Ri@nne schreef:Misschien kunnen jullie ons helpen.
Een vriendin van mij is opzoek naar een goede gedragstherapeut voor haar hond..
Ze ziet echter door de bomen het bos niet meer, en twijfelt erg over wie nu "goed" is en wie niet.
http://www.fixmydog.nl" onclick="window.open(this.href);return false; werd haar door haar DA aangeraden, maar dat ziet ze niet zo zitten.
Hebben jullie misschien tips?

Ik heb zomaar wat websites bekeken van een aantal therapeuten. Die zien er allemaal heel erg verzorgd uit. Naar eigen zeggen hebben ze behoorlijk wat in hun mars. Een therapeut, ik schat haar aan de foto te zien rond de 25 jaar, is maar liefst haar hele leven al bezig met dieren. Wow, dat belooft wat.
Er is zelfs een dierkundig ingenieur beschikbaar als therapeut.
Het is allemaal commercie. Ze leren allemaal dezelfde teksten uit een boekje en daar moet je het dan maar mee doen.
Het klinkt allemaal heel belangrijk, maar iedereen mag zich therapeut noemen. Het is geen titel die door de wet beschermd word. En dat je door de bomen het bos niet meer ziet kan ik me goed voorstellen. Uitzonderingen, probeer die al leek maar eens te vinden, daargelaten zou ik er nooit aan beginnen. Tenzij het op een no cure no pay basis gebeurd.
Zelf zou ik me wenden tot personen die in de praktijk hun sporen al verdiend hebben. Denk hierbij aan instructeurs die al vele jaren met succes gedrag en gehoorzaamheidscursussen geven.
En onderschat zeker een aantal mensen hier op het forum niet. Mensen uit de praktijk waar ik zeker mee in zee zou willen gaan en waar ik een PB aan zou wagen. Om er zo maar een paar te noemen: Marjoleine, Inge uit Vlaanderen, Renee uit de U.K. en Mallinois.
Succes
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.