We hebben het idee dat Tomas ineens veel minder ziet, hij heeft wel een beetje staar maar het lijkt of hij de laatste week anders reageert, hij kijkt soms wat angstig om zich heen en reageert ook schrikachtiger, en ik moet mensen nu waarschuwen dat ze niet over hem heen moeten hangen als ze hem aaien, dan kijkt hij heel vreemd omhoog.
Gisteravond reageerde Sancho ineens heel raar op hem, ging liggen grollen en ingehouden blaffen tegen een bewegenloos in zijn mand liggende Tomas
Ik dacht dat Tomas misschien dicht hij een epileptische aanval zou zitten ( die krijgt hij gelukkig nog maar zelden), maar nu reageert Sancho ook ineens wat raar op dingen, ziet spoken op het plafond en wordt onzeker van een zak broodjes, dat soort dingen. Dat ben ik totaal niet van hem gewend en al is het bepaald niet dramatisch, ik begin me nu wel af te vragen wat er aan de hand kan zijn.
Aan het voer ( Rodi voor Sancho en Rodi en Farm Food voor Tomas) is niets veranderd al rommelt hun maag wel veel vaker.
Het enige wat ik kan bedenken is een reactie op het sproeien van de graslanden wat nu gebeurt met naar ik vermoed een soort onkruidverdelger. Ze grazen natuurlijk ook vaker als hun maag van streek is. Ik hou ze zoveel mogelijk weg van de graskanten maar ze eten er toch van.
Komt iemand dat bekend voor, of zie ik spoken?
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Raar verschijnsel
Moderator: moderatorteam
- Marie-Josée
- Erelid
- Mijn ras(sen): Havanezer
- Aantal honden: 1
-
gonnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
- Aantal honden: 2
Re: Raar verschijnsel
Tama van mij heeft ook al die vreemde dingen, maar bij Tama komt het door haar staar en misschien ook wel door dementie. Volgens de dierenarts dan.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
- Marie-Josée
- Erelid
Ja daar dacht ik bij Tomas ook aan, die is ruim 11 jaar en zijn oogjes worden wat troebel,maar Sancho is pas 4.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Kan het zijn dat Sancho reageert op het onzekere, angstige gedrag van Tomas?
Kopieergedrag dus?
Het zou denk ik wel goed zijn om Tomas even te laten checken bij de DA.
Ogen, oren e.d. en misschien (als je daar nut in ziet) ook een bloedonderzoek om te kijken of alles normaal functioneert van binnen?
Kopieergedrag dus?
Het zou denk ik wel goed zijn om Tomas even te laten checken bij de DA.
Ogen, oren e.d. en misschien (als je daar nut in ziet) ook een bloedonderzoek om te kijken of alles normaal functioneert van binnen?
- Marie-Josée
- Erelid
Ja dat zou het ook kunnen verklaren, ze hangen namelijk enorm aan elkaar.
Nu lijkt alles weer normaal maar ik hou Tomas met argusogen in de gaten. Hij eet weer goed en was net weer volop aan het stoeien maar je moet het voor hem wel simpel en overzichtelijk houden. Bezoek aan de dierenarts is waarschijnlijk zo stressvol voor hem ( hij komt daar nooit) dat ik dat nog even uitstel maar ik hou het wel in mijn achterhoofd.
Nu lijkt alles weer normaal maar ik hou Tomas met argusogen in de gaten. Hij eet weer goed en was net weer volop aan het stoeien maar je moet het voor hem wel simpel en overzichtelijk houden. Bezoek aan de dierenarts is waarschijnlijk zo stressvol voor hem ( hij komt daar nooit) dat ik dat nog even uitstel maar ik hou het wel in mijn achterhoofd.