen zijn. Al heb ik nu wel een intacte Dos lopen, maar ik ga er vanuit dat zij snel een eigen huisje zal hebben. En mocht ze wel loops zijn en ik een intacte reu te logeren hebben dan kan ik altijd wel scheiden. Het is niet ideaal natuurlijk, maar het is in principe geen enkel probleem.
- moosje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
- Contacteer:
Was vooral een reactie op voorgaande berichten, maar ja, als ze interesse hebben mag je mijn gegevens wel doorgeven.LongFields schreef:En je bedoelt met jouw post dat je eventueel op de hond van mijn kennis zou kunnen passen in hun vakantie?moosje schreef:Ik pas regelmatig op andere honden, intact of niet, geënt of niet. Nu scheelt het misschien dat ik zelf 2 teven heb die geholpen zijn. Al heb ik nu wel een intacte Dos lopen, maar ik ga er vanuit dat zij snel een eigen huisje zal hebben. En mocht ze wel loops zijn en ik een intacte reu te logeren hebben dan kan ik altijd wel scheiden. Het is niet ideaal natuurlijk, maar het is in principe geen enkel probleem.

- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Ze leest mee in dit topic als het goed is dus mocht dat zo zijn dan hoor ik het wel van haar. 
-
Laura84
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hollandse Herder Langhaar
- Contacteer:
Volgens mij zijn de eigen honden niet geholpen wat ik me kan heugen. Maar dat neemt niet weg dat ik wel goede verhalen heb gehoord over dit pensionTara schreef:Bespottelijk.Sulluna schreef:
Voorwaarden is wel dat de reuen geholpen zijn.
Groetjes Laura, en de streepjes bende, Fix en Laicka

- moosje
- Zeer actief
- Contacteer:
LongFields schreef:Ze leest mee in dit topic als het goed is dus mocht dat zo zijn dan hoor ik het wel van haar.

- Sulluna
- Zeer actief
Sja, dat mag je vinden. Het is een heel fijn pension waar ze geen gebruik maken van hokken maar waar de honden in een grote roedel vrij lopen. Teefjes mogen voor-tijdens-net na de loopsheid ook niet komen. In de jaren dat ik er kom is er nooit een akkefietje geweest, mede dankzij hun strenge eisen. Ieder zo zijn mening.Tara schreef:Bespottelijk.Sulluna schreef:
Ze hebben ook de harde eis dat zij honden niet aannemen die overmatig blaffen of zo wild zijn dat ze de kleine hondjes omver lopen. Daarnaast nemen zij heel veel rassen niet aan ( stafford, bulterriërs, pitbulls etc)
-
duitse herder
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
Die zou ik weer overslaanMarjoleine schreef:Hotel Marijke, dat is vrij in de buurt.
-
duitse herder
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
Je hoeft je hond niet te brengen hoor. Ik snap de eis wel, vaak zorgen intacte reuen wel voor onrust. Niet altijd hoor, dan kunnen ze de balletjes behouden.Tara schreef:Ik heb een intacte reu die met ALLE andere honden kan, en daar zal hij echt de enige niet in zijn.Sulluna schreef:Sja, dat mag je vinden. Het is een heel fijn pension waar ze geen gebruik maken van hokken maar waar de honden in een grote roedel vrij lopen. Teefjes mogen voor-tijdens-net na de loopsheid ook niet komen. In de jaren dat ik er kom is er nooit een akkefietje geweest, mede dankzij hun strenge eisen. Ieder zo zijn mening.Tara schreef:Bespottelijk.Sulluna schreef:
Om nou te gaan verlangen dat mensen hun hond maar castreren zodat hij in pension kan gaat mij echt vele straten te ver.
- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Misschien handig om deze uitspraak te motiveren, zo heeft niemand er wat aan.duitse herder schreef:Die zou ik weer overslaanMarjoleine schreef:Hotel Marijke, dat is vrij in de buurt.
- Sulluna
- Zeer actief
Sja, ik ken ook zat staffords die bij alle honden kunnen.Tara schreef: Ik heb een intacte reu die met ALLE andere honden kan, en daar zal hij echt de enige niet in zijn.
Om nou te gaan verlangen dat mensen hun hond maar castreren zodat hij in pension kan gaat mij echt vele straten te ver.
Dus heb je een intacte reu, dan breng je hem niet bij hun.. Je bent niks verplicht
Overigens zijn er heel veel pensions die dit zo doen hoor. Sja, ik heb er nooit bij stil gestaan eigenlijk. De mijne zijn beide geholpen en geen "power ras", dus na de goed doorlopen proefdag waren zij gewoon welkom.
- Sulluna
- Zeer actief
Sja, ik ken ook zat staffords die bij alle honden kunnen.Tara schreef: Ik heb een intacte reu die met ALLE andere honden kan, en daar zal hij echt de enige niet in zijn.
Dus heb je een intacte reu, dan breng je hem niet bij hun.. Je bent niks verplicht
Overigens zijn er heel veel pensions die dit zo doen hoor. Sja, ik heb er nooit bij stil gestaan eigenlijk. De mijne zijn beide geholpen en geen "power ras", dus na de goed doorlopen proefdag waren zij gewoon welkom.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
Is dat zo?Sulluna schreef:Sja, ik ken ook zat staffords die bij alle honden kunnen.Tara schreef: Ik heb een intacte reu die met ALLE andere honden kan, en daar zal hij echt de enige niet in zijn.
Dus heb je een intacte reu, dan breng je hem niet bij hun.. Je bent niks verplichtDit pension heeft gewoon strenge eisen en sja, dat betekend dat ook de goede niet welkom zijn. Al heb je een nog zo'n lieve stafford of intacte reu, zij nemen hem niet aan
Makkelijk gezegd dat je dan maar een andere plek moet zoeken omdat je "niet verplicht" bent om je hond daar te laten logeren...........
Als kennelijk steeds meer pensions die eis hebben kan je zelfs in geval van nood je hond nergens onderbrengen.
En dat alleen maar omdat die hond zijn ballen nog heeft?
In de tijd dat ik reuen had (complete) heb ik nooit een dergelijke eis gehoord.
Er werd gewoon rekening mee gehouden.
Goed beschouwd vind ik het dus echt wel raar dat een complete hond op zo veel plaatsen niet meer terecht kan.
- Evertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Parson russell terrier en Roemeense mix
Ik ga hier naar twee pensions in het buitengebied van Apeldoorn en daar mogen intacte reuen gewoon komen. En bij mijn vaste pension/dagopvang mogen buiten de schoolvakanties ook bullen komen, mits ze normaal gedrag vertonen naar mensen. In de vakanties moeten de honden in beginsel gekoppeld kunnen zitten. Zolang ze dat kunnen is het geen probleem. Geldt ook voor andere hond agressieve honden trouwens.
Maar goed een betrouwbaar pension in de gezochte plaats ken ik niet
Maar goed een betrouwbaar pension in de gezochte plaats ken ik niet
- Sulluna
- Zeer actief
Inderdaad makkelijk gezegd, maar nogmaals dat komt omdat ik geholpen honden heb, waardoor ik mij er niet zo bewust van ben geweest. Hier in de buurt ken ik maar 2 pensionen nog en die nemen beide ook geen intacte reuen aan.ranetje schreef: Is dat zo?
Makkelijk gezegd dat je dan maar een andere plek moet zoeken omdat je "niet verplicht" bent om je hond daar te laten logeren...........
Als kennelijk steeds meer pensions die eis hebben kan je zelfs in geval van nood je hond nergens onderbrengen.
En dat alleen maar omdat die hond zijn ballen nog heeft?
In de tijd dat ik reuen had (complete) heb ik nooit een dergelijke eis gehoord.
Er werd gewoon rekening mee gehouden.
Goed beschouwd vind ik het dus echt wel raar dat een complete hond op zo veel plaatsen niet meer terecht kan.
Inderdaad lastig als je een reu hebt en die dan nergens kwijt kan.. Maar ja, kennelijk kunnen de opvangen deze strenge eisen stellen en nog steeds vol zitten.. Maar wanneer je intacte reuen toe laat, kan je weer geen intacte teefjes toe laten.. Want dan zit je weer met risico's dat ze op elkaar gaan.. ( aangezien niet elke teef even duidelijk laat zien wanneer zij loops gaan worden). Dus dan sluit je weer een andere groep aan. Dan heb ik het over een vrije opvang he, dus een opvang waar ze de hele dag in een grote groep los lopen. Met kennels lijkt het mij dat het wel gewoon kan, maar ik wil mijn honden niet in een kennel.
-
Brigitte
- Zeer actief
Wij hebben ook een dagopvang maar bij ons hoeven ze niet 'geholpen' te zijn hoor. Wij houden gewoon rekening met de honden die komen dat zijn ook altijd vaste honden en die komen op een lijst te staan en dan kan de eigenaar kijken met welke hond hij/zij evt samen kan of ze kunnen ze alleen zetten, wij hebben ook geloof ik maar iets van 8 honden in de dagopvangManu schreef:Ik heb binnenkort een probleem. Want ik wil 2 dagen per week dagopvang als ik werk. Maar Manu kan nergens terecht want die is intact.
-
Brigitte
- Zeer actief
In de buurt daar zou ik het niet weten, ik rij naar als het moet naar Tholen (CVAB) of naar Almelo (Darkenwald) voor mijn honden
en soms verblijven ze op mijn werk (Wassenaar)
- Sulluna
- Zeer actief
Maar het zijn niet mijn regels heTara schreef:Wat een rare redenatie.
Dus omdat loopse teven niet altijd even duidelijk laten zien dat ze loops zijn moeten de reuen dus maar uit voorzorg gecastreerd worden? En dat terwijl die loopse teven ten enen male al niet welkom waren? Is het dan niet wel zo logisch om alleen gecastreerde teven toe te laten?
En alles moet in een groep kunnen, maar dat kun je toch per geval beoordelen? Als ik mijn roedel in pension zou willen hebben had ik ze trouwens liever niet in een groep. Niet omdat mijn honden niet betrouwbaar zijn, want dat zijn ze namelijk heel erg wél, maar ze zijn met elkaar al een prima groep en als ze met elkaar zijn weet ik tenminste zeker dat het goed gaat.
Over mijn lijk dat ik mijn honden zou laten castreren omdat het iemand anders gemakkelijker uitkomt.
Maar ik leg alleen de regels uit omdat er naar gevraagd werd, niet omdat ik er achter sta oid
- Sulluna
- Zeer actief
Nee, ben ik helemaal met je eens!Tara schreef:Nee, dat begrijp ik ook wel hoor. Ik vind het alleen een heel erg onredelijk verzoek. Zomaar ingrijpen in de hormoonhuishouding van een dier omdat het pension of de uitlaatservice dat makkelijker vindt is voor mij echt niet acceptabel.