Maar dan werkt het toch zo met alle beloningen achteraf?
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Peepee and poopoo
Moderator: moderatorteam
- blacky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
- Aantal honden: 3
Re: Peepee and poopoo
leuk filmpje
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Ik heb nooit met voerbeloning gewerkt tijdens de zindelijkheidstraining. Al bij de fokker was Elco gewend om geprezen te worden als hij op de juiste plek poepte of plaste. En dat doe ik nu nog steeds, zij het minder uitbundig dan toen hij nog maar net bij ons was 
- Frederique
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouvier des Flandres
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Vinou krijgt als ik ze bij me heb ook een snoepje
Ook voor plassen trouwens.
Maar mevrouw markeert
dus alleen voor een echte plas krijgt ze een beloning.
Ze komt zich alleen maar melden als ik snoepjes bij me heb.
Als ik ze niet bij me heb taalt ze er niet naar
Ook voor plassen trouwens.
Maar mevrouw markeert
Ze komt zich alleen maar melden als ik snoepjes bij me heb.
Als ik ze niet bij me heb taalt ze er niet naar
Groetjes, Fréderique en mijn Floddertje Babbe
In liefdevolle herinnering: Dayka, Devlin en Vinou, mijn Bouviermeiden. Mis jullie en hou van jullie
In liefdevolle herinnering: Dayka, Devlin en Vinou, mijn Bouviermeiden. Mis jullie en hou van jullie
-
lets have fun
Zindelijk maken doe ik niet met snoepjes. Soms wel met stembeloning maar ook dat niet altijd. Want als je een pup maar consequent buiten zet elke keer als ie moet wordt het vanzelf een gewoonte. Ook als je hem daar nooit voor beloond.
-
beatje
- Zamunda
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Mijn 3-jarige en 12-jarige krijgen allebei een beloning na het schijten
. Ik ben allang blij dat ze naar me toe komen voor dat koekje, anders draaien ze zich namelijk om om hun drol naar binnen te werken (ik moet ze dus ook altijd in de gaten houden)
.
Dusssss, laat mij maar juichen en zwaaien met dat koekje
.
Dusssss, laat mij maar juichen en zwaaien met dat koekje
Laatst gewijzigd door Zamunda op 25 feb 2015 13:37, 1 keer totaal gewijzigd.
-
gonnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
beatje schreef:Geweldig grappig stuk![]()
Deed me aan mijn oma denken die haar dwergpincher Mini uitbundig beloonde naar iedere scheiterij.
Hondje scheet in huis ,waarop Oma bestraffend zei Mini dat mag niet en dan kreeg Mini een chocolaatje.
Mini is dus heel haar leven niet zindelijk geweest tot Oma's grote verbazing
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
-
RedPassion
Deels schuldig hier.
Wanneer ik ze zindelijk maak beloon ik altijd wanneer ze iets buiten doen (met stem, niet met iets lekkers) en ik benoem ook altijd 'plasje doen' zodat ze na een tijdje ook op commando kunnen. Heel handig wanneer het even snel tussendoor moet of als ik ergens wandel waar ze niet overal mogen gaan zitten.
Maar bij de normale wandelingen gaan we altijd naar het bos en lopen ze los, dan benoem en beloon ik niks en mogen ze poepen en plassen wanneer en waar ze willen.
Wanneer ik ze zindelijk maak beloon ik altijd wanneer ze iets buiten doen (met stem, niet met iets lekkers) en ik benoem ook altijd 'plasje doen' zodat ze na een tijdje ook op commando kunnen. Heel handig wanneer het even snel tussendoor moet of als ik ergens wandel waar ze niet overal mogen gaan zitten.
Maar bij de normale wandelingen gaan we altijd naar het bos en lopen ze los, dan benoem en beloon ik niks en mogen ze poepen en plassen wanneer en waar ze willen.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aanstellen is ook een vak natuurlijk
Ik heb mijn honden vrijwel allemaal bij het zindelijk maken beloond met iets lekkers en benoemd wat ze deden.
De meesten poepen en plassen op commando.
Niks mis mee.
Verder hangt het heel erg af van de individuele hond.
Bij je lokken en iets lekkers geven bijvoorbeeld omdat ze anders hun eigren poep op eten vind ik een handig idee.
Je kunt zulke dingen niet algemeen stellen.
En dat is wat hier (weer) gebeurt.
Dingen gaan zelden "volgens het boekje"
Je zult moeten aanpassen op de hond.
Ik heb mijn honden vrijwel allemaal bij het zindelijk maken beloond met iets lekkers en benoemd wat ze deden.
De meesten poepen en plassen op commando.
Niks mis mee.
Verder hangt het heel erg af van de individuele hond.
Bij je lokken en iets lekkers geven bijvoorbeeld omdat ze anders hun eigren poep op eten vind ik een handig idee.
Je kunt zulke dingen niet algemeen stellen.
En dat is wat hier (weer) gebeurt.
Dingen gaan zelden "volgens het boekje"
Je zult moeten aanpassen op de hond.
- Lunatic
- Erelid
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix - Aantal honden: 2
Ik beloon Luna ook tijdens het laatste rondje! Ze heeft staar en is rap blind aan het worden
waardoor ze in het donker onzeker is geworden, het liefst plakt ze aan m'n been vast, dus als ze met wat aanmoediging toch wat doet dan beloon ik dat 
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
Hahaha
Ik heb het ook beloond toen ze pup waren, als ze dan gingen plassen was het 'plasje doen, goed zo!' (volgens mijn geen voer beloning)
en daardoor dus het commando 'plasje doen' aangeleerd.
Dat is dan de eerste paar maanden ofzo totdat het geleerd is en nu gebruik ik het alleen voor de laatste plas 's avonds laat
zodat ik geen kwartier hoef te wachten op een plas, puur eigenbelang dus
Dan is het deur open 'hoppa, plasje doen', Puch doet snel een plas en rent weer naar binnen, jawel... voor dat koekje
Maar gewoon tijdens het uitlaten, gebruik ik nooit, hooguit een keer ongeduldig 'ga nou eens schijten jong' als ik in de stromende
regen sta en Puch verdomd het om te poepen. Maar goed, dat commando kent ie nou net niet en of op commando poepen nu zo
goed is, dat betwijfel ik dan ook weer.
Ik heb het ook beloond toen ze pup waren, als ze dan gingen plassen was het 'plasje doen, goed zo!' (volgens mijn geen voer beloning)
Dat is dan de eerste paar maanden ofzo totdat het geleerd is en nu gebruik ik het alleen voor de laatste plas 's avonds laat
zodat ik geen kwartier hoef te wachten op een plas, puur eigenbelang dus
Dan is het deur open 'hoppa, plasje doen', Puch doet snel een plas en rent weer naar binnen, jawel... voor dat koekje
Maar gewoon tijdens het uitlaten, gebruik ik nooit, hooguit een keer ongeduldig 'ga nou eens schijten jong' als ik in de stromende
regen sta en Puch verdomd het om te poepen. Maar goed, dat commando kent ie nou net niet en of op commando poepen nu zo
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Ik vind het heel handig.Caro. schreef:Hahaha![]()
zodat ik geen kwartier hoef te wachten op een plas, puur eigenbelang dus![]()
Dan is het deur open 'hoppa, plasje doen', Puch doet snel een plas en rent weer naar binnen, jawel... voor dat koekje![]()
Maar gebruik het wel (slechts heel af en toe) op tijden dat er normaal gesproken gepoept moet worden.
- twinkeltje
- moderator
- Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
Ik roep altijd als ze poepen heel uitbundig goedzo en zeg hun naam niks mis mee
- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
Dat viel mij vooral op ja. Hij heeft zich de afgelopen tijd meer bezig gehouden met entertainment dan met de kynologieTara schreef:Wat hebben die Amerikanen toch een schreeuwcultuur eigenlijk.
- Daisy@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herders
- Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy
Hahaha, nooit gedaan. Gewoon als pup de hemel in geprezen als ze iets buiten deden. Commando 'Plas' erbij gebruikt omdat ik het handig vind als ze kunnen plassen op commando.
Maar verder zoeken ze het nu maar uit. Schijt je dan schijt je en zo niet dan doe je het de volgende ronde maar.
Maar verder zoeken ze het nu maar uit. Schijt je dan schijt je en zo niet dan doe je het de volgende ronde maar.
-
Neeltje
Bij het zindelijk maken heb ik het wel gebruikt, buiten groot feest als er geplast en gepoept werd. Nu krijgt ze alleen nog een snoepje als ze 's avonds haar plas op commando doet.
- Hippo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder
Ik heb ook beloond met voer en stem toen ze pup waren. Ze plassen allebei op commando en dat is reuze handig. Poepen doen ze maar wanneer ze moeten(buiten)
.
Maar een volwassen hond belonen, die verder normaal plast en poept snap ik ook niet.
Maar een volwassen hond belonen, die verder normaal plast en poept snap ik ook niet.
-
Corneliana
- Zeer actief
tja
beter zo dan je hond mishandelen/verwaarlozen of de hele dag de dominante leider uit te hangen.
beter zo dan je hond mishandelen/verwaarlozen of de hele dag de dominante leider uit te hangen.
- Jackira
- Zeer actief
Ik geef geen snoepjes als ze plassen en poepen maar Balou prijs ik nog steeds wel heel erg.
gewoon omdat ze helemaal blij wordt als ze het goed doet. Stralend gelukkig als ze aandacht en goedkeuring krijgt. Dus ik prijs haar voor alles, ze doet bijna ook nooit iets wat niet mag. Ze loopt sinds een tijdje ook alle rondes los mee, ook in niet losloopgebied. Dat mag van mij nu ze 12 is. Het is gewoon een poepie